Wow, Gepinned!

  • 30 January 2018
  • 13 reacties
  • 498 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hoi hoi,
Dit is een klein ideetje van me waar ik opeens op kwam ( geen idee of iemand anders dit al had bedacht etc )
Is het niet vet cool als we berichten zouden kunnen pinnen?
wat bedoel ik met 'pinnen' nou kijk: Stel ik maak een topic ( bijvoorbeeld deze 🆒;):P )stel de kindertelefoon ziet zo'n goeie reactie die heel goed is etc dan kan die die reactie dan pinnen zodat de rest kan zien dat dat een goeie,serieuze reactie is.
* En het is natuurlijk ook leuk voor dat persoon *
Het zorgt ervoor:
- Dat mensen erg goede reacties gaan schrijven om dat ook te krijgen
- Maar ik denk niet dat het erg negatief gezien kan worden want aangezien het niet bij elke topic is kan je moeilijk(er) jaloers zijn of je minder voelen. ( dat is niet de bedoeling!!!)

Disclaimer:
- Ik zeg niet dat je in elke topic een bericht moet pinnen maar ik vind dat goede reacties best af en toe beloond moeten worden.

sorry voor het onduidelijk uitleggen maar het is nu 00:08 en ik word langaam moe dus heb ik een soort excuus? :P:8

xX Maii ( hopelijk snappen jullie het, maar vertel natuurlijk graag je mening erover zodat ik dingen kan verbeteren als het nodig is!)

13 reacties

Ik denk dat er dan wel het probleem ontstaat dat als iemand een antwoord zoekt, dat diegene meer op de gepinde reacties let, waardoor andere goede reacties teloor gaan.

In ieder geval lijkt het mij een interessante toevoeging waar eens over moet worden gediscusseerd.
Hoi,

Ik sluit me aan bij @Menspersoon dat mensen dan voornamelijk de gepinde reacties opzoeken. Alle reacties zijn waardevol, dus ook de kortere of persoonlijkere of niet pin-waardige reacties. Maar ik snap je ook, soms dan zitten er wel reacties bij waarvan ik denk 'Damn, mooi gezegd, erg nuttig' of zoiets. Maar de KT biedt zelf ook de mogelijk tot informatie bij het onderdeel 'topics', dus daar zou het dan niet voor nodig zijn.

Ik snap ook dat het leuk is om een soort 'extra waardering' te krijgen voor je reacties. Alleen denk ik wel dat het daarbij heel erg belangrijk is dat iedereen dezelfde kansen heeft op die extra waardering.

En ja, wat moeten we dan met mijn naam? Als ik dan op je topic heb gereageerd, ben je dan ge-Pin-ned? :P

Gr. Pin
Hoi,

Ik weet dat dit geen youtube is maar ik ga de vergelijking weer maken:
Als je door de youtube reacties scrollt lees je toch ook de gepinde reactie?
En tenminste ik denk dan niet: Wow die is veel beter dan de mijne of Wow die is veel beter dan de rest.
Het is gewoon een reactie en waardering krijgen door gepinned te worden verdienen sommige wel, maar misschien kunnen we ook beter de ‘beginners’ die hier mensen gaan helpen op het forum pinnen.
Ik heb gemerkt dat mensen met maar 5 reacties enzovoort hele goeie reacties kunnen geven alleen de motivatie waarschijnlijk niet hebben omdat ze denken:’ Ik krijg toch nooit 1000 reacties.’ maar als we die hele goede reacties van hun pinnen geven we ze misschien wat motivatie etc

Ook kan het zijn dan de topic starter hun bericht gepinned word, bijv stel dat iemand 1000 reacties heeft op een topic, dan pinnen ze ze bijvoorbeeld de laatste reactie van de starter ( niet bij elke want in sommige gevallen lukt het niet)

En dan als laatst we hoeven het niet Gepinned te noemen het is leuker als we origineler zijn met de naam, maar @pin je mag het wel zo opvatten want je reacties zijn pin waardig ;):P

Xx Maii
(Sorry voor de spelfouten ik slaap nog half )
Ik zit niet echt op Youtube en ik lees daar dus ook nooit reacties. Dus ik kan niet zo'n goed beeld krijgen bij gepinde reacties bij Youtube. Al denk ik dat het niet echt te vergelijken valt, omdat je bij Youtube vooral je mening geeft (?) en bij de KT je anderen probeert te helpen. Het zijn vaak heel ander soort reacties.
Ik denk dat een extra motivatie om te blijven goed is, maar wel eentje die iedereen kan krijgen. Waar iedereen gelijke kansen op heeft.

Gr. Pin
Badge +4
Hoi Maii,

Je bedoelt dat de Kindertelefoon bepaalde reacties extra kan waarderen?
Maar niet dat gebruikers bepaalde reacties kunnen 'liken'?

Ik vind het op zich een interessant idee. Al is de bedoeling van het forum dat het zoveel mogelijk door gebruikers zelf gemaakt wordt. Dus de moderatoren proberen zich juist zo weinig mogelijk met de inhoud te bemoeien, en alleen in te grijpen als er echt gevaarlijke of onjuiste adviezen worden gegeven.

Maar zeker bij concrete vragen, waar echt een 'juist' antwoord is kan het heel waardevol zijn.
Volgens mij is dat op sommige forums ook een officiele functie. Dat je het 'juiste' antwoord kan aanklikken.

Ik ga je idee in ieder geval meenemen in het forumoverleg, dank je wel!
(kan even duren voordat je hoort wat we ermee gaan doen, maar het staat op mijn lijstje).

Groetjes Suzanne
Hii,
Ksn het dan zo zijn dat andere gebruikers reacties kunnen liken??
Ik denk dat er dan wel het probleem ontstaat dat als iemand een antwoord zoekt, dat diegene meer op de gepinde reacties let, waardoor andere goede reacties teloor gaan.

In ieder geval lijkt het mij een interessante toevoeging waar eens over moet worden gediscusseerd.


Klopt, maar dat heb je ook bij o.a YouTube dus tja, I Guess?
Ik ben er recent achtergekomen dat het al een verborgen functie is.
Mijn reactie werd op dit topic gemarkeerd als antwoord.
Ik denk alleen dat dit niet met opzet is gedaan en ze deze functie niet voor gebruikers beschikbaar willen stellen omdat het 'beste' antwoord erg subjectief is.
@Kareldegrote
Ik vind het vreemd dat ze het nog niet weg hebben gehaald. Is het bij jou vaker gebeurd?
Is het bij jou vaker gebeurd?
Nee dit is de eerste keer dat dit bij mij voorkwam. Daarom vond ik het ook heel raar, omdat mijn reactie niet bepaald een antwoord is op de vraag.
@Kareldegrote en @Pin,

Ik zag ineens op 5 juni om een reactie van mij een kadertje staan en ik had KT gevraagd wat het betekende en toen zeiden ze op 6 juni:
“Jouw reactie was zo duidelijk dat wij hier een modbreak (kader) om hebben geplaatst om je reactie extra onder aandacht in dit topic te brengen.”

Een dag later schreef ik KT dat het op zich wel een goede reactie was, maar dat ie helemaal uit de context was geraakt door het verwijderen van 3 reacties die niet aan de forumregels voldeden.
Ondertussen was het kadertje ook weer verdwenen en ik had gevraagd hoe het nou zit. Daar heb ik (inmiddels 2 weken later) nog niks op gehoord.
Kennelijk zijn ze een beetje dingen aan het uitproberen ofzo, zonder dat wij duidelijkheid krijgen.

Groetjes,
M&M’s
Hoi,

Bedankt voor jullie scherpe blik. In beide gevallen is zo te zien iets mis gegaan.
De functie 'beste antwoord' gebruiken we inderdaad niet op het Kindertelefoonforum. Ik heb het aangepast in je topic.
Ook het kader voor een modbreak hadden we niet bij een reactie van een gebruiker moeten plaatsen. Excuses voor de verwarring!

Groetjes Anne,
De Kindertelefoon

Reageer