Vraag

vraag voor de moderators over regel 7

  • 3 December 2021
  • 21 reacties
  • 856 Bekeken

Badge +1

Vraagje aan de mensen van de kindertelefoon. Is het goed als ik een subreddit maak waar mensen in kunnen gaan als ze dat willen. Dus de keuze ligt aan de persoon zelf of ze de subreddit willen bezoeken. Ik hoop dat dit mag maar ik accepteer het als het niet mag

 

Gr. 


21 reacties

Reputatie 2
Badge +2

Hoi Daanbanaan, 

Bedankt voor jouw bericht. Nee, dat is niet toegestaan, omdat dit in strijd is met forumregel 7: 

Het uitwisselen van contactgegevens is niet toegestaan.

Het uitwisselen van contactgegevens en dating van forumleden via het forum van De Kindertelefoon is niet toegestaan. Onder dating valt elke vorm van contact buiten het forum. Ook het forum als chat gebruiken is niet toegestaan.

 

Met vriendelijke groet, 

 

Feline van De Kindertelefoon 

Badge +1

Ok

Reputatie 4
Badge +1

Hey moderators. 
 

zelf vind ik dat het niet uit mogen wisselen van contactgegevens ook een grote hinder kan zijn. Bijvoorbeeld als mensen erg depressief zijn en privé willen praten met mensen.

 

aan de andere kant snap ik wel dat jullie deze regel hebben. Het zou anders een complete chaos worden. Ik heb veel respect voor jullie en de regels.

groeten, ryan

Reputatie 2
Badge +2

Het is natuurlijk logisch dat ze het ni toestaan maar ook wel extreem jammer! Ik hoop dat er een tussenweg kan komen dat je toch wel soort van contact kan krijgen buiten het forum maar niet dat iemand kan bedreigt worden of gepest daardoor

 

Reputatie 7
Badge +6

Hoi,

Dank  voor jullie vragen en reacties in dit topic. We begrijpen dat jullie het jammer vinden dat contact buiten het forum niet mogelijk is. Voor De Kindertelefoon is het allerbelangrijkste, dat iedereen veilig is op dit forum. Wij kunnen er nooit zeker van zijn, dat gebruikers zijn wie ze zeggen te zijn, of dat iedereen echt goede bedoelingen heeft. Vandaar dat contact buiten dit forum echt nooit is toegestaan.

Dank voor jullie begrip, en voor jullie bijdragen aan dit forum.

Groetjes, Mariska (De Kindertelefoon).

 

PS De titel heb ik iets aangepast ter verduidelijking. 

Reputatie 4
Badge +4

Het is natuurlijk logisch dat ze het ni toestaan maar ook wel extreem jammer! Ik hoop dat er een tussenweg kan komen dat je toch wel soort van contact kan krijgen buiten het forum maar niet dat iemand kan bedreigt worden of gepest daardoor

 

Kan een tussenoplossing niet zijn om hiér een chat-rubriek te maken ? Dan blijven we nog anoniem maar kunnen we met elkaar praten ? En als het te grof of ongepast wordt kan de moderator nog ingrijpen ? Je kan hier nu wel reageren op topics maar het “mag geen chat worden “ staat in het reglement .

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @Ianka ,

 

begrijpelijk dat je hierom vraagt. Sinds de start van het forum hebben we al veel verzoeken gehad om toch een of andere vorm van chat toe te staan. De Kindertelefoon heeft er toch voor gekozen om dit niet aan te bieden. We hebben voor de opzet van een forum  zonder chat gekozen omdat er ook heel veel mensen zijn die meelezen, en op die manier ook iets aan de topics hebben. Wanneer het een chat wordt, gaat het niet meer over een bepaald onderwerp en is het te onoverzichtelijk voor andere gebruikers. Ook voelen andere gebruikers zich al gauw minder welkom wanneer een ‘vast clubje’ met elkaar chat en steeds op elkaar reageert, en we willen juist dat iedereen zich welkom voelt om mee te schrijven.

Bovendien werkt De Kindertelefoon met vrijwilligers. We hebben simpelweg niet genoeg moderatoren om naast het forum ook een chatbox te gaan modereren.

 

Hopelijk is je vraag daarmee beantwoord?

Een fijne avond gewenst en de hartelijke groetjes,

Marieke / De Kindertelefoon

Reputatie 4
Badge +2

Heyy!!

De opmerking van @Marieke vindt ik best apart: "We hebben simpelweg niet genoeg moderatoren om naast het forum ook een chatbox te gaan modereren" 

Ik vindt dit apart doordat er tegenwoordig heel veel automatische computers zijn die dit doen. Ook zou je een rapporteer knop kunnen toevoegen.  Dan komen er dus geen mensen aan te pas die dit moderatoren. Ik snap dat het niet is toegevoegd maar zou je niet een optie kunnen maken dat je het chatbericht ook als een soort vraag zou kunnen plaatsen op het forum nadat het gesprek is afgelopen. Zodat het leesbaar is voor anderen en iedereen toch kan chatten. Ook zou je het kunnen maken dat je maar een bepaald aantal chat gesorekken kan maken binnen een bepaald aantal uren/dagen. Persoonlijk vindt ik dat er een compensatie moet komen omdat er zoveel mensen om vragen. Zelf zeggen jullie dat het een fijne plek voor iedereen moet zijn en denk dat hierdoor het nog fijner wordt. Ook heb je de kans dat er hierdoor meer mensen op het forum komen waardoor er sneller op vragen/gesprekken gereageerd wordt. 

Ik hoop echt dat jullie hierover gaan brainstormen, ondanks dat jullie standpunt voor 99.99% vaststaat. 

Met vriendelijke groet,

-SeaTurtle 

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @SeaTurtle ,

 

wat leuk dat je zo enthousiast meedenkt. Ik zal je ideeën doorgeven aan de community manager, dan komt zij er hopelijk snel op terug.

Groetjes, Marieke / De Kindertelefoon

Reputatie 4
Badge +4

Volgens mij kan er naast het huidige forum best een chat gemaakt worden .Maar dat jullie geen personeel hebben om zo’n chat te modereren is natuurlijk een probleem . Spijtig . Hopelijk komt er nog ergens een oplossing !

Reputatie 7
Badge +4

Hey moderators. 
 

zelf vind ik dat het niet uit mogen wisselen van contactgegevens ook een grote hinder kan zijn. Bijvoorbeeld als mensen erg depressief zijn en privé willen praten met mensen.

 

aan de andere kant snap ik wel dat jullie deze regel hebben. Het zou anders een complete chaos worden. Ik heb veel respect voor jullie en de regels.

groeten, ryan

Het nadeel is ook als je mensen die depressief zijn ongestoord met elkaar laat praten je ook het tegenovergestelde effect kunt krijgen, namelijk dat ze elkaar versterken in hun pijn en elkaar motiveren er een eind aan te maken. Dat voorkom je ook met toezicht. 
 

weet iemand trouwens hoe het met dat toezicht snachts zit?

Reputatie 4
Badge +2

@Marieke 

Ahh! Goed om te horen! Hardstikke bedankt! Als er nog vragen naar mij toe gericht zijn hoor ik het graag! :)

 

@De Dichtende Puber 

Hele goede vraag over het "versterken"

Daarom is het handig om een "bot" (automatische computer) voor die chat in te schakelen omdat er niet genoeg moderators zijn. Hierdoor kunnen bijvoorbeeld sommige woorden niet verstuurd worden. Ook zouden er regels over de chat kunnen gemaakt worden, zoals dat je niet langer dan een bepaald aantal minuten/uren een chat mag hebben en dat je een bepaald aantal chats per week/dag mag hebben. Hierover kunnen ook nog andere regels zijn maar dit moet mogelijk kunnen zijn! 

Over het toezicht s'nachts: 

Volgensmij is er dan geen toezicht? De kindertelefoon is tot 9 uur beschikbaar vgm. Ik denk dat het forum dan al voor de meeste mensen uit is. Aka dat ze slapen of niet online zijn. Verder kijken ze wat s'nachts geplaatst wordt de volgende dag na. Maar ik weet dit niet 100% zeker. Je zou er een topic over kunnen maken! 

Groetjes,

-SeaTurtle

Hallo :)

Geen genoeg moderators:

Je zou kunnen besluiten om een paar betrouwbare en actieve forummers die het ook willen, Chat Moderator te geven op die nieuwe chat dan. Je zou ze dan de optie kunnen geven om te rapporteren + rapporteren en muten voor maximaal 24 uur. Op RuneScape bijvoorbeeld hebben ze '’Player Moderators'’ en dat is dan ongeveer hetzelfde, en dat werkt ook perfect.

En je kunt ook bijvoorbeeld toevoegen dat de mods van de Kindertelefoon de chat uit en aan kunnen zetten. Ik denk zelf dat het persoonlijk best goed mogelijk is om een chat toe te voegen aan het forum die goed gemodereerd wordt. 

-TheMightySlayer <3

Reputatie 6
Badge +3

Hallo Allemaal,

Wat mooi om te lezen hoe jullie meedenken in een mogelijk nieuw kanaal! Mooi ook om te zien hoe jullie naar alle aspecten kijken en zelfs met oplossingen komen. Dit is zeker iets om mee te nemen en naar te gaan kijken. Dus ik neem jullie ideeën hierin mee om binnen de organisatie te bespreken. En mochten we hier gerichte vragen in hebben, dan zal ik deze zeker hier stellen. :-)

Om geen verkeerde verwachtingen te geven, wil ik wel aangeven dat dit soort zaken tijd kosten en dat ik niet op korte termijn kan aangeven wat we hiermee gaan doen. Ik hoop dat jullie daar begrip voor hebben. 

Wat betreft de moderatietijden. Die verschillen van de telefoon en chattijden, maar in het kader van de veiligheid geven we niet aan wanneer deze zijn. 

Ik hoop jullie hier mee voor nu voldoende antwoord te hebben gegeven, maar anders hoor ik het graag van jullie.

Groetjes,

Carolien

Reputatie 2
Badge +2

Ik zou dat persoonlijk ook wel willen, maar ik snap dat dat niet mag. Jammer,

Reputatie 2
Badge +2

Volgens mij bestaat er trouwens al zo’n subreddit.

Reputatie 2
Badge +2

Laat maar. Volgens mij kun je er niks op posten en is die van kindertelefoon.

Is het delen van je echte naam ook in strijd met de forum regels? 

Reputatie 2
Badge +2

Waarschijnlijk wel ja. Je mag geen contact gegevens uitwisselen.

Is het delen van je echte naam ook in strijd met de forum regels? 

 

Reputatie 7
Badge +6

Hoi,

@Anoniem172  Wat goed dat je deze vraag stelt. Zoals @Goblin  al heel juist een antwoord geeft, is het inderdaad niet toegestaan om je echte naam op het forum te geven. Zie ook forumregels 6 en 7:

6. Plaats op het forum geen persoonsgegevens.

Zorg ervoor dat je anoniem bent op het forum. Plaats geen foto’s van personen en geef alleen je gebruikersnaam, niet je echte naam. Post nooit persoonlijke gegevens zoals je telefoonnummer, e-mailadres, de naam van je school of je sociale mediaprofiel waardoor andere forumgebruikers je kunnen herkennen.

 

7. Het uitwisselen van contactgegevens is niet toegestaan.

 

Dit voor jouw eigen veiligheid, en voor de veiligheid van iedereen op het forum.

Groetjes, Mariska

Reputatie 4
Badge +2

Hallo :)

Geen genoeg moderators:

Je zou kunnen besluiten om een paar betrouwbare en actieve forummers die het ook willen, Chat Moderator te geven op die nieuwe chat dan. Je zou ze dan de optie kunnen geven om te rapporteren + rapporteren en muten voor maximaal 24 uur. Op RuneScape bijvoorbeeld hebben ze '’Player Moderators'’ en dat is dan ongeveer hetzelfde, en dat werkt ook perfect.

En je kunt ook bijvoorbeeld toevoegen dat de mods van de Kindertelefoon de chat uit en aan kunnen zetten. Ik denk zelf dat het persoonlijk best goed mogelijk is om een chat toe te voegen aan het forum die goed gemodereerd wordt. 

-TheMightySlayer <3

Dat is zo goed idee!! Had trouwens nooit verwacht dat ik jou hier ooit nog zou tegenkomen haha!

Groetjes,

-SeaTurtle 

Reageer