Waarom wilt iedereen hier zelfmoord plegen?

  • 10 December 2011
  • 36 reacties
  • 3290 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Vraag het me wel af eigenlijk, zit ik een beetje rond te kijken zie ik allemaal topis: ''ik ben zo lelijk, ik ben zo dik, ik word gepest, mijn vriend heeft het uitgemaakt, etcetera'' Maar bij bijna al die topics zetten ze ook ''ik wil niet meer verder leven'' of ''ik denk aan zelfmoord''
Serieus waar slaat dat op? Ik kan niet geloven dat de meeste mensen hier echt serieus allemaal zelfmoord willen plegen, volgens mij is het gewoon iets om extra ''zielig'' over te komen en meer en sneller reactie's te krijgen.

Dit was dus mijn klacht, gr

36 reacties

hey, het is geen onzin, 1 op de 20 pubers denken er aan en de site van de Kindertelefoon die helpt je en je kan ook andere mensen zoeken die hetzelfde hebben en zo lijkt het veel maar als je het vergelijkd met de mensen hier in nederland is het helemaal niet veel! zelf denk ik er namelijk ook aan maar ik doe het sws nie X
Zo zie je maar dat er echt veel mensne zijn die aan zelfmoord denken ik heb die het ook al bijna 3 jaar denk ik aan zelfmoord heb zelfs een keer geprobeert zelfmoord te plegen
Eve een ding om iedere 40 seconde gaat er iemand dood omdat hij/zij zelfmoord pleegt
Crocodi1e.... Serieus??? Mensen die aandacht willen?? Er zijn hier mensen met emotionele problemen die serieus willen stoppen..... En dan zeggen dat ze aandacht willen?? Jeez....
Serieus?

Mensen die hier op deze forums posten, zeggen niet alles. Ze vertellen alleen over hun recente problemen vaak.
Het kan zijn dat je al jaren depressief bent, dat je veel gepest bent, dat je jezelf al zolang haat en dat die ene keer dat die jongen het uitmaakt of dat je weer een keer lelijk word genoemd, het gewoon de druppel is. Dan ben je gewoon verdrietig, voel je je verschrikkelijk en ga je van alles roepen. Misschien ook wel dingen waar je stiekem aan hebt gedacht, zoals zelfmoord.
Niet iedereen die zegt dat ze zelfmoord willen plegen wilt aandacht.
Soms is de persoon niet precies wie jij denkt dat diegene is, hoe diegene is. Jij kent niet het hele verhaal...

"A reflection sometimes exposes more reality than the object it echoes." - Cheshire Cat
Aandacht.      
Ik vind dat terameid gelijk heeft, alle mensen hier zijn zwaar ongelukkig of hebben dingen meegemaakt die ze niet in het normale leven kunnen delen, als je daar niet tegen kunt, waarom ga je dan naar een forum voor depressive kinderen?
het ik echt geen aandacht die mensen (ik ook) willen gewoon en oplossing voor hun problemen 
want zij weten al het erger wordt er nie het leven gewoon nie meer zien ziten en zelfmoord plegen en de hier weten dus nie hoe erger het ik asl je daar mee rond loopt dus ga ofzo
ga eens HEEL gauw normaal goed.

- reactie aangeapst door De Kindertelefoon -
Reputatie 3
Badge +4

Dude ff serieus tuurlijk zijn er hier kinderen die dat willen doen (waaronder ik) deze site is om te praten over dingen als je er niet met andere over wil praten 

ik bedoel wat dacht je dan dat mensen gaan zeggen: wat is het vandaag toch weer lekker zonnig

Reputatie 3
Badge +1

Heyyyyaa

Ik vind ook dat dit klopt. Sommige onderwerpen zijn helemaal niet zo heftig, en het klinkt soms niet alsof ze echt suïcidaal zijn.

Alleen, denk eens na..

Dit zijn heftige onderwerpen om over te liegen. Dus ze willen zeker aandacht. Maar, waarom willen ze aandacht? Waarom gaan ze over zoiets liegen voor aandacht?

Twee antwoorden:

  1. Het interesseert hun echt niet waar ze het over hebben. 
     
  2. Ze hebben een gebrek aan aandacht, dus vervolgens gaan ze zo ver puur voor aandacht.

Als 2 klopt, dan heb je alsnog hulp nodig

Reageer