Nieuw bij De Kindertelefoon: de terugkomchat

  • 13 January 2021
  • 9 reacties
  • 2421 Bekeken

Reputatie 6
Badge +3

Maandag t/m donderdag: 18 tot 20.30 uur,  zaterdag en zondag: 14 tot 17 uur

 

Sinds kort is het mogelijk om een paar keer met ons te chatten over hetzelfde onderwerp, zonder dat jij opnieuw jouw verhaal hoeft te vertellen. Denk jij dat één gesprek misschien te weinig is voor wat jij aan ons wilt vertellen? Misschien word je gepest, twijfel je of je op jongens of meisjes valt of voel je je niet veilig thuis. Bij de terugkomchat vertel je ons in twee of drie gesprekken wat jou bezig houdt en denken wij met je mee. We gaan dieper in op waar je last van hebt, waar je op hoopt en wat je graag anders zou willen. We vinden niks gek.

 

In jouw account wordt in overleg met jou wat informatie opgeslagen. Op die manier hoef je volgende keer niet weer hetzelfde te vertellen. Alles wat je zegt blijft tussen jou en De Kindertelefoon. Zou je dit eens willen proberen? Neem dan een kijkje op www.kindertelefoon.nl/terugkomchat voor meer informatie.


9 reacties

Badge

@itsbbashe waar lees jij dat je moet invullen op welk geslacht je valt?  Dat wordt toch niet gevraagd?

hey! ik bedoelde er stond eerst of je op meiden of op jongens valt maar ts al aangepast :))

Reputatie 7
Badge +19

@itsbbashe waar lees jij dat je moet invullen op welk geslacht je valt?  Dat wordt toch niet gevraagd?

Badge

Heyhey! Mijn vraagje is of jullie misschien inplaats “of je misschien op jongens of meisjes valt” kunnen veranderen op bv: “misschien weet je niet op welk gslacht/gender je valt”

 

xx ashe the non binary

Reputatie 5
Badge +5

jullie zijn dabest

Badge

Hey

Reputatie 6
Badge +3

@MensPersoon  

Ze hebben je feedback gezien en ze gaan er naar kijken. Nogmaals bedankt voor het kijken en meedenken!

 

Ik zal het in ieder geval hier plaatsen ter illustratie.

 

1
2

Zoals je bij de tweede afbeelding kunt zien is het contrast tussen de paarse achtergrond, de grijze en de zwarte tekst niet echt goed. 
De tekst daaronder had sowieso wat groter kunnen zijn om het op alle displays makkelijk te lezen te maken.
Je zult nu ook zien dat iets grotere witte letters beter leesbaar zijn.


Ik ben duidelijk niet de die dit denkt, omdat je dit op alle websites van de Kindertelefoon terugziet.
Afbeelding 1 is dan ook van de introductiepagina gehaald.
Zwarte tekst wordt vrijwel alleen gebruikt op een witte achtergrond, waar het voldoende contrast oplevert.
Ik zie dat zwart soms op een oranje en groene achtergrond wordt gebruikt op de websites en als dit wordt  gedaan, dan zijn er grote letters en is het ook echt zwart en geen grijs.
De enige nodige aanpassingen zouden dus het omzetten van zwarte naar witte tekst en het gebruiken van grotere tekens zijn. 

Reputatie 6
Badge +3

@MensPersoon 

 

Bedankt voor je reactie en superfijn dat er meegedacht wordt! We hebben het meteen doorgezet naar de projectleider van de terugkomchat. Zij heeft het volgende geantwoord: het e-mailadres is enkel voor wanneer je je wachtwoord vergeet. Als je klikt op ‘wachtwoord vergeten’ onder het kopje ‘account’ ontvang je een link om dit wachtwoord te resetten. Het e-mailadres is onzichtbaar voor vrijwilligers van De Kindertelefoon. We zullen deze info toevoegen op de site. Betreft de interface, daar is helaas niet zoveel aan te doen. Het is een platform van Microsoft Portal en daarbinnen roeien we met de riemen die we hebben. Zou je wat screenshots kunnen sturen van zaken die niet goed leesbaar zijn? Je mag het mailen naar forumkindertelefoon@kindertelefoon.nl

Alvast bedankt!

Het initiatief ziet er prima uit en gezien er hier al wat vragen over waren op dit forum denk ik zeker dat er belangstelling voor is.

Mijn enige “kritiek” momenteel is dat er noch hier, noch bij het hoofdmenu voor de terugkomchat  wordt vermeld dat je een email adres moet opgeven.
Voor sommigen kan dit als vanzelfsprekend overkomen, maar stap twee suggereert dat je alleen een gebruikersnaam en wachtwoord nodig hebt.
Als dit aangepast gaat worden dan is dat ook een uitgelezen moment om de gebruikers aan te raden om een email adres te gebruiken dat niet “voornaam,achternaam@gmail,com” is bijvoorbeeld.
Niet alleen zou dat voorkomen dat gebruikers toch per ongeluk persoonlijke informatie delen, maar dat voorkomt ook het sturen van Kindertelefoon mailtjes naar gedeelde email accounts. 

De User Interface bij het inlogscherm ziet er ook een beetje apart uit.
Het komt niet echt overeen met de stijl van de rest van de website en het forum, waarbij een standaard palet wordt gebruikt met voldoende contrast.
Niet alleen zal dit minder makkelijk te lezen zijn, maar het doet mij ook denken aan oudere websites en systemen zoals de Windows versies uit het begin van deze eeuw.
Krijgt deze chat ook dezelfde facelift als het forum, of krijgt het een aparte stijl?

Reageer