3 meisjes in de tram reageren heel raar als ik ga uitstappen, hoe kan ik dit oplossen.

  • 1 February 2018
  • 9 reacties
  • 555 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hallo mensen van de Kindertelefoon Forum!
Voordat ik vandaag uit de tram stapte moest ik in een rij wachten waar ook de 3 meisjes bijhoorden.
Als ik in de rij aansluit gingen ze heel raar reageren tegen mij.
Ze schrokken en trokken rare gezichten.
Toen gingen ze de andere kant op kijken.
Ik vind dit irritant want deze 3 meisjes hebben mij eerder lastiggevallen dus hoe kan ik dit het beste oplossen.

9 reacties

Hoi!

Drie meisjes kijken je raar aan als je de tram op wilt stappen. Het is moeilijk om in hun hoofd te kijken, dus als je echt wilt weten waarom ze zo kijken, kun je dat aan hen vragen. Als ze nog eens zo aan het staren zijn, kun je naar hen toestappen en op vriendelijke toon vragen waarom ze je zo aanstaren. Oftewel geven ze je een verklaring, oftewel excuseren ze zich voor het staren en laten ze je voortaan met rust.

Sommige mensen gaan staren door opvallende kleding of uiterlijk. Niet fijn natuurlijk, maar heb je een unieke kledingstijl? Doe je graag anders dan de rest? Als dat het geval is, is daar helemaal niets mis mee, en moet je vooral blijven dragen wat je wilt, maar dan zul je hun rare blikken erbij moeten nemen.
Misschien ben je gewoon super knap en staarden ze daarom naar je. Kan ook ;)

Die meisjes hebben je al eerder lastiggevallen. Wat hield dat lastigvallen in, als ik vragen mag? Als ze onaanvaardbare dingen doen, kun je dit aan de trambestuurder vertellen, en misschien kan hij of zij de meisjes aanspreken.

Groetjes
x
Een beetje stom, maar kun jij hen toevallig negeren?
Je kunt bvb ook ergens anders gaan zitten, zodat zij jou niet zien.
Ze zeiden tegen mij dat mijn vriend graag een homohuwelijk wil met mij.
Daar klopt helemaal niets van.
Kennen die meisjes jou? Of je vriend? Hebben ze jullie ooit samen gezien?

Als ze het beledigend bedoelen, is dat heel gemeen, en moeten ze snappen dat hun gedrag heel respectloos is. Als ze bedoelen om je te kwetsen, beledigen ze niet alleen jou, maar ook mensen die homo zijn, aangezien ze het gebruiken als iets negatiefs.

Probeer ze, zoals @MensPersoon zegt, allereerst te negeren, dan stoppen ze hopelijk vanzelf. Als ze niet stoppen, kun je op hen afstappen en rustig uitleggen dat ze zichzelf er niet populairder op maken door jou te kwetsen. Probeer je kalmte te bewaren, met geweld is nog nooit iets opgelost.
@100Divergent11, Die meisjes zitten op de zelfde school als mij.
Ze weten wel dat ik vrienden ben met hem.
Ik weet niet wat ze zeggen maar een homohuwelijk wordt niet geaccepteerd in onze cultuur.
Zij zijn van hetzelfde afkomst en hebben hetzelfde cultuur dus ze moeten wel erg moedig zijn om dit te vertellen aan mij
Die meisjes zitten op jouw school. Als ze weten dat een homohuwelijk niet toegestaan is in jouw geloof, en je er toch mee plagen/pesten, hebben ze waarschijnlijk als doel je uit te dagen. Het voordeel is wel dat je dit aan je mentor kunt vertellen, die dan stappen kan ondernemen, aangezien die meisjes op jouw school zitten.

Ik vind het jammer dat homohuwelijk niet toegestaan is in sommige culturen. Vind jij het beledigend als je met homo wordt uitgescholden?
Nee, Ik ben geen homo.
Maar als iemand mij uitscheld met homo, dat is een ander verhaal
Ok. Ik vind homo geen scheldwoord, maar stoor me er vooral aan dat sommige mensen het als een scheldwoord gebruiken, en het zo een negatieve betekenis geven.

Zie je het zitten om naar je mentor te gaan?
Hoii! Wat ik in jou situatie zou doen is ze gewoon laten praten! Ik heb zo vaak gehad dat mensen vervelende dingen tegen mij zeiden, toen ben ik ze gaan nergeren en toen zijn ze gestopt omdat ze willen dat je op ze reageert zodat zij weer door kunnen gaan. Laat ze lekker praten en doe je eigen ding! Als je ze laat zien dat het je geen flikker kan boeien wat ze over jou zeggen stoppen ze vanzelf omdat ze het niet leuk meer vinden. Verlaag je niet naar hun niveau, zo trek je jezelf alleen maar naar beneden.

Reageer