Sticky

Veelgestelde vragen - Hoe werkt het forum?



Toon eerste bericht

711 reacties

Reputatie 7
Badge +3

ik had nog 1 vraagje, namelijk mag je ook in andere talen communiceren op het forum (bijvoorbeeld Duits)

 

Op het forum communiceren we bij voorkeur in het Nederlands of eventueel in het Engels. Andere talen staan we niet toe

 

Groet, 

Luuk

Hallo @een.meisje.dat.van.duits.houdt 

 

Wat goed dat je deze vraag stelt! We gaan naar jouw vraag kijken en geven je zo snel mogelijk antwoord.

 

Groet,

Anne - De Kindertelefoon

Reputatie 7

ik had nog 1 vraagje, namelijk mag je ook in andere talen communiceren op het forum (bijvoorbeeld Duits)

Reputatie 5
Badge +2

Heehee @MickeyMouse,

 

Dat is idd wat ik bedoelde! Heel erg bedankt voor de uitleg. Alleen kan ik op m’n telefoon nergens drie oranje bolletjes vinden, dus miss kun je het alleen op de laptop doen. Ik zal het straks even proberen op de laptop! 
 

i.i.g heel erg bedankt, dit verklaart wel waarom ik het niet kon vinden op m’n telefoon.

 

-Yodema 

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @Yodema,

 

bedoel je zoiets:

 

dat is een linkje naar jouw reactie hierboven en die maak je zo (beschrijving voor laptop) :

  • ga naar de reactie die je wilt taggen
  • klik op die 3 oranje bolletjes rechtsonder in die reactie en dan op 'Link naar reactie’ en dan wordt de juiste url in het 'zoekvak’ van je browser ’geplaatst en  kun je die url helemaal kopiëren, dus  in dit voorbeeld kopieer je
  • xxhttps://forum.kindertelefoon.nl/over-de-kindertelefoon-54/veelgestelde-vragen-hoe-werkt-het-forum-36130/index23.html?postid=517700#post517700  en die plak je dan in het nieuwe bericht waarin je naar dat topic of die reactie wilt verwijzen, tenslotte klik je op ENTER en de 'tag’ wordt 'gemaakt en getoond’ in je nieuwe bericht… zo simpel is het

 

Btw, ik heb hier voor die url even xx getypt, want anders krijg je hier gelijk zo'n 'vakje’  te zien en kun je niet zien wat ik bedoel.

Je moet altijd wel goed opletten of je wel naar de juiste reactie of naar de openingspost van een topic verwijst. Je kunt het even proberen door er zelf op te klikken, voordat je je reactie met die 'tag’ post. Dan kun je zien of ie werkt zoals je 'm bedoelt. Je kunt ook gewoon die url in je browser plakken en kijken of je bij de goede reactie terecht komt, maar dat snap je vast al wel.

Ik hoop dat het duidelijk is en anders hoor ik het wel.

 

Gr. MickeyMouse

@MickeyMouse 

 

 

Reputatie 5
Badge +2

Heehee,

 

Ik heb een vraagje. Ik zie soms in een reactie van een ander forum lid dat ze een topic een soort van “taggen”. Dus dan staat er een balkje met daarin het topic onderwerp en dan kan je erop klikken. Daardoor kom je in dat topic. Ik wilde dit laatst ook doen, maar ik kan echt niet uitvinden hoe dat moet. 
 

Dat is dus mijn vraag; hoe “tag” je een topic?

 

Alvast bedankt voor het antwoord! 
 

-Yodema 

mijn topics en reacties plaats ik gwn en dan komen ze er niet bij te staan, hz gebeurd dat?

Misschien moeten ze eerst nog door de controle, ik had er vandaag ook iets van 4 die er niet gelijk op stonden.

Reputatie 4
Badge +2

Hoi @Rattie,

 

Inmiddels heb je een e-mail ontvangen met de reden waarom je topic niet door de controle is gekomen.

 

Groetjes,

Finn / De Kindertelefoon

Reputatie 4
Badge +2

Hoi @Gekehenkie ,

Wat tim16 zegt klopt helemaal. We doen geen uitspraken over hoe de forumbeveiliging precies werkt en daardoor kunnen we je dus geen antwoord geven.

 

Groetjes,

Finn / De Kindertelefoon

Reputatie 4
Badge +3

mijn topics en reacties plaats ik gwn en dan komen ze er niet bij te staan, hz gebeurd dat?

Hoe zien jullie dat een persoon meerdere accounts heeft 

Ik denk dat ze het kunnen zien aan je ip adres wat @tim16 ook al zegt. Maar ook aan hoe je iets schrijft of verteld kan je het soms wel zien, soms dan zie ik ook weleens iets voorbij komen dat ik denk lekker vaag dit…

Waarom wil je het eigenlijk weten? Heb jij ook meerdere 🤣 

Reputatie 7
Badge +17

@Gekehenkie Aan het ip adres misschien. Of als 2 accounts precies dezelfde schrijfstijl hebben. Maar KT doet meestal geen uitspraken over hoe de forumbeveiliging precies werkt dus ik denk niet dat ze hier een antwoord op kunnen geven.

Reputatie 7
Badge +9

Hoe zien jullie dat een persoon meerdere accounts heeft 

Reputatie 2
Badge

Dankjewel Renske!!

Reputatie 6
Badge +5

Hoi @Giraffe ,

Goeie vraag! Als je op je profiel klikt na het inloggen, zie je daaronder hoeveel topics of reacties je hebt geplaatst. 

Groetjes, 

Renske (De Kindertelefoon) 

Reputatie 2
Badge

Hoi, ik ben best wel nieuwe bij de kindertelefoon, maar ik vroeg me af hoe ik mijn topics die ik al gepost heb kan zien om te kijken voor een reactie?

Reputatie 6
Badge +12

-onnodige quotes verwijderd-

Oke, sorry dat was ik even vergeten! Is er nu ook actie ondernomen?

Reputatie 3
Badge +2

Hallo @xShqdow

 

Wat goed dat je deze vraag stelt! Zoals @Laurens_  al aangeeft hebben we de berichten beoordeeld en waar nodig actie ondernomen. Fijn dat jullie helpen om het forum veilig en overzichtelijk te houden.

 

Groet,

Hanne | De Kindertelefoon

Reputatie 4
Badge +2

@xShqdow

Jij hebt gelijk. Het is tegen de regels, maar ik zou hem rapporteren. In de forumregels staat : 

5. Meld misbruik van het forum bij de moderators.

Wanneer je ziet dat iemand zich niet aan de forumregels houdt, ga dan niet in discussie met dit forumlid. Meld dit bij één van de moderators door het bericht te rapporteren. Zij beoordelen of er inderdaad forumregels worden overtreden en of er actie ondernomen moet worden

Reputatie 6
Badge +12

Hoihoi moderatoren!!

mag het wat Henry_super doet? Hij post onder alle ‘sexting’ topics een linkje naar zijn website?

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @samantha ,

Je hebt hierover een mail ontvangen. Het plaatsen en weer sluiten is niet de bedoeling. Dit i.v.m de overzichtelijkheid van het forum.

Wanneer je een topic wilt verwijderen of sluiten dan geldt het volgende:
Wanneer een topic niet tegen forumregels ingaat, wordt het in principe niet gesloten of verwijderd.
 

Topics die je plaatst worden in principe niet verwijderd. Andere forumgebruikers kunnen topics lezen om informatie uit te halen en nieuwe reacties kunnen een topic weer nieuw leven inblazen.

Er zijn drie uitzonderingen. Een topic wordt wel verwijderd als:

· Het topic in strijd is met de forumregels.

· Het topic je anonimiteit in gevaar brengt.

· De Kindertelefoon verwijdert alle topics waar langer dan 6 jaar geen reactie op is gekomen.

Je hebt het recht als forumgebruiker om een verzoek in te dienen om een of meer topics door De Kindertelefoon te laten verwijderen, of sluiten, als dat voor jou heel belangrijk is. Dit kun je doen door je verzoek te mailen naar forum@kindertelefoon.nl. In dit bericht kun je uitleggen waarom het voor jou zo belangrijk is dat jouw topic(s) verwijderd (of gesloten) worden. De Kindertelefoon bekijkt per verzoek of we ermee akkoord gaan.

Een andere optie is om je account te verwijderen. Wat dit allemaal betekent kan je hier lezen: 

 

 

 

Groet, Mariska, De Kindertelefoon 

 

ja ik wil ook het kunnen sluiten zo dat er niet meer op gerageerd kan worden maar hoe werkt dat?

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @samantha ,

Wanneer  je een topic sluit, dan blijft het topic zichtbaar op het forum. Het is dan echter niet meer mogelijk om erop te reageren. 
Soms, afhankelijk van het topic, de hoeveelheid reacties, de juistheid van de informatie etc, kiezen wij er daarna toch voor om een topic te verwijderen. Dit voor de overzichtelijkheid van het forum, en om  dubbeltopics te voorkomen.

groetjes, Mariska.

En hoe werkt het met de topic sluiten?

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @DaVinci ,

 

begrijpelijk dat je hier soms gefrustreerd over bent. 

Het forum is er voor alle vragen en problemen, en wij als  moderators willen zo min mogelijk ingrijpen. Het kan dan voorkomen dat bepaalde onderwerpen, zoals seks, meer voorkomen als dat blijkbaar het onderwerp is wat leeft bij de 12-18 jarigen.

We kunnen ons heel goed voorstellen dat dat frustrerend kan zijn voor iemand die wat vaker op het forum komt, zoals jij. Je noemt dat je het gevoel hebt dat er voor persoonlijk contact/hulp nu niet voldoende ruimte is op het forum. Voor persoonlijk contact willen we je graag uitnodigen om eens met De Kindertelefoon te bellen of chatten. 

Hopelijk wil je dat eens proberen?

 

Groetjes,

Marieke / De Kindertelefoon

Reageer