Vraag

Waarom mogen we niet ingaan op 'nep' verhalen?

  • 30 May 2023
  • 32 reacties
  • 474 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hey,

Waarom mogen we niet ingaan op verhalen die niet kloppen? Ik begrijp dat het irritant is dat mensen zeggen dat je verhaal niet klopt, als die wel klopt, maar soms zitten er echt dingen bij waarvan je denkt: Dit is onmogelijk! Als we zeggen dat het niet klopt of we vragen naar hoe het kan, helpen we toch ook? Dan kunnen anderen hun tijd en moeite aan een ander topic geven, Iemand die tenminste niet liegt. Meestal zeg ik ook sorry als je verhaal wel klopt. Ik kreeg gister 2 keer te horen dat ik offtopic ging omdat een verhaal niet kon kloppen (Vond ik tenminste), ik kreeg ook nog te horen dat ik op forumregel 2 moest letten. Ik was respectvol, maar ik moest toch effe vragen hoe dat verhaal kon kloppen.  Ik nam het ook serieus, zover als mogelijk dan. Meestal negeer ik dingen die niet kloppen ook of geef ik ze voordeel van de twijfel, maar ik kon toch wel effe vragen hoe het kan dat die TS zichzelf tegensprak, maar toch zijn verhaal wel zou kloppen? Dit soort dingen verpesten het forum hartstikke! Dus waarom mogen we er niet naar vragen?

Stel dat iemand zijn verhaal wel klopt, weet die i.i.g dat die het de volgende keer anders moet omschrijven, wil die dat het geloofwaardig wordt.

Adios!

 

 


32 reacties

Hii @TikTak en @OnbekendeAnnoniem en misschien ook wel andere die zich in de reacties kunnen vinden.

 

Ik heb jullie reacties gelezen en ik snap de frustratie.

Fijn dat u het i.i.g begrijpt en de moeite neemt om het te lezen!

Ik wil allereerst zeggen dat we ons best doen met de checks, we zijn maar met een beperkt aantal moderators en kunnen helaas niet even snel reageren of topics/reacties checken zoals we zouden willen. Dus excuses daarvoor, weet dat we wel ons best doen.

Ik snap ook best dat er checks zijn en dat het niet altijd zo snel kan, maar het meest frustrerende is dat soms een reactie niet wordt geplaatst en als ik dan vraag waar die is gebleven, dat niemand dat weet. De reactie is dan ‘verdwenen’ ofzo. Of dat me reactie wordt geplaatst en dan vervolgens weer verwijderd wordt. Als die verwijdert wordt krijg ik meestal wel een mail (waar ik toch niks mee kan), maar als mijn reactie ‘verdwijnt’ weet ik gewoon niet of ik iets fout heb gedaan. Ik krijg steeds te horen dat als het verdwijnt dat het aan me wifi ligt, maar die doet het altijd goed. En alleen reacties die de check in gaan ‘verdwijnen’ .

Veder ga ik ook eerlijk zijn en is het voor mij ook lastig om te beantwoorden waarom jullie verschillende en meerdere waarschuwingen hebben gekregen. We werken met meerdere moderatoren en we hebben de forumregels om ons te leiden, maar we zijn ook mens en iedereen heeft net een andere interpretatie van de regels. Of dat stel ik mij zo voor.

Snap ik, maar als een moderator zegt dat we mogen vragen als iemand zichzelf tegenspreekt en ik krijg vervolgens van een andere moderator te horen dat wat ik doe niet mag, is dat nogal onduidelijk. Want er is gezegd dat het mag, dus doe ik het en dan is het niet goed en mag het opeens niet meer. En dan kan je de regels anders interpreteren, maar het is dan echt lijnrecht tegenover elkaar. En dat vind ik nogal raar. Daardoor durf ik ook minder te zeggen of te vragen.

We hebben meerdere besprekingen onder de moderatoren om ervoor te zorgen dat wij zo veel mogelijk op één lijn functioneren, maar zoals je merkt gaat dat nog niet altijd even goed.
Ik heb jullie reacties opgeschreven en bij een volgend overleg zal ik dit zeker aankaarten, dus hopelijk merken jullie hier wat van in de toekomst.

Dank u!

Verder liggen de prioriteiten van de KT bij het verzorgen van een veilige en fijne omgeving op het forum voor de mensen die deze gebruiken. En waarom “we” een punt maken over zoiets als bronvermelding, dat doen we, omdat het belangrijk is dat andere kinderen ook kunnen zien waar die bepaalde informatie vandaan komt. Om te zien hoe betrouwbaar het is om er zo een eigen mening over te kunnen vormen.

Dat snap ik, maar ik ben soms zo aan het typen dat ik het vergeet. En soms haal ik informatie van een site af waar je een wachtwoord en e-mailadres voor nodig heb. Ik denk niet dat veel mensen wat aan die bronvermelding hebben. Misschien ook wel. Ik zal er voortaan opletten!

Ik lees ook dat jullie zeggen dat het soms niet duidelijk meer is wat nou wel en niet mag. De regels zijn er natuurlijk niet voor niets, maar vind zelf ook dat er dan in de mail gezet kan worden wat fout ging, maar hoe we het graag de volgende keer wel willen zien. Ook dit zal ik bij een volgend overleg aangeven.

Dat zou fijn zijn, want nu zit ik dagen te wachten op een mail, omdat ik gevraagd heb wat er precies niet mocht en weet ik nog steeds niet wat ik verkeerd heb gedaan. Terwijl ik dat wel graag zou willen weten. Dus als jullie dat er dan gelijk inzetten, scheelt dat veel onduidelijkheid.

Verder zal ik mijn best doen om je mailtje terug te zoeken en hier eventueel antwoord op te kunnen geven als ik dat kan. Mocht ik deze zelf niet kunnen beantwoorden, dan stuur ik hem door naar iemand die dat wel voor je kan doen. Ik kan je echter geen tijd geven wanneer dit beantwoord zal worden, omdat ik er daarna geen invloed meer op heb.

Dank u!

Ik hoop zo in ieder geval jullie vragen te hebben beantwoord en het spijt me dat ik niet echt iets concreets kan geven behalve dat ik mijn best ervoor zal doen. En als er verder nog vragen, klachten of tips zijn, geef deze gerust door of bel een keer met ons :) Misschien kunnen we er dan gemakkelijker iets op vinden. Fijne avond voor nu!

Heel erg bedankt!

Groetjes,

Noa, De Kindertelefoon

 

Verder zal ik mijn best doen om je mailtje terug te zoeken en hier eventueel antwoord op te kunnen geven als ik dat kan. Mocht ik deze zelf niet kunnen beantwoorden, dan stuur ik hem door naar iemand die dat wel voor je kan doen. Ik kan je echter geen tijd geven wanneer dit beantwoord zal worden, omdat ik er daarna geen invloed meer op heb.

Hey,

Effe een vraagje, kan die mail nog beantwoord worden? Ik wacht eigenlijk al 24 dagen (wat niet zo lang is, maar ik heb gewoon geen geduld.). Nu heb ik geen idee of ik nog vragen bij een TS mag stellen, en dat is nogal frustrerend.

Ajuus!

 

 

Reputatie 3
Badge +1

Hoi, @OnbekendeAnnoniem 

Als wij jou mailen doen we dat vanuit een zogenaamde no-reply mailbox. Dat betekend dat als je naar dat mailadres een mail naar stuurt wij die niet binnenkrijgen en dus niet kunnen beantwoorden. Je kunt ons bereiken door een topic aan de maken onder: Over De Kindertelefoon, zoals je nu ook hebt gedaan. 

Groetjes,

Puck, De Kindertelefoon

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @OnbekendeAnnoniem ,

Even ter aanvulling op wat @PuckT al vertelt:

Wanneer je toch liever niet jouw vraag hierover op het forum wilt stellen, dan kun je een e-mail sturen naar forum@kindertelefoon.nl. Op deze e-mails zal wel worden gereageerd.

Groetjes, Mariska 

De Kindertelefoon 

 

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @PuckT  en @Mariska H,

 

uhm @PuckT  schrijft:

…….Als wij jou mailen doen we dat vanuit een zogenaamde no-reply mailbox. Dat betekend dat als je naar dat mailadres een mail naar stuurt wij die niet binnenkrijgen en dus niet kunnen beantwoorden…….

 

 

nou, als dat zo is dan vind ik het niet echt handig als jullie zelf verwijzen naar dat mailadres in een foutmelding die ik laatst kreeg toen ik een topic, waar ik even daarvoor nog iets in gepost had, opzocht en dat topic niet meer op die url kon vinden….

hieronder een screenshot van die melding:

 

ik denk dat het wel klopt wat @PuckT  zegt, want ik had netjes die fout  gemeld via dat mailadres en daar heb ik dus nooit meer iets op gehoord…..

misschien kunnen jullie er eens even naar kijken….

sorry, als dit misschien een beetje off-topic is, maar het sluit precies aan bij waar jullie het hierboven over hebben.

Nou ja, ik lees het wel

 

Gr. MickeyMouse

@MickeyMouse 

 

 

Hey,

@MickeyMouse dat had ik ook gezien en tegen mij is ook gezegd dat ik het zo moest doen, aangezien ik al had gemaild naar het juiste mailadres (denk alleen dat me mail niet is aangekomen😅). En tja topics erover aanmaken, als ik over al me vragen topics ga aanmaken, krijgen ze zekers weten een heel groot vrijwilligers tekort🤣. Nee, ik haat dat gewoon! 

Wat jij schrijft @MickeyMouse is echt logica ten top 👍.

 

@Mariska H  en @PuckT 

Maar ehhh, 1 ding begrijp ik niet, waarom gaan jullie ons doorverwijzen naar een mailadres, waar jullie niet op reageren?

Adios!

Reputatie 7
Badge +7

Hoi allen,

 

die melding van ‘Pagina niet gevonden’  klopt inderdaad niet, dat is onlogisch. We geven het door aan de IT-mensen. Bedankt voor het doorgeven.

Wat Mariska hierboven zegt, is correct. 

 

Groetjes, Marieke / De Kindertelefoon

 

Reageer