Vraag

zullen we het forum met zijn alleen weer herpakken hoe het eerst was?

Reputatie 7
Badge +9

Beste iedereen eigenlijk,

De laatste tijd is er veel ophef geweest over forumregels en dergelijken.

Ik stel voor dat we met zijn allen het forum weer herpakken hoe het eerst was, en weer gewoon elkaar helpen waar kan. 

De laatste tijd is de sfeer rond het forum niet fijn meer. Forumleden gaan niet respectvol met elkaar om (meningsverschillen betreft de regels en moderatie enzo) en er worden bijna alleen nog maar reacties geplaatst in topics die hier over gaan.

Ik hoop dat hier naar geluisterd word en dat we het forum weer gaan herpakken hoe we een tijdje geleden ook actief waren. 

Ik heb letterlijk nachtmerries over dat weer een van de helden (ging 1 bijvoorbeeld over @Zelle) ook al weer weg ging. Ik heb letterlijk zitten janken door hoe het nu gaat op het forum. 

Ik hoop dat er verandering in komt, anders ga ik ook. Net als Ellen en Sankonijn.

~Ikke13

24 reacties

Reputatie 4
Badge +2

mee eens, met staken bereik je niks, ik denk dat het punt is gemaakt nu, waardoor je gewoon weer normaal kan doen

Reputatie 7
Badge +19

Niet weg gaan dat kan niet ik heb ook dagmerries en ik heb zoveel aan mijn hoofd maar er moeten nog wel dingen veranderen want er is niet geluisterd

Reputatie 7
Badge +9

Niet weg gaan dat kan niet ik heb ook dagmerries en ik heb zoveel aan mijn hoofd maar er moeten nog wel dingen veranderen want er is niet geluisterd

ja er moeten dingen veranderen, maar ik denk dat we ons punt nu wel duidelijk genoeg gemaakt hebben en dat we gewoon moeten wachten.

Als de Forum weer normaal wordt 

Ga ik toch weg

Want @MCES moet hier blijven 

Ik ben net nieuw (rond januari gekomen)

Maar @MCES zat al een tijdje hier

En ik vind gewoon triest wat hier gebeurt 

Ellen was mijn eerste voorbeeld 

Maar zij is weg

Het is gewoon triest 

Vind ik

Zelle

Reputatie 7
Badge +9

Klopt inderdaad wat je zegt Zelle, maar als jij nu het forum gaat verlaten, gaan waarschijnlijk steeds meer mensen weg. Dat is ook niet wat we willen toch? 

Ik denk dat we er weinig aan kunnen doen...

Reputatie 7
Badge +16

Lieve mensen. Toen Ellen en Sankonijn, na MESC weg gingen ging ik helemaal stuk. Sinds mn 5e ofzo heb ik niet zo hard zitten snikken en tranen als toen dat gebeurde. Ja, dat geef ik als jongen gewoon toe. Maar  Ellen weet ik  zeker van dat het goed gaat en zeker weten zal zij ooit wel terug komen. Dat geeft me al een beter gevoel. Eerst dacht ik”ik ga ook”, maar dat brengt geen oplossing.  Ik heb erg zitten nadenken wat ik zou doen, en ik snap iedereen die boos is en die dingen anders wil. Ik snap ook wel sommigen die dat weer anders zien. Kan en mag allemaal.  Ik kwam hier op het forum om een paar dingen te verwerken en om mijzelf te ‘vinden’en dat lukte.  Door jullie reacties en door hoe je hier van anderen leest wat er met hun is en hoe ze ermee omgaan en alle lieve tips van iedereen.  Daarom kan ik niet weg of stoppen of pauzeren.  Ik vind het allemaal onder de streep  tóch te mooi en te waardevol dat het bestaat. En ik ben zelf denk ik misschien wel mede schuldig aan het gedoe ik zat ook in de groep, het was met mijn problemen heerlijk om dit zo met anderen te delen en ik knapte er echt van op. Het was zelfs een beetje genezend voor mij. Maar het mocht eigenlijk dus niet en het enige wat ik nog niet duidelijk vind is wat je wel en niet kunt zeggen soms. Ik ben dus heel voorzichtig maar je kan wel reageren en quoten en dat is leuk maar soms verwarrend.  Maar uiteindelijk is de waarde van dit forum tóch voor mij belangrijker. Ik blijf dus , ik heb er gewoon veel aan, wil ook graag anderen helpen ( ik reageer op van alles )  en ik hoop maar gewoon dat ik dan de regels niet onbewust overtreed, bewust zal ik dat niet doen. Klinkt braaf maar ik schiet er anders niks mee op. Wel hoop ik op een paar kleine veranderingetjes maar daar is alles al 100 keer over gezegd.  Nou ik wil niet te uitgebreid typen maar ik steun dus de oproep van @Ikke13 , laten we proberen de sfeer weer terug te krijgen ik zou niks liever willen en ga daar ook aan mee helpen. Ik heb al een nieuw tpc bedacht en ik wil heel graag weer “in de plus” qua sfeer en stemming hier. En Ellen, weet ik zeker, wil dat ook.En als ik wat verkeerd heb gedaan, het spijt me echt, het was niet met opzet in elk geval en dat zeg ik vooral tegen jullie , vrienden.  En nogmaals ik steun iedereen, beschouw iedereen hier die positief meedoet als vriend en goed mens , zonder uitzondering. Hoe je er ook over denkt en op welke manier je jemening hierover ook hebt geuit, zoals ik ook . Daarom bemoeide ik mij ook niet meer met de topics daarover, ik wou en kon dat niet meer, was leeg. En tot slot zou ik heel graag willen dat we alles met elkaar doen. Moderatoren en deelnemers . Dat we allemaal partners en vrienden zijn ipv “hun en wij” Laten we daar allemaal aan werken !  Zoals Ellen zo mooi zegt “wees lief wees sterk “

Met heel veel echte liefs voor iedereen !

Julian X

Reputatie 7
Badge +16

Hoi ik steun je vraag. Heb een langere reactie gestuurd, die wordt gecheckt maar ik neem aan dat die zo komt :)

Reputatie 2
Badge

hoi allemaal,

Ik schrik hier best wel van. Ik zit nu 3 dagen op het forum, en ik dacht dat het een gezellige plek was. Ik hoop dat(wat hierboven geschreven is )snel opgelost word en dat het weer een fijne en gezellige plek word waar je je problemen en zorgen kwijt kan.

xx mij

Reputatie 7
Badge +16

Nou dan maar opnieuw

Hoi allemaal ik steun de oproep. Ik wil ook heel graag veranderingen maar het forum is voor mij van heel veel waarde geweest en ik ben misschien ook wel 1 van de oorzaken van het hele gedoe omdat ik ook in die groep zat en er heel veel aan had, het was zelfs genezend voor mij echt waar. En zeker niet verkeerd bedoeld maar toch : het spijt me van mijn aandeel in het hele gebeuren :(  als ik wat verkeerd heb gedaan. ,. Toen Ellen weg ging was ik helemaal stuk. Sinds ik 5 was heb ik niet meer zo hard zitten huilen. Maar ik weet dat het haar goed gaat. En ik zou willen dat we hier nu weer met een positieve insteek verder gaan.  Ik hoop wel dat onze voorstellen mee worden genomen. Maar in totaal is dit forum voor mij te belangrijk. Ik kwam hier met echte problemen en trauma en jullie hielpen mee om daar mee om te gaan !  En tot slot ik hoop dat mijn andere reactie toch nog wordt geplaatst maar ik wil ook iedereen oproepen om weer met vriendelijkheid en liefde met elkaar verder te gaan en dat we , moderatoren en deelnemers , weer meer partners zijn dan “zij en wij". Zoals Ellen zegt “weest sterk wees lief “!!

Groetjes liefs Julian X

PS @Ikke13  een goed en lief initiatief ! Complimenten en dankjewel !

Je reactie is gecheckt en terug

Zelle

Reputatie 7
Badge +3

@Rob_ @Marieke @Carolien_  @EstherE 

Ik heb een voorstel: @MCES krijgt een unban en dan pakken wij het oude forum weer terug.

Akkoord?

Groetjes,

Wereld

Reputatie 5
Badge +2

Ik ben het met je eens, het forum moet weer zo zijn zoals het voor dit alles was

Ik heb een voorstel: @MCES krijgt een unban en dan pakken wij het oude forum weer terug.

Akkoord?

Groetjes,

Wereld

Goed voorstel.

Lieve mensen

Sorry 

Ik ga weg

Bedankt voor alles

Ik hoop dat we elkaar in het echt een keer zult ontmoeten 

Zelle

Reputatie 7
Badge +3

Lieve mensen

Sorry 

Ik ga weg

Bedankt voor alles

Zelle

Ik kan het niet meer aan…

Ik denk dat ik het forum ook maar ge verlaten:sob::cry::confounded:

@Zelle: Kom alsjeblieft terug als het beter wordt…

Wereld

Reputatie 7
Badge +13

@zelle, als je nog een keer op het forum komt kijken: je bent altijd welkom. We gaan je echt heel heel heel heel erg missen meid. Hetzelfde geld voor @Ellen en @sankonijn. 

@Julian12 je hebt helemaal gelijk. We moeten sterk blijven en de draad weer oppakken. 

@Wereld super goed idee! 

Oh en ik stop met staken. :) Ga alsjeblieft niet: haha ik wist het het staken hielden jullie toch niet vol zeggen, want ik vind het echt heel erg dat er forum helden weg gaan en zo kan ik persoonlijk niet staken. 

xx Eenmeisje004 

Reputatie 7
Badge +13

Verdorie is het topic van @Wereld al weer gesloten omdat het een ‘chat’ werd? Echt waar moderatoren? Iemand wilde alleen een plan vertellen en het is al gelijk weer een chat. Het is echt moeilijk in te schatten wat nou wel of niet een chat is. Verder zijn de moderatoren fantastisch maar kom op zeg.
Sorry als dit off topic is… 

xx Eenmeisje004 

Reputatie 7
Badge +19

Lieve mensen

Sorry 

Ik ga weg

Bedankt voor alles

Zelle

Hoop ik ook en hij zal het weten echt jij gaat zover komen

Reputatie 7
Badge +3

Verdorie is het topic van @Wereld al weer gesloten omdat het een ‘chat’ werd? Echt waar moderatoren? Iemand wilde alleen een plan vertellen en het is al gelijk weer een chat. Het is echt moeilijk in te schatten wat nou wel of niet een chat is. Verder zijn de moderatoren fantastisch maar kom op zeg.

xx Eenmeisje004 

@Eenmeisje004

Ze wilden gewoon voorkomen dat we een plan tegen hun maakten.

Groetjes Wereld

Reputatie 7
Badge +19

Lieve mensen

Sorry 

Ik ga weg

Bedankt voor alles

Zelle

Ik kan het niet meer aan…

Ik denk dat ik het forum ook maar ge verlaten:sob::cry::confounded:

@Zelle: Kom alsjeblieft terug als het beter wordt…

Wereld

NEE WERELD IK VERBIED JE WEG TE GAAN JIJ BENT TE BELANGRIJK ZONDER AL DEZE MENSEN IS HET EEN FORUM VAN NIKS! sorry als ik heftig reageer maar 4 is al teveel.

Verdorie is het topic van @Wereld al weer gesloten omdat het een ‘chat’ werd? Echt waar moderatoren? Iemand wilde alleen een plan vertellen en het is al gelijk weer een chat. Het is echt moeilijk in te schatten wat nou wel of niet een chat is. Verder zijn de moderatoren fantastisch maar kom op zeg.

xx Eenmeisje004 

Ik vind de moderatoren helemaal niet fantastisch maar goed. Ik vind het ongelooflijk. Hallucinant. Dit motiveert mij om verder te gaan staken.  #stopdestrengemoderatie.

Reputatie 7
Badge +4

Hey,

Het is elke dag weer andere chaos, is het niet vanwege regels, dan is het omdat iemand het forum opgeeft.
En omdat nu ineens alle andere medium ook gebruikt wordt het er niet overzichtelijker op.
Je moet er precies op het juiste moment bij zijn om mee te kunnen doen, maar wat ik hoop is dat iedereen straks al is het via andere social media hun plek heeft gevonden en gelukkig wordt.

Groetjes DaVinci 

Reputatie 7
Badge +19

Hoop ik ook en wat is medium?

Reputatie 7
Badge +3

Akkoord?

Groetjes,

Wereld

Toevoeging: ook Y_xxxxx krijgt een unban.

Reageer