Vraag

Waarom mogen we niet ingaan op 'nep' verhalen?

  • 30 May 2023
  • 32 reacties
  • 474 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hey,

Waarom mogen we niet ingaan op verhalen die niet kloppen? Ik begrijp dat het irritant is dat mensen zeggen dat je verhaal niet klopt, als die wel klopt, maar soms zitten er echt dingen bij waarvan je denkt: Dit is onmogelijk! Als we zeggen dat het niet klopt of we vragen naar hoe het kan, helpen we toch ook? Dan kunnen anderen hun tijd en moeite aan een ander topic geven, Iemand die tenminste niet liegt. Meestal zeg ik ook sorry als je verhaal wel klopt. Ik kreeg gister 2 keer te horen dat ik offtopic ging omdat een verhaal niet kon kloppen (Vond ik tenminste), ik kreeg ook nog te horen dat ik op forumregel 2 moest letten. Ik was respectvol, maar ik moest toch effe vragen hoe dat verhaal kon kloppen.  Ik nam het ook serieus, zover als mogelijk dan. Meestal negeer ik dingen die niet kloppen ook of geef ik ze voordeel van de twijfel, maar ik kon toch wel effe vragen hoe het kan dat die TS zichzelf tegensprak, maar toch zijn verhaal wel zou kloppen? Dit soort dingen verpesten het forum hartstikke! Dus waarom mogen we er niet naar vragen?

Stel dat iemand zijn verhaal wel klopt, weet die i.i.g dat die het de volgende keer anders moet omschrijven, wil die dat het geloofwaardig wordt.

Adios!

 

 


32 reacties

Jij schrijft precies wat ik ook denk!

Heb gisteren ook bericht gehad dat ik off topic ging ( wist ik zelf eigenlijk ook al wel 😅), en dat mijn antwoord op het randje was… en idd ook op forum regel 2 moest letten. 

Snap ook echt wel dat KT regels heeft, maar begrijp idd ook niet waarom je niet zou mogen reageren op iets waarvan je denkt hé… want in mijn ogen is dat idd ook helpen, helpen om iemand misschien te doen beseffen dat “liegen” of verhalen die “niet waar” zijn je niet moet plaatsen omdat je hiermee anderen die wel een echte vraag hebben of ergens mee zitten dan tekort doet… vind ik dan hé!!!

En ook ik zeg altijd sorry mocht het achteraf toch kloppen of wel waar zijn. Maar bij heel veel topics ligt het er zo dik bovenop…

Wat de KT dan misschien zou kunnen doen (tip), is deze topics zelf al weghalen (want ga er van uit dat zij ook wel snel genoeg kunnen zien wat “nep” is, of de TS een bericht kunnen sturen met de vraag van hé dit kan eigenlijk niet, zo hoeven de anderen er dan niet op te reageren , kan het forum ook niet meer vervuild worden en voorkom je (eerlijke) reactie’s die een eventuele regel van de KT overtreden…

Ben het er ook mee eens dat dit het forum best verpest.

Ben net als @OnbekendeAnnoniem  naar mijn idee altijd wel netjes naar een ander toe, ook al is de boodschap dan hard. 

Durf na de mail die ik gisteren kreeg, bijna niks meer te zeggen,  bang om weer iets verkeerds te zeggen en dan misschien van  het forum moet. Ik had vanmorgen ook gelijk een check toen ik op een topic had gereageerd, geen idee of dit toeval was, maar zo voelde het niet.

Reputatie 4
Badge +2

Hoi @OnbekendeAnnoniem en @TikTak 

 

Ik begrijp goed dat dit topic is geopend en wat fijn dat jullie zo vertrouwd zijn op het forum dat deze vraag wordt gesteld! 

 

Bij De Kindertelefoon kan over alles gepraat worden; Op het forum willen wij dat, net zoals we aan de telefoon doen, ook aanmoedigen. Natuurlijk is het wel zo dat er op het forum een aantal regels gelden. Eerst wil ik jullie vertellen dat de berichten die een 'check' nodig hebben voordat ze zichtbaar worden op het forum, automatisch gebeuren en dus niks met de gebruiker te maken hebben.

Ik zie dat er inderdaad mails zijn gestuurd over het verwijderen van een aantal reacties. Het kan zijn dat je reactie wordt verwijderd in verband met een overtreding van de forumregels; Dan staat dit uitgelegd in de mail. Het kan ook zijn dat je reactie is verwijderd in verband met een verwijderd topic. Dan heeft het niet te maken met de inhoud van jouw reactie, maar deze verdwijnt automatisch wanneer de topic in overtreding is met de forumregels is verwijderd door een moderator.

 

Nu kan het natuurlijk zo zijn dat je een topic leest waar je het helemaal niet mee eens bent, of waarbij je twijfels voelt of het verhaal wel klopt. Het is heel begrijpelijk dat je gevoel je dan overneemt om hier ook op te reageren. Ook wanneer wij je vragen rekening te houden met forumregel 2 (ga respectvol met elkaar om) maken we geen uitzonderingen. De forumregels gelden voor iedereen. Het is belangrijk om goed na te denken wat je doet met je gevoel bij een bericht. Als je je twijfels deelt op het forum, kan het gebeuren dat de persoon die je daarop aanspreekt het vertrouwen in het forum verliest of onzeker wordt over wat er gedeeld kan worden. Dat willen we niet. Het is de bedoeling dat iedereen binnen de doelgroep zich welkom voelt om iets te kunnen delen of vragen.

Ik raad jullie daarom aan om op het moment dat je je niet goed voelt over een topic, dit bij ons te melden door het bericht te rapporteren. Deze berichten worden altijd heel serieus genomen en je ontvangt van ons altijd een berichtje terug wat wij met je gerapporteerde bericht hebben gedaan. 

 

Tot slot wil ik jullie nogmaals bedanken voor jullie eerlijkheid en betrokkenheid bij het forum! Jullie activiteit op het forum wordt erg gewaardeerd.

 

Groetjes,

 

Roos van De Kindertelefoon

Hoi @OnbekendeAnnoniem en @TikTak 

 

Ik begrijp goed dat dit topic is geopend en wat fijn dat jullie zo vertrouwd zijn op het forum dat deze vraag wordt gesteld! 

 

Bij De Kindertelefoon kan over alles gepraat worden; Op het forum willen wij dat, net zoals we aan de telefoon doen, ook aanmoedigen. Natuurlijk is het wel zo dat er op het forum een aantal regels gelden. Eerst wil ik jullie vertellen dat de berichten die een 'check' nodig hebben voordat ze zichtbaar worden op het forum, automatisch gebeuren en dus niks met de gebruiker te maken hebben.

Okee, ik kreeg gewoon dat gevoel omdat het na die waarschuwingsmail gelijk een 1ste antwoord op iemand topic was, vandaar dat ik dacht  dat jullie ineens gelijk gingen checken.

Ik zie dat er inderdaad mails zijn gestuurd over het verwijderen van een aantal reacties. Het kan zijn dat je reactie wordt verwijderd in verband met een overtreding van de forumregels; Dan staat dit uitgelegd in de mail. Het kan ook zijn dat je reactie is verwijderd in verband met een verwijderd topic. Dan heeft het niet te maken met de inhoud van jouw reactie, maar deze verdwijnt automatisch wanneer de topic in overtreding is met de forumregels is verwijderd door een moderator.

Mijn reactie is niet verwijderd, maar was op het randje en kreeg hiervoor een waarschuwing. En in het topic zelf was aangegeven dat we off topic gingen (dit had ik zelf wel soort van door 😅) Maar ja soms is dat lastig om niet te doen, als je op elkaar wilt reageren om advies of hulp te bieden.

 

Nu kan het natuurlijk zo zijn dat je een topic leest waar je het helemaal niet mee eens bent, of waarbij je twijfels voelt of het verhaal wel klopt. Het is heel begrijpelijk dat je gevoel je dan overneemt om hier ook op te reageren. Ook wanneer wij je vragen rekening te houden met forumregel 2 (ga respectvol met elkaar om) maken we geen uitzonderingen.

Dit begrijp ik wel hoor, en is ook logisch, maar als je iets wel met respect zegt, ook al is het voor de ander misschien niet zo  leuk dan zou dat in mijn ogen wel moeten/mogen kunnen aangezien je elkaar hier op het forum toch wilt helpen? 

Wat ik wel jammer en vervelend vind is dat een TS dus alles kan en mag zeggen/vragen, waar of niet, en dat de persoon die erop wilt reageren dus niet altijd alles kan of mag vragen/zeggen tegen TS.

De forumregels gelden voor iedereen. Het is belangrijk om goed na te denken wat je doet met je gevoel bij een bericht. Als je je twijfels deelt op het forum, kan het gebeuren dat de persoon die je daarop aanspreekt het vertrouwen in het forum verliest of onzeker wordt over wat er gedeeld kan worden. Dat willen we niet. Het is de bedoeling dat iedereen binnen de doelgroep zich welkom voelt om iets te kunnen delen of vragen.

Ik ben het met u eens dat jullie willen dat het forum voor iedereen een veilige plek is, maar geeft iemand die in mijn ogen fake verhalen neerzet dan niet bij andere ook een verkeerd signaal af? Want van sommige dingen die ik dan op het forum lees kunnen een ander ook een onveilig gevoel geven of verwarring scheppen in de zin van ‘ben ik wel normaal’.

Ik raad jullie daarom aan om op het moment dat je je niet goed voelt over een topic, dit bij ons te melden door het bericht te rapporteren. Deze berichten worden altijd heel serieus genomen en je ontvangt van ons altijd een berichtje terug wat wij met je gerapporteerde bericht hebben gedaan. 

Dit doe ik best regelmatig en krijg hiervan ook altijd netjes een reactie terug, maar als jullie al aangeven dat iedereen hier alles mag vragen en vertellen ook al komt het nog zo fake over, dan gaat er met die topics wei nog gebeuren toch?

Tot slot wil ik jullie nogmaals bedanken voor jullie eerlijkheid en betrokkenheid bij het forum! Jullie activiteit op het forum wordt erg gewaardeerd.

Nou graag gedaan hoor! 🤣😃

Al moet ik wel eerlijk zeggen dat ik na die waarschuwing van gisteren bijna niet meer durf te reageren omdat je toch een soort van ‘bang’ bent iets verkeerds te typen en ik wil geen gedoe verder.

 

Groetjes,

 

Roos van De Kindertelefoon

 

 

@Roos_De_Kindertelefoon Bedankt voor de tijd en moeite die u er in stak! 

Ik wil nog wel weten met wat voor reden we niet mogen reageren, want ik blijf gewoon beleefd, dus waarom? De waarheid is soms hard. En kunt u of een andere moderator nog reageren op me andere vragen die hierboven staan? De TS mag zowat alles zeggen; waar en niet waar, maar degenen die erop reageren hebben al heel snel een waarschuwing te pakken of krijgen te horen dat ze op forumregel 2 moeten letten. Reageren met de vraag van hoe kan het of zeggen dat je het niet geloofd is volgens mij gewoon helpen.

Vat mijn reactie niet verkeerd op, maar ik begrijp het niet echt meer.

@TikTak Een waarschuwing? Daar ben ik tot nu toe aan ontkomen. Ik snap je helemaal!

Bedankt voor het reageren!

 

 

 

 

@OnbekendeAnnoniem ik weet eigenlijk niet echt of het een waarschuwing was… maar iig wel een mail waarin ik werd verzocht respectvol te reageren, wat ik naar mijn idee ook altijd doe, en mijn opmerkingen waren op het randje, en ook off topic ging!

Stop er nu ook maar mee, anders is het waarschijnlijk weer off topic, al snap ik dat ook vaak niet, want als je net zoals wij nu doen over het topic blijven praten is het volgens mij weer wel geoorloofd?

Ben het ook met je eens dat @Roos_De_Kindertelefoon wel heel snel en uitgebreid heeft geantwoord, maar niet echt antwoord geeft op wat wij aangeven.

Het grootste gedeelte van mijn reactie is verdwenen😡😧  Waar is mijn reactie gebleven, er stond niks verkeerds in, toch?! Ik had een vraag en nu is het grootste gedeelte van mijn reactie weg. Mijn reactie moest door de moderatie en nu is echt het grootste gedeelte weg. Hoe kan dit!!?

Trouwens @TikTak je reactie is ook weg

Sorry, maar dit is nogal frustrerend.

Reputatie 7
Badge +3

Hallo @OnbekendeAnnoniem  en @TikTak

 

Wat fijn dat jullie actief meedoen op het forum en ons forum beter willen maken. Daar zijn we natuurlijk hartstikke blij mee. 

Jullie zijn zo te lezen op zoek naar de spelregels als het gaat om iemand confronteren met onwaarheden of de mogelijkheid daar vragen over te stellen. Uitgangspunt van De Kindertelefoon is om elk verhaal serieus te nemen, hoe onwaarschijnlijk dat soms ook lijkt. Als je daar vragen over wil stellen dan kan dat natuurlijk, bijvoorbeeld om voor jezelf meer duidelijk te krijgen of om bijvoorbeeld te vragen naar dingen die elkaar voor je gevoel tegenspreken ('je zei net …, nu zeg je …, hoe zit dat?’), wie weet komt er een verrassend antwoord. 

Belangrijk bij het reageren op een ander is respect. Ga bijvoorbeeld niet de discussie aan of het wel of niet waar is (daar heeft niemand echt iets aan).  Dus als je bij jezelf merkt dat je ‘het 0,0 gelooft,  misschien is het dan beter om  even niet reageren en je energie en enthousiasme te richten op zaken die  je wel geloofd.

Als je denkt dat het slecht is voor het forum, rapporteer dan het bericht, dan kijkt een van de moderatoren er zo snel mogelijk naar. 

Kunnen jullie hier verder mee? 

Luuk

p.s. ik zag ook wat opmerkingen over waarschuwingen. Niemand van jullie heeft hier de afgelopen dagen een waarschuwing voor gekregen. 

 

@Roos_De_Kindertelefoon en @Luuk  bedankt voor jullie antwoorden, ik zie helaas dat mijn complete reactie naar @Roos_De_Kindertelefoon gewoon is weggehaald en dit had ik oprecht super netjes geschreven zonder ook maar iets of iemand respectloos te behandelen? 

Zelf heb ik nergens laten weten dat ik op zoek ben naar spelregels, alleen dat in mijn ogen sommige regels niet helemaal eerlijk zijn, zoals het stukje respect… Jullie geven zelf aan dat het forum voor iedereen is, en dat je hier alles kan vragen of zeggen, waarom is dan mijn hele tekst in een bericht aan @Roos_De_Kindertelefoon weggehaald, hierdoor voel ik mij dus niet serieus genomen.

@Luuk  ik ben het die iets over een waarschuwing heeft gezegd, zou anders niet weten wat die mail van gisteren anders was?  

En dat van dat rapporteren dat doe ik ook elke keer, maar zie nu ook nog steeds een topic waar ik eerder vandaag al een melding over heb gedaan nog gewoon op het forum staan, terwijl die in mijn ogen pas echt respectloos is qua woorden. 

Maar goed, heel eerlijk maakt mij dit echt soort van verdrietig, want heb het gevoel zelf nu dat ik ook niet serieus genomen wordt aangezien een net stukje tekst zomaar is ‘verdwenen’.

Hey,

Ik ben het met @TikTak eens. Mijn reactie naar @Roos_De_Kindertelefoon is ook grotendeels verdwenen. Ik heb daar moeite ingestoken en begrijp niet dat het zo moet. Ik was totaal niet respectloos, maar ik word het wel een beetje zat. Dit is best wel frustrerend.

Ik heb ook niet laten weten dat ik opzoek ben naar spelregels. Alles is in mijn ogen lang niet alles, we mogen hier niet alles delen, alles is uitgezonderd kritiek enzo. Ik vind dit soort dingen niet echt aanmoedigend om alles te vertellen en vragen, zoals @Roos_De_Kindertelefoon  wel zegt. Ik krijg eerder het gevoel dat we bijna niks meer kunnen zeggen. Forumregels (Vooral 2) worden naar mijn gevoel te pas en te onpas gebruikt. Soms komen moderators aanzetten met dat we off topic gaan terwijl we hartstikke bij het onderwerp blijven.

Ik had niks over een waarschuwing.

TS mag (bijna) alles vragen en vertellen, maar wij mogen bijna niks reageren, ik vind dat raar.

En @Luuk, u zegt dat we wel mogen vragen naar dingen die elkaar tegenspreken, maar of ik en @TikTak leggen het niet goed uit, of ???... 

Dat mogen we niet; We mogen niet vragen of zeggen dat we het ongeloofwaardig vinden en vragen hoe het zit. Ik ben er echt klaar mee! 

Ik begrijp het echt niet meer en vind het jammer dat er geen duidelijk antwoord komt en tekst waar ik moeite en tijd in heb gestoken verdwijnt. Het forum is echt fijn, maar dit verpest het wel.

@TikTak Ik voel me ook niet serieus genomen.

Waarom wordt de reactie van mij en @TikTak verwijderd? Waarom? Ik begrijp het niet…

Willen jullie ons geen duidelijk antwoord geven, hebben jullie die zelf ook niet of ben ik niet duidelijk geweest?

Alsnog bedankt voor het antwoorden!

Ps: Verwijder mijn reactie A.U.B niet.

 

 

 

 

 

 

Reputatie 7
Badge +3

@TikTak Jouw eerdere reactie staat er weer. Daar was iets misgegaan en was zeker niet onze bedoeling. Excuus! 

Voor wat betreft rapporteren, dat beoordelen we per geval. Het kan altijd zijn dat we besluiten om het alsnog te laten staan. 

Soms sturen we een mail om onze acties te verduidelijken. Daar zou duidelijk in moeten staan als je een waarschuwing hebt gekregen. 

@OnbekendeAnnoniem  Helaas zie ik van jou geen andere reactie die niet (meer) online staat. Helaas zie ik niet hoe het komt dat jouw bericht er niet (meer) is. Excuus daarvoor!

En @Luuk, u zegt dat we wel mogen vragen naar dingen die elkaar tegenspreken, maar of ik en @TikTak leggen het niet goed uit, of ???... 

Dat mogen we niet; We mogen niet vragen of zeggen dat we het ongeloofwaardig vinden en vragen hoe het zit. Ik ben er echt klaar mee! 

 

Om te verduidelijken: Aangeven dat iets ongeloofwaardig is, is niet helpend voor het forum en roept alleen maar extra discussie op (wat de sfeer vaak niet ten goede komt). Door te zeggen dat je iets niet gelooft, neem je de ander niet serieus. In dat geval kan je beter niet reageren.  Als je interesse hebt in een topic mag je uiteraard wel vragen stellen hoe iets in het verhaal zit. 

 

Hoop dat dit iets meer verduidelijkt. 

 

Groet, 

Luuk

@TikTak Jouw eerdere reactie staat er weer. Daar was iets misgegaan en was zeker niet onze bedoeling. Excuus! 

Bedankt, want ik vroeg me echt af waarom?

Voor wat betreft rapporteren, dat beoordelen we per geval. Het kan altijd zijn dat we besluiten om het alsnog te laten staan. 

Soms sturen we een mail om onze acties te verduidelijken. Daar zou duidelijk in moeten staan als je een waarschuwing hebt gekregen. 

Ik heb ook een mail gehad, en daar stond in dat wat ik had gedaan niet mocht/kon, maar niet met de woorden waarschuwing, alleen zo komt het wel over en zo voelt het ook.

@OnbekendeAnnoniem  Helaas zie ik van jou geen andere reactie die niet (meer) online staat. Helaas zie ik niet hoe het komt dat jouw bericht er niet (meer) is. Excuus daarvoor!

Er stond van@OnbekendeAnnoniem ook meer tekst en die is idd weg?

 

En @Luuk, u zegt dat we wel mogen vragen naar dingen die elkaar tegenspreken, maar of ik en @TikTak leggen het niet goed uit, of ???... 

Dat mogen we niet; We mogen niet vragen of zeggen dat we het ongeloofwaardig vinden en vragen hoe het zit. Ik ben er echt klaar mee! 

 

Om te verduidelijken: Aangeven dat iets ongeloofwaardig is, is niet helpend voor het forum en roept alleen maar extra discussie op (wat de sfeer vaak niet ten goede komt).

Jaa dat snap ik helemaal, en heeft u ook gelijk in 100%! Maar het is voor mij en ook anderen die een topic lezen waar het zo dik bovenop ligt juist alleen maar helpend bedoeld (want misschien gaat die gene dan wel denken, tja ik kan maar beter eerlijk zijn omdat ik daar meer mee bereik?), en voor ons dus ook frustrerend als je elke dag ziet dat topics (in mijn ogen) niet waar zijn of TS zichzelf tegen spreekt, want dat is ook niet helpend en net zo frustrerend 😅. En daarom is er nu dus zoveel ‘gedoe’ om die forumregel 2…  

Door te zeggen dat je iets niet geloofd neem je de ander niet serieus. 

Ik zeg heel vaak bij een topic die ik dan niet geloof altijd netjes dat ik het niet geloofwaardig vind, maar als het wel waar is het heel erg is, dat is dan netjes? Of ik vraag idd van joh hier zeg je dit en daar zeg je dat, hoe kan dat? En dan geef ik zelfs ook nog weleens advies. Vandaar dat ik nog steeds niet helemaal begrijp wat ik dan ‘fout’doe, maar goed jullie punt is duidelijk!

In dat geval kan je beter niet reageren.  Als je interesse hebt in een topic mag je uiteraard wel vragen stellen hoe iets in het verhaal zit. 

Haha ja hier zit dus het punt waar jullie en@OnbekendeAnnoniem en ik dus niet uit gaan komen. 🤐 

 

Hoop dat dit iets meer verduidelijkt. 

Ja dat wel, al heb ik toch nog een hele hoop vragen, die ik niet eens meer echt durf te stellen uit toch soort angst iets verkeerds te doen of te zeggen.  Zo zeg ik op topics ook al niet meer precies wat ik eigenlijk zou willen omdat ik bij alles wat ik nu typ gelijk denk, kan en mag dit wel. . .  Toch jammer want voor mij voelt het forum er minder veilig en leuk door. 

 

Groet, 

Luuk

 

Reputatie 7
Badge +17

@TikTak en @OnbekendeAnnoniem  Ik snap wat jullie bedoelen. Ik zie de laatste tijd ook weer genoeg topics langskomen waarvan ik denk, het zal wel. Dat is ook het nadeel van een forum als dit, je weet nooit 100% of iets of iemand echt is. Daarom ga ik maar uit van voordeel van de twijfel en als ik een topic echt niks vind reageer ik gewoon niet. Je moet ook maar denken dat degenen die onzintopics posten het vooral te doen is om de reacties/aandacht. Als je ze die aandacht niet geeft is de lol er snel genoeg van af en verdwijnen ze wel weer.

Ben het ook wel met @Luuk eens. Aan discussies over of iets geloofwaardig is heb je echt niks.

 Ik krijg eerder het gevoel dat we bijna niks meer kunnen zeggen.

Dat valt nog wel mee toch? Ja ok, de moderatie is hier op zich best streng maar op een forum waar kinderen vanaf 12 jaar opzitten snap ik dat ook wel. Wat zou je dan willen zeggen wat volgens jou niet mag?

 

 

@TikTak Jouw eerdere reactie staat er weer. Daar was iets misgegaan en was zeker niet onze bedoeling. Excuus! 

Voor wat betreft rapporteren, dat beoordelen we per geval. Het kan altijd zijn dat we besluiten om het alsnog te laten staan. 

Soms sturen we een mail om onze acties te verduidelijken. Daar zou duidelijk in moeten staan als je een waarschuwing hebt gekregen. 

Ik heb ook weleens een mail gehad, omdat mijn reactie niet mocht/kon, maar ik vind die mails niet heel duidelijk. Ik had toen ook het idee dat het een waarschuwing was.

@OnbekendeAnnoniem  Helaas zie ik van jou geen andere reactie die niet (meer) online staat. Helaas zie ik niet hoe het komt dat jouw bericht er niet (meer) is. Excuus daarvoor!

Mijn stuk tekst is dus ‘verdwenen’? Het ging ook niet over een hele reactie, maar over een stuk tekst, waarin ik op @Roos_De_Kindertelefoon reageerde. Naja, kan gebeuren.

En @Luuk, u zegt dat we wel mogen vragen naar dingen die elkaar tegenspreken, maar of ik en @TikTak leggen het niet goed uit, of ???... 

Dat mogen we niet; We mogen niet vragen of zeggen dat we het ongeloofwaardig vinden en vragen hoe het zit. Ik ben er echt klaar mee! 

 

Om te verduidelijken: Aangeven dat iets ongeloofwaardig is, is niet helpend voor het forum en roept alleen maar extra discussie op (wat de sfeer vaak niet ten goede komt). Door te zeggen dat je iets niet geloofd neem je de ander niet serieus. In dat geval kan je beter niet reageren.  Als je interesse hebt in een topic mag je uiteraard wel vragen stellen hoe iets in het verhaal zit. 

Dat begrijp ik ook wel, maar hier gaan we niet uitkomen. Ik vind dat het wel helpend is voor het forum. Mensen kunnen daardoor gaan denken, dat die forumgebruikers zo dom nog niet zijn en dat ze dus beter niet kunnen liegen of zichzelf tegen spreken. Als je iemand niet geloofd kan je diegene alsnog serieus nemen. Volgens mij mag je geen vragen stellen, bijna altijd als ik vragen stel krijg ik te horen dat ik off topic ga en dat ik me aan forumregel 2 moet houden. Ik ga meestal niet off topic en ik houd me aan forumregel 2. Ik geef meestal toch nog advies, hoe ongeloofwaardig het ook is. Hier gaan we niet uitkomen; ik snap wat u bedoelt, maar ik denk er anders over.

Pas vroeg ik het het kon dat hij/zij zichzelf tegensprak. Ik had toen een andere topic erbij gehaald en vroeg waarom het elkaar tegen sprak.. En ja hoor, daar was forumregel 2 weer. Ik heb het gevoel dat forumregel 2 te pas en te onpas wordt gebruikt. Terwijl in een discussie over geloof, het geloof helemaal belachelijk wordt gemaakt, dat mag dan wel, maar netjes reageren, op een topic die je niet geloofd, kan niet?

Hoop dat dit iets meer verduidelijkt. 

Ja, maar ik zit net als @TikTak nog met een hoop vragen, maar die durf ik ook niet te stellen.

 

Groet, 

Luuk

 

i.i.g bedankt voor het reageren!

 

 Ik krijg eerder het gevoel dat we bijna niks meer kunnen zeggen.

Dat valt nog wel mee toch? Ja ok, de moderatie is hier op zich best streng maar op een forum waar kinderen vanaf 12 jaar opzitten snap ik dat ook wel. Wat zou je dan willen zeggen wat volgens jou niet mag?

Ja, de moderatie is streng en dat snap ik ook wel, maar soms is het echt van: ‘Wat is dit nou weer voor onzin?’ en ‘Mag dit ookal niet meer?’ 

Kritiek, je mag geen kritiek leveren. Kritiek kan je gewoon op 2 manieren leveren, aardig en respectvol en onaardig en respectloos. Soms krijg ik te horen dat ik op forumregel 2 moet letten, terwijl ik beleefd ben en diegene gewoon serieus neem. Aandacht zoeken is ook een serieus probleem, of niet?

Zolang je precies antwoord geeft op de vraag van de TS gaat het goed, maar zodra ik een tegenvraag stel is het niet goed.

Ik snap je punt over 12jarige ook, tuurlijk moet het dan iets strenger zijn.

 

 

@TikTaken @OnbekendeAnnoniem  Ik snap wat jullie bedoelen. Ik zie de laatste tijd ook weer genoeg topics langskomen waarvan ik denk, het zal wel. Dat is ook het nadeel van een forum als dit, je weet nooit 100% of iets of iemand echt is. Daarom ga ik maar uit van voordeel van de twijfel en als ik een topic echt niks vind reageer ik gewoon niet. Je moet ook maar denken dat degenen die onzintopics posten het vooral te doen is om de reacties/aandacht. Als je ze die aandacht niet geeft is de lol er snel genoeg van af en verdwijnen ze wel weer.

Voor mij gaat de lol eraf juist als ik zo vaak van die topics zie waarvan je denk, tja… Probeer ook echt mijn best te doen om dan niks te zeggen of vinden maar omdat het zo vaak is is dat wel steeds lastiger en vinden anderen het hierdoor minder plezierig op het forum.

Ben het ook wel met @Luuk eens. Aan discussies over of iets geloofwaardig is heb je echt niks.

Ben ik het mee eens hoor, maar wat ik vaak ik doe is.. ik vind je verhaal niet echt geloofwaardig maar goed als het wel waar is dan..

Zo laat ik op een nette manier weten wat ik ervan vind en dat je beter eerlijk kunt zijn, maar ik geef vervolgens wel tips of advies.

Dit had@OnbekendeAnnoniem een paar keer gedaan en ik zelf ook, maar mocht blijkbaar ook niet?

 Ik krijg eerder het gevoel dat we bijna niks meer kunnen zeggen.

Dat valt nog wel mee toch? Ja ok, de moderatie is hier op zich best streng maar op een forum waar kinderen vanaf 12 jaar opzitten snap ik dat ook wel. Wat zou je dan willen zeggen wat volgens jou niet mag?

@OnbekendeAnnoniem bedoeld hier waarschijnlijk mee dat je dus niet iets mag vinden van iemand zijn topic, dus in die zin niet ALLES kan zeggen/vragen/vertellen wat de KT wel aangeeft.

Maar dat onderstaande topics wel geplaatst worden, en je hier dus beter dan maar niet op moet reageren of moet rapporteren… 

  • kanker school (topic van gisteren, heeft er bijna hele dag opgestaan?)
  • Kan ik mijn piemel afknippen met een schaar?
  • Sex met familie/ouder iemand, is dit raar?

Hier komen soms hele rare antwoorden op zoals bijv. als het stief familie is, is het niet erg?

Zo geef je toch ook de jongeren van 12 en anderen wellicht  een raar beeld mee, die denken door dit soort reacties dat het dan misschien normaal is?

Vandaar dat het juist zo fijn kan zijn als je op een respectvolle manier kunt zeggen wat je ergens van vind, dus ook als je denkt/vind dat een topic niet waar is.. 

Vul het nu voor@OnbekendeAnnoniem in, geen idee of dit is wat hij ermee bedoelde hoor 😅

 

 

 

2 van mijn reacties zijn verschenen en die 3 die zijn nog steeds verdwenen. Hierbij roep ik 1 juni uit tot nationale-problemendag, Voor mezelf dan. Ik heb vandaag niks anders te doen dan problemen hebben.

Maar goed, dit is wel offtopic.

 

 

@OnbekendeAnnoniem graag gedaan, en sorry dat ik er van uit ging dat je een hij was ipv zij! 😅 

Reputatie 7
Badge +14

Hoi iedereen,

 

als je een officiële waarschuwing krijgt van de Kindertelefoon, dan staat dat er ook duidelijk in. Hieronder een screenshot van een officiële waarschuwing. Vanzelfsprekend zijn namen en tijden en andere stukjes tekst onleesbaar gemaakt ivm privacy

 

 

Verder wil ik in het kort nog iets zeggen over reacties aan individuele personen van de Kindertelefoon (moderatoren/community managers en zo):

volgens mij moet je het vergelijken met als iemand kritiek op de Koning heeft. De Koning staat voor het hele land en kan als persoon nooit zijn persoonlijke mening geven en zich niet persoonlijk mengen in discussies.

Met medewerkers van de Kindertelefoon is het iets vergelijkbaars. Die staan voor de Kindertelefoon en proberen als persoon zo onafhankelijk als mogelijk te zijn. Ze proberen aan de hand van de forumregels zo goed mogelijk alles uit te leggen, zonder dat ze er een persoonlijke mening bij geven en zo hoort het ook wel.

Dat kan natuurlijk overkomen alsof ze niet genoeg betrokken zijn, maar ja, het werkt nou eenmaal zo als iedereen zo neutraal als mogelijk probeert te blijven.

 

Ik hoop dat ik het voor iedereen zo goed mogelijk heb uitgelegd. Hopelijk kan @Luuk of iemand anders van de Kindertelefoon aangeven of ze het eens zijn met wat ik schrijf.

 

Ik hoop dat iedereen nu nog beter snapt waarom het gaat zoals het gaat.

 

Gr. MickeyMouse die hoopt dat ie geen verkeerde dingen heeft opgeschreven…

@MickeyMouse 

 

Reputatie 3
Badge +1

Hoi @MickeyMouse,

 

Dat heb je goed uitgelegd in de reactie hierboven. 

Als je een waarschuwing hebt gekregen, informeren we je hier altijd over per mail en proberen we duidelijk aan te geven dat je een waarschuwing hebt gekregen. 

Omdat we graag willen op het forum dat kinderen op elkaar reageren, proberen we ons inderdaad zo min mogelijk te mengen in discussies of te reageren op topics/reacties. 

 

Groetjes,

 

Cynthia | De Kindertelefoon

 

Ik had weer gereageerd op een topic en nu kreeg ik te horen over forumregel 5 (Bij de KT houden ze blijkbaar ook van afwisseling, een keer wat anders dan forumregel 2). Ik deed hetzelfde als de anderen en die mochten het wel.

Het probleem is nu dat @Luuk dit zegt:

Om te verduidelijken: Aangeven dat iets ongeloofwaardig is, is niet helpend voor het forum en roept alleen maar extra discussie op (wat de sfeer vaak niet ten goede komt). Door te zeggen dat je iets niet gelooft, neem je de ander niet serieus. In dat geval kan je beter niet reageren.  Als je interesse hebt in een topic mag je uiteraard wel vragen stellen hoe iets in het verhaal zit. 

En ik vraag dus door, wat dus zou mogen, maar blijkbaar niet mag. Ik heb niet gezegd dat het ongeloofwaardig is, ik vroeg alleen hoe het kon.

Nogmaals, wat jullie zeggen klopt niet. Want waarom zou ik anders te horen krijgen dat ik me niet aan forumregel 5 hield.  Het was niet chatten en al helemaal niet bloggen.

Ik heb effe op mijn beste vriend google gekeken:

De definitie van chatten:

De betekenis van dit Engelse woord is 'babbelen'. Via korte getypte berichtjes real time met elkaar communiceren. Bij chatten verschijnt de door u getypte tekst bijna direct op het scherm van de andere gebruiker, die direct een berichtje terug kan typen. Om te kunnen chatten is een speciaal chatprogramma nodig.

Bron:https://www.seniorweb.nl/ (Voor dat ik daar gezeik mee krijg.)

Kort was het niet.

Bijna direct op het scherm verschijnen was het ook niet, want het moest door de moderatie heen. Waar het trouwens wel doorheen is gekomen.

Bericht terug is er ook niet.

En dit is ook niet een speciaal chatprogamma of een chatbox

 

Dus waar gaat het nu fout?

Bij mij of bij jullie regels die niet duidelijk zijn?

 

Sorry, ben nogal gefrustreerd. Niet TE bot opvangen.

 

 

 

 

OMG, ik heb gisteren ook 3 mailtjes van KT gehad…

2 gingen over dat ik forum regel 2 niet had nageleefd, en dat ik er nu geen waarschuwing voor kreeg maar de volgende keer wel. Gevraagd om uitleg want bij 1 snap ik het ergens wel, maar vond ik het zelf nog wel okee aangezien ik hier heel vaak ergere dingen voorbij zie komen, en uitleg gevraagd over ander topic waarvan ik de reden echt niet snap? Heb er helaas nog steeds geen antwoord op…

ja en een 1 mail over dat ik de bronvermelding was vergeten… snapte oprecht niet waarom KT hier zo’n ‘probleem’ van maakte aangezien ik net een melding had gemaakt over een topic van iemand die met zijn 28 jaar om seks vroeg… dit heeft er best een tijdje opgestaan! 

Vraag me dan wel af waar liggen de prioriteiten van de KT?

Heb net als jij ook een paar keer gehad dat mijn bericht eerst door check moest, dit ook is gebeurd en eind vd dag een mail kreeg dat ik een regel had overtreden? Waarom?

Heb net als jij ook het gevoel dat ze je ‘dwars’ willen zitten om het dwars zitten en werkelijk op alle slakken zout leggen die ze kunnen vinden, maar helemaal niks of iig te weinig doen aan doe overduidelijke nep verhalen.

Snap je frustratie dan ook helemaal. 

 

Ik had weer gereageerd op een topic en nu kreeg ik te horen over forumregel 5 (Bij de KT houden ze blijkbaar ook van afwisseling, een keer wat anders dan forumregel 2). Ik deed hetzelfde als de anderen en die mochten het wel.

Bofkont, iig variatie, houd de boel lekker levend zeg maar hahaha

Anders wordt het te saai.😅

Het probleem is nu dat @Luuk dit zegt:

Om te verduidelijken: Aangeven dat iets ongeloofwaardig is, is niet helpend voor het forum en roept alleen maar extra discussie op (wat de sfeer vaak niet ten goede komt). Door te zeggen dat je iets niet gelooft, neem je de ander niet serieus. In dat geval kan je beter niet reageren.  Als je interesse hebt in een topic mag je uiteraard wel vragen stellen hoe iets in het verhaal zit. 

Dit stukje tekst heb ik idd ook al een keer in mijn mail gehad, snapte dit ook niet… want je mag niks zeggen, maar wel vragen stellen hoe iets zit?

We mogen niet zeggen dat we het ongeloofwaardig vinden, maar wel  vragen hoe het mogelijk zou moeten zijn. Of hoe het kan dat diegene zichzelf tegenspreekt. Ze zeggen dat het wel mag, maar steeds als ik het doe krijg ik aan de stok met één van de forumregels, dus KT hoe zit het nou? Mag het, of mag het niet?

En ik vraag dus door, wat dus zou mogen, maar blijkbaar niet mag. Ik heb niet gezegd dat het ongeloofwaardig is, ik vroeg alleen hoe het kon.

Nogmaals, wat jullie zeggen klopt niet. Want waarom zou ik anders te horen krijgen dat ik me niet aan forumregel 5 hield.  Het was niet chatten en al helemaal niet bloggen.

Ik heb effe op mijn beste vriend google gekeken:

De definitie van chatten:

De betekenis van dit Engelse woord is 'babbelen'. Via korte getypte berichtjes real time met elkaar communiceren. Bij chatten verschijnt de door u getypte tekst bijna direct op het scherm van de andere gebruiker, die direct een berichtje terug kan typen. Om te kunnen chatten is een speciaal chatprogramma nodig.

Bron:https://www.seniorweb.nl/ (Voor dat ik daar gezeik mee krijg.)

Kort was het niet.

Bijna direct op het scherm verschijnen was het ook niet, want het moest door de moderatie heen. Waar het trouwens wel doorheen is gekomen.

Bericht terug is er ook niet.

En dit is ook niet een speciaal chatprogamma of een chatbox

 

Dus waar gaat het nu fout?

Bij mij of bij jullie regels die niet duidelijk zijn?

Ik denk dat de regels niet duidelijk zijn, in de zin van meten met 2 maten, dit mag niet, maar als je het zo doet wel, dit schept alleen maar meer verwarring.

Klopt, steeds van het mag niet, maar als je het zo doet wel. Maar het rare is dan ook nog dat als ik het doe, zoals het wel zou mogen, ik nog steeds over die forumregels te horen krijg. Wat ik deed zou mogen, als de uitleg goed was geweest.

 

Sorry, ben nogal gefrustreerd. Niet TE bot opvangen.

Je bent niet bot, je zegt gewoon net als ik wat je vind of hoe je denkt, dat is voor de 1 fijn en de ander hard, maar zeker niet bot!!! 

 

 

 

 

OMG, ik heb gisteren ook 3 mailtjes van KT gehad…

2 gingen over dat ik forum regel 2 niet had nageleefd, en dat ik er nu geen waarschuwing voor kreeg maar de volgende keer wel. Gevraagd om uitleg want bij 1 snap ik het ergens wel, maar vond ik het zelf nog wel okee aangezien ik hier heel vaak ergere dingen voorbij zie komen, en uitleg gevraagd over ander topic waarvan ik de reden echt niet snap? Heb er helaas nog steeds geen antwoord op…

Ik heb ook om uitleg gevraagd, maar ook nog geen antwoord. Me mail was niet echt heel beleefd, maar ook niet te onbeleefd.😅

ja en een 1 mail over dat ik de bronvermelding was vergeten… snapte oprecht niet waarom KT hier zo’n ‘probleem’ van maakte aangezien ik net een melding had gemaakt over een topic van iemand die met zijn 28 jaar om seks vroeg… dit heeft er best een tijdje opgestaan! 

Ik snap ook niet waarom ze van dat soort dingen een probleem maken. Best wel irritant!

Vraag me dan wel af waar liggen de prioriteiten van de KT?

Hopen dat de KT antwoord geeft. Ik vraag het me namelijk ook af.

Heb net als jij ook een paar keer gehad dat mijn bericht eerst door check moest, dit ook is gebeurd en eind vd dag een mail kreeg dat ik een regel had overtreden? Waarom?

Heb net als jij ook het gevoel dat ze je ‘dwars’ willen zitten om het dwars zitten en werkelijk op alle slakken zout leggen die ze kunnen vinden, maar helemaal niks of iig te weinig doen aan doe overduidelijke nep verhalen.

Valt inderdaad niks of weinig aan te doen. Het ‘probleem’ is nu dat ik niet meer weet wat ik wel en niet mag vragen. Ze zeggen dat ik dingen mag vragen, maar dat mag dan niet. Ze zijn alles behalve duidelijk hierin, vind ik dan, hè.  Ik krijg steeds mailtjes over dit mag niet, dat mag niet. Als ik dan vraag hoe het zit, dan zeggen ze dat het via een andere manier wel mag. Doe ik dat, is het ook niet goed… 😖

Snap je frustratie dan ook helemaal. 

Hoe zit het nu KT?

Ik vind het totaal niet meer duidelijk.

 

 

Hii @TikTak en @OnbekendeAnnoniem en misschien ook wel andere die zich in de reacties kunnen vinden.

 

Ik heb jullie reacties gelezen en ik snap de frustratie. Ik wil allereerst zeggen dat we ons best doen met de checks, we zijn maar met een beperkt aantal moderators en kunnen helaas niet even snel reageren of topics/reacties checken zoals we zouden willen. Dus excuses daarvoor, weet dat we wel ons best doen. Veder ga ik ook eerlijk zijn en is het voor mij ook lastig om te beantwoorden waarom jullie verschillende en meerdere waarschuwingen hebben gekregen. We werken met meerdere moderatoren en we hebben de forumregels om ons te leiden, maar we zijn ook mens en iedereen heeft net een andere interpretatie van de regels. Of dat stel ik mij zo voor. We hebben meerdere besprekingen onder de moderatoren om ervoor te zorgen dat wij zo veel mogelijk op één lijn functioneren, maar zoals je merkt gaat dat nog niet altijd even goed.
Ik heb jullie reacties opgeschreven en bij een volgend overleg zal ik dit zeker aankaarten, dus hopelijk merken jullie hier wat van in de toekomst. Verder liggen de prioriteiten van de KT bij het verzorgen van een veilige en fijne omgeving op het forum voor de mensen die deze gebruiken. En waarom “we” een punt maken over zoiets als bronvermelding, dat doen we, omdat het belangrijk is dat andere kinderen ook kunnen zien waar die bepaalde informatie vandaan komt. Om te zien hoe betrouwbaar het is om er zo een eigen mening over te kunnen vormen.

 

Ik lees ook dat jullie zeggen dat het soms niet duidelijk meer is wat nou wel en niet mag. De regels zijn er natuurlijk niet voor niets, maar vind zelf ook dat er dan in de mail gezet kan worden wat fout ging, maar hoe we het graag de volgende keer wel willen zien. Ook dit zal ik bij een volgend overleg aangeven.

Verder zal ik mijn best doen om je mailtje terug te zoeken en hier eventueel antwoord op te kunnen geven als ik dat kan. Mocht ik deze zelf niet kunnen beantwoorden, dan stuur ik hem door naar iemand die dat wel voor je kan doen. Ik kan je echter geen tijd geven wanneer dit beantwoord zal worden, omdat ik er daarna geen invloed meer op heb.

 

Ik hoop zo in ieder geval jullie vragen te hebben beantwoord en het spijt me dat ik niet echt iets concreets kan geven behalve dat ik mijn best ervoor zal doen. En als er verder nog vragen, klachten of tips zijn, geef deze gerust door of bel een keer met ons :) Misschien kunnen we er dan gemakkelijker iets op vinden. Fijne avond voor nu!

Groetjes,

Noa, De Kindertelefoon

Hii @TikTak en @OnbekendeAnnoniem en misschien ook wel andere die zich in de reacties kunnen vinden.

 

Ik heb jullie reacties gelezen en ik snap de frustratie.

Fijn om te horen dat u het iig wel begrijpt, dat scheelt al de helft 😅

Ik wil allereerst zeggen dat we ons best doen met de checks, we zijn maar met een beperkt aantal moderators en kunnen helaas niet even snel reageren of topics/reacties checken zoals we zouden willen. Dus excuses daarvoor, weet dat we wel ons best doen.

Ik ga er ook zeker wel vanuit dat u en alle anderen jullie best doen en dat het niet altijd gaat zoals jullie het misschien zouden willen, maar als je 10 berichten plaatst op 1 dag en daarvan 8 of 9 eerst door een check moeten… Echt niet tof! 

Veder ga ik ook eerlijk zijn en is het voor mij ook lastig om te beantwoorden waarom jullie verschillende en meerdere waarschuwingen hebben gekregen.

Ik had 3 mailtjes gehad, 1 met dat ik bronvermelding was vergeten, prima ga ik volgende keer op letten. En de andere 2 gingen over dat ik me niet aan forum regel 2 had gehouden, terwijl dit naar mijn mening wel zo was, mailtje terug gestuurd en om uitleg gevraagd, maar niks op gehoord.

We werken met meerdere moderatoren en we hebben de forumregels om ons te leiden, maar we zijn ook mens en iedereen heeft net een andere interpretatie van de regels. Of dat stel ik mij zo voor. We hebben meerdere besprekingen onder de moderatoren om ervoor te zorgen dat wij zo veel mogelijk op één lijn functioneren, maar zoals je merkt gaat dat nog niet altijd even goed.

Nee klopt idd, want sommige vind ik echt te streng, of ze reageren onder een topic dat we off topic gaan, terwijl we gewoon netjes praten over het topic? En wat vervelend is, is dat ik een paar keer een check had op mijn reactie, die vervolgens door kwam en geplaatst is, om vervolgens uren later een mailt te krijgen dat ik me niet houd aan 1 vd forum regels? Waarom dan wel eerst plaatsten, want zo creëer je ook verwarring naar mijn idee.


Ik heb jullie reacties opgeschreven en bij een volgend overleg zal ik dit zeker aankaarten, dus hopelijk merken jullie hier wat van in de toekomst.

Jaa super fijn dat u dit gaat doen!!!

Verder liggen de prioriteiten van de KT bij het verzorgen van een veilige en fijne omgeving op het forum voor de mensen die deze gebruiken.

Mag ik hier ook nog iets over zeggen? Ik begrijp dat jullie hiervoor zorgen, maar wat ik dan niet snap is het volgende

Soms zie je topics met de meest rare vragen, zoals ik ben 28 en ik wil seks, wie wil! Deze topic staat er dan bijv. uren op terwijl er ondertussen door een moderator wel waarschuwingen worden uitgedeeld per mail of we ons aub aan forum regel 2 oid willen houden, dan vraag ik me af wat is er nu belangrijker, een vage man die niet op het forum hoort of een reactie die iets minder aardig was of overkomt?

Zo had ik in een topic gezet dat ik een dagje naar Efteling zou gaan, dit is door 1 van jullie weggehaald ivm anonimiteit, maar er is ook iemand na mij die liet weten dit weekend op een vakantiepark te zijn, en dit staat er als het goed is nog steeds op… dan voelt het wel een beetje als meten met 2 maten.

Dat is ook zo met heel veel account namen, die zijn soms echt niet okee, maar die laten jullie dan toch door?

Zelf merk ik nu nadat ik meerdere mailtjes heb gehad met een opmerking over forum 2 regel, dat ik bijna niks meer durf te zeggen, omdat je soort van bang bent een waarschuwing aan je broek te krijgen terwijl je dan niet eens weet waarom.

En waarom “we” een punt maken over zoiets als bronvermelding, dat doen we, omdat het belangrijk is dat andere kinderen ook kunnen zien waar die bepaalde informatie vandaan komt. Om te zien hoe betrouwbaar het is om er zo een eigen mening over te kunnen vormen.

Dit begrijp ik eigenlijk wel, maar ik vergeet het zelf soms weleens omdat ik dan gewoon lekker bezig ben om iemand advies te geven dat je hier helemaal niet bij stil staat. Maar ik ga daar wel beter op letten.

Ik lees ook dat jullie zeggen dat het soms niet duidelijk meer is wat nou wel en niet mag. De regels zijn er natuurlijk niet voor niets, maar vind zelf ook dat er dan in de mail gezet kan worden wat fout ging, maar hoe we het graag de volgende keer wel willen zien. Ook dit zal ik bij een volgend overleg aangeven.

Het is niet alleen in de mail hoor, soms ook weleens bij topics. We mogen niet zeggen dat een verhaal ongeloofwaardig overkomt, maar dan wel weer van joh dit klopt niet met dat hoe zit dit nu, in mijn wereld komt dat toch op hetzelfde neer uiteindelijk…

En iemand van jullie had gezegd dat als je zegt dat iets ongeloofwaardig overkomt niet helpend is, maar naar mijn idee is dat juist wel want door dat aan te geven zeg je niet direct dat je het NIET geloofd maar je laat de TS hiermee wel nadenken over wat hij/zij heeft neergezet en doet dit dan de volgende keer niet of anders

Verder zal ik mijn best doen om je mailtje terug te zoeken en hier eventueel antwoord op te kunnen geven als ik dat kan. Mocht ik deze zelf niet kunnen beantwoorden, dan stuur ik hem door naar iemand die dat wel voor je kan doen. Ik kan je echter geen tijd geven wanneer dit beantwoord zal worden, omdat ik er daarna geen invloed meer op heb.

Jaa super lief als u dit nog wilt doen, maar het hoeft van mij niet perse meer hoor, ik weet nu dat ik een waarschuwing ga krijgen als ik 1 vd regels overtreed...

Ik hoop zo in ieder geval jullie vragen te hebben beantwoord en het spijt me dat ik niet echt iets concreets kan geven behalve dat ik mijn best ervoor zal doen.

Nou ik vind het echt al hartstikke chill dat u de moeite heeft genomen om zo uitgebreid te reageren, dus iig dank u wel hiervoor!

En als er verder nog vragen, klachten of tips zijn, geef deze gerust door of bel een keer met ons :) Misschien kunnen we er dan gemakkelijker iets op vinden. Fijne avond voor nu!

Groetjes,

Noa, De Kindertelefoon

En nogmaals heel erg bedankt! U laat iig weten er iets mee te gaan doen en ons ook wel te snappen, dat is fijn.

 

Hoi @TikTak ,

 

Ik heb je reactie gelezen en wilde laten weten dat het bij de prioriteiten inderdaad wel eens fout gaat. Ik kan daar persoonlijk weinig aan doen, behalve het doorgeven. Tenzij het iets is wat ik zelf tegenkom op het forum. We doen ons best en ook deze reactie neem ik mee!
Dankjewel voor je reactie en nog een hele fijne avond!

Groetjes,

Noa, De Kindertelefoon

Reageer