Vraag

Niet geplaatst


Reputatie 5
Badge +6

Hallo @Kindertelefoon,

We meet again, deze keer is het niet dat paarse blokje… dat wel is verwijderd, thx daarvoor, maar dat mijn berichten gewoon NIET worden geplaatst, of er was wat mis mee, of de inhoud was niet goed, en heb wat getypt dat het progamma niet aankan, maar dat leek niet zo, en kon dus een paar reacties niet plaatsen, het ‘Plaats bericht’ zou naar drie landende stipjes gaan, en dan zou de pagina moeten herladen en jouw bericht op je scherm staan, maar nu laadde hij gelijk het bericht van de topic opener, en toen ik naar beneden heb gescrolled was er dus geen bericht… ligt dit nou aan mij? Groetjes, 

-flopflop14 


55 reacties

Reputatie 7
Badge +3

@eenanoniemejongen1 

Ik snap je wens hierin en fijn idd dat je meedenkt!  Alleen werkt het systeem niet zoals jij nu voorstelt. I.v.m. de veiligheid van het forum kan ik helaas geen verdere uitspraken doen over de werking van het systeem.  Ik kan wel aangeven dat we ons best doen om berichten die tegen gehouden worden zo snel mogelijk goed te keuren.

Ik hoop je vraag hiermee beantwoord te hebben.

Groetjes,

Carolien

Badge +1

Hoi @eenanoniemejongen1 

 

Fijn dat je meedenkt! We gaan naar jouw vraag kijken en geven je zo snel mogelijk antwoord.

 

Groetjes,

Lotte

Ik breng dit topic toch nog even kort tot leven; het gaat immers over het goedkeuringssysteem en ik vond het niet echt nodig om er een aparte topic over te starten.

De melding dat mijn reactie gecheckt moet worden komt nu wel constant goed binnen. Echter, de frequentie is naar mijn idee echt sterk toegenomen. Ongeveer 1 op de 5 reacties wordt niet gelijk geplaatst.

Ik begrijp dat het systeem bestaat en steun ook zeker de motivatie ervoor, maar ik denk dat er wel ruimte is voor verbetering. Naar mijn mening zou een frequentie op basis van het aantal reacties namelijk beter zijn. Echter, ik weet niet of dit technisch gezien mogelijk is i.v.m. de beperking van een ‘standaard’ forum.

Ik zit inmiddels op 1000 reacties en krijg - naar mijn idee - vaker de melding dan nieuwe gebruikers. Iets dat me niet echt heel logisch lijkt, aangezien er vaker nieuwe gebruikers zijn die de regels overtreden/trollen dan ‘vaste gasten’.

Is er een mogelijkheid om de frequentie van het aantal steekproeven aan te passen op basis van het aantal reacties van een gebruiker? Of is dit niet juist en/of technisch mogelijk? Bij voorbaat dank. :)

Reputatie 7
Badge +3

@Paardebloem83  

Wat goed om te zien! Dank je wel voor het doorgeven. :-) 

Groetjes,

Carolien

Hallo Carolien_ :)

Gaat perfect. Ik heb sinds enkele weken niet meer gehad dat mijn reacties moesten worden goedgekeurd.

-TheMightySlayer <3

Reputatie 6
Badge +7

Hoi iedereen,

Ik heb vandaag voor het eerst een melding gekregen dat mijn reactie moest worden gecheckt. (jeej)

Dus het werkt inderdaad helemaal prima. Mijn reacties hoeven ook niet meer allemaal gecheckt te worden. Dus het werkt inderdaad helemaal prima. 

Dit wilde ik toch nog even melden :) Fijn dat het is opgelost!

 

Groetjes,
Paardebloem

Reputatie 7
Badge +3

@Simply Me 

Wat fijn om te horen dat het nu goed werkt! Ik heb vandaag ook de officiële bevestiging gekregen van de leverancier dat het opgelost is. :-) Vandaar dat ik niet eerder met het bericht gekomen ben.

Mocht het toch nog voorkomen dat je geen melding krijgt, terwijl je bericht niet direct geplaatst is, dan kan je dat hier doorgeven. 

Ik wil iedereen iig bedanken voor jullie reacties en geduld!

Groetjes,

Carolien

Hoii @Carolien_ ,

Het is inmiddels een paar weken verder en we hebben hier niks meer gehoord. Maar het gaat nu wel goed bij mij met melding ontvangen. Het is de afgelopen dagen niet voorgekomen dat een reactie 'verdween' zonder melding. Heel fijn🙂

Groetjes,
Simply Me

Hoii Carolien,

Bedankt voor deze update. Fijn dat je er achteraan dit en en eraan gewerkt word! Het is fijn om terug te horen dat de feedback serieus genomen word en jullie ermee bezig zijn

Groetjes,
Simply Me

Reputatie 7
Badge +3

Hallo Allemaal,

Dank voor jullie reacties en ik snap jullie frustratie heel goed! Ik heb deze ook. Ik zou heel graag willen dat de melding goed werkt en dat jullie een melding krijgen als je reactie niet geplaatst wordt.  Ik heb daarom vandaag nogmaals contact gezocht met de leverancier van het forum en ook jullie reacties hierin meegegeven.  Hierin moest ik aan jullie teruggeven dat zij het erg vervelend vinden dat jullie hier zo'n last van hebben en dat ze jullie feedback hierin erg serieus nemen. Ze hebben dit probleem dan ook geëscaleerd en een nog hogere prioriteit gegeven. Het is een lastig technisch probleem, wat niet makkelijk te maken is. Ze hopen dit z.s.m. op te lossen en geven dit dan direct aan mij door. Ik zal het dan natuurlijk ook aan jullie laten weten.

Ik hoop jullie met deze update meer info te hebben gegeven en hoop ook dat dit echt heel snel is opgelost. Ik blijf er iig bovenop zitten.

Groetjes,

Carolien

Heey @Felix weetjewel ,

als je een paar reacties terugleest legt Carolien_ het volgende uit:

Vanwege de veiligheid van het forum kiezen we ervoor om sommige berichten eerst te bekijken voordat ze geplaatst worden. Dit heeft niets te maken met de lengte van een bericht, dus daar hoef je geen rekening mee te houden. We doen ons best om berichten die niet direct geplaatst worden alsnog z.s.m. te plaatsen, maar dit kan soms wel even duren. We hopen dat de melding die je hoort te krijgen snel in alle gevallen werkt, zodat dit meer duidelijkheid geeft.

--

Het heeft dus niks te maken met de lengte van je reactie.

(Ergens ook wel. Als er meer woorden in zitten is de kans groter dat er kennelijk iets in reactie zit wat een trigger geeft om de reactie niet direct, maar na goedkeuring te plaatsen)

Groetjes,
Simply Me

 

Reputatie 3
Badge +2

Weet je wat dus echt ironie is: mijn reactie hiervoor werd ook niet gelijk geplaatst.

Reputatie 3
Badge +2

Het zou inderdaad fijn zijn als de berichten gelijk geplaatst worden. Of dat je in ieder geval een melding krijgt. Ik snap dat jullie er veel aan doen, maar het is volgens mij nog niet opgelost.

Ook heb ik een vraag: Als mijn reactie kort is word hij wel gelijk geplaatst, maar bij een langere niet. Hoe komt dat??

Ik hoop dat het snel opgelost is, en sowieso al bedankt voor alle moeite die er tot nu toe in gestoken is.

Gr. Felix

Reputatie 7
Badge +19

@Carolien_ Pffff, ik hoop echt dat dit snel opgelost wordt hoor. Het is echt enorm irritant dat je berichten gewoon niet geplaatst worden. Ik had bijvoorbeeld gister avond ook op een best wel serieus en heftig topic gereageerd en mijn bericht werd toen ook niet geplaatst. Ik baal dan echt extra omdat ik denk, dat kind heeft eigenlijk wel hulp/tips nodig maar moet daar dan uren op wachten. Echt wel kut gewoon....

Hoii @Carolien_ ,

Ik probeerde aan te geven dat het niet zozeer gaat om het afscheid van gebruikers, maar om het geheel. Gezien heel veel reacties verdwijnen ofwel goedgekeurd moeten worden.

Alleen op dat moment stapelde het op en kwam de irritatie extra naar voren. Maar het is in het algeheel heel vervelend.

Ik hoop voor jullie wel dat het iets oplevert, maar hopelijk kunnen jullie dit dan gebruiksvriendelijker maken.

Groetjes,
Simply Me

@Carolien_  ik ben het helemaal eens met @TheMightySlayer , berichten met hulp worden niet geplaatst, maar berichten van kinderen in noord-brabant die seks willen juist wel.

Hallo @Carolien_  :)

Ik vind het dan wel weer apart dat onze normale berichten niet geplaatst worden, terwijl aparte berichten met contactgegevens, etc soms wel geplaatst worden. De moderatie tactiek is daarmee voor mij iets wat alleen maar irritatie opwekt. 

Ik stel dan ook voor om die moderatie tactiek weg te halen: om irritatie te voorkomen, en mensen vinden toch wel iets om het weer te plaatsen als ze echt de regels willen verbreken!

Edit 18:30: en wat nou als iemand een topic wilt maken over zelfmoord en die wordt niet geplaatst? Diegene pleegt dan daadwerkelijk zelfmoord omdat die zich nergens gehoord voelt. Worst-case scenario, dat wel.

-TheMightySlayer <3

Ik loop nu tegen hetzelfde(?) probleem aan bij dit topic over het COVID-19 vaccin.
Mijn magnum opus wordt niet geplaatst, maar ik krijg ook geen melding.
Zo veel speur en zoekwerk zit er in dat de hele redactie van de wakkere muis aan het beven is van angst.
OK, dat is een beetje overdreven, maar er is niets zo frustrerend en ontmoedigend als twee maal hetzelfde te moeten typen.

Het resultaat daarvan is dat ik gewoon de reactie copy-paste en opnieuw post in de hoop dat het werkt  zodat een moderator nu twee halve profielwerkstukken aan leeswerk aan het nakijken is.

Mijn reactie voegt verder niet echt veel aan dit verhaal toe, maar ik moest in ieder geval iets doen voor het geval dit ding verloren zou raken.

Reputatie 7
Badge +3

@Simply Me  Ik snap zeker dat het in zo'n situatie bij het afscheid van een gebruiker veel frustraties geeft. Ik neem dit zeker mee, dus ik vind het echt alleen maar goed dat je jullie dit aangeven.

@RandomperSon Het klopt dat dit niet eerder het geval was. Vanwege de veiligheid van het forum kiezen we ervoor om sommige berichten eerst te bekijken voordat ze geplaatst worden. Dit heeft niets te maken met de lengte van een bericht, dus daar hoef je geen rekening mee te houden. We doen ons best om berichten die niet direct geplaatst worden alsnog z.s.m. te plaatsen, maar dit kan soms wel even duren. We hopen dat de melding die je hoort te krijgen snel in alle gevallen werkt, zodat dit meer duidelijkheid geeft.

Groetjes,

Carolien

@Carolien_ blue moest dat bericht hierboven 2x plaatsen, dus was het de eerste keer wss niet gelukt, zoals @Simply Me al zegt, 90% van je geplaatste berichten worden echt niet geplaatst. 
 

Maar als een bericht niet wordt geplaatst, hoor je dus een melding te krijgen, maar waarom worden andere berichten dan wel weer in 1 seconden geplaatst?  Is het de lengte van het bericht ofzo iets? Want ik heb dit probleem een tijdje geleden niet gehad. Toen ik wel gewoon berichten zonder problemen kon plaatsen.

RandomperSon

Hooi @Carolien_ ,

Bedankt dat er weer een stukje is veranderd/opgelost.

Ik denk dat de frustratie/boosheid best wel erg is opgelopen de afgelopen dagen, bij een ieder.

Het is gewoon heel vervelend dat 90% van je reacties verdwijnt en niet gelijk geplaatst wordt. Je steekt er best wel wat moeite in en dan is dat het resultaat. En al worden de reacties wel vaak geplaatst, de gesprekken worden hierdoor erg verwarrend en lastig te volgen.

Omdat veel gebruikers de afgelopen dagen regelmatig online waren, liepen we bijna continu tegen dit probleem aan. En dat alles zorgt voor enorm veel irritatie.

Groetjes,
Simply Me

Reputatie 7
Badge +3

@TheMightySlayer 

Ik merk uit je reactie dat je boos bent en dat snap ik! Ik vind het erg vervelend dat Blue niet direct het bericht kon plaatsen om het account te laten verwijderen. Het is uiteindelijk gelukt, maar het heeft wel even geduurd.  Ik heb hier goed naar gekeken en er nu voor gezorgd dat dit in principe niet meer kan gebeuren bij het vragen om je account te verwijderen. Daarmee kan de situatie van vanmiddag niet terugdraaien, maar hoop wel dat dit in de toekomst niet meer zal gebeuren.

Groetjes,

Carolien

Mensen krijgen niet eens de kans om hun account te laten verwijderen. Kansloos verhaal dit De Kindertelefoon naar mijn mening. 

-TheMightySlayer <3

@Carolien_

ik woord er nu een beetje gek van

ik heb vandaag 4x een verzoek ingediend om mijn account te verwijderen.

meestal met een tructje lukte het wel maar dat lukt niet dat heb ik ook 4x geprobeerd. 

dus ik woord een beetje gestoord

en dit 

je denkt bij mij ooh je hebt een bericht geplaats 

maar toch niet. 

en dat is hier ook te zien

kijk naar dit topic

hier woord je toch gewoon gek van?

 

groetjes blue 

hoi @Carolien_ 

ik snap er nu oprecht helemaal niks met van

volgens hier is mijn reactie aangekomen toch? 

volgens hier dan weer niet. 

en ik heb nu ondertussen het verzoek al 2x ingediend. 

 

groetjes blue

Reageer