Sticky

Veelgestelde vragen - Hoe werkt het forum?



Toon eerste bericht

711 reacties

Reputatie 3
Badge +2

Hoi @M en Ms,

Iemand die vrijwillig zijn eigen account laat verwijderen kan inderdaad op een later moment weer een nieuw account aanmaken met hetzelfde e-mailadres.
Je hoeft dus niet een ander e-mailadres te gebruiken.

Met betrekking tot de privacy wet: de informatie verdwijnt inderdaad op het moment dat het account verwijderd wordt; lees ook de forumregels hierover waar het staat uitgelegd onder het kopje “Verwijderen account”.

Groetjes,
Griselle
De Kindertelefoon

@Dr8gon99 

ja het liefst niet met die 1000 reacties aangezien ik dan me oude account terug wil haha

 

Ah, ik dacht het verkeerd.

-Dr8gon99

Hoi @Xx.anoniem.xX ,

Wanneer je oude account verwijderd is, kan je hier niet een nieuw account mee aanmaken.


Groetjes,
Griselle
De Kindertelefoon

 

Iemand die vrijwillig zijn of haar account laat verwijderen kan volgens de Kindertelefoon op een later moment weer een nieuw account aanmaken. 

Tenminste volgens Renske H van de Kindertelefoon, zie https://forum.kindertelefoon.nl/emotionele-problemen-en-gevoelens-29/het-gaat-weer-niet-goed-45334#post339805

Ik zou het vreemd vinden dat je hiervoor dan een ander mailadres zou moeten gebruiken. Dus, vraag ik me af of dat ook echt zo is of niet. Waarom zou je een nieuw mailadres moeten hebben als je eerder vrijwillig je account hebt opgezegd.

Volgens mij moet Kindertelefoon volgens de wet op de privacy, alle gegevens verwijderen van het oude account. Dus, dan verdwijnt ook die informatie over het mailadres etc.

 

Bijkomend gevolg van die wet is ook dat we van die rare topics krijgen, waarbij de helft van de mensen ‘anonymous’ heet na verwijderen van hun accounts. En om het zelfs nog iets erger te maken, krijgt iedereen die bij een topic, waarvan de TS zijn account ook is verwijderd, ook nog eens de titel ‘AUTEUR’ er gratis bij, wat de leesbaarheid van een topic er ook niet beter op maakt. Maar dit terzijde.

 

De vraag is dus, MOET je een ANDER mailadres gebruiken, als je na vrijwillige verwijdering van je account een nieuw account wilt aan maken??

 

Ik lees jullie reactie wel.

 

Alvast bedankt.

 

Groetjes,

M&M's

 

EDIT 20.47 uur

 

ik vind het niet per sé erg  dat mijn vraag verplaatst is naar een ander topic, alleen is het wel jammer dat het nu uit de context is verdwenen en we niet meer kunnen nalezen waar Griselle op gereageerd heeft. Btw, dankjewel voor de uitleg per mail.

hey Dragon

 

ik bedoelde het anders haha

 

ik bedoelde dat insta die foto verplichting heeft als ze je account niet vertrouwen. dat heb ik 2x gehad 😂. niet dat je je insta moet geven. 

 

groetjes blue 

Hallo Blue :)

Niet iedereen heeft Insta dus dat is dan ook wel een probleem,  ik denk dat je misschien accounts moet nachecken om te kijken of ze echt 18- zijn en ik denk niet dat een ouder iemand op een anoniem jongerenforum gaat zitten om eerlijk te zijn dus ik denk dat een ID-kaart alleen al voldoende is. Je kunt ook verplicht 1000+ reacties stellen met ID-kaart laten zien zodat mensen niet dit forum gaan joinen puur om contact te zoeken met anderen. 

-Dr8gon99

Reputatie 3
Badge +2

Hoi @Blue & @ronald2001,

Ik speel de vraag over het in contact komen met elkaar met behulp van De Kindertelefoon en daarbij gebruiken van je ID-kaart weer door.
Jullie zullen daarover hier in dit topic weer antwoord op krijgen verwacht ik!

Groetjes,
Griselle
De Kindertelefoon

hey 

 

Ronald2001 wat een goed idee!!! 

het kan zijn dat bvb een volwassen man de id gebruikt van zijn kind..

dus dan zou er zo als op insta zijn dat je een selfie of zo moet maken met bvb een briefje daar een cijver op of zo om te bewijzen dat jij jij bent. 

maar ik vind jou idee super! 

 

 

carolien, 

ik weet niet zo goed wat ik moet zeggen maar in iedergeval. bedankt…

 

groetjes blue 

@Carolien_ 

enorm bedankt voor de update ik wil alleen nog wat kwijt,

 

de vragenlijsten op zichzelf kan ik mee leven, maar het is meer dat deze bij de "actieve topics” komen te staan waardoor andere, in mijn ogen, belangrijke topics minder makkelijk gezien worden

 

nu had ik ergens al verwacht dat gegevens uitwisselen niet echt zou gaan lukken en dat is jammer, nu vroeg ik me alleen af; is het wel mogelijk als er toestemming is van beide kanten/personen, en dit bijv samen met de KT in een mail word geregeld en evt iets als een Id bewijs moet opsturen?

Reputatie 6
Badge +3

@blue, @ronald2001, @Dr8gon99 en alle andere gebruikers,

In de kerstvakantie hebben jullie aan De Kindertelefoon 2 vragen gesteld waarvan ik heb gezegd dat ik er in januari op terug zou komen. Het gaat om de volgende vragen:

  1. Vragenlijsten op een andere plaats op het forum
  2. Zouden jullie een keer na willen denken hoe we toch in contact met elkaar kunnen blijven na dat we 19 zijn geworden?

We hebben dit binnen de organisatie met elkaar besproken en ik geef jullie hierbij de uitkomsten hiervan.

  1. Rond het gebruik van vragenlijsten zijn er verschillende behoeftes. We horen berichten dat gebruikers ze irritant vinden en ze niet willen zien. Of er wordt gevraagd of ze op één plek op het forum kunnen komen. Aan de andere kant zien wij dat veel gebruikers de vragenlijsten plaatsen en dat er veel reacties op komen. Wij zijn dan ook tot de conclusie gekomen dat er veel jongeren zijn die antwoorden willen ophalen via een vragenlijst. Dit past het beste in een topic in het thema waar het over gaat. We snappen ook dat niet alle gebruikers hierop zitten te wachten, maar wanneer je geen behoefte hebt om er 1 in te vullen of te lezen, dan hoef je het topic ook niet te openen. We hebben dan ook besloten om de vragenlijst te blijven toestaan en niet op één centrale plaats op het forum te zetten.
  2. We snappen echt heel goed de behoefte van gebruikers die vaak op het forum actief zijn om in te contact te blijven met andere gebruikers waarmee ze goed contact hebben op het forum. Toch kunnen wij als De Kindertelefoon geen uitzonderingen maken in het uitwisselen van gegevens. De Kindertelefoon staat echt voor anonimiteit en veiligheid van onze doelgroep. Op het moment dat wij toch voor uitwisseling zorgen, betekent dit dat we deze beide punten niet meer kunnen waarborgen.

We hopen hiermee duidelijk antwoord te hebben gegeven op jullie vragen, al is het misschien niet het antwoord dat je had willen horen.

Groetjes,

Carolien (Community Manager)

Reputatie 6
Badge +3

@Spookyzx: het klopt wat gezegd is over dat nummer. Dat is idd een uniek nummer dat een account krijgt. Het klopt dat dit meer nummers zijn dan de actieve gebruikers. Er zijn namelijk in de loop van de jaren ook accounts verwijderd. Wanneer gebruikers 19 jaar zijn worden bijvoorbeeld accounts verwijderd.

En dan nog een reactie op jullie vragen over het bannen van gebruikers:

In de forumregels staat het volgende:

Bij een lichte overtreding krijg je een eerste waarschuwing. Bij een tweede lichte overtreding krijg je een tweede waarschuwing. Bij een derde waarschuwing binnen een jaar of bij een zware overtreding wordt je account geblokkeerd. Je kan dan niet meer inloggen op het forum. Waarschuwingen ontvang je altijd per mail. 
De moderators (beheerders) van De Kindertelefoon beoordelen of een overtreding een lichte of zware overtreding is.

Wanneer gebruikers het hier niet mee eens zijn, kunnen zij hierover een bericht sturen landelijkbureau@kindertelefoon.nl.

Joey2500 heeft een reactie van ons gekregen via de mail.

Groetjes,

Carolien (Community Manager)

Andere account is vgm niet gebanned want anders zoi doe anonymous  heten

 

Daarnaast zou ik het vreemd vinden als je geen mail gekregen heb, heb je wel het goede mail adres?

hi ronald2001,

volgens mij wordt een account niet gelijk opgeheven als je geband wordt. Het oorspronkelijke account van joey5002 is ook nog gewoon te bekijken. Het is dan alleen geblokkeerd voor de gebruiker, zodat deze er niet meer op kan inloggen. (Graag reactie van KT als dit niet klopt)

Op zichzelf lijkt dat mij ook wel logisch. Het zou gek zijn dat al je reacties, die je ooit gepost hebt en waar niks op aan te merken is geanonimiseerd worden, omdat je kennelijk 1 of een paar reacties hebt gepost die niet aan de forumregels voldoen.

Wel kan ik me voorstellen dat iemand, die hier alleen maar een account aanmaakt om te rellen en dingen te doen die hier niet mogen, volgens de forumregels, behalve een ban, ook een verwijdering van het hele account krijgt.

Volgens mij heeft joey5002 hier ruim 230 reacties gepost (sinds april 2018), waarvan er kennelijk een paar niet voldeden aan de forumregels. Ik snap dat de KT hier een waarschuwing voor zou kunnen geven, maar ook niet meer dan dat. Bij een 3e waarschuwing binnen een jaar (of een zeer grove overtreding in eens?) kan KT besluiten iemand te bannen.

Ik lees dat joey5002 kennelijk niet op de hoogte was van eerdere waarschuwingen en mede daarom (?) verrast is door het krijgen van een ban.

Dat laatste is slechts een vermoeden, dus ik kan hier eigenlijk geen harde uitspraken over doen.

Ik neem aan dat de KT zich aan hun eigen regels houdt en de forumgebruikers op de hoogte  stelt van overtredingen en andere op- en aanmerkingen via de mail toe stuurt.

Dat is dus iets wat KT en joey5002 onderling op moeten lossen.

Tot slot nog een vraagje aan de KT:

is er een vast protocol wat er met je account gebeurd in geval van een ban of wordt dit overgelaten aan de individuele KT-medewerker die een overtreding constateert?

En in het geval dat het account blijft bestaan na een ban (dus niet geanonimiseerd wordt) en de gebande gebruiker wil dat account dan laten verwijderen. Hoe kan de gebande gebruiker dat dan voor elkaar krijgen als hij/zij niet meer in kan loggen op zijn gebande account. Heeft de KT daar ook over nagedacht?

 

Groetjes,

M&M's

 

PS het lijkt me wel logisch dat als je om een goede reden geband bent, dat een nieuw aangemaakt account door dezelfde persoon ook weer geband wordt. Maar goed, kennelijk doet joey dit (nieuw accout aanmaken) om duidelijkheid te krijgen, omdat hij geen andere manier heeft of weet om in contact te komen met de KT.

Btw, is er een mailadres of contactformulier dat je in kunt vullen als je dergelijke vragen hebt aan de KT?

Ik dacht dat die mogelijkheid er wel was, maar weet zo even niet waar ik die kan vinden.

Badge +2

Hoi,

 

Zijn de opgegeven mailadressen in gebruik en juist? Wanneer een account door De Kindertelefoon wordt geblokkeerd ontvangt de gebruiker hier altijd een mail van met de uitleg waarom je geblokkeerd wordt. Dit geldt ook voor waarschuwingen die gegeven worden. Deze waarschuwingen worden gemaild naar het adres die je hebt opgegeven tijdens het maken van je account. Bij meerdere accounts kunnen dit dus meerdere e-mailadressen zijn. Daar zou je dan de mails dus terug moeten vinden! Als deze niet terug te vinden zijn in je inbox, zou je kunnen kijken in de ongewenste mails (spam).

 

Groetjes,

Emma D.

De Kindertelefoon

Andere account is vgm niet gebanned want anders zoi doe anonymous  heten

 

Daarnaast zou ik het vreemd vinden als je geen mail gekregen heb, heb je wel het goede mail adres?

Badge

Ik heb geen mail gekregen van de kindertelefoon en dit andere account (joey2005) is nu ook al gebant ik zie niet waar dit voor nodig is.

Zou aub iemand van de kindertelefoon hier mij een antwoord o po kunnen geven want ik heb ook heen mail gekregen

Als dit account ook gebant gaat worden weet ik niet meer wat ik kan doen

Gr joey

Heyo,

Lol dat over het klavertje 4 staat letterlijk in dit topic.

Oh je hebt helemaal gelijk lol, had helemaal niet gekeken naar wat er in de topic als eerste stond Thnx!

@M en Ms Oeh dat zou het best kunnen zijn inderdaad. Ik heb er nooit zo naar gekeken.

ik blijf dan alsnog toch benieuwd wie mijn laatste vraag weet te beantwoorden:bulb:

Thanks iedereen!

See ya!

Spookyzx. 

@M en Ms dat is idd zo als je t nu zegt

Een beetje voor in t database, t nummer is een vaste waarde, veranderd niet. Maar je handtekening, naam, intresses, badges enz wel

Dus als je in de database dat nummer invult dan krijg je de bijbehoorde info

 

Thanks m en ms

 

2 Dit kwam ik eigenlijk pas net achter, maar als ik met mijn muis over mijn naam ga, dan zie ik rechts onderin mijn naam, met een getal erachter. Ik heb bijvoorbeeld 44566, en als ik kijk bij Ronald bijvoorbeeld dan staat er 46092. Is dat cijfer het nummer dat je bent. Dus ik ben forumlid 44566 en Ronald is forumlid 46092. 

 

Volgens mij is dat een uniek nummer dat je toegekend krijgt zodra je een account aan maakt. Het nummer blijft altijd bij jouw account, terwijl jouw gebruikersnaam aangepast kan worden. Door dit unieke nummer, kan KT jouw gebruikersnaam dus overal, bij elke reactie en elk topic van jou, in één keer aanpassen. Ook worden je reacties geteld en wordt bijgehouden welke badges je hebt verdiend etc.

 

Als je op de desktopversie zit, kijk dan maar eens rechts op je scherm (webpagina van actieve topics) naar die kolom waar iedereen wordt genoemd die pas een badge heeft gekregen. De nummers  van de accounts zijn bijna opeenvolgend. 

 

Je zult denken, waarom ontbreken er soms nummers tussen de verschillende gebruikers. Nou daar heb ik ook wel een verklaring voor. De ‘ontbrekende’ nummers zijn waarschijnlijk van mensen die al wel een account hebben aangemaakt, maar nog niet daadwerkelijk een topic hebben aangemaakt of een reactie hebben gepost. 

Er zijn vast mensen die alvast een account aanmaken om op een later moment te kunnen reageren op topics. Of gwn nog even nadenken over hoe ze hun eigen vraag in een topic willen gaan stellen.

Ik denk dat KT dit wel kunnen bevestigen, maar dat wachten we dan maar even af.

 

Over die andere vraag ga ik nog eventjes nadenken, maar ik denk dat het de actieve of iig nog bestaande accounts zijn. Dus, accounts die ooit aangemaakt zijn en nu nog steeds bestaan. Een (groot) gedeelte wordt naar alle waarschijnlijkheid niet heel actief gebruikt.

Als ik er nog een aanvulling op heb, dan post ik die later nog wel.

 

Groetjes,

M&M's

Reputatie 6
Badge +5

@Pin bedankt voor je reactie! Het stond inderdaad in dit topic, die heb je snel gevonden!

Wat jullie zeggen over het aantal accounts zou kunnen kloppen maar ik geef de vraag alsnog door :)

Groetjes,

Renske
De Kindertelefoon

Lol dat over het klavertje 4 staat letterlijk in dit topic. Ik quote:

"Klavertje vier | Een klavertje vier kun je aan iemand geven die een bericht heeft gepost dat je heeft geraakt. Met een klavertje vier kun je een gebruiker laten zien dat je hem of haar steunt. De vier blaadjes staan symbool voor hoop, vertrouwen, liefde en geluk."
 

De tweede vraag weet ik ook niet, maar ik denk dat het iets is met idd het aantal accounts die er op dit moment aangemaakt zijn. Heel veel mensen maken helemaal geen gebruik van dit forum, maar hebben hun account niet laten verwijderen. Daarom zijn het er denk ik zo veel, maar idk waar het cijfer precies vandaan komt.

Reputatie 6
Badge +5

Hoi Spookyzx,

Leuke vragen!

  1. Het klavertje vier is bedacht om iemand een hart onder de riem te steken, succes of geluk te wensen of te laten zien dat je aan diegene denkt! Eigenlijk wat @Dr8gon99 ook zegt! Maar je mag hem ook gebruiken om te laten zien dat je iets leuk vindt :smile: .
  2. Goeie vraag! Ik heb daar geen antwoord op maar ik ga je vraag doorgeven zodat je binnenkort wel een antwoord hebt. 

Groetjes,

Renske
De Kindertelefoon

over het algemeen zijn er meer dan 80 actieve accounts maar sommige reageren niet of gebruiken het nooit meer, daarnaast neemt een pc codering vaak bepaalde cijfers niet zoals, 00001 en 0000 dus wss heeft hij er een paar overgeslagen

Hallo Spookyxz :)

Op je eerste vraag kan ik wel antwoord geven maar je tweede niet, daarvoor heb je De Kindertelefoon nodig. Een klavertje-vier geef je als je iemand steunt of als diegene een zeer goede of helpende reactie plaatst of een mooi topic :)

-Dr8gon99

Heyo Kindertelefoon,

Ik had 2 vraagjes over het forum.

1 Het klavertje vier, wat houdt die eigenlijk in? Is het een soort van like- button om te zeggen dat je iets leuk vind, of is het meer iets van dat je iemand geluk wenst? 

2 Dit kwam ik eigenlijk pas net achter, maar als ik met mijn muis over mijn naam ga, dan zie ik rechts onderin mijn naam, met een getal erachter. Ik heb bijvoorbeeld 44566, en als ik kijk bij Ronald bijvoorbeeld dan staat er 46092. Is dat cijfer het nummer dat je bent. Dus ik ben forumlid 44566 en Ronald is forumlid 46092. 

Maar als dat zo is, wat haast wel zo lijkt, wat betekent dan dat getal dat staat op het begin scherm. Daar staat 13.840 leden. Het zou natuurlijk kunnen zijn dat de mensen die hier een account aanmaken en die later weer verwijderen niet bij de 13.840 leden staan, maar dan alsnog. Zijn er dan echt 13.840 leden momenteel actief op de kindertelefoon? Ik dacht zelf namelijk dat, dat er maar 80 ofzo waren. 

Oke het zijn 3 vragen haha.

See Ya! 

Spookyzx.

Heyo,

Een vragenlijst en een enquête lijken inderdaad veel op elkaar, toch zijn het 2 verschillende manieren om informatie te verzamelen.

 Enquêtes:  zijn de conventionele manier om onderzoek uit te voeren waarbij de ondervraagden worden bevraagd, met betrekking tot hun gedrag, bewustzijn, motivaties, demografie en andere kenmerken.

Omgekeerd, vragenlijsten: zijn een hulpmiddel voor het verkrijgen van gegevens over een bepaald onderwerp, waarbij het gaat om het verspreiden van formulieren die bestaan ​​uit vragen met betrekking tot het onderwerp dat wordt bestudeerd.

Belangrijkste verschillen tussen enquête en vragenlijst

Het verschil tussen vragenlijst en vragenlijst kan duidelijk worden weergegeven op de volgende gronden:

  1. De term enquête betekent het verzamelen, opnemen en analyseren van informatie over een bepaald onderwerp, een gebied of een volksgroep. Vragenlijst impliceert een formulier met een reeks kant-en-klare vragen, afgeleverd bij mensen om statistische informatie te verkrijgen.
  2. Het onderzoek is een proces van het verzamelen en analyseren van gegevens van de bevolking. Integendeel, de vragenlijst is een instrument dat wordt gebruikt bij het verzamelen van gegevens.
  3. Het onderzoek is een tijdrovend proces, terwijl de vragenlijst de minst tijdrovende methode voor gegevensverzameling is.
  4. Het onderzoek wordt uitgevoerd terwijl de vragenlijst wordt afgeleverd, verspreid of per e-mail aan de respondenten wordt verzonden.
  5. In een enquête kunnen de vragen die in de enquête worden gesteld een open of gesloten einde hebben, wat afhangt van het onderwerp waarvoor de enquête wordt uitgevoerd. Aan de andere kant kan in de vragenlijst alleen vragen met een gesloten einde worden opgenomen.
  6. Het antwoord dat door de respondenten tijdens het onderzoek werd gegeven, kan afhankelijk van de vraag subjectief of objectief zijn. De respondenten daarentegen geven objectieve antwoorden op de vragenlijst.

Ik heb dit van deze site afgehaald. Ik wist zelf ook niet echt wat het verschil tussen de twee waren. Ik denk dat de Kindertelefoon het beter kan uitleggen haha.

 

See Ya!

Spookyzx.

Reageer