Vraag

Mag De Kindertelefoon reacties verwijderen die wel voldoen aan de forumregels?


  • Anonymous
  • 0 reacties

Heey Kindertelefoon,

Vraag:
Mag De Kindertelefoon reacties verwijderen die wel voldoen aan de forumregels?

Toelichting:
Het valt me op dat er soms reacties van mij worden verwijderd. Soms word het hele topic waarop ik heb gereageerd verwijderd, maar soms alleen een reactie. Het gekke vind ik is dat dit niet gecommuniceerd word. Ik heb niet het idee dat mijn reacties tegen enige forumregel ingaan.
Voorbeeld→ iemand had een topic geplaatst waarin ook contactgegevens gedeeld werden, daar heb ik op gereageerd en vervolgens stelde de topic opener een vraag. Daar heb ik niet meer op kunnen antwoorden, omdat mijn reactie verwijderd is. 

Mijn vraag is of De Kindertelefoon dan het recht heeft om die reacties te verwijderen? Ik kan dat nergens teruglezen in de forumregels op het forum. En kunnen jullie dan als jullie reacties verwijderen dat communiceren? Dan weet je ook dat die reactie verwijderd is en waarom, nu sta je toch soms wat gek te kijken als blijkt dat er reacties weg (verwijderd) zijn.

Groetjes,
Simply Me


34 reacties

Aangezien de Kindertelefoon dit topic sowieso wel leest. Het betreft het volgende topic: 

Graag mijn laatste reactie weer een apart topic van maken zoals ik het bedoeld!

Bij voorbaat dank!

 

Heey,

Waarschijnlijk heeft De Kindertelefoon het dan perongelijk in het verkeerde topic geplaatst, gezien er meerdere topics over voorstellen waren. Kan natuurlijk gebeuren, als je het aangeeft, willen ze het vast wel voor je veranderen.

Groetjes,
Simply Me

Ik zie dat hij inmiddels weer terug is! 

 

Reputatie 3
Badge +2

Hi @Robin Hood

Onze excuses, er was even een verwarring! 

Je topic:

is weer teruggezet.  Op dit moment heb je weer jouw eigen topic. 

Veel plezier op het Forum!

 

Groetjes, 

Hanne van De kindertelefoon

 

 

Reputatie 3
Badge +2

Hi @Simply Me en @M en Ms

Bedankt voor jullie suggesties en opmerkingen! 

Ik heb ze doorgestuurd naar Carolien. 

 

Groetjes, 

Hanne van De Kindertelefoon.

 

 Hi Simply Me,

 

M en Ms schreef:

“Maar ondertussen zit ik al sinds eind april in de stress om te horen wanneer we moeten vertrekken. Nou ja, niet echt stress, want zo zit ik niet in elkaar, maar een nog iets duidelijkere afspraak (met ingang van de volgende keer) zou in mijn ogen wel beter zijn, dus hierbij die tip om in overweging te nemen”

Simply Me schreef:

Die snap ik helemaal.. ik had me voorbereid op ergens in mei. Toen zelf gepland op eind mei. Tot we een mailtje kregen dat we nog twee hebben voor ons account verwijderd word.

nou ja, om eerlijk te zijn had ik me nergens op voorbereid. Twin en ik hadden het druk met werken en daarom weinig tijd om op het forum te zijn. Voor het afscheid van @Pin en @Blue hebben we tijd vrijgemaakt, ook al was dat pas na 23.30  's avonds en kostte het ons onze nachtrust een paar keer, maar we hadden het niet willen missen.

Voor ons eigen afscheid hadden we niks gepland en waren we afgelopen maand regelmatig verbaasd dat we nog in konden loggen. We hadden eigenlijk verwacht dat we het mailtje hadden gemist en ondertussen al verwijderd zouden zijn….

Ik snap niet dat KT niet gewoon een paar vaste data prikt. Bijvoorbeeld 15 mei en 15 november ofzo. Dan weet je gewoon waar je aan toe bent.

Ik kan me voorstellen dat er in dit coronajaar weinig te plannen was voor KT. Bijna het dubbele (?) aantal bellers en chatters vergeleken met voor corona en dat vergt natuurlijk een geweldige inspanning van iedereen die achter en voor de schermen werkt. Misschien dat het daarom lastig in te plannen was, maar idk. Hopelijk in de toekomst vaste data

 

Je leeft toe naar het moment dat je van het forum gaat en dan blijf je toch nog. Maar het afscheid word zo wel wel extra moeilijk.

dat snap ik, maar persoonlijk maakt het voor ons niet echt veel uit. Ons 'groepje’ forumvrienden was al aardig uitgedund nadat @Kenshin vorig jaar al vertrok en zoals genoemd @Pin en @Blue een maandje geleden. Alleen @Gebruiker c is nog over van ons 'vaste’ groepje. Btw we zijn benieuwd waar ie uithangt….vast nog aan het werk :relaxed:

Natuurlijk zijn er altijd weer nieuwe mensen dus ook weer nieuwe kansen om ‘contacten ‘ (binnen de forumregels) op het forum te leggen, maar ja, er is een tijd van komen en een tijd van gaan en de tijd van gaan is gekomen :wink:

 

Ik ben wel flexibel, dus heb niet zoveel moeite met die onduidelijk en veranderingen. Maar ik begrijp zeker wat je zegt en dat vaste data's praktischer zijn.

wij zijn ook flexibel en passen ons makkelijk aan. Dat moet ook wel met alles wat wij in een gemiddelde week mee maken :grinning:

Vaste data lijkt ons idd ook een goed (lees: 'beter')  idee

 

 

 Hi @Hanne Z ,

 

Hi @Simply Me en @M en Ms

Bedankt voor jullie suggesties en opmerkingen! 

Ik heb ze doorgestuurd naar Carolien. 

we hadden je al een klavertje 4 gegeven, maar als ons account binnenkort wordt verwijderd verdwijnen die ook, dus willen we je een 'blijvend’ bedankje sturen, zodat je zeker nog 6 jaar terug kunt lezen dat we blij met je 'bemiddeling’ zijn :grinning:

 

 

Groetjes :wink: ,

M&M's en twin

Heey M&M’s,

We hadden eigenlijk verwacht dat we het mailtje hadden gemist en ondertussen al verwijderd zouden zijn….

Dat valt dan weer mee!

Ik kan me voorstellen dat er in dit coronajaar weinig te plannen was voor KT. Bijna het dubbele (?) aantal bellers en chatters vergeleken met voor corona en dat vergt natuurlijk een geweldige inspanning van iedereen die achter en voor de schermen werkt.

Ik heb ergens gelezen dat ze van +/- 1000 bel- en chatgesprekken naar +/- 1500 gingen. Dus dat is een toename van 50%. Af en toe zie je ook een topic op het forum, waarin wordt aangegeven dat het erg druk is en het daarom niet altijd lukt om De Kindertelefoon te spreken.

er is een tijd van komen en een tijd van gaan en de tijd van gaan is gekomen :wink:

Laatste daggie:muscle: , hopelijk nog een antwoord van @Carolien_ , zodat we ook nog kunnen reageren..

Groetjes,
Simply Me

 Hi Simply Me,

 

ik heb ergens gelezen dat ze van +/- 1000 bel- en chatgesprekken naar +/- 1500 gingen. Dus dat is een toename van 50%. Af en toe zie je ook een topic op het forum, waarin wordt aangegeven dat het erg druk is en het daarom niet altijd lukt om De Kindertelefoon te spreken.

ok, 50% meer, dat is een heleboel en logisch dat het dan op sommige momenten echt spitsuur en file is

 

er is een tijd van komen en een tijd van gaan en de tijd van gaan is gekomen :wink:

Laatste daggie:muscle: , hopelijk nog een antwoord van @Carolien_ , zodat we ook nog kunnen reageren..

jup, wij hebben vanmorgen lekker gefietst en we gaan zo nog ff lekker naar het strand en voor de rest zien we het wel

Geniet van je laatste 'daggie’ hiero :wink:

 

Groetjes,

M&M's en twin

Reputatie 6
Badge +3

@M en Ms  en @Simply Me 

Ja idd het laatste dagje op het forum voor jullie... Morgenochtend worden jullie accounts verwijderd. Ik lees in jullie reacties dat jullie graag zien dat er vaste data per jaar komen waarop deze acties plaatsvinden. Wij kiezen er bewust voor de werkwijze waar we nu mee werken. Door omstandigheden kan het mogelijk zijn dat de actie niet op een bepaalde datum plaats kan vinden. Door een mail 2 weken van tevoren te ontvangen, ben je ook op de hoogte dat je account verwijderd gaat worden en wanneer dit plaatsvindt.

 

M & Ms vroeg wat er gebeurt met de e-mailadressen die gebruikt zijn het versturen van e-mails aan de gebruikers. Ook deze mailbox wordt structureel opgeschoond. Daarnaast heb ik je opmerking gelezen dat je wilt dat je gebruikersnaam niet meer gebruikt kan worden door een nieuwe gebruiker. Je voldoet hierin aan de voorwaarden, dus hier gaan we voor zorgen.

De reacties met een punt ga ik verder uitzoeken en ik ga kijken welke acties hiervoor nodig zijn.

 

Als laatste heb ik jullie suggesties gelezen voor het sturen van mails bij reacties die verwijderd zijn doordat topics op aanvraag verwijderd worden. Ik neem jullie suggesties mee en ga in overleg bekijken wat we hier mee gaan doen.

 

Fijn dat jullie de laatste dagen op het forum nog zo actief meedenken, dank daarvoor!

 

Groetjes,

Carolien

Heey Carolien,

Bedankt voor de reactie!

Ik lees in jullie reacties dat jullie graag zien dat er vaste data per jaar komen waarop deze acties plaatsvinden. Wij kiezen er bewust voor de werkwijze waar we nu mee werken. Door omstandigheden kan het mogelijk zijn dat de actie niet op een bepaalde datum plaats kan vinden. Door een mail 2 weken van tevoren te ontvangen, ben je ook op de hoogte dat je account verwijderd gaat worden en wanneer dit plaatsvindt.

Van mij hoeft het niet perse vaste data te worden, ik vind deze werkwijze ook prima. Wel is het fijn om van tevoren een streefdatum/maand te horen. Nu wisten we eerst niks, alleen dat er wel een keer opgeschoond zou worden. Daarom heb ik zelf in een topic gevraagd wanneer dat opschonen ongeveer plaats zou vinden. Er is toen mei aangegeven en dat is fijn, dan heb je namelijk iets waar je rekening mee kunt houden/ naar toe kunt leven. Wat mij betreft dus wel iets van een richting aangeven, maar het hoeft niet exact in data’s te worden vastgelegd.
(ter verduidelijking: voor de mail 14 dagen van tevoren dat je account verwijderd word, al iets aangeven. Bijvoorbeeld 4 tot 6 weken van tevoren, vervolgens 14 dagen van tevoren dat mailtje over het verwijderen van je account)

Ook deze mailbox wordt structureel opgeschoond.
De reacties met een punt ga ik verder uitzoeken en ik ga kijken welke acties hiervoor nodig zijn.

Oké, fijn om te weten.

Als laatste heb ik jullie suggesties gelezen voor het sturen van mails bij reacties die verwijderd zijn doordat topics op aanvraag verwijderd worden. Ik neem jullie suggesties mee en ga in overleg bekijken wat we hier mee gaan doen.

Ik ben benieuwd, wie weet als je er ooit nog wat over plaatst, dat we nog meelezen:wink: of vind er geen terugkoppeling plaats?

 

Fijn dat jullie de laatste dagen op het forum nog zo actief meedenken, dank daarvoor!

Jij/jullie ook bedankt voor de snelle reacties en de mogelijkheid om mee te denken!
Wij steken graag nog even onze speurneus op, à la sherlock holmes:spy_tone1:
Als laatste nog een vraag: je vroeg ons waarom we het vervelend vinden dat je geen mail ontvangt wanneer er reacties verwijderd worden. Hierop hebben wij antwoord gegeven en uitgelegd waarom we dit vervelend vinden. Begrijp je nu waarom wij dat als vervelend ervaren?

Groetjes,
Simply Me

Reageer