Skip to main content
Sticky

Veelgestelde vragen - Hoe werkt het forum?

Toon eerste bericht

1539 reacties

Yusa
Forum|alt.badge.img+13
  • Vaste gast
  • November 19, 2025

@Fleur_ bedankt voor de moeite 😄

Liefs Yusa 

Carolien_
Forum|alt.badge.img+4
  • Community Manager
  • November 20, 2025

@Yusa 

Goed dat je de vraag stelt. Fijn dat je meedenkt in hoe we het forum veilig kunnen houden!

Maar doordat je rapporteert, wordt een bericht geplaatst in het systeem. Hiervoor is een account nodig. Dus rapporteren kan niet door personen die geen account hebben. Gelukkig zien we dat gebruikers met account ook gebruik maken van deze functie en ons hier dus bij ondersteunen. Dank daarvoor!

Ik hoop je vraag hiermee beantwoord te hebben.

Groet,

Carolien

Yusa
Forum|alt.badge.img+13
  • Vaste gast
  • November 20, 2025

@Carolien_ oké! Prima hoor, als er niks veranderd kan worden! Het was ook alleen een vraag. Bedankt voor het kijken ernaar!

Liefs Yusa 

Yusa
Forum|alt.badge.img+13
  • Vaste gast
  • November 26, 2025

Hallo KT moderators, ik zie dat de avonddienst is overgeslagen? Hoe komt dat? Ik vind het erg jammer 😓 

Liefs Yusa 😘

merelm
Forum|alt.badge.img+1
  • De Kindertelefoon
  • November 26, 2025

Hoi ​@Yusa

Het klopt inderdaad dat er gisteren geen avonddienst is gedaan, we doen ons best alle berichten van gisteravond zo snel mogelijk op het forum te plaatsen!

Groetjes Merel, De Kindertelefoon

Lupus
Forum|alt.badge.img+21
  • Ster
  • December 8, 2025

Hoi hoi, was er een storing of lag dit aan mij? Ik vulde net een vragenlijst in, en toen kreeg ik de melding ' Something has gone wrong ' waardoor mijn hele text weg was. Ook liep het hele forum was

Groetjes Lupus 

Mariska H
Forum|alt.badge.img+6
  • Kindertelefoon
  • December 9, 2025

Hoi ​@Lupus ,

Voor zover ik weet, was er geen storing gisteravond. Wat lastig voor jou dat je vragenlijst is verdwenen.  Ik kan helaas ook niet een niet geplaatste reactie van jou vinden. 
Misschien wil je de vragenlijst nog een keer invullen?

Groetjes, Mariska

ja_ppie
Forum|alt.badge.img+5
  • Vaak actief
  • December 9, 2025

@Lupus Die ‘something has gone wrong’ krijg je vaak als je een tabblad met het forum te lang open hebt staan. Als je een lang bericht wilt typen kun je dat beter eerst in een notes app doen of zo. De vragenlijst moet je weer opnieuw invullen want die is nooit verstuurd 

Yusa
Forum|alt.badge.img+13
  • Vaste gast
  • December 9, 2025

@Lupus hier in dit topic kun je er meer over lezen:

https://forum.kindertelefoon.nl/over-de-kindertelefoon-54/something-s-gone-wrong-100180?tid=100180&fid=54 

En ik heb dat ook soms.

Liefs Yusa 😘😘

Yusa
Forum|alt.badge.img+13
  • Vaste gast
  • December 13, 2025

Hallo kt ik heb gisteren rond vier uur 's middags een reactie geplaatst zelfs 2 eig, in het topic "welke rol zal ik kiezen" van ​@Tover01 

Ik vind ze echt srs nergens terug, heb ook geen mail🤔 wat is er gebeurd ?

Liefs Yusa 😘

Lot_KT
Forum|alt.badge.img+1
  • De Kindertelefoon
  • December 13, 2025

Hoi ​@Yusa

Bedankt voor je vraag!

Ik heb zojuist even gekeken naar het probleem dat jij hier beschrijft. Bij ons zijn er geen ongeplaatste topics of reacties te zien. De reacties onder “welke rol zal ik kiezen” zien wij bijvoorbeeld wel staan. Het zou kunnen dat het hierbij gaat om een fout bij het uploaden. Je kan een mail sturen naar forum@kindertelefoon.nl als deze problemen blijven bestaan, dan kunnen we er beter naar kijken. 

Groetjes, 

Lot

Yusa
Forum|alt.badge.img+13
  • Vaste gast
  • December 13, 2025

@Lot_KT dankuwel, ik zie het nu ook, 20 uur later, wel erg vreemd. Ik heb een mail gestuurd, maar die is eig niet meer nuttig nu, dus jullie hoeven niet te reageren 😊 Fijn dat het is opgelost.

Liefs Yusa 😘😘

Cantaloupe
Forum|alt.badge.img+7
  • Vaak actief
  • December 14, 2025

Hi!

Ik heb een vraag, het is ook goed als u er via een mail op antwoord🙂 Als ik 18 word, wanneer wordt dan ongeveer mijn account verwijderd? Dat gebeurd niet meteen toch?

Alvast bedankt :)

( geboortedatum weggehaald door De Kindertelefoon vanwege anonimiteit )

Marieke
Forum|alt.badge.img+8
  • Kindertelefoon
  • December 14, 2025

Hoi ​@Cantaloupe ,

ik heb je vraag toch maar even geplaatst, omdat het een logische vraag is waar anderen ook iets aan kunnen hebben. Daarbij heb ik wel even je geboortedatum weggehaald voor je eigen anonimiteit.

Twee keer per jaar wordt er hier gekeken naar alle accounts waarvan de gebruikers 18 zijn geworden. Diegenen krijgen dan een mail van de community manager waarin staat dat hun account na 2 weken geblokkeerd zal gaan worden. Op die manier hebben mensen nog tijd om eventueel afscheid te nemen van het forum. Sommigen kiezen er dan voor om hun account helemaal te laten verwijderen zodat ook hun gebruikersnaam boven al hun posts verdwijnt en ze zo anoniem mogelijk blijven.

Na die 2 weken wordt iedereen die dan 18 was inderdaad geblokkeerd.

Er zijn geen vaste data voor dat dit gebeurt, de eerstvolgende keer zal na de jaarwisseling zijn, en de keer daarna dan ongeveer 6 maanden verder.

Dus maak je geen zorgen, op de dag van je verjaardag zal niet ineens je account geblokkeerd worden hoor!

Groetjes, Marieke / De Kindertelefoon

Forum|alt.badge.img

En hoe ver zet ik een zelf gemaakte topic op deze site?

Marieke
Forum|alt.badge.img+8
  • Kindertelefoon
  • January 22, 2026

Hoi ​@Lia123321123321 ,

ik zie dat het je inmiddels al gelukt is, want ik heb net jouw eerste topic vrijgegeven :-)

Voor anderen die meelezen en dit ook willen weten: de uitleg staat in het openingstopic hierboven.

Hoe maak ik een topic?

Rechts bovenin, boven de grote oranje balk klik je op 'Start een topic'. Er opent dan een pop up waarin je een bericht kunt schrijven. Je kunt kiezen tussen 'vraag' en 'gesprek'. Vervolgens kies je de categorie waarin jouw onderwerp het beste past, zodat je topic op de juiste plek komt te staan.

Veel plezier op het forum,

groetjes Marieke / De Kindertelefoon

Hey KT!

Hoe kan ik mijn reacties verwijderen? Als ik dat zelf niet kan, kunnen jullie dat dan doen?

LisaKindertelefoon
Forum|alt.badge.img

Hoi ​@Anoniem012340 

Topics of reacties die je plaatst, kunnen door de moderatie worden verwijderd. Als forumgebruiker heb je zelf niet de mogelijkheid om dit te doen.

Je hebt het recht als forumgebruiker om een verzoek in te dienen om een of meer topics of reacties door De Kindertelefoon te laten verwijderen als dat voor jou heel belangrijk is. Dit kun je doen door je verzoek te mailen naar forum@kindertelefoon.nl. In dit bericht kun je uitleggen waarom het voor jou belangrijk is dat jouw topic(s) of reactie(s) verwijderd worden. De Kindertelefoon bekijkt per verzoek of we ermee akkoord gaan. Een andere mogelijkheid is om je eigen geplaatste bericht te melden en daarbij aan te geven waarom je wilt dat jouw reactie wordt verwijderd. De moderator kan je verzoek vervolgens beoordelen en hier eventueel in meegaan, indien er een gegronde reden voor is.

Groetjes,

Lisa

De Kindertelefoon

Lupus
Forum|alt.badge.img+21
  • Ster
  • January 22, 2026

Hoi hoi, ik ben een tijdje hier niet geweest en nu ben ik toch nieuwschierig, heeft de nieuwe sub categorie een badge? ;)

Groetjes Lupus

NightShadow

Goedemorgen,

Bij de kindertelefoon mag je het overal over hebben, dus ook vieze dingen. Ik ben 16 en heb echt helemaal niks daarmee en wil er niks mee te maken hebben. Is het niet mogelijk dat je topics over vieze dingen kan in- en uitschakelen? Dat als je bij recent actieve topics zit, dat je kan filteren op welke topics je wilt. Zoals je dat op kleding sites doet. Dat je alle topics hebt, alle subforums, behalve seksualiteit. Het zou het forum veel beter maken, denk ik.

Lupus
Forum|alt.badge.img+21
  • Ster
  • January 27, 2026

Dat was volgensmij al eerder gevraagd. Helaas kon dat niet…

Ik word ook (net zoals veel anderen) gek van die seks vragenlijsten 

Groetjes Lupus 

ja_ppie
Forum|alt.badge.img+5
  • Vaak actief
  • January 27, 2026

@NightShadow zou handig zijn maar dat kan dus niet 

Heb het ook aan ChatGPT gevraagd en die kwam met dit antwoord:

Kort antwoord: Nee — een gewone gebruiker kan de sitebrede “Recently Active”-feed niet zelf aanpassen. Die feed is onderdeel van de community-/homepage-widgets en wordt door beheerders geconfigureerd (bijvoorbeeld welke categorieën, topics of streams erin verschijnen).

NightShadow

Hey ​@ja_ppie, bedankt voor het uitzoeken. Wel jammer, was een stuk fijner geweest. 

NightShadow

@Lupus. Oh sorry, ik wist niet dat het al eerder was gevraagd. 61 pagina’s is te veel om na te gaan wat wel en niet gevraagd wordt. Word er ook gek van. 

Lupus
Forum|alt.badge.img+21
  • Ster
  • January 27, 2026

(Onnodige quote verwijderd door de KT)

Is niet erg hoor;)

Groetjes Lupus