vraag over forumregel 8


  • Anonymous
  • 0 reacties
Dus je mag geen merken noemen? Bijv : coca cola? Of h&m

Dit topic is gesloten

12 reacties

Reputatie 7
Badge +6
Beste Maii,

Je stelt een goede vraag.
In deze forumregel staat:

8. Reclame en oproepen voor onderzoeken, enquêtes en werkstukken mogen niet geplaatst worden
Op het forum wordt geen reclame gemaakt (dus ook niet voor je eigen website). Je post geen aanstootgevende plaatjes/filmpjes en verkoopt geen dingen via het forum.


Dus een link plaatsen naar een commercieel bedrijf, of een adres hiervoor geven, geldt als reclame maken. Soms is het moeilijk inschatten. Een discussie over wat lekkerder is, cola of Pepsi, mag wel. Een link plaatsten naar een webshop van deze merken mag niet.
Ik hoop dat het duidelijk is.

Vriendelijke groet, Mariska (De Kindertelefoon).
Oké bedankt voor de uitleg! Xx Maii
Maar als ik een link plaats naar een site, omdat ik info daarvan in m'n reactie gebruik, dan is dat toch stiekem ook reclame?
Hoi Pin,

Begrijpelijk dat je het op die manier ziet. Op de manier hoe jij het beschrijft in je vraag is er sprake van bronvermelding en niet van promotie, wat juist goed is. Dit is ook één van de forumregels:

10. Bij gebruik van teksten vanuit een andere bron, is bronvermelding verplicht
De Kindertelefoon is tegen plagiaat en wil dit niet bevorderen. Dus vermeld de bron wanneer je een tekst vanuit een andere bron hebt overgenomen.

Hopelijk is het duidelijk!

Groetjes,
Tessa van de Kindertelefoon
Oké, die snap ik.
En als ik iemand doorverwijs naar bijv. een organisatie die hulp verleent/een site met helpende dingen, is dat dan ook bronvermelding?
Hoi Pin,
Wij gebruiken bij de kindertelefoon een lijst met websites die goedgekeurd zijn door de kindertelefoon. Wij kijken dus of die site erbij staat. Zo niet dan bekijken we het ter plekke.

Hopelijk is het duidelijk.
Groetjes Suus
O cool, thx!
Gr. Pin
Beste,

Ik stop van af vandaag denk ik met de kindertelefoon, de reden is dat ik al 2 waarschuwingen heb gekregen ( geen idee wat ik precies fout heb gedaan.. ) en T doet me enorm pijn in mijn hart maar ik wil liever niet dat mijn account verwijderd word of geblokkeerd.. En omdat ik niet mijn fouten begrijp kan ik ze dus ook niet verbeteren.. en ga ik waarschijnlijk weer de fout maken
Bedankt dat ik hier mensen heb mogen helpen...
Tot ziens...
Maii.


PS : Ik hoop dat ik jullie een beetje heb kunnen helpen.
PPS : Idk hoe ik een nieuw topic aanmaak maar dit heeft ook wel te maken met forum acht dus ja.. )
Ah nee Maii! Ik weet precies wat je doormaakt! Ik heb ook ooit een forumregel overtreden met de reden "Reactie niet positief en zet aan tot zelfbeschadiging". Ik wist niet hoe ze daar op kwamen. Dat is namelijk het laatste waar mijn reacties op doelen. Ik voelde me echt heel rot. Ik durfde niks meer te plaatsen, bang dat hetzelfde zou gebeuren als de vorige keer. Ik snapte gewoon niet hoe iemand mijn reactie anders kon opvatten dan ik. Ik ben nog steeds bang als ik een reactie zet bij een topic over zelfbeschadiging. Ik ben veel voorzichtiger geworden. Je waarschuwingen zijn voor altijd. Dat slaat echt nergens op vind ik. We zijn allemaal mensen en maken meer dan 3 fouten in 6 jaar. Maar goed, ik vind jouw reacties en jouw bijdragen op het forum heel waardevol. Ik zou het super zonde vinden als jij nu stopt. Je hebt er meer aan om nu gewoon verder te gaan tot er eventueel een 3e waarschuwing volgt, dan dat je account verstoft op het internet. Ik snap je echt, maar verlaat het forum alsjeblieft niet!!!
Gr. Pin
Bedankt voor T compliment,
Ik ga denk ik ook door, ik wilde eerst wel echt gaan ,maar ik ga er wel echt spijt van krijgen..
En bedankt dat je ook jouw situatie er in hebt gezet
Plus ( dit klinkt misschien dom ) maar ik ga Jullie ''Helpers'' ook enorm missen.
Dus ik ga het weer proberen en voorzichtiger zijn,
Heel wijs ben je hoor!
Kan ik nog veel van leren.

Xx

Maii
JOEPIE! Ik ben blij om te zien dat je het weer gaat proberen! Dat is de insteek! 😳 Veel mensen gaan je dankbaar zijn!
(Ik denk dat er best veel verhalen van mensen met een waarschuwing te vinden zijn als je zoekt op het forum)
Gr. Pin
Reputatie 7
Badge +6
Beste forumgebruikers

Ik sluit dit topic, aangezien de vraag in dit topic beantwoord is, en het hierna off-topic gaat. (forumregel 12)

ik hoop dat jullie nog met veel plezier en betrokkenheid actief blijven op dit forum.

Vriendelijke groet, Mariska (De Kindertelefoon)