Vraag

Vinden mensen lange reacties irritant?

  • 30 June 2019
  • 5 reacties
  • 104 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Heyo,

Ik wist niet precies waar ik deze vraag kon neerzetten, maar omdat het op de kindertelefoon is schrijf ik het maar hier.

Ik had eigenlijk 1 simpele vraag,

Vinden mensen het irritant als je een lange reactie plaats?

Het valt me zelf erg op dat ik bij elke topic elke keer een best lange reactie schrijf, maar dit doe ik om mijn reactie duidelijker te maken, zodat de TS zich er misschien in kan vinden en de oplossing of antwoord die ik geef beter begrijpt. Maar straks vinden mensen het juist vreselijk irritant zo'n lap tekst ineens.

Als dat zo is dan ga ik echt proberen om me reacties korter te maken!

Maar wat vinden jullie daarvan? Is het irritant of vinden jullie het juist fijn? Of is het gewoon goed?

See ya!
Spookyzx

5 reacties

Hey,

Ik vind een lange reactie juist leuk. Meer info maakt een lange reactie vaak duidelijker.

Ik heb ook niks tegen korte reacties als je alles in minder woorden duidelijk kan maken, is dat natuurlijk ook prima.

Ik reageer wel soms later op lange reacties, omdat ik dat liever via m'n laptop doe.

Veel mensen denken juist vaak dat een lange reactie "beter" is, dus meer kwaliteit heeft. Daar ben ik het niet mee eens. Een lange reactie kan ook meer onzin bevatten, lol.

Ik vind een lange reactie dus helemaal prima!

Gr. Pin
Heyo,

Thnx allemaal voor het reageren, fijn om te horen dat het niet per se irritant is.

Geen_Naam,

Ja dat klopt inderdaad. Ik zag jouw reacties of van andere en die zijn allemaal korter dan mijn duizend woorden lange reacties haha. Thnx voor de linkjes, ik heb het al even doorgelezen, en ga proberen om sommige woorden weg te schrappen als dat kan!

See ya!
Spookyzx
Badge +2
Hoi Spookyzx,

Wij vinden het belangrijk dat de reacties aan de forumregels voldoen. Zolang de reactie bij het onderwerp blijft en erop is gericht om TS te helpen, is een lange reactie helemaal niet erg! Het maakt dan dus niet uit of een reactie lang of kort is.

Groetjes,
Emma D. van De Kindertelefoon
hey

ik vind een lange reactie altijd fijner want ik vind het moeilijk om in te schatten wat iemand bedoeld als die een kleine reactie stuur dan kan je dat op 1000 manieren vatten en voor mij ook nog eens lezen. af en toe lees ik in een lange reactie iets en dan denk ik wat is dat gemeen en dan lees ik veder en dat lees ik dat het juist super mooi bericht is of iets in die richting. dus schrijf lekker de reactie zo lang je maar wilt.

maar zo als pin zegt het duurt bij mij ook langer met reageren op een langer bericht als ik zie dat het een lang bericht is lees ik het later op me laptop met een speciaal lettertype zo dat niet alle letters aan het dansen zijn in mijn hoofd haha.

dus wat ik er mee bedoel ik blijf lekker lange berichten schrijven doe waar jij je goed bij voelt.

groetjes
bella
Hey,

Volgens mij hoort dat gewoon bij de persoon. Sommigen zijn directer. Emma zegt ook dat het niets uitmaakt. En het draait ook om de vraag. Sommige simpele vragen kun je sneller beantwoorden. Iedereen heeft in ieder geval een toevoeging.

Ik denk dat deze vraag er is als gevolg van mijn korte reactie en jouw langere reactie (in het topic over die stemmen). Ik gaf kort reactie, maar het was onduidelijk. Soms kan het concreet, maar korte reacties hebben nadelen. Lange reacties ook. Dan kun je dingen gaan herhalen, de ene keer duidelijk en de andere keer vaag en je kan van het onderwerp afdwalen, maar dat is niet altijd erg, vind ik.

Je moet proberen om zo dicht mogelijk bij het onderwerp te blijven. Maak je er niet al te veel zorgen om; je voegt iets toe en daar draait het om.

Over het algemeen is het niet erg om een kortere reactie te schrijven. Lang zijn reacties meestal niet - dat lijken ze alleen, want er zit nog best veel lege regels tussen.
Kortere teksten zijn duidelijker, vlotter, relevanter, levendiger en directer. Schrijven is schrappen, wordt gezegd:

https://www.schrijfvis.nl/schrappen/
https://www.creatiefschrijven.net/schrijven-is-schrappen/

Sommige woorden kun je namelijk weglaten om een tekst sneller te maken.

Ik vind lange teksten niet irritant, maar lange reacties kunnen negen van de tien keer korter, door middel van de links die ik heb gestuurd.

Ik hoop dat jullie er wat aan hebben.

Groetjes,

Een Persoon Zonder Naam

Reageer