Sticky

Veelgestelde vragen - Hoe werkt het forum?



Toon eerste bericht

691 reacties

Reputatie 7
Badge +6

Het is nu natuurlijk al aangepast maar ik vind het een goede tekst hoor, alleen @tim16 heeft wel gelijk, ER moet er wel bij

Groetjes mij @Anoniemxv 

Reputatie 5

Hey,

Effe een vraagje.…

Je hebt bij menu verschillende opties (forumoverzicht, recent actieve topics, actief sinds laatse bezoek en onbeantwoorde vragen), bij onbeantwoorde vragen staan ook altijd vragen (bovenaan) die wel beantwoord zijn, waarom is dat, want het zijn toch onbeantwoorde vragen? Of ligt dat aan mij?

Alvast bedankt! (:

Reputatie 7
Badge +17

Ik krijg heel af en toe een privé bericht van mods. Die zijn niet meer voor ons te lezen sinds privé berichten echt zijn uitgeschakeld voor gebruikers. Een mailtje lijkt me dus iets handiger😉

 

@Marieke Toch komt het nog wel eens voor. Heb daar ook al eens over gepost (zie quote)  @AnneW zei toen in een reactie dat het bericht per ongeluk was verstuurd. Moet zeggen dat ik daarna nog 2 of 3 keer een privé bericht hebt gehad. Dat is verder geen ramp dus ik heb het niet meer gemeld maar het gaat dus nog wel eens mis. 😉

Reputatie 7
Badge +3

Hoi @Jesse08 ,

Dat klopt en we gaan zeker reageren. Vanavond gaat het mij niet meer lukken om met een inhoudelijke reactie te komen, morgenmiddag zal ik uitgebreider reageren.

 

Groet,

Luuk

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @OnbekendeAnnoniem ,

 

ik heb eens een grondige zoekactie op touw gezet en overal gekeken naar de reacties die jij noemt. Van de 2 die je net noemde geen spoor, maar jouw reactie op het receptentopic waarvan je op 11/7 vertelde dat je die kwijt was,  heb ik gevonden en weer geplaatst. Het is onbekend waarom deze niet geplaatst is, want er worden geen regels overtreden, de reactie is niet dubbel en het topic zelf bestaat ook gewoon nog.

 

En dan nog effe een vraagje: In sommige topics kan je eigenlijk niet veel anders dat forumregel 5 overtreden. Waarom blijven die topics staan, want we krijgen wel steeds te horen dat we ons aan forumregel 5 moeten houden, maar er is ook geen manier om ons eraan te houden? (ik vind ze meestal wel leuk😊

 

Ja, dit vinden wij zelf ook lastig, vaak is het zo’n grijs gebied. We werken met veel verschillende moderators die allemaal de regels net iets anders interpreteren. Soms wordt een nieuw topic doorgelaten door de moderator die dan dienst heeft, en merken de moderatoren die daarna komen dat de reacties vaak tegen regel 5 aanzitten. We overleggen dan wel wat we kunnen doen, maar als er niet echt een regel wordt overtreden dan kiezen de meesten er vaak maar voor om het topic te laten voortbestaan.

 

Oja, nog effe iets dat hier helemaal niks mee te maken heeft…. Gaan jullie soms ook niet stuk om reacties of verhalen van sommige? Gewoon als je die bloopers leest enzo? Jullie zijn ook mensen, dus lijkt me wel, zou het wel graag willen weten! Ben nieuwsgierig geworden!

Absoluut! De dingen die jullie schrijven zijn soms echt hilarisch. Juist jullie verhalen en oprechte inkijkjes in jullie leven maken dat wij dit werk zo waardevol vinden om te blijven doen. Dus, bedankt dat jullie zijn wie jullie zijn!

 

Nog 1 ding, in het begin kreeg ik heel veel mailtjes als er iets geplaatst was in een topic, maar nu krijg ik heel veel mailtjes niet meer, hoe kan dit?

Je bedoelt die automatische mailtjes dat er een nieuwe reactie is gekomen in een topic, waarin jijzelf ook iets had geplaatst? Je kan zelf instellen of je daar een mail van wil ontvangen.  Ga naar Mijn profiel, instellingen wijzigen, en daar zie je de verschillende opties. Misschien kan je eens kijken welke opties er bij jou aangevinkt zijn.

 

Groetjes, Marieke / De Kindertelefoon

 

Reputatie 7
Badge +3

Top @Luuk ! Bedankt!

Ik vind het zo goed, ik heb verder geen suggestie.

Hey,

Effe nog een vraagje…. Soms verdwijnen er reacties van mij, en iedereen zegt steeds dat het aan me internet verbinding ligt, maar ik weet zeker dat dat niet zo is. Mijn internet verbinding is meestal goed en anders merk ik dat wel. Ze gaan in de check en komen er dan nooit meer uit ofzo. Ze zijn dan ook niet afgekeurd, want niemand heeft ze dan gezien. Of pas had ik een reactie geplaatst en die is ook echt geplaatst na een check, en een paar uur later is ie gewoon verwijderd ofzo. Ik heb echt geen idee meer wat er mee is gebeurd. Dus hebben jullie antwoord op dit (voor mij een ) mysterie? Ik wil eigenlijk wel graag weten wat er precies mee gebeurd.

Alvast bedankt!

Ajuus!

Reputatie 7
Badge +12

Hallo @Kindertelefoon,

Ik heb dus een vraag, ik wil graag en verhaal posten om te delen met anderen zodat ze dat kunnen lezen. Maar ik vroeg me af of dat dan tegen de forum regels is? Het is in het Engels geschreven, maar ik was wel van plan om ook een Nederlandse versie te doen.

Ik hoop dat het mag!

-OnlyMe

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @OnlyMe ,

 

ik las dat je ergens anders schreef dat je fan fiction had geschreven inderdaad. Leuk dat je dat wil delen! Dat mag hoor. Wel goed zoals je zelf al zegt om het in het Nederlands te doen, zodat het voor iedereen leesbaar is. En zolang de reacties over jouw verhaal blijven gaan, is het helemaal prima.

Groetjes, Marieke

Reputatie 7
Badge +19

Mag je vermelden in welke stad je woont?

Hoezo is dit topic sticky in Seksualiteit?

https://forum.kindertelefoon.nl/seksualiteit-32/wat-vindt-een-meisje-mooi-79078

 

Reputatie 7
Badge +17

Ik krijg heel af en toe een privé bericht van mods. Die zijn niet meer voor ons te lezen sinds privé berichten echt zijn uitgeschakeld voor gebruikers. Een mailtje lijkt me dus iets handiger😉

 

@tim16 

Je hebt gelijk, het privébericht is per ongeluk aan je gestuurd. 

Je hebt ook een email van ons ontvangen.

Groetjes,

Anne  - De Kindertelefoon

Reputatie 7
Badge +19

Ja het is nogal onduidelijk @Rob_ Graag een duidelijk antwoord in jouw topic

Reputatie 1
Badge

Hoi @wilhelmavemela,

Bedankt voor je vraag! Ik weet niet zeker of dit wel of niet mag, dus ik heb je vraag doorgegeven aan de community manager. Je zult hier binnenkort reactie op krijgen. 

Groetjes,

Ilse 

De Kindertelefoon

 

Reputatie 7
Badge +17

@ikweethetnietmeer2009 de checks zijn echt random. Je wordt dus niet sneller gecontroleerd als je al waarschuwingen hebt (ik heb zelf ook al 2 waarschuwingen en lang niet al mijn berichten gaan in de check).

 

Reputatie 7
Badge +17

@Felix Je kunt geen mensen volgen. Alleen topics

Ik denk dat 113 Zelfmoordpreventie een betere plek is om dit soort dingen bij neer te leggen. Ook zou ik niet wachten tot morgen en gewoon nu met hen gaan praten, want het klinkt wel alsof je die hulp kan gebruiken.

@Carolien_ ,

 

@Pin@TheMightySlayer@Blue@ronald2001@Spookyzx@M en Ms ,

Een tijdje terug hadden jullie het over de vragenlijsten. Ik heb dit binnen de organisatie besproken en we snappen jullie irritatie en vragen hierin. We hebben aan de bouwer van het forum gevraagd of bepaalde topics (zoals vragenlijsten) uit de actieve topics kunnen blijven. Op dit moment is dit helaas nog niet mogelijk. We proberen wel dit uiteindelijk voor elkaar te krijgen, maar hierin zijn we afhankelijk van andere organisaties.

We staan er ook zeker voor open om vragenlijsten in een subforum te plaatsen. Dit zorgt er alleen niet voor dat deze topics niet in de actieve topics lijst voorkomen. We vragen ons dan ook af of dat echt voor een oplossing zorgt voor jullie.  Ik hoor graag hoe jullie hier naar kijken. 

Alvast bedankt voor jullie reacties!

Groetjes,

Carolien

 

bedankt voor je reactie en aandacht die je aan het 'vragenlijsten vraagstuk’ hebt gegeven. Sorry voor de late reactie van mijn kant, maar ik ben door omstandigheden hier ff een weekje of 5 niet geweest.

 

We staan er ook zeker voor open om vragenlijsten in een subforum te plaatsen. Dit zorgt er alleen niet voor dat deze topics niet in de actieve topics lijst voorkomen. We vragen ons dan ook af of dat echt voor een oplossing zorgt voor jullie. 

 

Precies dat 'probleem’ (nog steeds getoond worden in de actieve topics lijst) had ik al aan zien komen en daarom heb ik in mijn reactie van 27 april 2020 (https://forum.kindertelefoon.nl/over-de-kindertelefoon-54/veelgestelde-vragen-hoe-werkt-het-forum-36130?postid=355622#post355622) al  een suggestie gedaan hoe je dat 'probleem’ zou kunnen oplossen/aanpakken.

 

Ik snap dat jullie mogelijkheden om aanpassingen aan het forum te maken technisch (en misschien ook wel financieel) beperkt zijn, maar ik kon uit jouw reactie niet opmaken of jij/jullie mijn suggestie hiervoor hebben meegenomen in de reactie die je op 14 mei j.l. hebt gepost.

Ik ben dus benieuwd naar jouw reactie en ook de mogelijkheden en onmogelijkheden om het forum aan te kunnen passen.

Voor de duidelijkheid: het gaat dan NIET over het wel of niet tonen in de actieve topics lijst van bepaalde topics (in dit geval vragenlijsten), maar over het WEL of NIET tonen van een (nieuw) subforum (waar al die vragenlijsten dan in geplaatst zijn).

 

@Pin en @Spookyzx 

sorry dat ik niet eerder op jullie reacties heb gereageerd, maar dat kwam door omstandigheden (corona gerelateerd / ombouwen van de zaak van papa etc / heropening vandaag om 12.00 uur / fingers crossed).

Ik ben het eens met jullie dat er altijd mogelijkheden zijn om de 'vragenlijsten te omzeilen'. Die mogelijkheden ken en gebruik ik zelf ook wel als ik even geen vragenlijsten wil zien.

Ik heb vanuit de gedachte:

https://a2n9b7p7.stackpathcdn.com/wp-content/uploads/worry_quotes_3.jpg

geprobeerd een oplossing te bedenken die voor ‘iedereen’ zou kunnen werken. Ik zeg niet dat ik het probleem daarmee heb opgelost, maar ik heb wel een poging daartoe gedaan.

Het is aan de KT en de websitebouwers om te bekijken of mijn voorstel bruikbaar, uitvoerbaar etc. is.

Bedankt iig voor jullie reacties :relaxed:

 

Het is, voor mij iig, nu even afwachten op de reactie van Carolien van de KT

 

Groetjes,

M&M's

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @ikweethetnietmeer2009,

 

volgens mij gebruiken ze juist zoveel mogelijk standaardberichten, zodat elke moderator op dezelfde manier reageert en er dus geen (of minder) verwarring is over wat ze precies bedoelen.

Soms zie ik wel dat een moderator en nog een extra regeltje aan toevoegt voor extra duidelijkheid of er namen van forumleden bij zet zodat het duidelijk is dat het voor bepaalde personen bedoeld is en niet voor iedereen. Zoiets.

 

Als je een officiële waarschuwing krijgt staat dat duidelijk in de mail vermeld.

Ik heb daar al eens iets over gepost in

Soms krijg je in een topic wel dat een moderator zegt dat iets niet mag of dat je op bepaalde forumregels moet letten, maar dat is dan vaak alleen maar een advies en niet een officiële waarschuwing, want daar krijg je ALTIJD een mailtje over.

 

Gelijk nog maar een vraagje/ paar vraagjes aan de Kindertelefoon:

waarom kunnen wij als forumleden niet in ons profiel zien hoeveel waarschuwingen wij hebben en wanneer die verlopen. Dat zou wel handig zijn.

Volgens mij kunnen jullie dat ook gewoon zien en waarom wij dan niet?

Ik weet dat ik vorig jaar 2 waarschuwingen heb gekregen en daarom ben ik hier ook een half jaar niet geweest omdat het vorig jaar best een soort revolutie aan de gang was en ik bang was voor een derde waarschuwing  en dat mijn account dan verwijderd zou worden.

Eigenlijk was ik van plan om hier een jaar weg te blijven (dus dat die waarschuwingen eerst zouden verlopen), maar vanwege @jaivy  was ik terug gekomen omdat ik iets wilde posten vanwege wat hij in een topic schreef.

Volgens mij zijn mijn waarschuwingen verlopen, maar dat weet ik dus niet zeker en misschien heb ik wel een keertje een mailtje met een waarschuwing gemist, want ik heb volgens mij al 2000 mailtjes van jullie gekregen, als het er niet meer zijn.

Het is niet zo dat als ik weet dat ik geen waarschuwingen meer heb, dat ik me dan niet aan de regels ga houden, maar als je weet dat je al eentje en zeker als je weet dat je er twee hebt dat je dan toch extra oplet en soms echt het gevoel hebt dat alles wat je schrijft 'dodelijk’ kan zijn en dat is geen fijn gevoel…..

Ik weet dat je een mailtje  krijgt over een officiële waarschuwing, maar jullie zetten ook in elk mailtje dat je mailtjes beter weg kan gooien, om te voorkomen dat iemand anders die kan lezen…

Hoe kan ik dan makkelijk bijhouden hoeveel waarschuwingen ik dan heb…….in codetaal een boodschap op een papiertje zetten ofzo en dat in een kluis stoppen en in een andere kluis de 'vertaalsleutel’ van die geheime boodschap….sorry misschien overdrijf ik nu een beetje, maar ik hoop wel dat jullie begrijpen wat ik bedoel…..

 

 

Nog even iets anders, nu ik hier toch ben:

Zoals andere moderators hebben aangegeven kunnen er verschillende redenen zijn waarom je reactie wordt verwijderd door ons. Al wel om de regels, dan wel over een topic waar je op hebt gereageerd. In dat laatste geval proberen we altijd wel mailtjes te versturen.

 

ok

 

In sommige gevallen is het ook zo, dat er al heel wat reacties zijn geplaatst. Dan is het voor ons soms te veel werk om ieder kind dan een mailtje te sturen dat er een reactie is verwijderd, vanwege het verwijderen van een topic.

 

nou ja, kennelijk was het al teveel als er reacties van 3 verschillende forumleden staan, want dat was zo in mijn geval dat er een topic verwijderd was waar ik op gereageerd had en ik er helemaal niks over heb ontvangen in de mail.

 

Ik had er nog wel een mailtje over gestuurd, zie 

maar ja, dat had ook niet zoveel zin,,,,

Dat wordt nu opgelost heb ik begrepen, dus dank jullie wel daarvoor 🙂

 

Ik snap natuurlijk dat jullie echt jullie best doen en dat er altijd wel eens iets niet helemaal goed gaat, dus daar wil ik zeker niet over zeuren. Ik wil jullie bedanken voor alles dat jullie doen en het meeste gaat goed, dus een compliment daarvoor is ook wel eens goed om te geven 👍.

Ik bedoel dit dus vooral als iets dat het werk voor jullie alleen maar makkelijker kan maken en dan heb ik het over:

misschien is het dan tijd voor een ‘tooltje’ dat moderatoren aan kunnen klikken en dat daardoor automatisch een verzendlijstje aangemaakt wordt van alle forumleden die op een bepaald topic hebben gereageerd? Dan is het ineens niet meer teveel werk om iedereen een berichtje te sturen….

Het zou dan wel handig zijn dat niet iedereen die dat berichtje dan ontvangt de hele mailinglijst krijgt te zien,,, wel zo netjes en misschien is dat heel simpel op te lossen door iedereen die dat mailtje moet ontvangen dan als BCC in de lijst te staan komt…. zomaar  en tip, verder weet ik er  ook niet alles van… ik probeer gwn een beetje mee te denken..

Ik kan me voorstellen dat jullie dit tooltje niet willen gebruiken bij het verwijderen van topics waar al 6 jaar niet meer op gereageerd is, maar dan is iedereen waarschijnlijk toch al  ‘Anonymous’ en sws van het forum verwijderd, toch? Behalve dan die accounts die na  meer dan 6 jaar nog steeds bestaan om één of andere voor mij onduidelijke reden..

 

 

Ik lees het wel weer.

Alvast bedankt voor jullie snelle reactie 🙃

 

Gr. MickeyMouse

@MickeyMouse 

 

hey kt, hebben jullie soms gewoon standaard berichten? ik zie wel eens vaker dat je op ongeveer hetzelfde onderwerp bijna precies hetzelfde reactie staat

Dat idee had ik ook. Vooral over zelfmoord, altijd 113. En veilig thuis krijgen ook vele te horen. Vind dat eigenlijk wel jammer, als dat zo is. Dan schiet je er in mijn ogen niet zoveel mee op, maar goed, da’s mijn mening!

hey 

 

ik ben de vragenlijsten eigenlijk ook wel zat. 

 

ik wouw van de week toen ik me weer ff oke voelde ff op toppics van andere reageren maar ik zag eerst 15 vragenlijsten en daarna zag ik pas 1 ander toppic. en als je dan daar op heb gereageerd moet je weer tich langs om weer een ander toppic te vinden. toen ik na zoveel vragenlijsten 1 ander toppic dacht te zien was het een onherkenbare vragenlijst. toen heb ik kt af gesloten omdat ik ze echt zat was… 

 

ik vind ronalds idee wel een goeie. of gewoon zo als eerder is aangegeven kijken of je bvb het woord vragelijst in kan vullen dat hij alle toppic skipt met dat woord er in. dat zou ook heel fijn zijn.  

 

groetjes blue

Reputatie 7
Badge +6

Ik vind het zelf een beetje onzin die standaard berichten... Bijvoorbeeld als iemand heel erg in de problemen zit dan is jullie reactie vaak:

Hoi *naam gebruiker*

We lezen dat je in een lastige situatie zit. Je kunt De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen of samen met de Kindertelefoon wil kijken hoe je je situatie kunt verbeteren. 

*naam van degene*(De Kindertelefoon) 

Maar jullie kunnen misschien de tekst een beetje anders maken 👇🏼 (Het is maar een ideetje ;))

Hoi *Naam gebruiker*

Heel goed van je dat je dit vertelt! Je zit in een nogal lastige situatie zien we. Onthoud dat je niet alleen voor staat. Je kunt met De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen of samen met de Kindertelefoon wil kijken hoe je je situatie kunt verbeteren. Nogmaals heel goed van je dat je dit durft te vertellen!

Veel sterkte!

*Naam*(De Kindertelefoon) 

Ik denk dat het zo beter en fijner is voor de forumgebruikers, want als jullie ieder keer dezelfde berichten plaatst, dan voelen de forumgebruikers niet serieus genomen. :) 

Liefs xxx Banaantje <3

Reputatie 7
Badge +17

Hoi,  vanochtend om ong. 09:30 heb ik een reactie geplaatst op dit topic. 

Het is nu  14:25.  En nog is ie niet door de check. Ik heb ook geen mail er over.  Dat vind ik eerlijk gezegd niet echt top.  

Groeten, Tartan13 

Ik wil er toch wat over kwijt. Die vervelende checks voelen voor mij gewoon als pesterijen.  Ik ben er al eens 2 maand om weggebleven en ze zijn er nog. Het jaagt mensen weg. Mij wel iig. En heel vaak treft het juist de meest aardige beleefde en lieve mensjes hier, zoals Tartan, die blijkbaar ook al zijn naam verplicht moest veranderen. Wat doet die lieverd nou zo verkeerd dat jullie hem zo streng aanpakken?  . Ik baal er iig van. 

Sjammetje 

Reageer