Profiel aanpassen leeftijd???


Reputatie 2
Badge +9
Hallo Kindertelefoon,

Ik ben net even aan het kijken op me laptop bij mijn profiel. Niks bijzonders maar toen ik profiel aanpassen aan klikte zag ik dat je ook je leeftijd kan aanpassen?? Dat vind ik wel heel raar, want stel je bent 18 en je hebt zoiets van ik wil nog langer op dit forum zitten, want als je 19 wordt word je eruit gegooid. Dan kan je dus gewoon je leeftijd van 1999 naar 2003 zetten bijv. dan ben je dus 15/14 jaar weer?? Dat is toch raar? Of ben ik hierin de enigste.

Mensen die dus langer op dit forum willen zitten kunnen dus gewoon de leeftijd aanpassen? En ik dacht eerst dan krijg je wel een melding dat dat niet kan. Dus ik zette me geboorte jaar 2000 naar 2001 en toen was ik dus ''16 jaar''.

Misschien maak ik het wel te maar ik dacht ik vraag er toch maar is na, want volgens mij is dat niet OK?

Gr: Mr.S

10 reacties

Reputatie 2
Badge +9
Dat zou ook kunnen. Waarschijnlijk ben ik echt de enigste die hierover nadenkt anders was er wel aan andere topic of vraag van geweest.

Nou ja weet ik dat ook weer
Ik denk dat dit echt typisch zo'n ding is waar niemand over nadenkt (behalve jij dan :P). Het is misschien overbodig dat het er zit, maar zou altijd voor een enkeling van pas kunnen komen I guess.
Reputatie 2
Badge +9
Het is ook niet heel erg maar ik vond er nogal vreemd dat dat mogelijk was. En een beetje overbodig. Maar zoals je zei als mensen per ongeluk verkeerd hun leeftijd of datum hebben ingevuld is dat handig dat je dat kan veranderen!
Dat klopt, maar het zou wel kunnen dat je dingen wilt aanpassen van wat zichtbaar is, maar dat kan er dan los van staan.
Wellicht heb je per ongeluk het verkeerde ingevuld.
Verder vind ik dat eigenlijk niet echt een goede reden, dus daar heb je zeer zeker een punt. Echter denk ik ook niet dat het misbruik zo iets ergs is, dat je hiervoor deze functie weg moet nemen.
Reputatie 2
Badge +9
Waarom zou je überhaupt je leeftijd willen veranderen nadat je een account heb aangemaakt?

Op je ID verander je je leeftijd toch ook niet?
Dus je wilt het dan eigenlijk onmogelijk maken om je leeftijd te veranderen?
Uiteindelijk kun je toch maar maximaal 6 jaar dit trucje blijven uithalen, want dan is te zien dat je account al te lang geleden is aangemaakt.
Reputatie 2
Badge +9
@Pin,

Ik bedoel ook niet als je je aanmeld en dan je leeftijd invult. Ik bedoel als je je profiel aanpast en dan leeftijd kan veranderen
Als er geen optie zou zijn om de leeftijd in de vullen, dan is het al helemaal onmogelijk om te controleren of iemand te oud is ja of nee. Dus dan is dit nog altijd beter...
Ik denk eigenlijk dat de meerderheid wel eerlijk is.
Reputatie 2
Badge +9
Heey Marieke,

Daar heb je wel gelijk in. Soms moet je mensen gewoon kunnen vertrouwen op hun goedheid.

Je hebt super geholpen, thnx!

Gr: Mr.S
Reputatie 7
Badge +7
Hallo Mr. S,

het klopt dat mensen zelf hun geboortedatum kunnen aanpassen. Inderdaad, zoals je zegt zou iemand misbruik van die optie kunnen maken door een jongere leeftijd in te vullen en dus langer op het forum actief kunnen blijven.
Maar we gaan uit van de goedheid van de mens :-)
Bovendien zou een nieuwe gebruiker in principe ook al een foutieve geboortedatum kunnen invullen, dat kunnen wij ook niet controleren.

Ik hoop dat hiermee je vraag voldoende beantwoord is?

Groetjes, Marieke / De Kindertelefoon

Reageer