Vragenlijsten op het forum


  • Anonymous
  • 0 reacties

Hey lezers,

 

Laat ik mijn verhaal beginnen met een stukje geschiedenis. In September 2019 kwam ik voor het eerst op dit forum, toen heb ik even rondgekeken en kwam in tientallen vragenlijsten tegen over van alles en nog wat. 

Nu ben ik sinds twee dagen dagelijks actief op het forum, en zijn die vragenlijsten er weer.  En om eerlijk ze zijn ben in ze een beetje zat, hieronder mijn mening over de vragenlijsten.

Als je even vijf minuten over het forum scrollt kom je er minstens 10 tegen, en waar gaan ze bijna allemaal over? SEKS. Ik snap dat dat voor mensen het leukste/grappigste onderwerp is want hé het gaat over bloot etc. Dat is nou eenmaal super grappig. (kuch)

Kijk, een of twee keer is zo’n vragenlijst leuk maar er worden heel veel lijsten gekopieerd of het zijn dezelfde vragen anders geformuleerd. Oftewel, de mensen die zo’n vragenlijst invullen vullen heel vaak dezelfde in. 

En los daarvan, wat heb je eraan als iemand verteld of hij/zij/het al een keer seks heeft gehad of dat iemand naakt slaapt. Ik snap dat dit forum een uitweg voor sommige kinderen is maar volgens mij heb je niks aan een vragenlijst. 

En ik heb het hier niet over vragenlijsten over bijvoorbeeld religie. Daar hebben mensen nog wat aan omdat je daar vaak ook een mening moet geven en niet domweg één woord vragen moet beantwoorden. 

Als je bijvoorbeeld doormiddel van een vragenlijst erachter wilt komen of naakt slapen vreemd is, kan je daar op dit forum anoniem een vraag over stellen. Daarom is dit forum er en dat maakt het zo gaaf. 

Ik hoop dat een aantal mensen mijn standpunt snappen. Helemaal weg krijgen lukt toch niet maar  minderen moet lukken.

 

Wat is jullie mening hierover?

 

Groetjes van mij!

 


12 reacties

Reputatie 3
Badge +2

Beste Robin Hood, 

Goed dat je hierover nadenkt, wij zijn ook benieuwd naar de mening van anderen hierover! 

 

Groeten Willemijn

De Kindertelefoon

Hallo Robin Hood ;)

Ik ben het met je eens. Seksuele vragenlijsten overtreden in theorie forumregel 9 waardoor De Kindertelefoon die vragenlijsten eigenlijk zouden moeten verwijderen naar mijn mening. En ja, voor sommige mensen bestaat de zoekfunctie blijkbaar niet op het forum.

-TheMightySlayer <3

Ik had nog niet gekeken of het in strijd was met de forumregels. Maar ik heb net even gekeken en ik denk det je gelijk hebt!

 

Groetjes van mij!

Ik ben ook geen fan van de meeste vragenlijsten.
Ze hebben, zoals je al aangaf geen nut.
Wie levert het iets op?
Niet de TO, omdat andermans ervaringen niets zeggen over zijn/haar omgeving, niet de gebruikers die reageren, omdat zij niet echt na hoeven te denken over hun reacties of iets op hoeven te zoeken, en zeker niet gebruikers die later het topic vinden.

Ik gok dat de meeste mensen die zo'n vragenlijstje maken benieuwd zijn naar seks, maar of zelf dat niet op willen zoeken of niemand hebben om dat mee te bespreken.
Mensen worden over het algemeen niet zomaar veel slimmer, dus dan moeten we maar op het tweede aspect focussen.

Ik zou veel liever hebben dat al die gebruikers eerst de zoekfunctie gebruiken en vervolgens als er geen antwoord op hun vraag was een specifieke vraag stellen.
Er zijn al zat topics over de vorm van penissen, borsten, etc. , maar een nieuw topic over jouw problemen/ervaringen met seks is OK.
Daar kan je niet altijd zo makkelijk een antwoord op vinden.

 

Ik kan mij voorstellen dat vragenlijsten een probleem vormen met de verandering van forumregel 9, maar ook 12 kan een probleem zijn.

12. Blijf bij het onderwerp, ga niet off-topic.

Als een topic over een bepaald onderwerp gaat, begin dan niet over een ander onderwerp. Maak geen nieuw topic aan over een onderwerp waar al een topic voor bestaat.

De meeste niet-vragenlijst topics gaan over een centrale vraag en misschien nog een handjevol anderen, maar een groot deel van de vragenlijsten heeft meer dan 25 vragen. Sommigen hebben onderhand meer van 100 vragen. Zelf zou ik zeggen dat er geen onderwerp kan zijn als het over alles gaat.
De titel kan dan ook echt niet meer weergeven waar het topic over gaat, waardoor andere gebruikers niet in een oogopslag kunnen zien waar het echt over gaat.

“Vragenlijst seks jongens” kan gaan over alles.
 

13. Maak een duidelijke titel bij je bericht die goed weergeeft waar je topic over gaat.

Een titel met alleen ‘help’ is niet duidelijk, bij ‘help ik word gepest’ weten andere forumgebruikers beter waar je topic over gaat.

Niet zo handig dus.

 

Ik ben even kwijt wie het was, maar een van de actievere gebruikers heeft naar mijn idee de link van het topic met 21 masturbeer tips ergens getatoeëerd, omdat diegene al zo veel topics heeft kunnen beantwoorden.  Gebruikers op dit forum hebben ook maar een beperkte hoeveelheid tijd en het is jammer dat we er zo veel van kwijt zijn omdat we door dit soort onzin heen moeten ziften.

Hey @MensPersoon ,

 

Blijkbaar is het dus eigenlijk totaal niet volgens de forumregels.

Heel benieuwd of er iets aan gedaan gaat worden.

 

Groetjes van mij!

Heyy

 

Ik ben het met jou mening eens. De vragenlijsten over hobby’s en dat soort dingen snap ik op zich wel, maar al die sex vragenlijsten zijn naar mijn mening niet meer nodig. Er zijn genoeg van dat soort vragenlijsten op het forum en er bestaat inderdaad een zoekbalk. Als gebruikers geen antwoord op hun vraag kunnen vinden kunnen ze een specifieke vraag stellen en dan kunnen wij die beantwoorden.. 

 

De vragenlijsten worden denk ik ingevuld omdat veel jongeren geïnteresseerd zijn in seks of willen vergelijken met anderen. Veel jongeren zijn erg onzeker over zichzelf en over hun seksualiteit, maar om 100 vragen over je penis lengte en je geilste fantasieën in te vullen? Dat vind ik zelf niet nodig.

 

Het is zoals het is op het moment. Ik kijk er zelf gewoon overheen. Het zou een idee zijn om een apart subforum aan te maken voor de vragenlijsten, maar dat is misschien niet mogelijk of lastig.. Ik sta in ieder geval achter jouw standpunten.

 

Groetjes van mij

~NaamNietBekend

Hallo, veel van de meest beantwoorde zijn al jaren oud, en toen waren de regels nog niet zo streng, het is wel vervelend maar wat kan je er nou aan doen, er zit om elke hoek wel een geile puber die zich op de antwoorden van de vragenlijst aftrekt. Eenmaal niks aan te doen. Hormonen nemen kennelijk over. Maar je hoeft er ook niet op te klikken, scroll gewoon door, dan heb je er ook geen last meer van, maar sommigen vragenlijsten zijn ook goed bedoeld, waar de reacties er dan weer wat seksueels van maakt.

Reputatie 6
Badge +3

Hallo Allemaal,

Ik zie dat jullie hier vragen of de vragenlijsten wel mogen blijven bestaan op het forum. Dit is een discussie die eerder genoemd en daarbij heb ik toen het volgende aangegeven:

  1. Rond het gebruik van vragenlijsten zijn er verschillende behoeftes. We horen berichten dat gebruikers ze irritant vinden en ze niet willen zien. Of er wordt gevraagd of ze op één plek op het forum kunnen komen. Aan de andere kant zien wij dat veel gebruikers de vragenlijsten plaatsen en dat er veel reacties op komen. Wij zijn dan ook tot de conclusie gekomen dat er veel jongeren zijn die antwoorden willen ophalen via een vragenlijst. Dit past het beste in een topic in het thema waar het over gaat. We snappen ook dat niet alle gebruikers hierop zitten te wachten, maar wanneer je geen behoefte hebt om er 1 in te vullen of te lezen, dan hoef je het topic ook niet te openen. We hebben dan ook besloten om de vragenlijst te blijven toestaan en niet op één centrale plaats op het forum te zetten.

Wij zijn niet van mening veranderd. Wel is het zo dat we sinds vorige maand forumregel 9 hebben aangescherpt en dat ook vragenlijsten die niet aan deze forumregel voldoen worden aangepast of als dat nodig is worden verwijderd.

Groetjes,

Carolien

Hey @Carolien_ ,

 

Ik snap de beslissing niet en ben het er ook niet mee eens. Maar ik zal hem maar moeten accepteren!

 

Groetjes van mij!

Robin Hood

Wij zijn dan ook tot de conclusie gekomen dat er veel jongeren zijn die antwoorden willen ophalen via een vragenlijst.

Volgens mij kan iedereen hier die conclusie ook trekken.
Het is naar mijn idee niet echt een antwoord op het probleem dat we hebben.
Veel van de vragen kunnen makkelijk beantwoord worden met de informatie op het web en op dit forum, maar er wordt naar mijn idee te weinig gedaan om dingen zoals de zoekfunctie te promoten.
Is het werkelijk nodig om meer dan 800 hits te krijgen voor een zoekresultaat zoals deze?
Na 600 vragenlijsten worden de vragen en de antwoorden niet opeens beter.
Ik zou zeggen dat het juist averechts werkt en dat het juist lastiger wordt om je antwoord te vinden als de vragen en reacties over zoveel topics worden verspreid.

Dit lijkt mij dus niet een oplossing voor alle gebruikers.
Mensen die geen zin hebben in de vragenlijsten zien ze als een vloedgolf over het forum spoelen en de groep gebruikers die ze wel nuttig vindt kan zo nooit hun antwoord vinden.

Ik vind het prima dat vragenlijsten blijven bestaan, maar de vorm die ze nu hebben kan niet OK zijn.
Als forumgebruikers echt zin hadden om bij elk bezoek min of meer dezelfde vragen in te vullen, dan zouden ze wel eindexamens van het vak Nederlands gaan oefenen.

Daar heb je tenminste nog wat aan.

Reputatie 7
Badge +19

hey,

Ik ben van mening dat de normale en originele vragenlijsten mogen blijven, die zijn wel leuk. Ik vind de seks vragenlijsten echt mega hinderlijk. Soms open ik ‘’actief sinds laatste bezoek’’ en dan zie ik alweer 5 nieuwe seks vragenlijsten. Daar zit ik echt niet op te wachten. Wat mij betreft mogen die gewoon verboden worden, of desnoods op 1 plek geplaatst worden. 

 We snappen ook dat niet alle gebruikers hierop zitten te wachten, maar wanneer je geen behoefte hebt om er 1 in te vullen of te lezen, dan hoef je het topic ook niet te openen. 

Dit is niet eens altijd mogelijk omdat veel kinderen hun seks vragenlijst een andere naam geven. Ze noemen het bijvoorbeeld "voetbal vragenlijst” en vervolgens op de helft van de vragenlijst gaat het opeens over seks. Mega irritant. 

Misschien is het mogelijk dat er 1 algemene seks vragenlijst komt die iedereen kan invullen als hij/zij dat wil en waar iedereen dus zijn antwoord uit kan halen. Ik denk trouwens dat niet veel kinderen hier echt hun antwoord uit willen en/of kunnen halen maargoed. 

Conclusie: normale vragenlijsten, leuk! Seks vragenlijsten, weg!

 

joeeeeeee

Hallo Carolien_ :)

'’Je hoeft het topic niet te openen'’. De recente topics worden er mee overspoeld helaas.  Dit forum is oorspronkelijk bedoeld om hulp te geven en niet om meer dan duizend seksvragenlijsten te hebben met veelal dezelfde vragen. En ik krijg het gevoel dat jullie die seksvragenlijsten proberen te verdedigen. Ik stel voor dat er naar onze kritiek geluisterd wordt en er ook echt mee wordt gedaan. We zijn klaar met die seksvragenlijsten!

Ik denk nou niet dat jullie je willen presenteren als een sekssite. 

-TheMightySlayer <3

Reageer