Tip voor Kindertelefoon voor gebruikersnaam aanpassen

  • 24 March 2016
  • 6 reacties
  • 362 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hallo Kindertelefoon,

er viel me iets op gisteren toen ik toevallig bij het topic "Gebruikersnaam aanpassen" keek. Er was een nieuw berichtje en ik had niks beters te doen en dus keek ik er naar.
Kinderen vragen dan: ik wil mijn "oude naam" veranderen in mijn "nieuwe naam". Vaak noemen ze hun oude naam zelf niet in het berichtje, omdat die automatisch als afzender bovenaan het berichtje staat en weet de Kindertelefoon over wie het gaat.

Het "probleem" waar ik het over heb gaat niet over diegenen die vragen wil je mijn oude naam "Pindakaaspotdekseltje" veranderen in "Gummibeertje1234", maar wel bij kinderen die vragen wil je mijn oude naam "PietJanKlaasvandenB" veranderen in "Lollipop", omdat mijn huidige naam mijn eigen naam is of omdat kinderen uit mijn klas me onder die naam kennen vanwege een andere site of zo.
Bij het beantwoorden van deze berichtjes zie ik nogal eens een keertje in de reactie van de Kindertelefoon staan:

"Hoi PietJanKlaasvandenB (oude naam dus),

we hebben je naam veranderd in Lollipop
enz."

Ik snap wel dat klinkt persoonlijker en goed bedoeld, maar ja de meeste snappen de aanpassing ook wel zonder die oude naam en krijgen hier (als ze dat ingesteld hebben) ook een mailtje over.

Dus ja dan denken ze dat ze vanaf dan soort van anoniem zijn door de nieuwe naam, maar dan kan iedereen, die net zo gek is als ik ben, en al die naamswijzigingen doorleest, nog steeds zien wie het is. Ik weet wel dat bij alle topics de nieuwe naam komt te staan, das geen probleem daar dus.

Ik hoop dat ik het duidelijk heb uitgelegd. Is er niet een protocol voor de medewerkers van de Kindertelefoon, hoe ze dat zouden moeten doen? Of vinden jullie niet dat het een probleem zou kunnen zijn of is?

Ik ben benieuwd naar jullie reactie.

Verder vind ik het top wat jullie doen, complimenten. Maar dit puntje wilde ik even noemen.

Groetjes,
JJ

6 reacties

Ja das me trouwens ook op gevallen jaaa
Ik ben het altijd vergeten te melden lol, heel goed van je man!
Ja ik lees topics van 'over de kindertelefoon' als ik verder niks te doen /lezen is....
Heel goed van je! Ik wacht ook de reactie af
haha @angovis, ja das toevalstreffer dat ik t zag, eerst wilde ik t niet posten, omdat ik dacht dat het te onbenullig was.
Maar ja, toch maar gedaan en nu ff afwachten wat het management van Kindertelefoon er van vindt
Reputatie 2
Badge +3
Hoi JJboy,

Wat goed dat je dit opgemerkt hebt! Het is inderdaad niet handig als we dan de oude naam noemen. Bedankt voor je tip. We zullen er op letten.

Groetjes,

Hester van de Kindertelefoon
Hoi Hester,

Cool.

Goed dat jullie er op gaan letten.

Ik had eerst gedacht dat jullie die berichtjes eigenlijk helemaal niet zichtbaar zouden hoeven maken, want eigenlijk is veranderen van gebruikersnaam soort van privé aangelegenheid, maar toen bedacht ik dat er misschien ook kinderen zijn die de mail-alert uit hebben staan en dan kunnen ze iig op het forum lezen of hun naam is aangepast. Dus ja, erop letten dat de oude naam niet genoemd wordt is denk ik gemakkelijker, toch? En daar is geen technische oplossing voor nodig.

PS ik ga jullie in de gaten houden en das grappig bedoeld haha

Groetjes,
JJ
Reputatie 2
Badge +3
Hoi JJ,

Je hebt helemaal gelijk! Niet iedereen kijkt naar zijn mail en wij kunnen er op letten dat we de oude naam niet noemen. Goed dat je ons in de gaten houdt ;)

Groetjes,

Hester
Thnx voor je toffe reactie Hester.

Serieus maar ook een beetje met een grapje, daar hou ik wel van.

Gr. JJ

Reageer