Waarom geen chat mogelijkheden?

  • 6 November 2022
  • 3 reacties
  • 99 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Goedeavond,
(dit is een vraag gericht naar de kindertelefoon) 
Ik vroeg mij eigenlijk iets af, ik ben al heel lang actief op dit forum. Alleen las ik eerst alleen maar dingen ipv echt te reageren op topics. tussen al die jaren zie ik heel vaak voorbij komen "Wijk niet van het topic af”  “Begin geen gesprekken” "Let erop dat je bij het topic blijft” Nu vroeg ik mij eigenlijk af. Waarom is er geen ruimte om gewoon te praten? Sommige mensen hebben ook een gesprek nodig wat anoniem kan blijven en op een site zoals deze. Ik heb bijvoorbeeld mij altijd dingen afgevraagt over M&M die nu van dit forum weg zijn.  Is het niet mogelijk om tussen alle categorieën een chat categorie te maken maar mensen gewoon hun verhaal kwijd kunnen en vragen kunnen stelen.

Mvg,

JustTalking 


3 reacties

Reputatie 6
Badge +4

Hai @justtalking ,

 

We hebben je vraag gelezen. Leuk dat je die stelt! We geven hem door aan de communitymanager dus je krijgt binnenkort een antwoord.

 

Groeten, Britta van de Kindertelefoon

Reputatie 7
Badge +3

@justtalking 

 

Goed dat je de vraag stelt. In het verleden hebben we deze vraag vaker gehad en zien we dat hier wel een wens voor is. Dat snappen we én tegelijk vinden wij dat het forum daar niet geschikt voor is. Ik zal proberen dat uit te leggen: 

 

Het forum is een anonieme plek waar jongeren elkaar kunnen ontmoeten om elkaar te helpen met waar zij mee zitten. Wij willen hiervoor dan ook een veilige plek maken waarin dat kan. Door chatten en blogtopics merken wij dat de verleiding tot persoonlijk contact en daarmee – mogelijk – contact buiten het forum steeds groter wordt. We gaan ervanuit dat iedereen echt is, maar op internet weet je dat helaas nooit helemaal zeker. Daarom zijn wij zo voorzichtig. Die voorzichtigheid zijn wij ook verplicht omdat we een veilige plek willen bieden voor (minderjarige) jongeren!

 

De Kindertelefoon is als organisatie gericht op het verder helpen van kinderen en jongeren in hun situatie, zodat je daarna verder kan in jouw eigen leven in jouw omgeving. Dat doen we aan de telefoon en via de chat zo en dat willen wij ook via het forum. Het forum is een plek waar je met andere jongeren kan praten over iets wat je bezighoudt in jouw leven, zodat je verder kan in jouw leven. Het forum moet jou helpen om jouw leven buiten het forum beter te gaan maken.

 

We zien het risico dat je zo afhankelijk raakt van het forum dat je het forum en de mensen op het forum teveel nodig hebt. Je zal hier leuke en lieve mensen tegenkomen. Het zou alleen niet goed zijn als jouw leven afhankelijk zou worden van dit forum. Daarvoor is ons forum niet geschikt, daarvoor is internet ook niet altijd geschikt. Daarom zijn we zo ‘streng’ op contact maken buiten het forum en op ‘chatten’ via het forum en het bijhouden van een blog.

Groet, 

Luuk

Dankuwel voor de reactie Luuk!

Nu ik zo de standpunten lees begrijp ik het aan de ene kant wel, dit forum is natuurlijk niet gemaakt voor een alternatief voor Snapchat, insta, twitter, Whatsapp. Maar soms zou je zo graag wat door willen gaan op een gesprek. En (ik zelf) graag een persoon verder willen helpen. Helaas is dit dus eigenlijk “Niet mogelijk”
omdat je dat “Off topic” gaat. Maar als ik je standpunten lees wegen die misschien net iets zwaarder dan mijn argument. 

Iniedergeval heel erg bedankt voor de uitleg!
Mvg,
JustTalking

Reageer