Waarom wilt iedereen hier zelfmoord plegen?

  • 10 December 2011
  • 36 reacties
  • 3290 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Vraag het me wel af eigenlijk, zit ik een beetje rond te kijken zie ik allemaal topis: ''ik ben zo lelijk, ik ben zo dik, ik word gepest, mijn vriend heeft het uitgemaakt, etcetera'' Maar bij bijna al die topics zetten ze ook ''ik wil niet meer verder leven'' of ''ik denk aan zelfmoord''
Serieus waar slaat dat op? Ik kan niet geloven dat de meeste mensen hier echt serieus allemaal zelfmoord willen plegen, volgens mij is het gewoon iets om extra ''zielig'' over te komen en meer en sneller reactie's te krijgen.

Dit was dus mijn klacht, gr

36 reacties

aandacht te kort ;'p

Vraag over hoe je een topic moet plaatsen verplaatst naar "over de Kindertelelefoon -> Hoe plaatsing een nieuw topic?".
Moniek (Kindertelefoon)
Mendy, dit is niet de plek om te vragen hoe je zelf een topic moet plaatsen. Ook raad ik je aan om de vele D's achter de X weg te halen, je lijkt nu net een 10 jarig, hyperactieve hamster. En aandacht te kort denk ik ook ja.
ik vind het om eerlijk te zijn een beetje een rare vraag. dit is nou eenmaal een forum voor jongeren met problemen en vaak zien jongeren met problemen het leven niet meer zitten of zien geen andere oplossing.
er zijn helaas heel veel mensen die zelfmoord overwegen, gelukkig doet daarvan maar een klein deel het. er word niet over gesproken omdat het een groot taboe is in nederland om erover te praten. dus het lijkt net alsof niemand er mee bezig is, maar ondertussen zijn er veel te veel mensen die het serieus overwegen. zelf speel ik ook met de gedachte, maar ben me ondertussen wel bewust dat het gewoon geen oplossing is.
wees blij dat je er zelf niet over nadenkt, er niet mee te maken hebt en hoop dat je er nooit mee te maken krijgt, maar als je er mee te maken krijgt (dat iemand een poging doet, er iets over zegt of je in vertrouwen neemt over het onderwerp) ga er dan goed mee om en maak het alsjeblieft niet belachelijk, want dat werkt meestal alleen maar verkeerd!
xx
Terameid
Eerlijk gezegd vind ik de vraag helemaal niet raar. Het word al bij het minste geringste geroepen. Suicide is niet zomaar wat! Als het vaak word gezegd in topics, kan dat ook weer triggeren voor andere mensen. Alsof het normaal is als je een probleem heb om daar serieus over na te denken.
Ik denk dat sommige het echt menen, maar dat niet iedereen het meent.

Waarschijnlijk denken de meeste: ik wil wel graag dood, maar ik ga geen zelfmoord plegen want dat vind ik eng en dat kan ik de mensen die van me houden niet aandoen. (net zoals ik denk)
Maar schrijven die mensen op ik wil zelfmoord plegen, terwijl hun eigenlijk denken: ik wil dood maar geen zelfmoord plegen.


Jaarlijks denken in nederland ongeveer 410.000 mensen aan zelfmoord plegen.

Jaarlijks plegen ongeveer 15.00 mensen in nederland zelfmoord.
@Forget
ik weet dat het voor mensen een trigger kan zijn, maar er zijn veel mensen die het in een emotie roepen of er even over nadenken. ik vind het niet raar dat mensen dat dan op een forum als dit, een forum toch voor jongeren met problemen, noemen. opzich vind ik inderdaad ook dat mensen het echt snel roepen op een forum, omdat het via de pc toch makkelijker gaat dan het in real live aan iemand toevertrouwen; mij is het ook pas een paar weken geleden gelukt om het tegen een docente verteld en die schrok ook wel, zeker dat ik ook werkelijk een soort van poging heb gedaan, dat had ze niet achter mij gezocht, maar het is een goede stap om het op een forum te posten.
en om eerlijk te zijn vind het ook niet raar om er over te denken als je een probleem hebt, zoals xxjustme ook al zegt, er zijn ongeveer 410.000 die denken aan zelfmoord plegen, en dat varieƫrt dan wel van mensen die het een keer als gedachte hebben en mensen die het serieus overwegen, maar de mensen die de gedachte een keer hebben zullen in hun ogen een op dat moment onoplosbaar probleem hebben.
ik weet dat er mensen zijn die spammen en het zomaar roepen, maar toch zal de meerderheid die het hier zegt ook wel een keer hebben bedacht, misschien zelfs wel echt overwogen of al geprobeerd.
xx
Marit
Ja, tuurlijk zijn er veel mensen die eraan denken of zelfs plannen hebben. Maar daar ging het mij niet om. Het gaat om de context. Het geheel. Dat voelt soms erg scheef aan. Ik zit ook vaak op 113online, en daarin kan ik me dan beter in verplaatsen. Maar snap jou punt ook.
ik vind eigelijk dat je gwn gelijk hebt. oke heel zielig enzo als je jezelf niet leuk etc vind, maar altijdd die zelfmoord. 'dat meisje is mooier dan mij dus ik moet dood' zoe zetten ze t niet neer maar dat is wel hoe het bij mij overkomt!

sorry moest k ff kwijt

gr
Crocod1le goed dat je het post, inderdaad heel veel mensen willen hier aandacht en als ze die niet thuis krijgen gaan ze hier wel zeiken,

Reactie gewijzigd: verwijzingen naar andere websites zijn niet toegestaan.
een woord: aandacht
Het klinkt mischien als aandacht te kort maar sommige voelenhet echt zo meestal de echte serieuze die doen het ook en wat hun dan kan overhalen is dat je op Ā  Ā  Ā 
een banga lijst komt maar sommige hebben ook gewoon echt aandacht nodig en dat van die D en X als je er echt gek van word stop ik er wel meeĀ 
Oke, je hebt stomme redenen !
Maar je mag er niet mee spotten vind ik !
Die mensen hebben emotionele problemen. als je in die persoon zijn schoenen stond was het vast niet makkelijk voor je .
maar......je hebt er die dat menen en dat moetĀ  je respecteren!!

groetjes Laikadog
Klopt, waarom zou je zelfmoord willen plegen, omdat je iets dikker bent of iets minder mooi volgens andere. Nogmaals; Volgens andere.
Okey, als je jaren lang word gepest, mishandeld, bedreigt etc. Je ziet ook geen nut meer in het leven, dan snap ik dat je zo'n forum maakt. Dan heb ik ook echt respect voor zo'n mensen en medeleiden.
Ik vind dat je er niet mee mag spotten, dat men op dit forum dit soort fora dit soort dingen schrijft. Je moet elkaar hier serieus nemen, omdat elk verhaal waar kan zijn. Ik vind het vrij respectloos dat men zegt dat het aandacht tekort is, dat jij er niet aan denkt, betekent niet dat anderen dat niet doen. Degenen die dit denken, zien meestal geen andere oplossing meer en zijn wanhopig, waardoor ze de dood als een simpele oplossing zien.

Het staat trouwens ook in de forumregels beschreven:
2. Ga respectvol met elkaar om.
Leden van het forum gaan respectvol met elkaar om. Neem elkaar serieus, val iemand niet persoonlijk aan en pesten is niet toegestaan.
Het is net een vraag stellen waar je het antwoord op weet.
vaak is het aandacht trekken of hebben ze er een keer aan gedacht en vinden ze meteen dat ze hulp nodig hebbenĀ 
.
maar...dat geld niet voor iedereen! er zitten ook mensen tussen die echt zelfmoord willen plegen of al een poging gedaan hebben
het is helaas lastig die mensen van elkaar te onderseiden. wees dus wel een beetje voorzichtig met hoe je een reactie overbrengt. als je heel negatief gaat doen maak je het misschien erger.

maar vaak maken ze er een spelletje van dat vind ik dom

greetz
Ja ik vind het echt een rare vraag. de mensen hier hebben serieuze problemen! ze zoeken hulp, niet mensen die ze ervan beschuldigen dat ze gewoon aandacht trekken. Kun je het je voorstellen dat sommige hier al meerdere jaren depressief zijn? dat ze verkracht zijn, een dierbare zijn verloren, zichzelf snijden, zich onzeker voelen, een ziekte hebben of iets anders of misschien wel een combinatie zoals bij mij. Kun je het je voorstellen dat er mensen zijn hier die zichzelf al jaren in slaap huilen, die zich al jaren snijden om andere pijn niet te voelen, die roken of drugs gebruiken omĀ zich even beter te voelen, of nog iets anders? Het maakt niet eens uit wat de reden is. Al voelt iemand zich super *** omdat zijn goudvis net is overleden. het maakt niet uit, als mensen zich zoo *** voelen dat ze gewoon geen licht meer aan het eind van de tunnel zien, dan is er iets goed mis, en dan is dit het laatste wat ze nodig hebben.

wat iemand ook zegt... iedereen moet hier serieus genomen worden!
Voor iedereen die ''aandacht'' zegt, dat denk ik ook. Maar wil niet iedereen aandacht? Wil niet iedereen geliefd en geroemd zijn?Alles wat mensen zeggen en doen gaat om aandacht, en daarmee ook macht. Dat zit in de menselijke aard, dat was altijd al zo. Maar je moet kijken wat voor soort aandacht.

Je hebt aandacht omwille van macht, dus het (onbewust) manipuleren van mensen. Dit is nu eenmaal niet goed, en dit wordt dus ookwel ''aandacht trekken'' genoemd. Vandaar de negatieve betekenis.

Je hebt ook nog aandacht omwille van hulp, dus het vragen om hulp en daarom aandacht willen. Het is dan gewoon zo dat mensen hulp nodig hebben, zie het als een schreeuw om hulp, die dan ook gezien kan worden als een schreeuw om aandacht. Dit is niet negatief bedoelt, het is gewoon het wakkerschudden van mensen.

Dus voordat iedereen zomaar zegt dat iedereen hier zomaar suĆÆcide verzint, dat is heus niet zo. Ook ik heb er last van, en nee, ik verzin niets. Natuurlijk willen sommige mensen gewoon negatieve aandacht. Maar ik zal nooit aan iemand zijn/haar verhaal twijfelen. Omdat als diegene dan echt zelfmoord pleegt, iedereen dan pas na denkt. Dat ze misschien diegene toch wat meer aandacht hadden moeten geven. Maar dan is het al te laat....
er zijn heel wat kinderen in nederland die zo ongelukkig zijn dat ze dood willen. dan zoek je natuurlijk anoniem hulp. dat kan hier en daardoor lijkt het alsof de meeste jongeren in nederland zwaar deperesief zijn. maar dat is niet zo. er zijn heel veel jongeren gelukkig, of niet zo, maar toch niet zo erg om de kindertelefoon te bellen. alle gelukkige en perfecteĀ mensen komen hier niet. dus dan lijkt het alsof er heel veel van die zelfmoord jongeren zijn. maar dat is niet zo.
XXX, Yasmini1234
sommige willen aandacht..
sommige niet...ik meen altijd wat ik zeg
als ik zelfmoord ga plegen doe ik het ook..maar meestal wil het niet
Deze reactie is verwijderd door de Kindertelefoon
Sorry hoor het is echt geen aandacht hoor. Mensen voelen zich eenzaam en allen. Soms zijn er mensen die dat willen (of doen) omdt iedereen die hij/zij haat. Je hoeft niet zieligt te zijn hoor. Mensen hebben dan geen gevoelens meer omdat er zo veel is gebeurt. Of nu nog zo is. Toen ik 5 jaar was heb ik ook zelfmoord probeeren te plechen het is nog nooit geluk. Ik ben toen heel vaak van de trap gesprongen. omdat ik zo vaak geslachen was. Nu ook ik heb veel ziektes

1. Ik word snel moe
2. Ik breek dingen snel
De rest wil ik niet zeggen

Mijn zus haat me. Niemand wil mij helpen ik sta er allen voor. En nu heb ik het ook naar me zin. Ik verzet me er techen. Ik probeer altijd voorlijk te doen. Dus het is echt geen aandacht.

Dit is het dusĀ 
Mijn moeder is toen ik 7 jaar was overleden aan kanker.. en mijn vader die slaat vanaf me 7e me (ik ben nu 16)
Ik word wel beetje geholpen..maar het is kapot irritant als ik verdrietig ben..ik ben ook vet onzeker enzo en ik wil dan echt zelfmoord plegen

ik wou dat ff zeggen omdat je anders denkt misschien dat het aanstellen is.. ?
omdat mensen daarvoor het ook hebben over zelfmoord in de ZELFMOORD (hint, hint) sectie
de kindertelefoon is er voor als je problemen hebt en hulp zoekt. het is echt geen zielig doen loperij. maybe heb jij het walhalla thuis en op school. maar ook heel veel kinder niet. dus als je het niet kan geloven jou probleem. kijk anders ff een paar topics door en kijk naar het probleem. dan denk ik dat je het dan wel zal snappen.

Reageer