Onnodige quotes

  • 30 May 2016
  • 2 reacties
  • 262 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Ik heb nu al een paar keer gezien dat er quotes worden verwijderd onder de noemer 'onnodig'. Toch draait een forum om reageren en mensen aanspreken. In mijn ogen is daarom een quote nooit onnodig. Zelfs niet als iemand reageert op de reactie boven iemand. Laat staan als er meer dan twee berichten op het forum te vinden zijn. Een quote is eigenlijk een reply, of zie ik dat verkeerd?
Ik vroeg mij af wat de redenatie van de kindertelefoon is om op deze manier zo te handelen 🙂.

2 reacties

Reputatie 7
Badge +7
Hallo Jesley,

onder een quote verstaan we het kopiƫren van iemands anders tekst. Daarna volgt je eigen reactie daarop. Heel vaak is een quote echter niet nodig, omdat pal daarboven de originele tekst al staat, of omdat het heel duidelijk is op welk stuk tekst er gereageerd wordt.

Alleen wanneer het niet duidelijk zou kunnen zijn op welk stuk tekst je reageert, is het zinvol om eerst een quote van die tekst te plaatsen voordat je je eigen reactie schrijft. In andere gevallen halen de moderators de onnodige quote ( dus het gekopieerde stuk tekst ) soms dus weg, vooral wanneer het een lang stuk tekst is. Dat doen we om het forum leesbaarder en overzichtelijker te houden.

Ik hoop dat je vraag zo voldoende beantwoord is?

Groetjes van Marieke
De Kindertelefoon
Ik snap jullie redenatie, vooral om het forum overzichtelijk te houden. Toch ben ik het er niet helemaal mee eens, maar ik snap in ieder geval wel waarom. En daar ging dit topic over. Thanks!

Reageer