Sticky

Veelgestelde vragen - Hoe werkt het forum?


Badge +4

 

Kom je vaker op een forum? Dan weet je vast al hoe het werkt. Voor iedereen die nog vragen heeft of voor het eerst een forum bezoekt, hier lees je het antwoord op veelgestelde vragen.

Mis je nog 'veelgestelde vragen' in dit rijtje? Schrijf het in de reacties hieronder.

  

 

1. Veel gebruikte woorden op het Kindertelefoon Forum

Hierbij de meest gebruikte termen die voorkomen op het forum, voorzien van een korte uitleg.

 

Badges | Een onderscheiding die je verdient door aan een bepaalde voorwaarden te voldoen (bijvoorbeeld aantal posts of topics). Hoe badges precies te verdienen zijn, verklappen we niet.

 

Check | Vanwege de veiligheid op het forum controleren wij berichten voordat deze online komen. 

 

Forumregels | In de forumregels staan alle afspraken die gelden op het Kindertelefoon Forum. Met deze regels zorgen we ervoor dat het Forum een veilige en prettige plek blijft voor iedereen.

 

Klavertje vier | Een klavertje vier kun je aan iemand geven die een bericht heeft gepost dat je heeft geraakt. Met een klavertje vier kun je een gebruiker laten zien dat je hem of haar steunt. De vier blaadjes staan symbool voor hoop, vertrouwen, liefde en geluk.

 

KT | De afkorting van De Kindertelefoon

 

Moderator | Een medewerker van De Kindertelefoon die de inhoud, overzichtelijkheid en communicatie op het forum in de gaten houdt.

 

Post | Een reactie op een topic. Bijvoorbeeld: het topic ‘Forumregels’ heeft al 15 posts (reacties).

 

Rapporteren | Zie je dat iemand de forumregels overtreed? Dan kun je dit melden bij de moderatoren door het bericht te rapporteren. Je doet dit door op de drie puntjes rechtsonder in een reactie te klikken. Leg altijd uit waarom je een bericht rapporteert.

 

Sticky | een bericht dat altijd bovenaan in de lijst met forumonderwerpen blijft staan. Vaak staat er uitleg in of is het een opsomming van belangrijke forumonderwerpen op het forum.

 

Topic | Dit betekent letterlijk ‘onderwerp’, maar op het forum bedoelen we 'discussie' of 'vraag'. Het woord ‘topic’ wordt gebruikt voor een discussie of vraag waar antwoorden onder hangen. Voorbeeld: Een lid van het forum plaatst een topic om hier reacties op te krijgen.

 

TS | met TS word bedoeld Topic Starter: iemand die het topic is begonnen..

 

2. Veelgestelde vragen

 

Hoe kan ik me registreren en inloggen?

Iedereen kan op het forum topics bekijken. Om te kunnen reageren op een topic of om zelf een topic aan te maken, moet je je eerst registreren. Dit doe je door rechts bovenin op 'log in' te klikken. En vervolgens op: account aanmaken.

 

Zorg dat je een ‘nickname’ kiest en je niet je eigen naam gebuikt, zodat je niet herkend kan worden. Let er ook op dat je e-mailadres klopt, want hier wordt een bevestigingsmail naar verstuurd. Nadat je die ontvangen hebt kan je inloggen op het forum.

 

Hoe maak ik een topic?

Rechts bovenin, boven de grote oranje balk klik je op 'Start een topic'. Er opent dan een pop up waarin je een bericht kunt schrijven. Je kunt kiezen tussen 'vraag' en 'gesprek'. Vervolgens kies je de categorie waarin jouw onderwerp het beste past, zodat je topic op de juiste plek komt te staan.

 

Hoe reageer ik op een topic?

Wanneer je op een topic klikt en vervolgens helemaal naar beneden scrolt, dan zie je daar een tekstvak staan. Typ daar je reactie en klik dan op de oranje knop met ‘Reageer’. Controleer je reactie voor je deze plaats, je kunt je reactie namelijk niet meer zelf wijzigen.

 

Hoe vind ik informatie op het forum?

Bovenin vind je een zoekbalk met de tekst ‘Zoek in het forum’. Hier kan je onderwerpen invullen waar je naar op zoek bent. Onder deze balk staat de tekst ‘Geavanceerd zoeken’. Via deze optie kan je meer criteria opgeven voor je zoekopdracht.

 

Hoe kan ik de instellingen van mijn profiel aanpassen?

Op het forum zie je rechts boven in beeld je profielfoto staan. Als je daar op klikt kun je naar 'mijn profiel' of 'opties' gaan. Op die plek kan je verschillende instellingen van je profiel aanpassen.

 

Ik vind dat ik teveel mails krijg van De Kindertelefoon, wat kan ik doen?

Je kan zelf instellen of je notificatiemails wilt ontvangen als er nieuwe berichten zijn geplaatst in topics waarin je actief bent. Klik rechts boven op je profielfoto, ga naar 'opties' en dan 'instellingen'. Je kunt daar uitzetten dat je notificaties krijgt van je favorieten. Ook kun je kiezen of topics waarin je actief bent automatisch worden toegevoegd aan je favorieten.

 

Hoe stuur ik een privébericht?

De Kindertelefoon heeft ervoor gekozen om het versturen van privéberichten onmogelijk te maken. Dit heeft twee hoofdredenen:

1. De reacties die je op het forum zet zijn op deze manier voor alle forumgebruikers zichtbaar, waardoor anderen met een gelijksoortig probleem ook geholpen kunnen worden door je reacties.

2. Op deze manier kan De Kindertelefoon vertrouwelijkheid garanderen, waardoor je op het forum op een veilige manier alles kunt bespreken wat je maar wil. Om die reden is het ook niet toegestaan om via het forum op zoek te gaan naar andere manieren om contactgegevens uit te wisselen.

 

Hoe kom ik in contact met De Kindertelefoon?

Je kan een medewerker van De Kindertelefoon een vraag stellen over het forum door je vraag te stellen in het forum Over De Kindertelefoon. Een moderator van De Kindertelefoon zal hier dan op reageren.

 

Wil je contact met een medewerker van De Kindertelefoon om over een andere vraag of een probleem te praten? Bel dan naar 0800-0432 of chat met een van onze medewerkers via de website.

 

Waarom checken jullie berichten?

We checken alle berichten dit is onderdeel van ons systeem om het forum veilig te houden. 

Wij checken de berichten de op verschillende momenten en doen ons best de berichten zo snel mogelijk te plaatsen.  Weet dat als je bericht aan de forumregels voldoet deze zeker geplaatst wordt en dat wanneer dit niet het geval is, je hier altijd over bericht wordt.  

 

Ik ben het niet eens met een waarschuwing of ban, hoe kan ik bezwaar maken?

Je kunt  bezwaar maken door een mail te sturen naar forum@kindertelefoon.nl en daarbij uit te leggen waarom je het er niet mee eens bent. De community manager bekijkt dan de waarschuwing en/of ban en jouw argumentatie en laat dan weten of de waarschuwing wel of niet wordt teruggedraaid. Bezwaren worden niet afgehandeld op het forum zelf.

 

Hoe verwijder ik mijn account?

Plaats een bericht in het topic account verwijderen. Wij verwijderen dan jouw account. Je reacties op het forum blijven wel gewoon staan, omdat deze alsnog behulpzaam kunnen zijn voor anderen.

 

Wat gebeurt er als ik mijn account laat verwijderen of als mijn account verwijderd is?

  • Je kunt niet meer inloggen op het forum.
  • Alle accountgegevens die De Kindertelefoon van jou heeft worden verwijderd.(emailadres, geboortedatum, geslacht, IP-adres).
  • Je gebruikersnaam wordt verwijderd. Je gebruikersnaam is niet meer zichtbaar boven je berichten. In plaats daarvan staat ‘Anonymous’
  • Je berichten blijven online staan, maar anoniem.

 

Verwijderen jullie topics of reacties?

Topics of reacties die je plaatst worden in principe niet verwijderd. Andere forumgebruikers kunnen topics lezen om informatie uit te halen en nieuwe reacties kunnen een topic weer nieuw leven inblazen.

 

Er zijn drie uitzonderingen. Een topic of reacties wordt wel verwijderd als:

· Het in strijd is met de forumregels.

· Het je anonimiteit in gevaar brengt.

· De Kindertelefoon verwijdert alle topics waar langer dan 6 jaar geen reactie op is gekomen.

 

Je hebt het recht als forumgebruiker om een verzoek in te dienen om een of meer topics of reacties door De Kindertelefoon te laten verwijderen als dat voor jou heel belangrijk is. Dit kun je doen door je verzoek te mailen naar forum@kindertelefoon.nl. In dit bericht kun je uitleggen waarom het voor jou belangrijk is dat jouw topic(s) of reactie(s) verwijderd worden. De Kindertelefoon bekijkt per verzoek of we ermee akkoord gaan.

 

Kan mijn accountnaam behouden blijven als ik te oud ben?

Sommige gebruikers willen graag hun accountnaam houden om te voorkomen dat anderen een account maken met ‘hun’ naam.  We kunnen in sommige gevallen jouw naam blokkeren. Je kan dan geen gebruik meer maken van het forum, maar niemand kan jouw naam kiezen. Je krijgt voordat we je account verwijderen, via een (standaard) mail, een instructie hoe je hier gebruik van kunt maken.  

 

Om hiervoor in aanmerking te komen zijn er een aantal punten waar we naar kijken:

  • Je hebt minimaal 1000 reacties 
  • Je geeft goede reacties/bijdragen 
  • Je bent regelmatig actief 
  • Het is jouw eigen keuze

 

We kunnen hier vanaf wijken als daar goede redenen voor zijn. Uiteindelijk bepaalt de community manager of we een verzoek goedkeuren.

 

Welke andere forums zijn er als ik te oud ben voor het Kindertelefoon forum?

Er zijn diverse forums te vinden, vanuit De Kindertelefoon is het lastig om een volledige lijst te bieden. Let bij het zoeken naar een ander forum altijd op jouw (online) veiligheid. 

Twee algemene forums waar je zou kunnen kijken:

Psycholoog.net https://www.psycholoog.net/forum/

JongIn forum: www.dreamersforum.nl  

 

Hoe pas ik mijn gebruikersnaam aan?

Plaats een bericht in het topic gebruikersnaam aanpassen. Geef daarbij aan wat je graag als nieuwe naam wil hebben en wat de reden is dat je je naam wil veranderen. Een moderator van De Kindertelefoon bekijkt dan of dit mogelijk is.

 

Kunnen andere gebruikers mijn geboortedatum zien?

Nee, je geboortedatum is onzichtbaar voor andere gebruikers.

Alleen jijzelf en de moderatoren kunnen je geboortedatum zien. De moderatoren gebruiken de datum om te kijken of je binnen de leeftijdsgrenzen van het forum valt.


691 reacties

Ahh dus zo zit dat

 

Bedankt voor de info

Heyo kindertelefoon,

Ik heb geen vraag, maar een mededeling.

 

Ik wil jullie namelijk enorm bedanken voor alles dit jaar! Jullie hebben ook dit jaar weer zo ontzettend veel jongeren geholpen hun steun, hoop en zelfs een toekomst gegeven. Jullie zijn allemaal toppers!

Ik wens jullie allemaal een hele fijne jaarwisseling en een gelukkig en positief nieuwjaar!

See ya!

Spookyzx.

Reputatie 2
Badge +2

Hoi,

Wat een superleuk bericht!

Wij vinden het zo mooi om te zien hoe jullie elkaar op het forum verder helpen en steun bieden, echt geweldig! Geniet allemaal van een mooie jaarwisseling en hopelijk zien we jullie ook op het forum in 2020.

Groetjes,

De Kindertelefoon

Hallo De Kindertelefoon :)

Ik ga tegen jullie ook wat zeggen, ik hoop dat jullie een gelukkig nieuwjaar hebben en dat jullie nog veel fijne dingen mogen meemaken in 2019!

-Dr8gon99

PS: Ik blijf nog op het forum in 2020 :))

 

Reputatie 6
Badge +3

Beste gebruikers,

De afgelopen dagen hebben jullie een aantal vragen gesteld. Moderators hebben aangegeven dat de community manager hier nog antwoord op zal geven, dus hierbij. :-)

@ronald2001 Leuk om te horen dat je interesse hebt in het vrijwilligerswerk bij De Kindertelefoon. Dr8gon99 heeft hier goed antwoord op gegeven. Voor meer informatie kan je dus op https://www.kindertelefoon.nl/werk-en-vrijwilligers/ terecht.

@Blue ik snap goed dat je de behoefte hebt om met bepaalde gebruikers in contact te blijven als je het forum verlaat. En ik begrijp ook uit al je reacties dat je graag wilt dat wij als organisatie hier goed over nadenken en er dan op terugkomen. Op dat verzoek kan ik ingaan. Ik zal dit binnen de organisatie verder bespreken en er vervolgens op terugkomen. Dit garandeert nog niet dat we deze mogelijkheid dan ook kunnen bieden, zoals eerder aangegeven vinden wij de anonimiteit en de veiligheid van onze gebruikers erg belangrijk, maar ik vind het wel het verdere uitzoeken waard. In verband met de feestdagen, zal dit nog wel even duren voordat dit goed besproken kan worden. Ik kan je wel meegeven dat we in januari hier op terugkomen. 

Wat betreft je vraag over de vragenlijsten, deze neem ik ook mee om te bespreken. De reacties die gegeven zijn, zijn op dit moment wel kloppend, maar ik ga kijken of er mogelijkheden voor zijn. Ook hier kom ik later in januari op terug.

Daarnaast wil ik iedereen bedanken voor de mooie woorden over het forum! :-) Elena heeft het al mooi verwoord, ik sluit mij daar helemaal bij aan en ga zo door in 2020! Daarbij wil ik jullie ook allemaal een fijne jaarwisseling toewensen!

Groetjes,

Carolien (Community Manager)

carolien

 

heel erg bedankt voor dat je het wilt gaan bespreken!! 

 

jij ook een fijne jaar wisseling! 

 

groetjes blue 

Heyo kindertelefoon, 

Ik was net bezig met me pf pagina. En ik zag dat ik me badges had uitstaan dus ik heb ze weer aangezet. Alleen ik vind ze allemaal erg mooi, en ik herken de vliegende start en de bezige bij, maar dd andere heb ik geen idee wat ze nou betekenen en waarvoor je ze krijgt.

Kan ik ergens zien hoe ik de badges heb verdiend en wat ze betekenen?

 

Thnx!

See ya!

Spookyzx. 

Hallo Spookyzx  :)

Volgens mij niet maar ik weet ze wel redelijk doordat ik sommige zelf heb verdiend alleen ik heb echt geen idee of het is toegestaan om ze op te noemen. 

-Dr8gon99

@Spookyzx als je op pc bent en met je muis erover gaat krijg je soms een beschrijving.

Meeste zijn voor x aantal reacties bij bepaalde onderwerpen en sommige voor aantal reacties in totaal

Oh oke Thanks Ronald2001!

 

See ya!

Spookyzx.

Hai,

Mensen  zullen me hier irritant voor gaan vinden maar oke

 

Over de vragenlijsten had ik dus nog een vraag, mag dit eigenlijk wel ivm de forum regels?

Regel 8 B; geen enquetes

Is een enquete en een vragenlijst niet hetzelfde?

Heyo,

Een vragenlijst en een enquête lijken inderdaad veel op elkaar, toch zijn het 2 verschillende manieren om informatie te verzamelen.

 Enquêtes:  zijn de conventionele manier om onderzoek uit te voeren waarbij de ondervraagden worden bevraagd, met betrekking tot hun gedrag, bewustzijn, motivaties, demografie en andere kenmerken.

Omgekeerd, vragenlijsten: zijn een hulpmiddel voor het verkrijgen van gegevens over een bepaald onderwerp, waarbij het gaat om het verspreiden van formulieren die bestaan ​​uit vragen met betrekking tot het onderwerp dat wordt bestudeerd.

Belangrijkste verschillen tussen enquête en vragenlijst

Het verschil tussen vragenlijst en vragenlijst kan duidelijk worden weergegeven op de volgende gronden:

  1. De term enquête betekent het verzamelen, opnemen en analyseren van informatie over een bepaald onderwerp, een gebied of een volksgroep. Vragenlijst impliceert een formulier met een reeks kant-en-klare vragen, afgeleverd bij mensen om statistische informatie te verkrijgen.
  2. Het onderzoek is een proces van het verzamelen en analyseren van gegevens van de bevolking. Integendeel, de vragenlijst is een instrument dat wordt gebruikt bij het verzamelen van gegevens.
  3. Het onderzoek is een tijdrovend proces, terwijl de vragenlijst de minst tijdrovende methode voor gegevensverzameling is.
  4. Het onderzoek wordt uitgevoerd terwijl de vragenlijst wordt afgeleverd, verspreid of per e-mail aan de respondenten wordt verzonden.
  5. In een enquête kunnen de vragen die in de enquête worden gesteld een open of gesloten einde hebben, wat afhangt van het onderwerp waarvoor de enquête wordt uitgevoerd. Aan de andere kant kan in de vragenlijst alleen vragen met een gesloten einde worden opgenomen.
  6. Het antwoord dat door de respondenten tijdens het onderzoek werd gegeven, kan afhankelijk van de vraag subjectief of objectief zijn. De respondenten daarentegen geven objectieve antwoorden op de vragenlijst.

Ik heb dit van deze site afgehaald. Ik wist zelf ook niet echt wat het verschil tussen de twee waren. Ik denk dat de Kindertelefoon het beter kan uitleggen haha.

 

See Ya!

Spookyzx.

Heyo Kindertelefoon,

Ik had 2 vraagjes over het forum.

1 Het klavertje vier, wat houdt die eigenlijk in? Is het een soort van like- button om te zeggen dat je iets leuk vind, of is het meer iets van dat je iemand geluk wenst? 

2 Dit kwam ik eigenlijk pas net achter, maar als ik met mijn muis over mijn naam ga, dan zie ik rechts onderin mijn naam, met een getal erachter. Ik heb bijvoorbeeld 44566, en als ik kijk bij Ronald bijvoorbeeld dan staat er 46092. Is dat cijfer het nummer dat je bent. Dus ik ben forumlid 44566 en Ronald is forumlid 46092. 

Maar als dat zo is, wat haast wel zo lijkt, wat betekent dan dat getal dat staat op het begin scherm. Daar staat 13.840 leden. Het zou natuurlijk kunnen zijn dat de mensen die hier een account aanmaken en die later weer verwijderen niet bij de 13.840 leden staan, maar dan alsnog. Zijn er dan echt 13.840 leden momenteel actief op de kindertelefoon? Ik dacht zelf namelijk dat, dat er maar 80 ofzo waren. 

Oke het zijn 3 vragen haha.

See Ya! 

Spookyzx.

Hallo Spookyxz :)

Op je eerste vraag kan ik wel antwoord geven maar je tweede niet, daarvoor heb je De Kindertelefoon nodig. Een klavertje-vier geef je als je iemand steunt of als diegene een zeer goede of helpende reactie plaatst of een mooi topic :)

-Dr8gon99

over het algemeen zijn er meer dan 80 actieve accounts maar sommige reageren niet of gebruiken het nooit meer, daarnaast neemt een pc codering vaak bepaalde cijfers niet zoals, 00001 en 0000 dus wss heeft hij er een paar overgeslagen

Reputatie 6
Badge +5

Hoi Spookyzx,

Leuke vragen!

  1. Het klavertje vier is bedacht om iemand een hart onder de riem te steken, succes of geluk te wensen of te laten zien dat je aan diegene denkt! Eigenlijk wat @Dr8gon99 ook zegt! Maar je mag hem ook gebruiken om te laten zien dat je iets leuk vindt :smile: .
  2. Goeie vraag! Ik heb daar geen antwoord op maar ik ga je vraag doorgeven zodat je binnenkort wel een antwoord hebt. 

Groetjes,

Renske
De Kindertelefoon

Lol dat over het klavertje 4 staat letterlijk in dit topic. Ik quote:

"Klavertje vier | Een klavertje vier kun je aan iemand geven die een bericht heeft gepost dat je heeft geraakt. Met een klavertje vier kun je een gebruiker laten zien dat je hem of haar steunt. De vier blaadjes staan symbool voor hoop, vertrouwen, liefde en geluk."
 

De tweede vraag weet ik ook niet, maar ik denk dat het iets is met idd het aantal accounts die er op dit moment aangemaakt zijn. Heel veel mensen maken helemaal geen gebruik van dit forum, maar hebben hun account niet laten verwijderen. Daarom zijn het er denk ik zo veel, maar idk waar het cijfer precies vandaan komt.

Reputatie 6
Badge +5

@Pin bedankt voor je reactie! Het stond inderdaad in dit topic, die heb je snel gevonden!

Wat jullie zeggen over het aantal accounts zou kunnen kloppen maar ik geef de vraag alsnog door :)

Groetjes,

Renske
De Kindertelefoon

 

2 Dit kwam ik eigenlijk pas net achter, maar als ik met mijn muis over mijn naam ga, dan zie ik rechts onderin mijn naam, met een getal erachter. Ik heb bijvoorbeeld 44566, en als ik kijk bij Ronald bijvoorbeeld dan staat er 46092. Is dat cijfer het nummer dat je bent. Dus ik ben forumlid 44566 en Ronald is forumlid 46092. 

 

Volgens mij is dat een uniek nummer dat je toegekend krijgt zodra je een account aan maakt. Het nummer blijft altijd bij jouw account, terwijl jouw gebruikersnaam aangepast kan worden. Door dit unieke nummer, kan KT jouw gebruikersnaam dus overal, bij elke reactie en elk topic van jou, in één keer aanpassen. Ook worden je reacties geteld en wordt bijgehouden welke badges je hebt verdiend etc.

 

Als je op de desktopversie zit, kijk dan maar eens rechts op je scherm (webpagina van actieve topics) naar die kolom waar iedereen wordt genoemd die pas een badge heeft gekregen. De nummers  van de accounts zijn bijna opeenvolgend. 

 

Je zult denken, waarom ontbreken er soms nummers tussen de verschillende gebruikers. Nou daar heb ik ook wel een verklaring voor. De ‘ontbrekende’ nummers zijn waarschijnlijk van mensen die al wel een account hebben aangemaakt, maar nog niet daadwerkelijk een topic hebben aangemaakt of een reactie hebben gepost. 

Er zijn vast mensen die alvast een account aanmaken om op een later moment te kunnen reageren op topics. Of gwn nog even nadenken over hoe ze hun eigen vraag in een topic willen gaan stellen.

Ik denk dat KT dit wel kunnen bevestigen, maar dat wachten we dan maar even af.

 

Over die andere vraag ga ik nog eventjes nadenken, maar ik denk dat het de actieve of iig nog bestaande accounts zijn. Dus, accounts die ooit aangemaakt zijn en nu nog steeds bestaan. Een (groot) gedeelte wordt naar alle waarschijnlijkheid niet heel actief gebruikt.

Als ik er nog een aanvulling op heb, dan post ik die later nog wel.

 

Groetjes,

M&M's

@M en Ms dat is idd zo als je t nu zegt

Een beetje voor in t database, t nummer is een vaste waarde, veranderd niet. Maar je handtekening, naam, intresses, badges enz wel

Dus als je in de database dat nummer invult dan krijg je de bijbehoorde info

 

Thanks m en ms

Heyo,

Lol dat over het klavertje 4 staat letterlijk in dit topic.

Oh je hebt helemaal gelijk lol, had helemaal niet gekeken naar wat er in de topic als eerste stond Thnx!

@M en Ms Oeh dat zou het best kunnen zijn inderdaad. Ik heb er nooit zo naar gekeken.

ik blijf dan alsnog toch benieuwd wie mijn laatste vraag weet te beantwoorden:bulb:

Thanks iedereen!

See ya!

Spookyzx. 

Badge

Ik heb geen mail gekregen van de kindertelefoon en dit andere account (joey2005) is nu ook al gebant ik zie niet waar dit voor nodig is.

Zou aub iemand van de kindertelefoon hier mij een antwoord o po kunnen geven want ik heb ook heen mail gekregen

Als dit account ook gebant gaat worden weet ik niet meer wat ik kan doen

Gr joey

Andere account is vgm niet gebanned want anders zoi doe anonymous  heten

 

Daarnaast zou ik het vreemd vinden als je geen mail gekregen heb, heb je wel het goede mail adres?

Badge +2

Hoi,

 

Zijn de opgegeven mailadressen in gebruik en juist? Wanneer een account door De Kindertelefoon wordt geblokkeerd ontvangt de gebruiker hier altijd een mail van met de uitleg waarom je geblokkeerd wordt. Dit geldt ook voor waarschuwingen die gegeven worden. Deze waarschuwingen worden gemaild naar het adres die je hebt opgegeven tijdens het maken van je account. Bij meerdere accounts kunnen dit dus meerdere e-mailadressen zijn. Daar zou je dan de mails dus terug moeten vinden! Als deze niet terug te vinden zijn in je inbox, zou je kunnen kijken in de ongewenste mails (spam).

 

Groetjes,

Emma D.

De Kindertelefoon

Andere account is vgm niet gebanned want anders zoi doe anonymous  heten

 

Daarnaast zou ik het vreemd vinden als je geen mail gekregen heb, heb je wel het goede mail adres?

hi ronald2001,

volgens mij wordt een account niet gelijk opgeheven als je geband wordt. Het oorspronkelijke account van joey5002 is ook nog gewoon te bekijken. Het is dan alleen geblokkeerd voor de gebruiker, zodat deze er niet meer op kan inloggen. (Graag reactie van KT als dit niet klopt)

Op zichzelf lijkt dat mij ook wel logisch. Het zou gek zijn dat al je reacties, die je ooit gepost hebt en waar niks op aan te merken is geanonimiseerd worden, omdat je kennelijk 1 of een paar reacties hebt gepost die niet aan de forumregels voldoen.

Wel kan ik me voorstellen dat iemand, die hier alleen maar een account aanmaakt om te rellen en dingen te doen die hier niet mogen, volgens de forumregels, behalve een ban, ook een verwijdering van het hele account krijgt.

Volgens mij heeft joey5002 hier ruim 230 reacties gepost (sinds april 2018), waarvan er kennelijk een paar niet voldeden aan de forumregels. Ik snap dat de KT hier een waarschuwing voor zou kunnen geven, maar ook niet meer dan dat. Bij een 3e waarschuwing binnen een jaar (of een zeer grove overtreding in eens?) kan KT besluiten iemand te bannen.

Ik lees dat joey5002 kennelijk niet op de hoogte was van eerdere waarschuwingen en mede daarom (?) verrast is door het krijgen van een ban.

Dat laatste is slechts een vermoeden, dus ik kan hier eigenlijk geen harde uitspraken over doen.

Ik neem aan dat de KT zich aan hun eigen regels houdt en de forumgebruikers op de hoogte  stelt van overtredingen en andere op- en aanmerkingen via de mail toe stuurt.

Dat is dus iets wat KT en joey5002 onderling op moeten lossen.

Tot slot nog een vraagje aan de KT:

is er een vast protocol wat er met je account gebeurd in geval van een ban of wordt dit overgelaten aan de individuele KT-medewerker die een overtreding constateert?

En in het geval dat het account blijft bestaan na een ban (dus niet geanonimiseerd wordt) en de gebande gebruiker wil dat account dan laten verwijderen. Hoe kan de gebande gebruiker dat dan voor elkaar krijgen als hij/zij niet meer in kan loggen op zijn gebande account. Heeft de KT daar ook over nagedacht?

 

Groetjes,

M&M's

 

PS het lijkt me wel logisch dat als je om een goede reden geband bent, dat een nieuw aangemaakt account door dezelfde persoon ook weer geband wordt. Maar goed, kennelijk doet joey dit (nieuw accout aanmaken) om duidelijkheid te krijgen, omdat hij geen andere manier heeft of weet om in contact te komen met de KT.

Btw, is er een mailadres of contactformulier dat je in kunt vullen als je dergelijke vragen hebt aan de KT?

Ik dacht dat die mogelijkheid er wel was, maar weet zo even niet waar ik die kan vinden.

Reageer