Beantwoord

Sexvragenlijsten verbannen

  • 10 February 2019
  • 13 reacties
  • 513 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hoi,

Ik stoor me ontzettend aan die vragenlijsten die eigenlijk steeds hetzelfde zijn en nergens op slaan. Je hebt soms ook dat iemand gewoon 10 precies dezelfde vragenlijsten invult waardoor de topic van iemand die wel echt advies nodig hebben helemaal onderaan komen te staan! Volgens mij zijn de makers achter de vragenlijsten ook niet helemaal goed (niet alle). Ik heb bijvoorbeeld gezien dat de jongen van een meisje vraagt hoe oud ze is nadat ze het plekje "leeglaat". Dan weet je toch... Onnodige details...

Oh ja, en dan nog de gebruikers die vragen: Mijn pik is 100 meter is dat lang? Zoek het op internet op! Je krijgt dan gewoon een hele lijst met gemiddelde piklengtes! Of kijk dan bij andere topics over pikken want daar hebben we er al 100 van! Vraag 1: Wat vinden jullie van dit soort topics?

Maar ja, wat mij dus leuk lijkt is om een grote vragenlijst te maken, dus als jullie de vragen hieronder neerzetten weet diegene ook meteen wat ze erin kunnen zetten :)

Vraag 2: Ja sexvragenlijsten verbannen, wat vinden jullie ervan?

Ik hoor graag van jullie!
icon

Beste antwoord door Anonymous 10 February 2019, 17:58

Bekijk origineel

Sexvragenlijsten - Onnodige topics


13 reacties

Ik kan mij voorstellen dat vele gebruikers het leuk vinden om dergelijke lijstjes te maken.
Dan kun jezelf en anderen een beetje vergelijken en er komen wel eens interessante dingen uit voort.
Echter denk ik niet dat het echt de oplossing is om die seksvragenlijsten te verbieden.

Vele nieuwe gebruikers kijken amper rond op het forum, noch gebruiken ze de zoekfunctie, dus zijn er veel topics die vrijwel hetzelfde zijn.
"Is dit een normale penislengte" ,"Seksvragenlijst", "Hoe moet ik vingeren" en dat soort titels zie je daardoor wel wat vaker.

Als we al die dingen zouden verbieden, dan zullen ze geen antwoord krijgen op hun vraag, hoe vanzelfsprekend die ook mag zijn.
Komen ze dan wel terug?
Ik denk het niet.

Ik weet dat dat niet direct jouw vraag beantwoord, maar het is een vegelijkbaar idee.

Persoonlijk storen die topics en de vragenlijsten een beetje zinloos, maarja...
Het wordt pas prachtig wanneer je een gebruiker er acht achter elkaar in ziet vullen.
@MensPersoon Hmmm die topics waarover je vragen stelt, ben ik het mee eens nu.
Maar bij een vragenlijst blijf ik toch met vragen zitten 🙂
Hoi,

Ik sluit me aan bij MensPersoon. Hoe zeer ik me ook erger aan topics die maar terug blijven komen en gebruikers die de zoekfunctie niet gebruiken, vraag ik mij af wat "onnodig" is en wie dat gaat bepalen. Die gebruikers maken niet voor niets de topics aan. En dat ze niet reageren, betekent ook niet dat ze het niet lezen.

Ik heb er wel echt even over nagedacht, want ik vind het stom dat er steeds bijna kopieën van topics blijven komen. Eerst had ik je echt groot gelijk gegeven: weg ermee. Maar nu ben ik er niet meer zo zeker over.

Ook al is het misschien dezelfde vraag, het is wel iemand anders die achter het scherm zit en dus ook iemand met een andere situatie.

Ik zie wel andere opties: wijs de jongeren op de topics en maak het ze makkelijk deze te vinden, maar ontneem ze niet de kans zelf een topic over het onderwerp aan te maken. Of verwijder oude topics, van jaren geleden, over die onderwerpen. Maar dan nog steeds: wie bepaalt wat er wel en niet relevant is en is dat wel oké? Want net dat ene topic met die goede info kan dan verwijderd worden...

Om dan nog even concreet op je vragen in te gaan:

Vraag 1: Wat vinden jullie van dit soort topics?Irritant. Daarom skip ik ze altijd.

Vraag 2: Ja sexvragenlijsten verbannen, wat vinden jullie ervan?Ook vrij irritant. Die skip ik ook. Maar ik snap ook oprecht niet waarom je dat als gebruiker in zou vullen... Anoniem of niet, dat is toch privé..? Maar ja, ieder z'n ding hè.

Maar ja, wat mij dus leuk lijkt is om een grote vragenlijst te maken, dus als jullie de vragen hieronder neerzetten weet diegene ook meteen wat ze erin kunnen zetten Dit snap ik niet?

Gr. Pin
Reputatie 2
Badge +3
Hoi allemaal,

Wat leuk dat jullie meedenken! We lezen mee.

Groetjes,

Hester van de Kindertelefoon

Maar ja, wat mij dus leuk lijkt is om een grote vragenlijst te maken, dus als jullie de vragen hieronder neerzetten weet diegene ook meteen wat ze erin kunnen zettenDit snap ik niet?

Gr. Pin

Ik dacht dat we een grote vragenlijst konden maken, zodat andere vragenlijsten wegkunnen.

Nog een suggestie, misschien is het leuk om een extra topic toe te voegen: Vragenlijsten
Reputatie 3
Badge +8
Wat voor jou nergens op slaat kan voor anderen heel erg waardevol zijn. Gezien het aantal topics en reacties op dergelijke vragenlijsten lijkt het mij een beetje heel erg onnodig om ze te verbannen. Ik heb er ook helemaal niks mee, maar als die gebruikers die lijsten graag invullen of maken laat ze lekker. Je hebt er alleen maar last van als je erop gaat letten. Skip over de topics heen nadat je de titel en eventueel ondertitel hebt gescand en je hebt er totaal geen last meer van.

Vraag 1: Soms onbegrijpelijk dat een gebruiker niet verder kijkt dan z'n neus lang is, maar wat maakt het verder uit.

Vraag 2: Zie eerste paragraaf.

waardoor de topic van iemand die wel echt advies nodig hebben helemaal onderaan komen te staan!
Zie persoonlijk het probleem hiervan niet in. Bijna elk topic wordt van een reactie voorzien, ook als het moment van plaatsing ongelukkig was waardoor hij bedolven was geraakt onder een aantal onnozele vragenlijstjes. Na reactie wordt hij tenslotte alsnog weer bovenaan getoond.

Ik dacht dat we een grote vragenlijst konden maken, zodat andere vragenlijsten wegkunnen.
Voel je vrij om zelf wat in elkaar te knutselen. Als je op 'Vragenlijst' zoekt heb je bovendien bijna een hele databank tot je beschikking.

Gedrag van anderen, en zeker onbekenden die met veel zijn, kan je moeilijk veranderen. Zodra jij je er echter niet meer druk om maakt, lees je er zo snel overheen dat je bij wijze van spreken niet eens meer merkt dat het vragenlijsten waren. Hoef je je ook niet meer zo ontzettend te storen.
Ik dacht dat we een grote vragenlijst konden maken, zodat andere vragenlijsten wegkunnen. Ik houd je niet tegen, maar ik denk niet dat dat de manier is om andere vragenlijsten weg te halen o.i.d. Ook denk ik niet dat het anderen gaat tegenhouden om zelf een vragenlijst te maken als ze dit toch al van plan waren.

Om dit topic weer even in leven te brengen: als je vanmiddag onder "actieve topics" keek waren er 16 (!) topics met sexvragenlijsten onderelkaar die alleen maar over sex gingen en allemaal dezelfde vragen bevatten. Geen enkel ander topic wat over iets anders ging dan een sexvragenlijst stond ertussen. Dit begint wel erg irritant te worden. Ik snap dat mensen met elkaar willen 'vergelijken', maar je kan nu moeilijk een ander topic vinden dan een sexvragenlijst zonder eindeloos naar beneden te scrollen. 

Groeten,

TheColorGreen

Om dit topic weer even in leven te brengen: als je vanmiddag onder "actieve topics" keek waren er 16 (!) topics met sexvragenlijsten onderelkaar die alleen maar over sex gingen en allemaal dezelfde vragen bevatten. Geen enkel ander topic wat over iets anders ging dan een sexvragenlijst stond ertussen. Dit begint wel erg irritant te worden. Ik snap dat mensen met elkaar willen 'vergelijken', maar je kan nu moeilijk een ander topic vinden dan een sexvragenlijst zonder eindeloos naar beneden te scrollen. 

Groeten,

TheColorGreen

Ja ik zag het ook, vele vragenlijsten hebben ook een slechte opbouw met vragen die niet relevant zijn etc en ze zijn allemaal hetzelfde. Soms zie je ook een vreemde vraag ertussen staan waarvan ik denk, waarom vraag je niet alleen dat ipv er omheen te draaien met zo'n lijst.

Kijk, mij maakt het niet uit dat mensen die vragenlijsten maken en invullen als ze die behoefte hebben. Maar ik snap niet dat de KT niks doet voor de mensen die er last van hebben. De KT zou een subforum/onderwerp met de naam "vragenlijsten" ofzo moeten maken waar mensen die vragenlijsten onder kunnen plaatsen. En een filter bij "actieve topics" zodat de mensen kunnen filteren welke subforums/onderwerpen ze willen zien. De mensen die sexvragenlijsten irritant vinden kunnen dan het subforum "Vragenlijsten" eruit filteren zodat ze die niet meer te zien krijgen en voor de mensen die behoefte hebben om sexvragenlijsten te maken verandert er niks. Misschien een raar idee, maar ik denk liever in oplossingen. 

Groeten,

TheColorGreen

Lees deze discussie door alsjeblieft.

@Pin ja, maar dan wil de KT dus blijkbaar niks doen voor de mensen die er last van hebben. Als je alle vragenlijsten op een centrale plek zet of het idee van mij in het bericht hierboven aanneemt, dan verandert er niks voor de mensen die behoefte hebben om die sexvragenlijsten te maken en voor de mensen die last hebben van die vragenlijsten is het ook opgelost. Win-win.

Groeten,

TheColorGreen

@TheColorGreen

Ik weet niet hoe ver je hebt gelezen, maar lees 'm aub helemaal door, zeker tot hier. Het wordt allemaal gezegd. Alles wat jij voorstelt is letterlijk voorgesteld. De KT heeft hier ook op geantwoord en verteld dat het niet kan op actieve topics te filteren en dat ze best een apart subforum willen aanmaken.

Reageer