Opschonen forum

  • 13 June 2019
  • 9 reacties
  • 2146 Bekeken

Badge +4
Beste forummers,

We voeren de komende tijd een grote opschoonactie op het forum uit. We doen dit om te voldoen aan de privacywetgeving.

We gaan 2 dingen doen:

  • alle topics waar langer dan 6 jaar geen reactie op is geweest worden verwijderd.
  • alle accounts van oud-gebruikers die ouder dan 19 jaar zijn worden verwijderd van het forum. De berichten van deze gebruikers blijven wel staan, maar de gebruikersnaam verandert in 'anonymous'.
We hopen dat jullie niet te veel last hebben van het verdwijnen van oude topics en oude gebruikers. Maar het kan zijn dat je meer gebruikers met de naam 'anonymous' tegenkomt vanaf nu.


Met vriendelijke groet,

Suzanne Elferink

9 reacties

Jammer want er zijn sommige oude nog best intrsant om te lezen
@Eenpersoons
Als er specifieke topics zijn, kun je daarop reageren. Dan blijven ze in ieder geval nog 6 jaar zichtbaar.

Jammer, maar begrijpelijk.

Gr. Pin

Hoi Kindertelefoon,

In een ander topic op dit forum is een aantal maanden terug gesproken over dat er rond mei 2021 een opschoonbeurt gaat plaatsvinden.

Kunnen jullie iets meer informatie geven over wanneer dit opschonen plaats gaat vinden?

Ik heb hier iets over gelezen in het topic 'Gebruikersnaam niet hergebruiken als je account verwijderd is, maar ik kon er verder niet veel meer informatie over vinden.

Groetjes,
Simply Me

Hoi Simply Me,

 

Goed dat je je vraag stelt! Ik weet hier alleen geen antwoord op, maar heb het doorgestuurd naar een collega. 

Er zal dus zo snel mogelijk een  antwoord op je vraag komen. 

 

Groetjes LauraG,

De Kindertelefoon

Hoi LauraG,

Bedankt, dan lees ik het vanzelf wel.

Groetjes,
Simply Me

Hoi Kindertelefoon,

Ik denk dat deze opruimbeurt een goed begin is maar ik merkte eerlijk gezegd niet echt veel van de oude topics. Wat wat mij betreft belangrijker zou zijn is het opruimen van dubbele topics. Ik snap dat iedereen een topic moet kunnen plaatsen maar sommige vragenlijsten of vragen (al helemaal in de categorie ‘Seksualiteit’) komen zo ontzettend vaak voor dat andere, misschien wel belangrijkere, topics ondergesneeuwd raken. 

Hebben jullie hier plannen voor of is dat onhaalbaar?

-eenanoniemejongen1

Badge +1

Hoi eenanoniemejongen1, 

 

Dankjewel voor het meedenken en wat een goede vraag!

Ik heb het doorgegeven aan de communitymanager en zij zal jouw vraag binnenkort beantwoorden. 

 

Groetjes, 

Merijn

 

De Kindertelefoon

Reputatie 6
Badge +3

@Simply Me 

Goed dat je de vraag stelt. Het klopt idd dat we in mei een nieuwe opschoningsactie gaan doen. We hebben nog geen exacte datum gepland. We zullen dit minimaal een week van te voren aankondigen.

@eenanoniemejongen1 

Fijn dat je meedenkt! In verband met de wet op de privacy moeten we sowieso de oude topics waar lang niet meer op gereageerd is verwijderen. Wat betreft het verwijderen van topics die veel op elkaar lijken, kan ik begrijpen dat je dit vraagt. Toch doen we dit niet, omdat wij niet kunnen bepalen welk topic wel en welk topic niet verwijderd kan worden. De gebruiker die het plaatst vindt het belangrijk om dat topic zelf te plaatsen. Het is dan niet aan ons om te bepalen of dat wel of niet noodzakelijk is. Voor ons is het vooral belangrijk dat de topics en reacties voldoen aan de forumregels.

Groetjes,

Carolien

Hoi Carolien_,

Bedankt voor het antwoord!
Ik zie de aankondiging dan vanzelf wel.

Groetjes,
Simply Me

Reageer