Vraag

Waarschuwingen gekregen van de Kindertelefoon, hoe zit dat?


  • Anonymous
  • 0 reacties
Hey!
K heb een vraagje he
Ik heb een tijdje geleden mijn eerste echte waarschuwing gekregen (iets waarvan ik dacht dat nooit zou gebeuren, en ik snap het een beetje maar nog niet helemaal maar goed)
Mijn vragen zijn
1) bij hoeveel waarschuwingen werd je ook alweer een tijdje geschorst van het forum
2) blijft die waarschuwing ook de hele tijd staan, want ik bijvoorbeeld een jaar actief op het forum, k ben 14 en wil hier actief blijven tot me 18e maar blijft deze waarschuwing dan de hele tijd staan? Dat als ik in 4 jaar bijvoorbeeld nog 2 echte waarschuwingen haal dat ik dan ineens bijvoorbeeld zoveel dagen niet op het forum kan?
Hopelijk is het een beetje duidelijk, om te beantwoorden
Greetz Angovis

10 reacties

Hoi Angovis,

Goede vraag! Op de pagina met forumregels kun je terug lezen wat er over waarschuwingen staat:

Bij een lichte overtreding krijg je een eerste waarschuwing. Bij een tweede lichte overtreding krijg je een tweede waarschuwing. Er gebeurt dan nog niks, maar deze waarschuwingen blijven gekoppeld aan jouw profiel. Bij een derde waarschuwing of bij een zware overtreding ontvang je een ban. Je kan dan niet meer inloggen op het forum en je kan ook geen nieuw account meer aanmaken. De moderators van de Kindertelefoon beoordelen of een overtreding een lichte of zware overtreding is.

Voor de duidelijkheid: de ban is niet tijdelijk, je kunt dan niet meer terugkomen. Hopelijk is het zo duidelijker! Als je nog vragen hebt horen wij het graag.

Groetjes,
Lysa van De Kindertelefoon
Dank je Lysa
Ik snap het al een beetje
Ik dacht eerst dat bij 3 waarschuwingen dat je dan voor een tijdje niet op het forum mag maar eigenlijk krijg je dan meteen een ban en kan je niet meer terugkomen
Beetje hard, maar ik begrijp het wel
Nu proberen geen 2 waarschuwingen in 4 jaar te halen lol
Dankje
Beste kindertelefoon,

dan heb ik toch nog een vraagje over de forumregels. Ongeveer een uurtje geleden ontving ik een mailtje van jullie met het verzoek een geplaatst berichtje in verband met de leesbarheid in te korten en dat heb ik gelijk gedaan. Dus daar ligt het probleem niet.

Maar in dat mailtje met het verzoek zat een link naar de forumregels, das heel attent van jullie. Dus ik klikte op de link en las de forumregels en daar staat niet precies hetzelfde over waarschuwingen en een ban als hierboven door Lysa van de kindertelefoon wordt uitgelegd. Het wordt er dus niet duidelijker op. Ik vind het maar verwarrend.

Wat zijn nu ECHT de regels?

De link die ik ontving is: http://static.insided.nl/forum.kindertelefoon.nl/cmsmedia/forumregels.pdf

En het stukje waar het over gaat is dit:
quote
Wat gebeurt er als je de forumregels overtreedt?
Bij een lichte overtreding krijg je een eerste waarschuwing. Er gebeurt dan nog niks, maar
deze waarschuwing blijft gekoppeld aan jouw profiel.
Bij een tweede lichte overtreding krijg je een tweede waarschuwing. Je kan dan een maand
lang niet inloggen op het forum. Na deze maand kan dat wel weer.
Bij een zware overtreding kan je de eerste en de tweede waarschuwing tegelijkertijd krijgen,
waardoor je meteen gedurende een maand niet in kan loggen. Als je een hele zware
overtreding maakt, dan kan je ook definitief gebanned worden. Je kan dan niet meer inloggen
en je kan dan ook geen nieuw forumaccount meer aanmaken.
De moderators van de Kindertelefoon beoordelen of een overtreding een lichte, zware of hele
zware overtreding is.
einde quote

Graag een DUIDELIJKE uitleg wat er nu wel en niet waar is, want dit klopt niet met het bericht van Lysa.

Met vriendelijke groet,
JJ
Huh? Oh ja wauw slim opgemerkt, ik liet het gewoon zitten want tja als je dan weer iets niet begrijpt krijg je weer dezelfde uitleg
Maar het is zo dat bij 3 waarschuwingen je een maand niet op het forum kan en als je echt iets heeel ergs doet, idk wat.... Maar heel erg, dan wordt je voorgoed gebant
Heb ik begrepen van iemand anders dan Lysa, k had ff een second opinion gevraagd
@angovis
- volgens jou na 3 waarschuwingen een maand niet op het forum
- volgens Lysa van KT (zie hierboven ergens) na 2 lichte overtredingen en waarschuwingen gebeurt er nog niks
- volgens aan mij door KT toegestuurde link naar de forumregels na 2 lichte overtredingen en waarschuwingen een maand niet op het forum

Dus

@kindertelefoon

kunnen jullie mij vertellen HOE IS HET NU ECHT, zie ook mijn eerdere berichtje hierboven in het topic voor uitgebreidere info
Misschien kan je je eigen topic ff maken want ze lezen het volgens mij niet meer
Nu, ik heb nu 100 x de forumregels gelezen en ik citeer uit de forumregels die boven dit topic staat
'bij de eerste en tweede lichte overtreding gebeurt er nog niks, ze worden in je profiel opgeslagen. Bij een 3e lichte overtreding of èen hele zware overtreding ontvang je een ban en kan je niet meer inloggen op het forum '
Eigenlijk snap ik er ook geen reet meer van, omdat in de regels het 1 staat maar de KT zelf zegt wat anders dus.
Maar in de regels staat pas bij 3 overtredingen of bij 1 hele zware. Dus niet bij 2,bij 3 pas, en als ik het fout heb, hebben ze de forumregels verkeerd opgeschreven want er staat in de regels pas bij 3 overtredingen en niet 2
@angovis
als het goed is lezen ze alles wat wij op dit forum schrijven al was het alleen maar om in de gaten te houden of iedereen zich aan de regels houdt.

Alle vragen die ik hier stel hebben precies met dit onderwerp te maken, dus dit is de goede plek. Ik denk alleen dat KT zelf eerst ook eens even goed aan het nadenken is, waarom ze verschillende dingen zeggen en DAN pas met een reactie komen. Ik heb de vraag ook pas gisteren gesteld, dus nog alle tijd voor KT om te regeren.

@kindertelefoon

ik heb er alle vertrouwen in dat ik hier nog een duidelijke reactie op krijg en ik vind het niet erg dat het iets langer duurt, omdat jullie het zorgvuldig en goed willen doen. Ik lees het antwoord binnenkort wel hier, zodat we voor eens en altijd weten waar we aan toe zijn.

met vriendelijke groet,
JJ
Beste JJBoy,

Ik begrijp dat er enige verwarring is ontstaan over de vraag of je nu wel of niet gebanned wordt na een derde waarschuwing. Het antwoord is ja. Dit staat ook omschreven op het forum (zie link: https://forum.kindertelefoon.nl/over-de-kindertelefoon-54/forumregels-de-kindertelefoon-20694). De verwarring is ontstaan omdat het pdf bestand dat JJBoy gisteren had ontvangen verouderd is en de regel nog net iets anders was. Dit was dus een foutje. Bedankt dat jullie zo goed op letten! Daar hebben wij ook veel aan. Dus het antwoord is ja, je wordt gebanned na een derde waarschuwing.

Hoop dat alles zo duidelijk is.
Vriendelijke groet,
Simone W
De Kindertelefoon
beste Simone W,

bedankt voor je reactie.

De verwarring zat hem NIET in de definitieve ban na een 3e lichte waarschuwing, maar of er een tijdelijke ban van 1 maand was na een 2e lichte waarschuwing.
Dat is nu dus ook wel duidelijk geworden, want dat heb ik zelf net gelezen in de juiste (nieuwe) versie van de forumregels: https://forum.kindertelefoon.nl/over-de-kindertelefoon-54/forumregels-de-kindertelefoon-20694
De link dus die jij hierboven stuurde.
En dan gaat het om dit stukje:

quote

Wat gebeurt er als je de forumregels overtreedt?
Bij een lichte overtreding krijg je een eerste waarschuwing. Bij een tweede lichte overtreding krijg je een tweede waarschuwing. Er gebeurt dan nog niks, maar deze waarschuwingen blijven gekoppeld aan jouw profiel. Bij een derde waarschuwing of bij een zware overtreding ontvang je een ban. Je kan dan niet meer inloggen op het forum en je kan ook geen nieuw account meer aanmaken.

De moderators van de Kindertelefoon beoordelen of een overtreding een lichte of zware overtreding is.

einde quote

Er is dus geen sprake meer van een tijdelijke ban, alleen 1e en 2e waarschuwingen en na 3e waarschuwing definitieve ban of definitieve ban na een zware overtreding.

Nu is het duidelijk.

Met vriendelijke groet,
JJ

Reageer