Vraag

Waarom zijn de "recente topics" beperkt tot 25?


  • Anonymous
  • 0 reacties

Voorheen kon je meerdere pagina's aan “recente topics” zien, maar nu is het beperkt tot 25.
Dit geldt ook voor de “actief sinds laatste bezoek” topics.

Zelf vond ik het vorige systeem erg fijn, omdat ik door alle actieve topics kon bladeren en snel onbeantwoorde vragen kon vinden. Nu zou ik door alle subfora moeten zoeken, wat zeker mensen kan weghouden van de minder populaire subfora. Sommigen zullen bijvoorbeeld alleen maar voor de topics over seksualiteit komen en dus een nuttig topic over geweld of pesten geheel missen.
Ik weet natuurlijk niet hoeveel andere gebruikers hetzelfde deden, maar ik denk niet dat dit voordelig is voor het forum.

Waarom is er dus voor deze instelling gekozen en kan dit nog gewijzigd worden?

-MensPersoon


14 reacties

Hallo MensPersoon :)

Bij mij kan ik gewoon verder scrollen naar meer topics dan 25.

-TheMightySlayer <3

Hee MensPersoon,

Voor mij geldt hetzelfde als wat jij in je topic omschrijft. Ik kan ook niet meer dan 25 recent actieve topics zien.
Bij “reacties" in je profiel, kun je wel weer meer dan 25 reacties zien.

Ik vond het ook fijner dat je meer dan 25 topics kon terugkijken. Beter dan zelf nu in subfora moeten zoeken. Ik hoop dat deze instelling weer terug komt!

Groetjes,
Simply Me

Reputatie 7
Badge +19

Hee,

Ja ik kan ook nog maar maximaal 25 recent actieve topics zien. Best wel vervelend inderdaad. Al helemaal als je ff niet op het forum bent geweest.

Reputatie 5
Badge +6

Ik heb net zoals @TheMightySlayer gewoon toegang tot meer dan 25 topics...

Reputatie 6
Badge +7

Hoi MensPersoon,

Ik zie dat de meningen hierboven wat verdeelt zijn. De een heeft wel toegang tot meer dan 25 topics, en de ander niet.

Ik denk dat er wat verwarring komt doordat je bij "menu”  de "recent actieve topics” kan selecteren. Maar je kan ook gewoon bij het startscherm naar beneden scrollen. Al moet je het misschien eerst selecteren, het kan dat het bij "thema’s” staat, in plaats van bij "actieve topics”.

"Actieve topics” en "recent actieve topics” zijn dus iets anders, want bij de eerste kan je wel onbeperkt door scrollen, en bij de tweede niet. Maar qua inhoud is het wel hetzelfde, ook qua volgorde (ik heb net gekeken).

Dus misschien dat dit helpt?

Ik weet natuurlijk niet hoe het er voor jou uit ziet, maar ja. 

Het spijt me voor de hoeveelheid aanhalingstekens, maar ik wist even niet hoe ik het anders aan kon geven.

 

Groetjes,

Paardebloem

De website maakt het inderdaad niet veel makkelijker.
Voorheen kon je dus meerdere pagina's zien bij recent actieve topics (RET) met dezelfde user interface als de subfora (bvb Seksualiteit)
Actieve topics (AT) geven je inderdaad een “onbeperkt” aantal topics, maar dit heeft een andere user interface.
Opvallend genoeg krijg je de link naar RET als je op  “open link in new tab”  klikt.

The Internet Archive laat ook zien wat het geval voorheen was.
Hier zie je de vorige user interface van enkele weken terug.
De sample van afgelopen januari laat dan ook de RET zien van 25 november 2020 als je op de link van de AT topics klikt.

Hopelijk is dat duidelijk genoeg.

Het zou ook fijn zijn als de Kindertelefoon informatie zou geven over deze nieuwe wijziging zodat wij niet hoeven te speculeren. 

Reputatie 7
Badge +7

Hi @MensPersoon ,

 

dit is blijkbaar een wijziging die bij ons ook niet aangekondigd is! Dank voor je input, ik heb het doorgegeven aan de community manager. Hopelijk kan zij er snel meer over vertellen.

Groetjes,

 

Marieke / De Kindertelefoon

Hee MensPersoon,

Waar kun je “actieve topics" vinden? Ik weet wel “recent actieve topics", daar kijk ik ook altijd. Maar wat bedoelen jullie dan met “actieve topics” en wat is het verschil?

Groetjes,
Simply Me

Je kunt het hier vinden als het goed is.

Reputatie 6
Badge +3

Hallo Allemaal,

Ik heb dit gemeld bij de leverancier van het forum. Ze weten nog niet hoe het komt, maar ze zijn het aan het uitzoeken. Ze hopen dat het snel is opgelost en dat jullie alle topics weer zien. Ik houd jullie op de hoogte!

Groetjes,

Carolien

Reputatie 6
Badge +3

Hallo Allemaal,

Vanmiddag hebben ze dit gerepareerd.  Ik kan nu weer alle berichten zien. Ik hoop jullie ook. Mocht dit niet zo zijn, laat het dan vooral weten!

Groetjes,

Carolien

Ik zie ook inderdaad weer alle berichten.
Een tikje opvallend dat het niet eerder door iemand van de staff of door de leverancier opgemerkt was, maar het is fijn dat deze functie het ook weer doet.

Hoi Carolien,

Ook ik zie inderdaad weer alle berichten.
Dat is wel echt veel beter.
Toch vraag ik me af hoe het kan dat het bij sommige mensen wel zichtbaar was en bij sommige niet?

Groetjes,
Simply Me

Reputatie 6
Badge +3

@MensPersoon 

Ik snap je opmerking. Nu is het zo dat de moderatoren via een ander programma de forumberichten bekijken en daarin het forum beter kunnen modereren. Vandaar dat zij dit niet gezien hebben. Wat betreft de leverancier, daar kan ik geen antwoord op geven.

@Simply Me 

Ik heb ook geen idee dat kan, maar dat is wel apart idd. 

Groetjes,

Carolien

Reageer