Welke links mag je wel en niet plaatsen in een topic?

  • 28 March 2016
  • 9 reacties
  • 525 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hoi Kindertelefoon,

ik ontving net een mailtje met de volgende inhoud:

quote

Hoi,
De links in je reactie in topic:https://kindertelefoon.insided.com/seksualiteit-32/erectieprobleem-21583 is verwijderd, is in strijd met de forumregels -8. Reclame en oproepen voor onderzoeken, enquĂȘtes en werkstukken mogen niet geplaatst worden
Op het forum wordt geen reclame gemaakt (dus ook niet voor je eigen website). Je post geen aanstootgevende plaatjes/filmpjes en verkoopt geen dingen via het forum.


unquote

Kunnen jullie mij wat uitgebreider vertellen waarom beide links uit dit bericht zijn verwijderd?

De eerste link is naar de stichting Korrelatie, volgens mij een erg bekende stichting, die vaak na tv programma’s een eerste vorm van hulp aanbied bij problemen. Iedereen kan daar met vragen terecht, dus ook voor info over erectieproblemen. Stichting Korrelatie wordt voor een deel vanuit het Ministerie van VWS gefinancierd en door de Publieke Omroep, dus dat lijken me nou niet gelijk partijen met commerciĂ«le belangen, zeker niet voor wat betreft erectieproblemen.

De tweede link is naar een site die grotendeels gefinancierd wordt door de Belgische overheid, dus dat probleem zie ik ook niet als zijnde een commerciële partij, waar ik reclame voor zou maken.

Verder verkoop ik via de links niets, zijn ze niet aanstootgevend en roepen ze niet op voor onderzoeken etc.

Dus ajb graag een uitgebreidere toelichting.

PS voor de volledigheid hierbij het verwijderde stukje tekst:

quote

Tot zover mijn ervaring en tips en dan heb ik hier nog een paar linkjes met wat info. Doe er je voordeel mee zou ik zeggen. Ik heb even gezocht naar objectieve info en niet dat je gelijk op de site van een commercieel bedrijf terecht komt die bijv. pillen verkoopt.

Deze is van stichting Korrelatie:
http://www.korrelatie.nl/onderwerpen/seksualiteit/erectieproblemen/

En nog een andere, zij worden grotendeels gefinancierd door de Belgische overheid, dus ook wel onafhankelijke info:
http://www.seksualiteit.be/seks/seksuele-problemen/erectieproblemen

Unquote

Ik ben benieuwd naar jullie reactie.

Met vriendelijke groet,
JJ

9 reacties

Naar mijn ervaring mag je nooit sites noemen, waarom niet weet ik ook niet
Reputatie 7
Badge +6
Beste JJboy,

Dank je wel voor jouw vragen na het verwijderen van links uit jouw reactie. Fijn dat je om verduidelijking vraagt!
Het klopt dat we heel alert zijn als er links naar sites worden geplaatst, i.v.m forumnregel8 en 9.
Maar niet-commerciële sites, met betrouwbare informatie, mogen wel genoemd worden in een post.
De links waren door een moderator van de Kindertelefoon als (te) commercieel beoordeeld. Je hebt gelijk dat het geen commerciële sites zijn.
We hebben een fout gemaakt in onze beoordeling daarvan. Onze excuses hiervoor!
Je hebt een actieve en opbouwende inbreng op het forum, daar zijn we blij mee.
We zouden het waarderen als je de links nog eens in een reactie wilt plaatsen. We zullen hier zorgvuldig mee omgaan bij het modereren :)

vriendelijke groet, namens de Kindertelefoon, Mariska
Hoi Mariska H,

Allereerst hartelijk bedankt voor je reactie.

Ik begrijp dat jullie alles zorgvuldig willen beoordelen en willen voorkomen dat er 'verkeerde' links worden geplaatst. Daar ben ik ook heel blij mee. Ik snap ook dat door het grote aantal berichten en wel eens een keertje iets mis gaat.

Maar kennelijk bestaat er nog wel onduidelijkheid bij zowel ons als gebruikers als bij medewerkers van de kindertelefoon. Dit is namelijk niet de eerste keer dat ik dit meemaak en dat een verwijderde link teruggeplaatst wordt.

Jouw uitleg hierboven vind ik daarom wel goed. Ik was eigenlijk al in de veronderstelling dat wat jij noemde de voorwaarden waren om een link te plaatsen. Vandaar dat ik daar ook altijd op probeer te letten en daarom had ik in dit geval in mijn originele tekst zelfs al een kleine toelichting bij de links gegeven. Jammer dat dat niet geholpen heeft.
Ik hoop iig dat door dit topic andere gebruikers en ook medewerkers van de kindertelefoon hier hun voordeel mee zullen doen. Het gaat mij niet om een persoon, want ik weet dat iedereen bij de kindertelefoon zijn/haar best doet en dat er altijd wel eens iets over het hoofd kan worden gezien. Ik maak ook genoeg fouten en hoop dat ik daar van leer. Mijn leven bestaat soms ook uit vallen en opstaan. Dat komt ook omdat ik steeds nieuwe dingen probeer te ontdekken en ja, als je nooit iets probeert, zal je naar mijn mening ook niet verder komen.

Ik ben iig blij dat het nu duidelijk is en wat mij betreft mogen jullie mijn bijdrage aan het topic 'Heb ik een erectieprobleem?' weer in originele staat herstellen (want ik denk dat als jullie iets kunnen verwijderen uit een bericht dat jullie ook wel weer iets kunnen toevoegen) door de regel:
"" Tot zover mijn ervaring en tips. ""
te vervangen door de oorspronkelijke tekst:
"" Tot zover mijn ervaring en tips en dan heb ik hier nog een paar linkjes met wat info. Doe er je voordeel mee zou ik zeggen. Ik heb even gezocht naar objectieve info en niet dat je gelijk op de site van een commercieel bedrijf terecht komt die bijv. pillen verkoopt.

Deze is van stichting Korrelatie:
http://www.korrelatie.nl/onderwerpen/seksualiteit/erectieproblemen/

En nog een andere, zij worden grotendeels gefinancierd door de Belgische overheid, dus ook wel onafhankelijke info:
http://www.seksualiteit.be/seks/seksuele-problemen/erectieproblemen
"""

Voor bovenstaande aanpassing geef ik mijn akkoord aan jullie.
Nogmaals bedankt voor je reactie en ik hoor het wel of jullie het originele bericht kunnen herstellen zoals hierboven staat.

Conclusie: excuses aanvaard.

groetjes,
JJ
Hoi JJBoy,
Bedankt voor je begripvolle reactie.
Je links zijn weer teruggeplaatst in de tekst!

Goed dat je het even aangaf, en dat er nu ook een topic over is inderdaad, zodat het voor iedereen weer even duidelijk is! 🙂

Vriendelijke groet, Lizelotte, De Kindertelefoon
Hoi Lizelotte,

Leuk dat je zelf reageert.
Bedankt voor het terugplaatsen van de links. Je begrijpt dat ik dat natuurlijk eerst zelf even heb gecontroleerd, voordat ik je dit antwoord stuur haha en ik zag ze staan. Je kan vast wel tegen een grapje, toch?

Ja, nu er een topic over is kan iedereen lezen wat wel en niet mag.

Misschien nog een kleine tip, ja ik kan het niet laten, maar om het aan iedereen duidelijk te maken mag je wat mij betreft de titel van dit topic veranderen in zoiets als: "Welke links mag je wel en welke niet plaatsen bij een topic". Dan is het voor iedereen nog duidelijker. Kijk maar wat je er mee doet. Je weet vast wel een goede oplossing of titel. Ik hoor en zie het wel.

Zo komt alles weer goed. Ik had trouwens niet anders verwacht, want er is altijd een oplossing.

groetjes,
JJ
Goede tip!
De titel is aangepast!!

Groeten, Lizelotte, De Kindertelefoon
@angovis

hierboven heb je je antwoord over wat wel en niet mag qua links plaatsen

Gr. JJ
@Lizelotte

Thnx voor de titelwijziging.
Ja we zijn gwn een goed team, was misschien een beetje een "slow start", maar we raken op elkaar ingespeeld, denk ik :D

groetjes,
JJ
Thx
Whahaha had ik ook eerst mey sommige moderators maar als ze een beetje weten wat je wilt, wat je denkt en hoe je in elkaar zit gaat het al stukken beter, niet waar?
JJBOY kijk meteen even bij het topic Zingen onder jouw topic

Reageer