Vraag

Waarom hebben KT-topics wel een berichtenteller en mijn topics niet šŸ¤” šŸ˜

  • 9 February 2023
  • 26 reacties
  • 282 Bekeken

Reputatie 7
Badge +14

Dus,Ā KT waarom hebben KT-topics wel een berichtenteller en mijnĀ topics en die van andere forumleden niet?

That's the question.šŸ˜

Hieronder en paar screenshots.

Btw het is ook niet consequent bijĀ alle topics van de KTĀ dat er een teller staatā€¦..is er een reden voor?

JustĀ asking...mij maakt het uiteindelijkĀ niet uit, maar het is niet erg consequent..

Ā 

Ā 

Kijk bij het groene pijltje hierboven ajb

Ā 

Niet consequent.Ā Kijk hieronder, de bovenste niet, die daaronder welā€¦.

Ā 

Ā 

Alvast bedankt voor de oplossingĀ Ā šŸ˜€

Ā 

Gr. MickeyMouse

Ā 


26 reacties

Reputatie 6
Badge +4

Hallo @MickeyMouse ,

Ā 

Ik heb werkelijk geen idee hoe dat zit. Het is mij nooit opgevallen. Ik vermoed niet dat we jou of jullie discrimineren of zoiets, dat is in elk geval niet de bedoeling.

Ik geef het weer door aan onze communitymanager, hopelijk weet die het.

Ā 

Groetjes,

Britta van de Kindertelefoon

Reputatie 7
Badge +15

geen ideeĀ @MickeyMouseĀ , maar als ik op jou bericht klik kan ik WEL zien hoe vaak het beken

ken is (nu 11x) maar vlgm kan dat alleen op een computerĀ of laptop ofzo. kan je dat wel zien?!Ā 

Ā 

jou valt ook echt wel alles op hĆ©?!Ā Ā šŸ˜…

Mij_Niet_Gezien

Ā 

EDDIT:Ā ik ben zojuist opzoek gegaan naar een topic van de kindertelefoonā€¦Ā en ik kan die teller toch echt alleen zien als ik op het topic klikā€¦ā€¦Ā dus niet zoals bij jouā€¦ā€¦Ā nou, lekker boeiend, maar misschien verschilt het per apparaat?

Reputatie 7
Badge +19

Ik kan op mijn laptop ook gewoon zien bij andere topics hoevaak het bekeken is

Reputatie 7
Badge +17

Goed opgemerkt weer @MickeyMouseĀ  šŸ˜‰

Op de laptop zie ik hetzelfde wat jij ziet. Alleen een ā€˜oogjeā€™ bij KT topics. De ā€˜bekekenā€™ teller zie ik wel bij alle topics als je ze opent.

Op de telefoon zie ik helemaal geen ā€˜bekekenā€™ tellers. Ook het oogje bij KT topics niet. Zal wel een bug of eigenaardigheid in de software zijn.

HalloĀ @MickeyMouseĀ ,

De kindertelefoon maakt gebruik van forumsoftware van Insided.Het is op deze forums eigenlijk altijd zo dat topics gestart door een moderator/andere medewerker van het desbetreffende bedrijf wƩl deze teller hebben maar topics gestart door een gewone user niet.Dit zou echter ook kunnen komen door speciale labels die toegevoegd zijn of doordat het topic sticky gemaakt is.Deze opties hebben ook enkel moderators.

Zier een voorbeeld op een ander Insided forum(KPN):

De bovenste is van een gewone user en de onderste van een moderator.

Maar misschien een bug aan de kant van Insided.Ik denk dat de KT er weinig aan kan veranderen.

Reputatie 3
Badge +2

@Jesse_6567Ā 

Bedankt voor je scherpe reactie! Fijn dat er zo wordt meegedacht allemaalĀ šŸ™‚

Ā 

Groetjes,

Roos van De Kindertelefoon

Reputatie 7
Badge +17

@Roos_De_KindertelefoonIk zie geen reactie vanĀ @Jesse_6567Ā šŸ¤”

Edit: laat maar. Reactie staat er weer. šŸ˜…

Reputatie 7
Badge +15

@Roos_De_KindertelefoonIk zie geen reactie vanĀ @Jesse_6567Ā šŸ¤”

ik zie hem ook niet meer.. hij stond er welā€¦Ā 

raar dat ie weg is, weet de KT hier meer over?!Ā 

Ā 

Mij_Niet_Gezien

Ā 

Eddit; nou, ik post mijn reactie enā€¦. de reactie van jesse is terugā€¦. haha

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @BrittaĀ ,

Ā 

Ik heb werkelijk geen idee hoe dat zit.

Ā 

me too

Ā 

Het is mij nooit opgevallen.

Ā 

mij wel

Ā 

Ik vermoed niet dat we jou of jullie discrimineren of zoiets, dat is in elk geval niet de bedoeling.

daar en ik geen moment bang voor geweest

Ā 

Ik geef het weer door aan onze communitymanager, hopelijk weet die het.

die heeft het er maar druk mee

Ā 

ā€¦..maar vlgm kan dat alleen op een computerĀ of laptop ofzo. kan je dat wel zien?!Ā 

Ā 

wel op laptop en niet op telefoon

Ā 

jou valt ook echt wel alles op hĆ©?!Ā Ā šŸ˜…

Ā 

als mij iets niet opvalt, maak ik er geen topic overā€¦.šŸ¤”

Ā 

EDDIT:Ā Ā ā€¦..ik kan die teller toch echt alleen zien als ik op het topic klikā€¦...maar misschien verschilt het per apparaat?

klopt, zie hierboven

Ā 

Ik kan op mijn laptop ook gewoon zien bij andere topics hoevaak het bekeken is

je hebt helemaal gelijk, ik had eigenlijk in mijn topic voor de duidelijkheid beter nog kunnen zeggen dat ikĀ het alleen zie in lijstjes zoals in de screenshots en dat ik niet bedoelĀ in de topics zelf...my bad

Het is net alsĀ iemand die alles weet over een bepaald apparaat en dat die toch geen goede handleiding kan schrijven voor datĀ apparaat. Je vergeet dingen op te schrijven die jij als vanzelfsprekend ervaartĀ šŸ¤” en door jou ben ik daar (weer eens) achter gekomen

Ā 

Ā Gr. MickeyMouse

Ā 

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @tim16Ā ,

Goed opgemerkt weerĀ @MickeyMouseĀ  šŸ˜‰

thnx

Ā 

Op de laptop zie ik hetzelfde wat jij ziet.

Ā 

cool

Ā 

Op de telefoon zie ik helemaal geen ā€˜bekekenā€™ tellers. Ook het oogje bij KT topics niet. Zal wel een bug of eigenaardigheid in de software zijn.

de mobiele versie is op punten sws anders, dus hoeft geen bug te zijn, denk ik, maar idk het zeker

Ā 

@Jesse_6567Ā 

ā€¦..op deze forums eigenlijk altijd zo dat topics gestart door een moderator/andere medewerker van het desbetreffende bedrijf wĆ©l deze teller hebben maar topics gestart door een gewone user niet.Dit zou echter ook kunnen komen door speciale labels die toegevoegd zijn of doordat het topic sticky gemaakt is.Deze opties hebben ook enkel moderators.

Ā 

goed speurwerk. Is hiermee ook te verklaren waarom die tellers niet bij alle KT-topics staan? Het is niet uniform, niet overal hetzelfde...

Ā 

Ik denk dat de KT er weinig aan kan veranderen.

Ā 

dat denk ik ook en van mij hoeft dat ook niet, het was me alleen opgevallen. Ik vroeg me drm af wrm ze verschillen en dan ben ik vooral benieuwd wrm niet alle KT-topic het hebben of allemaal juist niet hebbenā€¦.

Ā 

@Roos_De_KindertelefoonĀ 

dankjewel

Ā 

Gr. MickeyMouse

Ā 

Ā 

@Jesse_6567

ā€¦..op deze forums eigenlijk altijd zo dat topics gestart door een moderator/andere medewerker van het desbetreffende bedrijf wĆ©l deze teller hebben maar topics gestart door een gewone user niet.Dit zou echter ook kunnen komen door speciale labels die toegevoegd zijn of doordat het topic sticky gemaakt is.Deze opties hebben ook enkel moderators.

Ā 

goed speurwerk. Is hiermee ook te verklaren waarom die tellers niet bij alle KT-topics staan? Het is niet uniform, niet overal hetzelfde...

@MickeyMouse ,

Ik vermoed inderdaad dat het dan door toegevoegde labels/het sticky maken komt.

Voorbeeld bij het andere Insided forum:

Bovenste niet sticky en zonder teller, onderste wel sticky en ook met label.

Ā 

Reputatie 7
Badge +14

hoi @Jesse_6567Ā ,

Ā 

Ik vermoed inderdaad dat het dan door toegevoegde labels/het sticky maken komt.

Voorbeeld bij het andere Insided forum: plaatjes, zie bovenstaande reactie

Bovenste niet sticky en zonder teller, onderste wel sticky en ook met label.

uhmm, ok dan is daarop mijn antwoord:

BovensteĀ sticky en zonder teller, onderste ook sticky en ook met label en met teller.

Mijn voorbeelden zijn allebei sticky, maar hebben niet allebei een tellerā€¦...

Ā 

Dus stickey of niet stickey alleen bepaald niet of er een teller staat of niet en nu jij weerĀ šŸ˜‰

Ā 

Gr. MickeyMouse

Ā 

Reputatie 7
Badge +17

@MickeyMouseĀ  Zal er wel mee te maken hebben dat het ene topic een label heeft en die andere niet. Kijk maar: De 2 topics met label hebben een teller. Die topics zonder niet.

Ā 

Reputatie 7
Badge +14

hoi @tim16Ā en iedereen die mee leest,

@MickeyMouseĀ  Zal er wel mee te maken hebben dat het ene topic een label heeft en die andere niet. Kijk maar: De 2 topics met label hebben een teller. Die topics zonder niet.

haha, dat had ik ook al gezien, maar ik wilde de spanning nog even opbouwenā€¦.goed gezienĀ šŸ˜‰

en natuurlijk heb ik dan ook nog een volgende vraag aan jou en iedereen:

komt het alleen door het label of door de combinatie van sticky + label??

Ik ben benieuwd of je daar ook een screenshot bij hebtā€¦.Ā 

Ā 

@BrittaĀ  en @Roos_De_KindertelefoonĀ (ik tag jullie maar even omdat jullie hier al iets gepost hebben)

@ Kindertelefoon, wat ik wel jammer vind is dat de Kindertelefoon medewerker die 'Account verwijderenā€™ enĀ 'Gebruikersnaam aanpassenā€™ heeft gepost kennelijk niet langer bij de KT werkt (dus Anonymous is geworden) en dat daardoor ook het logo/profielfoto van de KT niet meer zichtbaar is. Misschien kunnen jullie daar iets aan doen.

Het lijkt me wel zo nice als er bij alle posts van de KT ook duidelijk door het logo te zien is dat het door de KT gepost is.

Ik ben ditzelfde 'probleemā€™ ook al tegengekomen in gewone topics als er iemand van de KT heeft gereageerd die nu Anonymous is ā€¦ā€¦

Beter zou zijn om dit te voorkomen, door de forumbouwers een oplossing te laten bedenken die alle huidige KT medewerkers een account geeft, waarbij dit probleem niet meer voor kan komen. Ik vind Anonymous nog acceptabel, zolang het logo/pf er maar blijft staan. Misschien ook iets om over na te denkenā€¦.

Jullie zullen wel denken, nog een probleem erbij, maar jullie willen toch input van onsā€¦..danĀ zullen jullie het krijgen ookĀ šŸ˜‰šŸ˜…

en ik heb nog meer liggenā€¦...is voor een andere keer...eerst dit maar eens bekijkenĀ 

Ā 

Gr. MickeyMouseĀ šŸ˜ƒ

Ā 

Hoi @MickeyMouse ,

Ā 

We hebben je reactie gelezen en je hebt zeker een punt. Ik zal dit doorgeven aan de KT en hopelijk kan hier inderdaad wat aan gedaan worden. Ik begrijp je helemaal.

Groetjes en veel plezier op het forum,

Noa, De Kindertelefoon

Ā 

Reputatie 7
Badge +14

@NoaStellaĀ ,

Ā 

het was me ooit eerder al opgevallen en toen dacht ik er ook al iets van, maar was het er nog niet van gekomen om het te melden.

Ik vertrouw erop (zeker door jouw reactie) dat het nu wel de aandacht krijgt die het verdient.

Ā 

Gr. MickeyMouse

Ā 

@MickeyMouse ,

Het zou ook door de toegevoegde plaatjes kunnen komen.Die met plaatjes hebben wel een teller en zonder niet.Dit is zowel bij KPN als KT het geval zover ik zie.

Reputatie 7
Badge +14

hoi @Jesse_6567Ā ,

Ā 

bedankt voor je reactie.

Ik hoopte dat je nog een voorbeeld met alleen een plaatje en zonder sticky zou vinden als verrassing, maar het lijkt erop dat die teller er alleen staat bij sticky posts met een plaatje.

Ā 

Of het echt door het sticky en het plaatje komt, dat denk ik dan weer niet.

Ik denk dat ze gewoon een, hoe noem je dat eigenlijk, zo'n schermpje/kader waarin een reactie gepost wordt, nou ja, ik noem het maar een format hebben ontworpen speciaal voor moderatoren dat er gewoon zo uitziet hahaha. Ze hadden alles kunnen ontwerpen, maar hebben hier voor gekozen.

Je zou je kunnen afvragen waarom ze een onderscheid hebben gemaakt tussen ā€˜normaleā€™ post door KT medewerkers en de 'specialeā€™ posts met sticky en plaatje, maar das een andere discussie.

Ik vind het leuk dat jij je er in verdiept hebt en met jouw posts onderdeel was/bent van dit topic. Goed gedaan.

Nu alleen nog horen wat de KT te zeggen heeft.

Ā 

@KT,

voor het ontbreken van het logo van de KT bij medewerkers die Anonymous zijn, is het geen oplossing om iedereen die Anonymous is het logo van de KT toe te kennen...maar dat hadden jullie zelf ook wel in de gaten, denk ik. Volgens mij kunnen jullie nu ook la onderscheid maken tussen gewone forummers en medewerkers van de KT, want ik kan niet alle reacties en topics van medewerkers van de KT lezenā€¦

Ā 

Gr. MickeyMouse

Ā 

Reputatie 7
Badge +17

Wat misschien beter zou zijn is KT-mod profielen te ā€˜anonimiserenā€™ naar iets als ā€˜voormalig KT medewerker of zo. Dan zou je het logo kunnen behouden. Zoiets gebeurd ook op een paar andere forums waar ik zit. Dan kun je iig nog zien dat een topic/bericht door een mod is geplaatst.Ā  Maar dit is meer onderwerp voor een eigen topic eigenlijk.

Ā 

KT medewerkers hebben waarschijnlijk een eigen ruimte op het forum die wij niet kunnen zien. Vandaar dat je niet alle berichten/topics kunt zien van hun.

@tim16Ā  @MickeyMouse ,

Voor zover ik weet is het niet mogelijk om meerdere gebruikers met dezelfde naam te hebben binnen de Insided software.Wel is het mogelijk de titel achter de gebruikersnaam te veranderen.

Voorbeeld bij mezelf hoe dit er dan bijvoorbeeld uit zal zien:

Ā 

Ik vermoed dat de KT dat te onduidelijk vind, en dat er voor gekozen is de accounts van de oud-kindertelefoon mods volledig te wissen(een actie die niet terug te draaien is in principe).

Ā 

Ā 

Ā 

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @Jesse_6567Ā  en @tim16Ā ,

Ā 

thnx voor het meedenken.

Ik denk dat er oorspronkelijk (bij de start van dit forum) niet echt over nagedacht isĀ  wat te doen bij het verwijderen van account. Volgens mij bleven die gwn staan, totdat die nieuwe privacywet werd ingevoerd. Toen moesten accounts geanonimiseerd worden en ik gok erop dat de problemen, zoals ontbrekende logo's toen zijn gekomen.

Het is lastig om reeds verwijderde KT accounts weer op te sporen om ze vervolgens weer te voorzien van het KT logo, tenzij er herkenningspunten zijn voor KT accounts.

Een aantal vallen op door hun layout, maar bij de meeste verwijderde KT accounts is die herkenbaarheid (oranje omkadering, afwijkende achtergrondkleur) volgens mij mee verwijderd door het anonimiseren..

Voor zover mijn kleine onderzoekje wat opleverde hebben de meeste KT posts wel gemeenschappelijk dat ze meestal ondertekend zijn met een naam en daar achter tenminste de woorden 'de Kindertelefoonā€™.

Die 2 woorden worden ook regelmatig gebruikt door gewone forumleden als ze anderen bijvoorbeeld aanraden om eens contact op te nemen met de Kindertelefoon. Dus, simpelweg, aan alle posts waarin de woorden 'de Kindertelefoonā€™ staan het KT logo toe te voegen is geen optie. Misschien zijn er andere kenmerken om posts van de KT te onderscheiden van die van 'gewoneā€™ forumleden? Dat zou wel kunnen helpen.

Meerdere gebruikers met dezelfde naam hoef je niet te doen.Ā Je kunt alle ex-KT medewerkers koppelen aan Ć©Ć©n nieuw geanonimiseerd account met KT logo. Elke keer dat een medewerker afscheid neemt, kun je die postsĀ koppelen aan dat anonieme KT account.

Ā 

De vraag is of je dat al kunt doen voordat je het tot dan toe bestaande KT account anonimiseert. Dan weet je precies welke posts allemaal aan het nieuwe geanonimiseerde account gekoppeld moeten worden. Ga je eerst anonimiseren, dan is het volgens mij bijna niet te doen om die posts allemaal terug te vinden...

Ā 

Ik weet niet hoe de procedure nu is en wat wel en wat niet kan/mag. Misschien helpt het om de bestaande KT accounts te voorzien van een tag/herkenningspunt dat niet verwijderd hoeft te worden bij het anonimiseren. Dan voorkom je in de toekomst nieuwe anonieme KT account zonder KT logo.

Ā 

Misschien iets voor de forumbouwers om over na te denkenā€¦.

Ā 

Gr. MickeyMouse

Ā 

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @MickeyMouseĀ ,

Ā 

inderdaad is het zo dat bij een aantal voormalige moderatoren het account bij de ā€˜opschoonactieā€™ is verwijderd, ik vrees per ongeluk, en nu zij Anonymous zijn is dat dus niet meer terug te draaien. Anoniem is ook echt anoniem en dat geldt ook voor oud-moderatoren.

Het klinkt welĀ als een goed idee om een tag oid aan de moderators toe te voegen zodat dit in de toekomst niet meer hoeft te gebeuren. Dan komt alleen weer het bekende probleem naar voren, dat we met een standaard forum werken en dat dit soort aanpassingen of niet mogelijk, of wel mogelijk maar heel duur zijn.

Ik denk dat er dus gewoon goed opgelet moet worden bij een volgende ā€˜opschoonactieā€™ .

Bedankt voor het meedenken en goede nacht,

Ā 

groetjes van Marieke / De Kindertelefoon

Reputatie 7
Badge +19

Als iedereen gwn ff ā‚¬2 doneert šŸ˜‚ dan kunnen jullie t fixen gaha

Reputatie 7
Badge +14

hoi @MariekeĀ , @jaivyĀ , @tim16Ā , @Jesse_6567,

het zou miss iets voor Insided zelf zijn in de vorm van een versie-update, want in principe hebben alle andere afnemers ook te maken met hetzelfde 'probleemā€™ā€¦..

Ā 

@MariekeĀ ,

ik snap het probleem, maar jullie mogen vanwege de privacywet ex KT moderator-accounts toch niet laten staanā€¦..??

Ā 

Goeie @jaivyĀ Ā šŸ˜‚

Ā 

Welterusten allemaalĀ šŸ˜“

Ā 

Gr. MickeyMouse

Ā 

šŸ’šŸ’–Happy Valentines Day aan iedereenĀ šŸ’–šŸ’

Reputatie 7
Badge +3

Hallo allemaal,Ā 

Ā 

Inmiddels zijn er twee onderwerpen:

Ā 

  1. Berichtenteller: Dit zijn we met de bouwers aan het uitzoeken en daarna kijken we wat we hiermee willen. Als er meer nieuws is dan horen jullie dat
  2. Berichten van oud-moderatoren. Sluit me aan bij de reactie van moderator Marieke. We hebben deze bij een opschoonactie AVG technisch ook verwijderd. Dat kunnen we niet meer ongedaan maken. We gaan hier in de toekomst alert op zijn!

Ā 

Groet,Ā 

Luuk

Reageer