Let op: nieuwe forumregel chatten en blog

  • 25 April 2022
  • 55 reacties
  • 2708 Bekeken


Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten

55 reacties

@Luuk  dankuwel dat u zo antwoord. Maar dat vervangen deed het juist niet. Het forum helpt of hielp mij juist op die manier om mij vooruit te helpen. Doordat ik hier las hoe anderen met hun problemen tòch hun leven inrichten en leuke dingen doen dagelijks, toch met hun struggles een dag maakten en zin gaven kwam ik ook op de been. En in mijn kracht. Ik heb me met mijn pdd en autisme nog nooit zo kunnen socializen in het echte leven als sinds ik de power krijg via hier. Het was ondersteunend voor mijn real life. Ik werd steeds sterker in mijn schoenen en zo'n lieve topic over je kleren deed me zo goed. Ik was er altjjd kei onzeker over en ik leerde hier juist spiegelen en kon het daardoor in het echt ook steeds beter en voelde me zò goed. En nu is dat weg. Het spijt me zo dat we dat dan niet goed deden maar het gaf me enorm veel steun voor mijn adl. En dat mag niet meer.  Zo verdrietig. Het spijt me echt als ik wat fout deed .  Het was gewoon een onschuldig kleding topicje. Wilt u er alstublieft nog eens naar kijken?  

Een heel verdrietige Sanny 

Reputatie 7
Badge +3

 @Sanny Jammer om te lezen dat je dit zo ervaart. Wij zagen dat er behoefte was aan meer duidelijkheid en kiezen voor deze lijn. Iedereen is welkom om hier actief te zijn binnen de forumregels.

We snappen dat er behoefte is aan steun en elkaar opbeuren, dat is ook prima zolang je niet afhankelijk raakt van het forum. De Kindertelefoon is als organisatie gericht op het verder helpen van kinderen en jongeren in hun situatie, zodat je daarna verder kan in jouw eigen leven in jouw omgeving. Dat doen we aan de telefoon en via de chat zo en dat willen wij ook via het forum. Het is geen plek die jouw leven moet gaan vervangen, worden of zijn, dat zou niet goed zijn. Het forum moet jou helpen om jouw leven buiten het forum beter te gaan maken. 

 

@annoniem_meisje Om jouw voorbeeld te gebruiken: je mag uiteraard reageren op reacties, bijvoorbeeld om te delen wat je met de adviezen gedaan hebt. Je mag ook vervolgvragen stellen (b.v. ‘wat bedoel je met...’) zolang het maar gaat over de eerste vraag.

Wat niet mag is een blog waarin je elke dag/week een update geeft. Het topic moet over jouw concrete eerste vraag gaan. Als je een nieuwe, andere, vraag hebt open je een nieuw topic

 

@Julian12 We weten dat je geen kwaad in de zin had en dat het geen opzet was. We zagen vooral dat de regel te onduidelijk was en dat we die nu duidelijker hebben gemaakt. Ik snap ook dat je er veel aan had, toch kiezen we ervoor om er scherper op te sturen. Hierboven bij Sanny staat waarom dat zo is.

 

Groet

Reputatie 7
Badge +17

Hoi ik schrik er van. We hadden geen kwaad in de zin. Wisten ook dat het geen chat mocht worden dat was nooit de bedoeling. Ik had er veel aan, je kon je gevoel even kwijt en de gevoelens van anderen delen.  Het was echt niet vals bedoeld. Nu moeten we zonder. Doet me pijn en zal wennen zijn. Ik ben er echt van geschrokken. Van mijn kant en iedereen was er nooit een insteek om iets te doen wat niet mocht.

Groetjes Julian

Hoii,

Ik heb een vraagje. Is het wel toegestaan om anderen op de hoogte te houden van iets? Bijvoorbeeld als je topic zou gaan over dat je zwanger bent en nog niet weet of je de baby gaat houden, mag je de rest dan wel op de hoogte blijven houden of je de baby Bijvoorbeeld houd en hoe het ermee gaat? (En zo bedoel ik het ook voor andere onderwerpen maar dit leek me wel een goed voorbeeld). Of word dat dan ook gezien als een blog?

- Annoniem_meisje 

Nou ik had er juist heel veel steun aan zoals ik al aangaf en iedereen wist heel goed dat het virtueel was en om elkaar op te beuren. Daar gaan jullie volledig aan voorbij. Daarnaast heeft een klacht toch geen zin. Niet echt democratisch maar we weten nu nog wat beter dat je als deelnemer dus niks te vertellen hebt.  Voor mij krijgt dit forum nu veel minder waarde :(  jammer. Ik zal me minder vertonen want krijg met mijn spectrum nu het gevoel dat ik niet welkom ben en me niet mag laten steunen door lotgenoten.   Dit is niet goed voor mij. Het wordt almaar strenger en zakelijker en de menselijke maat is aan het kwijtraken.  

Sanny