Sticky

Veelgestelde vragen - Hoe werkt het forum?



Toon eerste bericht

691 reacties

dankje Hester! 

ik had gister al een reactie gehad van een collega(?). er stond: 

Hallo,

bedankt voor het meedenken over het Forum. Helaas kunnen we na 18 jaar jullie niet met elkaar in contact brengen. De Kindertelefoon is en blijft anoniem.

 

ik vond dat een nogal standaard andwoord als of je er niet over nadenkt... 

ik bedoel het goed.. weet alleen niet hoe ik het anders moet verworden. 

 

groetjes blue 

Reputatie 2
Badge +3

Hoi Blue,

 

Bedankt voor je idee! Er komt hier na de vakantie nog een reactie van onze communitymanager.

 

Groetjes,

 

Hester van De Kindertelefoon

Dit is inderdaad een goed idee van Blue, ik zeg toevoegen! Ook fijne feestdagen namens mij naar de moderators en managers van De Kindertelefoon.

-Dr8gon99

 

 

beste kt moderators,

ik heb toch een vraag terwijl ik bijna zeker weet dat het niet kan. maar ik wil het toch vragen.
is er een mogelijkheid dat jullie bedenken hoe forum leden toch op 1 of andere manier met elkaar in contact kunnen komen. want ja eerlijk is eerlijk ik ben sinds mei 2018 nu actief... en ja hoe langer ik hier ben hoe meer ik om de actievere formurs ga geven. en kan gewoon niet meer zonder die lieve mensen. en een aantal zouden ook contact willen hebben maar dat kan niet door de regels.

maar zouden jullie een keer na willen denken hoe we toch in contact met elkaar kunnen blijven na dat we 19 zijn geworden...

ik had zelf een soort functie bedacht dat jullie bij formurs waar jullie bij denken zij maken er geen misbruik van. dat zijn op 1 of andere manier op een profiel kunnen klikken en dat je dan in eens ziet stuur je mail naar ...... waardoor je zo in contact kan komen en blijven. zonder tegen de regels in te gaan.

zouden jullie er over willen na denken en met het team misschien ff bij elkaar komen in het nieuwe jaar en het bespreken.

fijne feestdagen! en ik hoop dat jullie er over na willen denken!

groetjes blue

 

 

Ja, een jongen van 18 kan ook vrijwilliger worden voor De Kindertelefoon. Deze website voor meer informatie hierover: https://www.kindertelefoon.nl/werk-en-vrijwilligers/

-Dr8gon99

Hai,

Een vraag los van het forum,

Ik studeer niet meer en werk momenteel elke dag, afgelopen jaar (en) ben ik hier ook dagelijks geweest en vond het altijd mooi om mensen te kunnen helpen.

Nu mijn vraag;

Kan een jongen van 18 ook vrijwilliger worden bij de KT?

Reputatie 6
Badge +3

@sophie28 goed dat je dit aangeeft! Je hebt zeker niets verkeerd gedaan. Er is iets misgegaan bij het verwijderen van een spamreactie bij dit topic. De moderator heeft toen ook per ongeluk je topic verwijderd. Gelukkig hebben we deze weer terug kunnen plaatsen. Als het goed is, kan je nu weer bij je topic en de reacties lezen. Er kunnen ook weer nieuwe reacties geplaatst worden.

Excuses voor het ongemak! 

Groetjes,

Carolien

hoi kindertelefoon,

geen idee hoe ik dit moet doen als ik wil zeggen dat mijn topic weg is… iemand had namelijk een bericht op mijn topic geplaatst en toen ik keek stond er topic verwijderd ofz of de bericht verwijderd en toen was me hele topic verwijderd…. geen idee hoe ik dit kan oplossen want had best goede adviezen in gekregen en las soms wel terug naar die adviezen maar nu kan dat niet meer… ik vind het best jmmr… want vgm heb ik helemaal niets verkeerds gedaan of gezegd... 

 

graag een reactie van u kant…

groet Sophie!!

Reputatie 6
Badge +4

Dank je Spookyzx,

 

Aangezien het al 5 jaar oud is, is er geen noodzaak hier iets mee te doen. Het kan goed een moderator zijn die niet meer actief is.  

Ik zal het voor alle zekerheid doorgeven aan de communitymanager.

 

Groeten,

Britta van de Kindertelefoon

Heyo kindertelefoon,

Het gaat volgensmij om het bericht iets er boven van ene Linda B. Het bericht is al wel 5 jaar oud geen idee of die Linda hier nog actief bezig is.

Spookyzx 

Reputatie 6
Badge +4

Hai jxx,

 

We hebben naar je bericht gekeken maar we zien geen moderator zonder kindertelefoonlogo. Maar je kunt het altijd rapporteren.

 

Groeten,
Britta van de Kindertelefoon

Badge +1

hoi KT, 

waar moet ik het aangeven als ik een moderator zie zonder kindertelefoon-logo?

 

PS: dit is het bericht waar het over gaat: https://forum.kindertelefoon.nl/over-de-kindertelefoon-54/gebruikersnaam-aanpassen-14651#post135570

 

 

Heyo,

 

Super bedankt Mariska en Carolien! Dan ga ik het zo aanpakken.

 

See ya!

Spookyzx. 

Reputatie 6
Badge +3

Hoi Spookyzx,

Goede vraag en idd fijn om te horen dat je zo bewust met de anonimiteit van de forumgebruikers omgaat. :-) 

Wat betreft je vraag: het is idd een goede oplossing om een poll te maken en daaronder de vragen te plaatsen. Als het niet lukt in het topic zelf, kan je onder je topic dan zelf nog een reactie sturen met daarin je vragenlijst. 

Ik hoop dat je hiermee antwoord hebt op je vraag, maar anders horen we het graag. Succes met je topic!

Groetjes,

Carolien

Reputatie 7
Badge +6

Hoi Spookyzx,

Wat goed dat jij nadenkt over hoe jij jouw vraag anoniem kunt houden! Ik begrijp goed wat jij wilt, maar ik weet niet, hoe je dat het beste kunt aanpakken. Ik heb jouw vraag doorgegeven aan onze communitymanager. Hopelijk weet zij wel hoe je dit kunt doen. Zij zal zo snel mogelijk reageren, maar ik weet niet wanneer zij werkt.

Groetjes, Mariska (De Kindertelefoon)

 

Heyo Kindertelefoon,

 

Ik had een vraag over het maken van een topic. Ik wil graag de forumleden een vraagstellen over een gamewinkel in hun buurt. Maar om de anonimiteit te verhogen wou ik dit doen via een poll. Alleen nu zag ik dat je maar 1 vraag in de poll kan zetten en niet meerdere polls in 1 topic. 

Een van de vragen die ik wou stellen was bijv. Woon je in een drukke stad, rustig dorp, of ergens buitenaf. Daarom wil ik de poll graag gebruiken omdat ik dan alleen een % zie en niet de naam ++ woont in een drukke stad bijv. 

Kan je bijvoorbeeld een poll aanmaken met dat mensen eronder kunnen reageren? Zodat ik deze vraag kan stellen als een Poll en verder een vragenlijst kan maken waarop andere kunnen reageren? 

Ik hoop dat jullie me begrijpen.

See ya!

Spookyzx

Badge +1

Hoi @ronald2001 ,

 

Helaas is het niet mogelijk om dat topic op jouw naam te krijgen. 

Je zou wel een nieuw topic kunnen aanmaken met dit account.

 

Groetjes,

 

Marianne

De Kindertelefoon

hi,

 

ik had een rare vraag, is het mogelijk dat  mijn account opnieuw gelinkt word met mijn topic? ("het gaat slechter en slechter”)

Reputatie 7
Badge +6

Om het forum zo overzichtelijk mogelijk te houden, vragen we jullie om zo min mogelijk te quoten. Vaak volstaat een @ (gebruikersnaam). De topics worden anders al snel te lang en de topicvraag wordt te vaak vergeten. Wil je wel een quote, dan idd graag alleen het relevante stukje. Bedankt!

 

Mariska (De Kindertelefoon)

hoi 

 

waarom ja het quote verandert? 

als ik nu iets wil quote duurt het veel langer. 

ik deed bij dat vorige altijd het hele bericht quote en dan waar ik iets wouw zeggen het meteen typen zo dat ik niet 10x terug hoef te lezen en dan op het eind de quote weg halen alles het duidelijk genoeg is om het weg te halen 

 

groetjes 

blue 

Je hebt wel de codes van het oude forum.

[quote=Gebruikersnaam]Hier typ je dan wat je wil quoten.[/quote.]

Alleen die punt moet weg tussen die laatste haken. Als ik die er niet bij zet, maakt ie er een quote van...
Reputatie 1
Badge +1
Oh oké, ik dacht dat er misschien een speciale knop/functie voor was. Bedankt!

groetjes, Trippel
Als je op die knop drukt om alles te quoten, kun je de stukken tekst die je niet wil quoten daar gewoon uit wissen, zoals je eigen geschreven tekst ook weghaald.
Reputatie 1
Badge +1
Hoi,

Hoe kun je een stuk tekst uit andermans bericht ‘quoten’ in je reactie zodat je op dat deel kunt reageren? Dit zie ik namelijk wel bij andere gebruikers, maar zelf kan ik alleen een knop vinden om een heel bericht te quoten. Ik bezoek het forum trouwens alleen op mijn telefoon.

Groetjes, Trippel
Reputatie 3
Badge +2
Hoi @Luna-Fee

Er is geen maximum aan aantal topics die je kan starten op het forum.
We vinden het wel belangrijk dat het overzichtelijk blijft (zie ook forumregel 14. Plaats je bericht maar één keer & 15. Houd de tekst van je bericht leesbaar). Dit hoeft ook niet binnen bepaalde tijd!

Groetjes,
Griselle van De Kindertelefoon

Reageer