Nummer KT in buitenland

• 24 September 2017
  • 4 reacties
  • 950 Bekeken

• Anonymous
  • 0 reacties
Hoi !
Ik heb een vraagje omdat iets me niet helemaal duidelijk is . Jullie hebben dus een nummer (0800-0432) die gratis is in Nederland .
Toen ik in de chat vroeg welke nummers in het buitenland gratis zijn om naar jullie te bellen kreeg ik 116111 , maar dit leidt toch niet naar jullie vanuit het buitenland , eerder een kindernoodnummer of zoiets? Of toch wel ?

Dus mijn vraag : Kan je vanuit het buitenland (België) de Kindertelefoon gratis bereiken ? Zo ja , op welk nummer ?

Alvast heel erg bedankt !
Groetjes , Lot

4 reacties

Hey xLotx,

Voor zover ik weet is het gewoon hetzelfde nummer maar ik weet wel dat België ook haar eigen kindertelefoon variant, namelijk Awel. Zou dat nummer niet van Awel kunnen zijn?
116111 is een alarmtelefoon-achtig iets dus ik denk niet dat dat echt is voor de kindertelefoon...
Het nummer van Awel is 102, misschien heb je daar nog wat aan?

Veel succes nog!
weirdwolves
Hoi , dankje voor je reactie weirdwolves .
Inderdaad , België heeft awel maar die is eigenlijk praktisch nooit bereikbaar via telefoon en chat wegens overmatige drukte .
Ik vond bij dat internationeel nummer inderdaad ook echt een soort noodoproepennummer ofzo dus ja .
Groetjes , Lot
Reputatie 7
Badge +7
Hoi xLotx,

het nummer van de Kindertelefoon is een 0800-nummer, en 0800-nummers zijn niet te bellen vanuit andere landen dan Nederland. Als je in België woont kan je dus helaas niet met ons bellen. Je kan natuurlijk wel terecht op dit forum, of je kan met ons chatten via https://www.kindertelefoon.nl/13-18/chat/ . Het komt regelmatig voor dat Belgische kinderen met ons komen chatten.

Groetjes van Marieke / De Kindertelefoon
Oh oké , dankje voor de info !
Groetjes , Lot

Reageer