Vraag

Vraag aan de kindertelefoon over bereikbaarheid :)


  • Anonymous
  • 0 reacties

Hey kindertelefoon,

ik had dus een vraag/opmerking. ik chat en bel super graag met jullie alleen een ding viel me op. soms bel of chat ik met jullie nog rond kwart/10 voor 9, als het druk is kom ik even in de wachtrij te staan. maar ik merk dat als ik nog in de wachtrij sta na 9u dat er eigenlijk nooit meer opgenomen word. zo heb ik laatst dus nog tot kwart voor 10 aan de lijn gehangen in de hoop dat iemand zou opnemen. dus mijn vraag is dan ook. als je na 9u nog in de wachtrij staat , word en dan nog opgenomen of krijgen jullie geen meldingen meer binnen of hoe zit dat?

 

Groetjes Rosalie x


21 reacties

Reputatie 2
Badge +2

Hoi Rosalie_X,

 

De Kindertelefoon is in principe elke dag bereikbaar tussen 11-21 uur. Daarna nemen we in principe geen nieuwe telefoontjes/chats meer aan. Je komt waarschijnlijk in de wachtrij terecht, omdat er een kans is dat de lijn vrij komt voor 21 uur en je dan nog wel aan de beurt komt. Helaas was dit bij jou blijkbaar niet het geval.. 

 

Groetjes, 

Feline van De Kindertelefoon

Heyy @Feline_ 

O zoo okee dat klinkt ook wel logisch :) misschien is het een idee om dan dat automatische bericht aan te passen? dat er na 21:05 een bericht komt dat jullie niet meer bereikbaar zijn of dergelijke aangezien ik wel denk dat meer mensen dit hebben :) want als je belt dan blijft dat automatische bericht maar steeds zeggen dat ze opzoek zijn naar een beschikbare vrijwilliger en dan kan je in principe uren daar wachten. Heel erg bedankt voor de snelle reactie trouwens!!

Groetjes Rosalie

Reputatie 7
Badge +7

Hoi Rosalie_X,

 

nog even een kort berichtje voor jou: naar aanleiding van jouw vraag wordt er achter de schermen nu hard gewerkt om dit op te lossen. Het zou natuurlijk het beste zijn wanneer er na sluitingstijd geen wachtrij meer mogelijk is, en dat de wachtenden te horen krijgen dat de Kindertelefoon helaas gesloten is op dat moment.

Bedankt dus dat je het onder de aandacht hebt gebracht.

 

Groetjes,

Marieke / De Kindertelefoon

Hoii @Marieke 

Geen probleem en jullie ook heel erg bedankt dat jullie ermee bezig zijn, jullie zijn allemaal stuk voor stuk toppertjes! echt dankuwelll

fijne avond nog:)

groetjesss

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @Rosalie_X .

 

het is al een tijdje geleden maar ik wilde toch nog even op jouw berichtje terugkomen. Sinds kort is het namelijk inderdaad gelukt dat de wachtrij een kwartier voor sluitingstijd geen nieuwe bellers/chatters toelaat. Zo is het duidelijker voor alle mensen die met de Kindertelefoon willen bellen of chatten, dat ze niet onnodig in de wachtrij staan terwijl er geen tijd meer over is voor een gesprek.

Heel erg bedankt dat je het had doorgegeven!

 

Groetjes,

Marieke / De Kindertelefoon

Hoi @Marieke 

 

Fijn dat het geregeld is! Alleen is het aan de andere kant ook wel weer jammer dat je 15 min van te voren er niet meer in kan. Maar goed ik snap het want anders hebben jullie natuurlijk niet de tijd om nog uitgebreid te praten met degene. En o ja een vraagje, sinds alles vernieuwd is en ik ga chatten dan heb ik een super klein scherm om in te typen en dat is wel vervelend.

 

Fijne avond

 

Groetjes Rosalie

Hi Rosalie_X en ook @Marieke ,

 

……. Sinds kort is het namelijk inderdaad gelukt dat de wachtrij een kwartier voor sluitingstijd geen nieuwe bellers/chatters toelaat. Zo is het duidelijker voor alle mensen die met de Kindertelefoon willen bellen of chatten, dat ze niet onnodig in de wachtrij staan terwijl er geen tijd meer over is voor een gesprek.

 

als ik het zo lees, dan word je, als er een wachtrij is, als je in dat laatste kwartier voor sluitingstijd belt, niet meer toegevoegd aan die wachtrij.

Is het dan dus ook zo dat als er geen wachtrij is als je in dat laatste kwartier voor sluitingstijd belt, dat je dan gewoon wel met een medewerker kunt praten?

Als dat niet zou kunnen, dan zou ik dat wel jammer vinden, want anders wordt alleen de tijd dat je KT kunt bellen ingekort met een kwartier…...

Ik heb ook nog een andere vraag. Tot maximaal een kwartier voor de sluitingstijd wordt iedereen nog aan de wachtrij toegevoegd. Ik ga er vanuit dat iedereen die in die wachtrij staat dan ook een gesprek krijgt met een medewerker, want anders blijf je hetzelfde  'probleem’ houden als dat je had voordat de regel dat niemand in het laatste kwartier wordt geplaatst, werd ingevoerd. Je hebt dan alleen het ‘probleem’ soort van verplaatst.

Ik weet niet welke mededeling je nu krijgt als je tegen het einde van de openingstijden belt. Is dat alleen dat je in de wachtrij staat en zodra er iemand beschikbaar is je je verhaal kwijt kunt of wordt daar ook aangegeven dat jullie wel je best doen om iedereen in de wachtrij te spreken, maar dat het ook kan zijn dat dat toch niet lukt voor sluitingstijd en wanneer krijg je dan definitief te horen dat je niet meer aan de beurt komt die dag. Is dat precies om 21.00 uur of max een kwartiertje later.

 

Nou ja, dat vroeg ik me dus af, want als de ‘oplossing’  is dat er alleen in het laatste kwartier niemand meer aan de wachtrij wordt toegevoegd en je dus geen zekerheid hebt dat je wel aan de beurt komt als je al in de wachtrij staat, dan vind ik het maar een halve oplossing.

Ik snap dat jullie allemaal echt jullie best doen, maar ja, ben wel benieuwd hoe het nu precies gaat.

 

Alvast bedankt voor als jullie hier een duidelijk antwoord op geven.

 

Groetjes,

M&M's

Reputatie 3
Badge +2

Hoi @M en Ms ,

Goede vraag! Waar ik eerlijk gezegd ook niet een antwoord op heb.
Ik heb de vraag in ieder geval doorgegeven in de overdracht, hopelijk krijg je hier dan snel antwoord op!

Groetjes,
Griselle
De Kindertelefoon

@Griselle,

 

dankjewel voor de update en ik wacht het antwoord wel af. Idd hopen dat het snel komt :relaxed:

 

Groetjes,

M&M's

Reputatie 7
Badge +3

 

als ik het zo lees, dan word je, als er een wachtrij is, als je in dat laatste kwartier voor sluitingstijd belt, niet meer toegevoegd aan die wachtrij.

Is het dan dus ook zo dat als er geen wachtrij is als je in dat laatste kwartier voor sluitingstijd belt, dat je dan gewoon wel met een medewerker kunt praten?

 

Hi, goed dat je meedenkt!

 

Dat klopt, vanaf 20.45 uur sluit de wachtrij. Om 20.45 wordt er dan dus niemand meer toegelaten tot de wachtrij.  Alle gesprekken die nog in de wachtrij stonden worden wel afgehandeld. Als er geen wachtrij is dan worden alle gesprekken uiteraard tot 21.00 uur toegelaten. We zijn niet ineens korter open.

 

 

Ik heb ook nog een andere vraag. ...

 

Ik weet niet welke mededeling je nu krijgt als je tegen het einde van de openingstijden belt. Is dat alleen dat je in de wachtrij staat en zodra er iemand beschikbaar is je je verhaal kwijt kunt of wordt daar ook aangegeven dat jullie wel je best doen om iedereen in de wachtrij te spreken, maar dat het ook kan zijn dat dat toch niet lukt voor sluitingstijd en wanneer krijg je dan definitief te horen dat je niet meer aan de beurt komt die dag. Is dat precies om 21.00 uur of max een kwartiertje later.

 

Nou ja, dat vroeg ik me dus af, want als de ‘oplossing’  is dat er alleen in het laatste kwartier niemand meer aan de wachtrij wordt toegevoegd en je dus geen zekerheid hebt dat je wel aan de beurt komt als je al in de wachtrij staat, dan vind ik het maar een halve oplossing.

 

De gesprekken die nog in de wachtrij staan worden dus afgehandeld. Die zekerheid geven we. Voor de medewerkers van De Kindertelefoon is het duidelijk te zien dat er een wachtrij is, daar houden we dus rekening mee.

 

Om je / jullie een beeld te geven. Als je in de wachtrij staat hoor je deze tekst als eerst:

 

‘Hi! Wat goed dat je belt met De Kindertelefoon. Omdat we zoveel mogelijk kinderen te woord willen staan, vragen we je om heel eventjes geduld te hebben. Terwijl je in de wachtrij staat, zoeken wij een beschikbare vrijwilliger om jou mee door te verbinden. Dit kan soms een paar minuutjes duren. Wist je trouwens dat je op ons forum ook over ALLES kunt praten met leeftijdsgenoten? Kijk daarvoor op kindertelefoon.nl.’ Blijf je nog even aan de lijn?’

Daarna als het wat langer duurt:

‘Hi! We doen nog steeds ons best om je door te verbinden met een vrijwilliger. We hopen dat je nog eventjes geduld hebt!’

Ik hoop dat het zo een antwoord op je vraag is?

 

Groet, Luuk

Hi @Luuk ,

 

ach ja, ik ben hier toch, dus als ik iets zie waar ik een vraag over heb dan stel ik die meestal wel :slight_smile: , maar dat heb je ondertussen wel gemerkt denk ik :wink:

 

Ja, echt wel, volgens mij is alles nu ‘op papier’ toppie. Dankjewel :thumbsup_tone3:

 

Ik las wel dat in de praktijk er vorige week iig één keertje iets niet helemaal goed ging, zie  https://forum.kindertelefoon.nl/over-de-kindertelefoon-54/voor-de-kindertelefoon-53055 

Misschien was het iets eenmaligs en heb je dat al gecheckt….

Nou ja, fijne dag verder.

 

Groetjes :relaxed: ,

M&M's

 

Reputatie 7
Badge +6

Hoi Rosalie X en M en Ms,

Wat vervelend dat er iets fout ging toen Rosalie X laatst contact zocht met De Kindertelefoon.  De Kindertelefoon is bereikbaar tot 21 uur, tot die tijd nemen we alle gesprekken aan.  En wie voor 20.45 uur in de wachtrij staat, wordt ook te woord gestaan.

Helaas is nu niet meer te achterhalen wat er toen verkeerd is gegaan.

Groetjes, Mariska (De Kindertelefoon)

 

 

 

Hey allemaal,

--Dat klopt, vanaf 20.45 uur sluit de wachtrij. Om 20.45 wordt er dan dus niemand meer toegelaten tot de wachtrij.  Alle gesprekken die nog in de wachtrij stonden worden wel afgehandeld. Als er geen wachtrij is dan worden alle gesprekken uiteraard tot 21.00 uur toegelaten. We zijn niet ineens korter open.--

Dit is wat Luuk erover zei. Ik had er nog een vraagje over. Hebben jullie ook een soort eindtijd na 21:00. Want stel dat er iemand om 20:50 nog belt en er is dan geen wachtrij, wordt er nog opgenomen. Maar misschien duurt het gesprek wel langer dan 10 minuten. Zeggen jullie dan echt om 21:00 we gaan dicht, of hebben jullie daar een tijd voor. Ik zag een keer op een andere site, dat hun dan tot bijvoorbeeld 21:30 nog een gesprek kunnen afmaken. Hoe doen jullie dat?

Groetjes,

Simply Me

 

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @Simply Me ,

 

Een goede vraag, die je stelt. Wanneer we een gesprek aannemen, dan voeren we een volledig gesprek. Wanneer dat nodig is, dan gaat het gesprek na 21 uur dus gewoon door.  Afhankelijk van het onderwerp, kun je misschien de vraag krijgen of het mogelijk is om de volgende dag terug te komen.  Een gesprek of een chat worden niet zonder overleg afgebroken.

ik hoop dat het zo duidelijk is voor jou.

groetjes, Mariska 

Hi @Mariska H ,

 

Helaas is nu niet meer te achterhalen wat er toen verkeerd is gegaan.

snap ik, maar ik dacht misschien was het bekend dat er vorige week een storing was en dan had je het geweten…..nu dus niet.  We hebben nu iig een antwoord.

Soms gebeuren er dingen zonder dat je het zelf in de gaten hebt, bijvoorbeeld als je hond of je twin je ijsje op eet terwijl je ff de andere kant op kijkt, maar wij hebben geen hond, ik heb wel een twin dus kwam ik er alsnog achter omdat het ook voor de hand lag en het niet de eerste keer was :stuck_out_tongue:

 

Dankjewel iig voor de update, ook die tweede hier vlak boven :thumbsup_tone3::thumbsup_tone3:

 

Groetjes,

M&M's en twin

Hey @Mariska H ,

Bedankt voor je snelle reactie! Het is mij nu helemaal duidelijk.

Groetjes,

Simply Me

Hi @Mariska H  en @Luuk  ,

 

ik zat toch nog even na te denken over alles en volgens mij hebben jullie alles wel goed geregeld en ook met de teksten die je te horen krijgt als je in de wachtrij komt en staat, maar één dingetje vroeg ik me toch nog af en dat heeft te maken met wat er gebeurt als er een wachtrij is en je belt na 20.45 en voor 21.00 uur.

Wat krijg je dan te horen?

Je zou dan in de ideale situatie hopen dat je zoiets als het volgende krijgt te horen: 'beste forumlid, helaas is de wachtrij zolang dat we jou vandaag voor sluitingstijd niet meer kunnen helpen. Je kunt ons morgen vanaf 11.00 uur tot 21.00 uur weer bereiken’. Of een betere tekst natuurlijk :joy:, want deze had ik ff snel bedacht.

Maar, wat krijg je in werkelijkheid te horen? Of krijg je dan niks te horen en wordt de verbinding dan verbroken zoals Rosalie_X al noemde en is dat dus wat er gebeurt nu wanneer er na 20.45 uur een wachtrij is. en je dan belt? Dan zou het dus niet een éénmalige gebeurtenis zijn.

Misschien kunnen jullie het vanavond of van de week zelf een keertje testen als er een wachtrij om 20.45 uur is en dan zelf bellen om te kijken wat er gebeurt.

Of zijn jullie er zeker van dat mensen die na 20.45 uur bellen, terwijl er een wachtrij is, dat die dan een duidelijke boodschap krijgen dat ze die dag niet meer geholpen kunnen worden.

Misschien hebben de programmeurs dat gewoon over het hoofd gezien. Kan toch? Het zijn ook mensen….

Voor de volledigheid nog het volgende: het kan natuurlijk ook voorkomen dat er om 20.45 uur een wachtrij is en dat je dus niet meer toegevoegd wordt aan de wachtrij als je belt, maar dan kan bijvoorbeeld wel zo zijn dat die wachtrij om 20.50 uur opgelost is en dat je dan wel gelijk contact kan hebben, dus dat zou je dan eigenlijk ook kunnen noemen in de tekst die je te horen zou moeten krijgen als je niet toegevoegd wordt aan de wachtrij omdat het na 20.45 uur is, maar er toch een (kleine?) kans is dat toch nog gelijk doorverbonden wordt. Dus dan zou je aan die tekst nog toe kunnen voegen zoiets als: 'dus eerst vandaag lukt niet, probeer het morgen en dan je kunt het altijd nog proberen voor 21.00 uur vandaag en als je geluk hebt wordt je misschien toch doorverbonden. Dan heb je volgens mij alles afgedekt, toch?

 

Ik hoop dat het allemaal duidelijk is wat ik opgeschreven heb en anders hoor ik het wel.

 

Groetjes :relaxed: ,

M&M's

 

PS ik heb hierover met mijn een weddenschap gesloten: ik gok erop dat jullie geen tekst hebben voor als je na 20.45 uur met een wachtrij belt en dan gewoon 'weggedrukt’ wordt (zoals Rosalie_x in haar topic zei) en twin denkt dat het gewoon toevallig, door een storing een keertje niet goed is gegaan en dat je normaal wel een tekst te horen krijgt. De weddenschap gaat erom wie van ons de bedden op moet maken, dus we zijn wel benieuwd :wink:

 

Reputatie 6
Badge +5

Hoi @M en Ms, 

Goeie vraag! Ik kan hem helaas niet beantwoorden maar ik zet hem door naar Luuk of een andere collega die hier wel antwoord op heeft. 

Hopelijk heb je gauw antwoord :relaxed:

Groetjes,

Renske

De Kindertelefoon 

Hi @Renske H .

 

Hoi @M en Ms, 

Goeie vraag! Ik kan hem helaas niet beantwoorden maar ik zet hem door naar Luuk of een andere collega die hier wel antwoord op heeft. 

goed plan :relaxed:

 

Hopelijk heb je gauw antwoord :relaxed:

dat zal toch wel ? :wink:

 

Dankjewel :thumbsup_tone2:

 

Oh, btw, had je ook al gehoord (of praten jullie daar bij de KT onderling niet over :grinning:, wat wel jammer zou zijn, want het is echt voor jullie allemaal bedoeld ) of gelezen dat twin en ik iedereen in deze coronatijd ‘een hart onder de riem willen steken’ met onderstaand liedje en omdat jullie niet in ons adresboek staan, omdat we allemaal anoniem zijn hier, post ik het hier maar. Dus voor alle forumgebruikers en ook alle medewerkers (voor en achter de schermen) bij de @Kindertelefoon, deze is voor jullie:

 

 

bunq x (un)heard. - 'Als de lucht weer blauw kleurt' (feat. DO, Jennie Lena, Lisa Loïs & Numidia)

 

Enjoy

 

Groetjes:relaxed: ,

M&M's en twin

 

PS

cadeautip:

ieder forumlid of medewerker die het een leuk liedje vindt mag wel een klavertje geven :wink: of een :thumbsup_tone2:

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @M en Ms ,

 

wanneer iemand na 20:45 belt en er is een wachtrij, dan hoort diegene dit bandje:

‘Hi! Wat goed dat je belt met De Kindertelefoon. Op dit moment is het helaas te druk, omdat veel kinderen ons proberen te bereiken. We hopen dat je het op een later moment nog een keertje wil proberen. Wist je dat je ook over ALLES kunt praten met leeftijdsgenoten op het forum? Ga naar kindertelefoon.nl.’

 

Het is hetzelfde bandje dat te horen is wanneer de wachtrij vol is. Er is dus geen speciaal bandje voor gemaakt. Dat heeft waarschijnlijk te maken met de mogelijke situatie zoals jij die ook al omschreef: als er om 20:45 een wachtrij is , en als die om 20:50 opgelost zou zijn, dan krijgt de beller gewoon een KT-medewerker aan de lijn.

 

Ik ben het met je eens dat het voor de volledigheid beter was geweest om een apart bandje op te nemen waarin verteld wordt dat diegene die dag niet meer aan de beurt zal komen. Ik vermoed dat er gekozen is voor dit ‘ Te druk-bandje’ omdat het toch de boodschap wel overbrengt, wanneer de beller al weet dat de Kindertelefoon binnen een kwartier zal sluiten.  

 

Hopelijk is hiermee je vraag beantwoord. 

Het is dus niet zo dat de Kindertelefoon een gesprek gewoon ‘ wegdrukt’ , je krijgt altijd een bericht te horen. Ik vrees dus dat jij degene bent die de bedden moet gaan opmaken… ;-) 

 

En bedankt voor het lieve liedje! Dat waarderen we allemaal zeer, ook hier achter de schermen :-)

 

Groetjes,

Marieke

De Kindertelefoon

Hi aan die andere M&M's ( @Marieke  en @Mariska H ) :relaxed: ,

 

ik had er ook niet aan moeten twijfelen dat jullie iets niet op orde hebben. Volgens mij is het allemaal dik voor elkaar. Dankjewel voor het leuke en lieve en informatieve berichtje en natuurlijk dankjewel voor de klavertjes. Dat vinden we echt heel leuk en sportief.

Tsja, dan ga ik zo maar eens aan die bedden beginnen……

Gelukkig heeft twin aangeboden om te helpen, dus dat komt allemaal wel goed :grinning:

Btw, het lijkt bijna wel alsof het liedje voor de KT is geschreven, zo positief, zoals jullie vast ook altijd zijn als jullie kinderen helpen. Misschien kunnen DO, Jennie Lena, Lisa Loïs & Numidia en KT eens iets samen doen…....ik noem het 10 jarig bestaan van het forum volgend jaar bijvoorbeeld…..

Dankjewel voor dat alles en het allerbeste en we gaan elkaar vast nog wel eens tegenkomen in een topic :wink:

 

Groetjes,

M&M's en twin :slight_smile:

Reageer