Beantwoord

Rapporteren

  • 31 December 2018
  • 2 reacties
  • 102 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hee,

Okee ik denk dat ik weer even dom bezig ben, maar ik heb een vraag, want ik kom ergens echt niet uit.
Sinds de laatste keer dat ik actief op deze site bezig was, zat alles nog een beetje anders in elkaar. De site zag er wat anders uit enzovoort. Ik snap eigenlijk alles nu wel weer, op 1 ding na.

Hoe rapporteer je iemand??

Ik zie iemand hierop waarvan ik denk dat die niet echt serieus bezig is (wat niet uitmaakt), maar die soms ook gewoon echt het 'verkeerde' advies geeft of iets zegt dat er niet echt mee te maken heeft. Als ik op het account klik van diegene, zie ik het nergens staan. En ik heb net geprobeerd 1 reactie van die persoon te rapporteren, maar er stond dan in beeld, dat ik dat topic zou gaan rapporteren. Ik dacht dat het misschien niet klopte en heb het alsnog gedaan, krijg ik net een mailtje dat er niks fout is aan het topic. Dat is inderdaad zo, er was niks mis met dat topic, maar ik had op rapporteren bij die reactie gedrukt.

Misschien dat het geen probleem is wat diegene zegt, het is over het algemeen ook niet echt beledigend, maar ik vond het soms gewoon niet zo gepast. Maar ik wou eigenlijk gewoon weten, hoe je echt een persoon rapporteert, want ik ben waarschijnlijk blind, maar ik zie het nergens staan. Ik wil dit ook gewoon weten voor in de toekomst, voor als het misschien wel echt nodig is.

Groetjes.
icon

Beste antwoord door Noortje 31 December 2018, 22:44

Bekijk origineel

2 reacties

Hoi Revi,

Deze reactie nog even voor de zekerheid.

Ik ga nu uitleggen hoe ik de reactie van Nienke_ zou moeten rapporteren (al ga ik dat natuurlijk niet doen, want er is niks mis mee 😉)

Het gaat hierbij om het omcirkelde gedeelte in de afbeelding. Die je die drie oranje bolletjes? Door daarop te klikken verschijnen die 2 opties die er nu onder staan.
Als je drukt op Link naar reactie dan verandert de url in je zoekbalk, zodat de webpagina direct naar die ene reactie verwijst, mocht je op de link drukken. Verder niet relevant dus.
Als je op de optie Rapporteer drukt, kun je de reactie rapporteren.

Dan krijg je dit scherm te zien. Als je een topic rapporteert, krijg je exact hetzelfde scherm. Daar staat ook ''Rapporteer deze reactie'' boven (wat overigens best verwarrend kan zijn, bedenk ik me nu). Hier kun je dan typen wat jij fout vindt aan je reactie.

Je moet er dus op vertrouwen dat je op de juiste reactie hebt gedrukt. Als je twijfelt, kun je het venster wegdrukken en er nog eens opnieuw op drukken, zodat je zeker weet dat je op de juiste drukt.

Tot slot: Alles ziet er hetzelfde uit op de mobiele versie 🙂 Ook die bolletjes, ook die opties en ook dit venster.

Oh ja, bijna vergeten. De KT stuurt je (bijna) altijd een mailtje als je iets hebt gerapporteerd. Ik denk dat dat vooral een bevestiging is voor jou, dat ze je berichtje hebben gelezen en nu zelf gaan nadenken over wat ze ermee moeten doen. Je krijgt dus niet altijd de terugkoppeling wat ze precies hebben gedaan.

Gr. Pin
Badge +1
Hoi Revi,

Je hebt op de juiste manier gerapporteerd. Wij kijken of iedereen zich aan de regels houdt op het forum. Als iemand niet de regels overtreedt laten we het bericht staan.

Groetjes,
Nienke van de Kindertelefoon

Reageer