Vraag

tags verbannen of verwijderen

  • 7 March 2022
  • 1 reactie
  • 57 Bekeken

Reputatie 7
Badge +7

Hoi, 

Ik vroeg me af of bepaalde tags wel eens verbannen of verwijderd worden. Aangezien sommige ongepast kunnen zijn.

Ik was namelijk een topic aan het schrijven over dat ik transgender ben en bij de aanbevolen tags zag ik “ombouwen” staan. Nu weet ik dat dit tags zijn die voorkomen doordat ze gemaakt/gebruikt zijn door andere jonge transgender kinderen, en ik denk niet dat ze hier bewust van zijn, maar de term “ombouwen” voor transseksuele transitie kan als nogal gevoelig worden ervaren voor de meeste mensen die transgender zijn. Ook kon ik resultaten vinden bij woorden zoals “tranny” dat al helemaal een kwetsend woord is voor diegene die transgender zijn. 
Ik vraag me dus af of jullie er niet voor kunnen zorgen dat dit soort “slurs” onbeschikbaar kunnen worden voor de tag optie, want het is vervelend om ze tegen te komen en al helemaal vervelend om te beseffen dat er gebruik word gemaakt van dit soort woorden op een LHBT-vriendelijk(e) forum/site.
 

Hieronder een aantal voorbeelden van dit soort tags.


1 reactie

Reputatie 3
Badge +1

Hee @Pastel ,

Wat alert van je zeg en een goeie vraag!

Ik begrijp goed dat sommige tags inderdaad als kwetsend ervaren kunnen worden. Dat past niet binnen het forum, omdat we willen dat iedereen respectvol met elkaar omgaat en daar horen dit soort tags niet bij. Wij zullen gaan uitzoeken hoe we dit soort tags verwijderen/verbannen.

Groetjes,
Rob, De Kindertelefoon 

Reageer