Tell-me!

  • 21 September 2017
  • 14 reacties
  • 8452 Bekeken

Welkom op het forum van Tell-Me! Een plek waar jij in contact kunt komen met andere kinderen in azc’s. Heb je een probleem? Heb je een vraag? Of wil je gewoon iets vertellen? Dit is de plek om jouw verhaal te delen met leeftijdsgenoten.

Spelregels:
Maak eerst een account aan. Met dat account kun je berichten plaatsen en reageren op leeftijdsgenoten. Je mag in het Nederlands en in het Engels praten op het forum.
Begrijp je iets niet? Stel je vraag via info@tell-me.nl

Welcome to the Tell-Me forum! A place where you can connect with other children in azc's. Do you have a problem? Questions? Or do you just want to share something? This is the place to share your story with other children.

Rules:
You have to make an account before you can use the Tell-Me forum.
With this account you can post messages and respond to others on the
forum in Dutch or in English.
Do you have any questions? You can ask them by sending a message on
info@tell-me.nl

Dit topic is gesloten

14 reacties

Super tof zo'n topic! Hartstikke goed dat er een plekje is op het forum waar kinderen nu terecht kunnen die te maken hebben met asielzoekerscentra etc. Het lijkt me echt super heftig om een vluchteling te zijn en je te moeten aanpassen aan een nieuw land. Nieuwe omgeving, nieuwe taal, nieuwe cultuur en gewoontes... Ik denk dat dit topic ook een mooi initiatief is voor de autochtonen (dus in Nederland geboren kinderen) en niet-asielzoekers. Er heerst helaas nog een beetje en taboe rondom 'buitenlanders' en het zou mooi zijn om het verhaal van de mensen zelf te horen!
Gr. Pin
Hoi !
Inderdaad , dit topic is echt een supergoed idee ! Hopelijk worden er veel kinderen en jongeren die in zo'n situatie zitten mee geholpen .
Hopelijk wordt dit forum ook snel ontdekt door hen die het nodig hebben of interessant vinden . Aan iedereen die hier graag gebruik van zou willen maken ; heel erg veel succes , wees niet bang om hier iets te posten en ik hoop dat het je helpt ! Wie z'n verhaal hier wil posten zonder specifieke problemen mag dat uiteraard ook , we zullen het met veel interesse lezen !
Groetjes , Lot
Goed idee, deze topic! Echt goed dat kinderen in azc’s nu ook ergens kunnen praten. Groetjes!
Badge

Hallo, ik heb vandaag iemand gesproken met gescheiden ouders, en ze woont bij haar vader. Die slaat haar in elkaar. Ze voelt dat ze nergens terecht kan, haar vader zit bij de politie dus vertrouwd ze hun ook niet. Op haar telefoon heeft ze opnames van wat haar vader haar aandoet. Van haar vader mag ze geen telefoon. Haar familie is geen optie. Het enige probleem is, ze komt niet uit Nederland en ze weet niet waar ze terecht kan. Wat is een plek daar ze terecht zou kunnen om voor eventuele hulp te vragen? Ze heeft al een plan, de beelden gebruiken in een rechtszaak, maar dit is al eerder fout gegaan. Waar kan ze terecht

Reputatie 3
Badge +1

Hoi @Gebruikersnaampje 

 

Wat een vervelende situatie. Je kunt twee dingen doen. Je kunt een eigen topic aanmaken op het forum zodat andere kinderen er op kunnen reageren. Of je kunt bellen of chatten met De Kindertelefoon om je vraag te bespreken. 

Je kunt De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen of samen met de Kindertelefoon wil kijken hoe je met deze situatie om kunt gaan. 

 

Groetjes,

Puck, De Kindertelefoon

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @PuckT  of iemand anders van de Kindertelefoon,

 

Welkom op het forum van Tell-Me! Een plek waar jij in contact kunt komen met andere kinderen in azc’s. Heb je een probleem? Heb je een vraag?

 

mooi initiatief, maar hoe kom ik op Tell-Me?????

 

Dit is de plek om jouw verhaal te delen met leeftijdsgenoten.

 

nou dit is het forum van de Kindertelefoon en niet het forum van Tell-Me of is dit topic Tell-Me en kun je alleen in dit topic posten…..nou ja, dan is er weinig animo geweest in de laatste 5 jaar…...

 

Misschien is een beetje extra uitleg handig….

 

….om een linkje naar Tell-Me te zetten in een topic dat Tell-Me ‘aankondigt’ of bespreekt?

 

Ik ben benieuwd., want ik snap het niet echt goed...kan aan mij liggen…

 

 

Gr. MickeyMouse

@MickeyMouse 

 

 

Reputatie 7
Badge +17

Dat forum bestaat niet meer zo te zien. Misschien dit topic sluiten?

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @tim16 ,

 

ik had er al een reactie over gepost met ongeveer diezelfde vraag, maar die reactie zit (voor de verandering)  nog in de check…. Ik ben benieuwd wat al die 8300+  zich afgevraagd hebben toen ze dit topic bekeken en nergens een linkje konden vinden om er op te komen….

 

Gr. MickeyMouse

@MickeyMouse 

 

Reputatie 4
Badge +2

Hallo @MickeyMouse ,

 

Wat goed dat je deze vraag stelt! We gaan naar jouw vraag kijken en geven je zo snel mogelijk antwoord.

 

Groet,

Yasmin

Reputatie 7
Badge +9

Inderdaad wel apart dit ja😂

 

Het forum is waarschijnlijk vervangen door dit forum, maar ik snap het ook niet helemaal🤣

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @Yasmientje,

 

Hallo @MickeyMouse ,

 

Wat goed dat je deze vraag stelt! We gaan naar jouw vraag kijken en geven je zo snel mogelijk antwoord.

 

Groet,

Yasmin

 

Ik vroeg me af of er al iets meer bekend is???

 

Gr. MickeyMousee

@MickeyMouse 

 

Reputatie 4
Badge +2

Hoi @MickeyMouse ,

helaas is er nog niet meer nieuws.

Zodra er wat meer bekend is zal het worden doorgegeven!

 

Supergoed dat je meedenkt!

 

Groetjes,

Yasmin, de Kindertelefoon

 

Reputatie 7
Badge +14

hoi @Yasmientje,

 

jij bent echt supersnel met jouw reactie 🙂

 

Wel jammer dat er nog geen nieuws is….ik ben wel benieuwd…., nou ja, nog maar even wachten dan…

 

Fijne dag en alvast ook een fijn weekend 🙃

 

Gr. MickeyMouse

@MickeyMouse 

 

PS doe je ook de checks?, want mijn reactie op een ander topic was ook supersnel gecheckt, ik bdl je bent echt snel hahaha, dankjewel 😀

 

 

Reputatie 7
Badge +3

Hallo allemaal,

 

Dit topic bevat informatie die inmiddels verouderd is. Tell Me bestaat  ook niet meer. 

 

We sluiten daarom dit topic

 

Groet,

 

Luuk