Moderatie forum

  • 10 April 2018
  • 8 reacties
  • 142 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Het valt mij op dat er een aantal mensen zijn die misbruik maken van de situatie en hun social media gegevens delen met een verkeerde bedoeling. Zijn er moderators, die dit monitoren of loopt het allemaal een beetje los?
Ook zou het fijn zijn om gebruikers te kunnen melden, omdat er bepaalde types zijn met verkeerde intenties.

8 reacties

Je kunt gebruikers melden, maar dat kan alleen op de desktop versie.
De moderators reageren vervolgens op die meldingen en passen op zijn minst de tekst aan, maar zij kunnen ook de gebruiker verwijderen.
Je kunt gebruikers melden, maar dat kan alleen op de desktop versie.
De moderators reageren vervolgens op die meldingen en passen op zijn minst de tekst aan, maar zij kunnen ook de gebruiker verwijderen.
Ik zit op desktop versie en ik kan nergens op iemands profiel een knop vinden om te melden.
Je kunt personen niet bij hun profiel rapporteren, maar wel bij hun reacties.
Zie afbeelding voor de locatie van de knop.
Bovenaan elk topic staat een vlaggetje. Daar kun je topics melden wat MensPersoon al schreef.
Is er ook een mogelijkheid om een persoon in het algemeen te melden, want er zijn mensen met meerdere ongepaste reacties
Nee.
Bij het melden kun je wel de reden schrijven.
Daarbij kun je dus schrijven dat de gebruiker meerdere verkeerde berichten heeft geplaatst, maar de KT zal daar voor zover ik weet wel standaard naar kijken.
Daarnaast kun je ook de reacties individueel rapporteren.
De enige manier om een gebruiker in het algemeen te melden, is door een topic aan te maken waarin je dat doet of ergens in een al bestaand soortgelijk topic een reactie te plaatsen. Je krijgt denk ik sneller een reactie als je iemand rapporteert en dan bij de reden zegt dat alle reacties fout zijn o.i.d.

Moderators monitoren sowieso het forum, dus als het goed is pikken ze verkeerde reacties er zelf ook uit, maar rapporteren kan nooit kwaad :)

Gr. Pin
Reputatie 2
Badge +2
Beste allen,

Bedankt voor het openen van dit topic en het meedenken op het forum. Fijn dat jullie zo betrokken zijn en ook een goede omgeving willen op het forum.
Bij De Kindertelefoon hebben we moderatoren die het forum zo veel mogelijk in de gaten houden. Het kan jammer genoeg toch voorkomen dat een bericht in strijd met de forumregels kort op het forum staat. Uiteraard streven we er naar om berichten die in strijd zijn met de forumregels zo snel mogelijk te verwijderen en plaatser van het bericht hierop aan te spreken.
Als jullie toch een bericht tegenkomen die nog op het forum staan die niet mag volgens de forumregels dan vinden we het heel fijn als jullie dit bericht rapporteren, zo kunnen we met elkaar het forum zo veilig mogelijk houden.

Groet,
Elena van De Kindertelefoon

Reageer