Klacht, mogelijke 'predator', aandacht van een moderator vereist.

  • 20 July 2016
  • 5 reacties
  • 414 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Beste moderators. Ik heb dit bericht geplaatst in dit topic: [i]link verwijderd door De Kindertelefoon[/]
Het eerste deel gaat dan ook in zijn geheel om dit topic. Ik heb het echter nu ook hier geplaatst, omdat ik vind dat dit zo snel mogelijk behandeld moet worden. Sta me bij als ik dit uitleg;

Ik leg hier onder uit waarom dit topic verwijderd zou mogen - of zelfs moet - worden van dit forum.

"naam verwijderd door De Kindertelefoon" Behoud gedurende het hele topic een ranzige, erg grafische schrijfstijl die niks extra's bieden dan het bericht veranderen van een normaal informatief/helpvol bericht naar een bijna erotisch bericht, om enige vorm van opwinding op te wekken bij de lezer.
Maar ach, dit kan elke puber wel eens doen toch?

Ja, maar hier stopt het nog lang niet bij.

Een ander punt is het feit dat 'naam verwijderd door De Kindertelefoon' constant toenadering zoekt naar andere in dit topic, op een seksuele manier. Telkens vragen of een persoon hem wilt 'helpen'. En als dit al niet genoeg is, Ik vind dit, op een forum waar veiligheid, geborgendheid en waar je er toch van uit moet gaan een ander te vertrouwen, schandalig en ongepast.
Een voorbeeld, alleen al in dit topic, want na de kritiekpunten van dit topic, haal ik nog enkele dingen aan uit andere topics.

Dit alleen al zou genoeg moeten zijn voor een ban. Maar, 'naam verwijderd door De Kindertelefoon' bied tevens, op een manier die naĆÆeve jongens die problemen met hun seksuele geaardheid ondervinden gerust stelt, advies. Advies wat wel erg, heel erg, lijkt op de typische gevallen van 'predators', pedofielen die op internet jongere jongens (minderjarig) zoeken, genegenheid bieden, en vervolgens misbruiken. Het is simpel; hij heeft ervaring, zij niet, zij vragen zich van alles af, hij heeft de antwoorden en daardoor krijg je een veilig gevoel, en ben je makkelijk te misbruiken, zowel mentaal en fysiek.

En zo kunnen we nog even doorgaan. Al met al vind ik het niet kunnen, en totaal verkeerd, dat zo iemand op zo'n forum vrij spel heeft, en dat de moderators dit nog niet was opgevallen. Jaarlijks worden er enorm veel gevallen bekend van predators, waarvan dit vrijwel zeker een tekstboek voorbeeld is. Ik hoop hiermee aan te tonen wat er zich aan het afspelen is in verschillende topics, onder 1 gebruikersnaam 'naam verwijderd door De Kindertelefoon', en ik hoop genoeg uitleg gegeven te hebben voor een ban, en zelfs een grondiger onderzoek naar deze persoon.

5 reacties

Ik moet helaas bekennen dat dit mij ook al eerder was opgevallen. Ik vind het betoog van Anarchist erg mooi, duidelijk en inhoudelijk goed verwoord. Ik deel zijn gedachtegang en mening en vind dat dit zeker uitgezocht dient te worden. Ook als er geen sprake is van een mogelijk oudere man dan is de inhoud en toon van de berichten voor het Kindertelefoon forum echt onacceptabel smerig en dient de gebruiker daar dan ook streng op toegesproken te worden.
Als een moderator dit onder ogen krijgt, ik refereer u nogmaals door naar het desbetreffende topic, waar nu een discussie gaande is over het hele geval.
Hallo allemaal,

Allereerst, fijn dat jullie je zo betrokken voelen bij de kwaliteit en de veiligheid van het forum van De Kindertelefoon!

Alle reacties die worden geplaatst op het forum worden altijd gecheckt door moderators van De Kindertelefoon. Als jij vindt dat er ergens een reactie staat die eigenlijk niet op het forum zou moeten staan, dan kan je die rapporteren (graag zelfs!). Het topic is door onze moderators bekeken en een deel van het topic is verwijderd. Het is op het forum toegestaan om over seks te praten, daar is dus niet direct actie op te ondernemen. Het is echter absoluut niet toegestaan om aan te sturen op contact buiten het forum, zelfs als er niet direct contactgegevens worden gedeeld zoals hier het geval was. Daar is dus een waarschuwing voor gegeven.

Jullie beschuldiging van pedofilie is niet te bewijzen en daarom kan De Kindertelefoon hier vooralsnog geen stappen in ondernemen. De Kindertelefoon houdt elke nieuwe reactie op het forum in de gaten, dus ook die van de forumgebruiker die jullie noemen. De kwaliteit en veiligheid van het forum is heel erg belangrijk voor ons. Als jullie nog eens iets opvalt over deze forumgebruiker of andere forumgebruikers dan kan je dat altijd bij ons melden!

De begintekst van dit topic is deels aangepast. Als het forumlid vals beschuldigd wordt dan kan dat grote gevolgen hebben. Daarom hebben we ervoor gekozen om de informatie die jullie geven intern te bewaren, maar niet op het forum te laten staan. Bij De Kindertelefoon hebben wij de originele tekst dus wel bewaard, zodat we hier de aandacht aan kunnen besteden die het verdient.

Ik hoop dat alles zo duidelijk is! Als er nog vragen zijn, dan neem gerust contact op via dit topic!

Groetjes,
Moniek
De Kindertelefoon
Ik uhh
Heb geen idee waar het over gaat, en ik wou dat ik wist waarover het gaat
Als het kan zou ik willen weten over welk topic het hier gaat, volgens mij heb ik het recht dat te vragen als actief lid.
Want waarschijnlijk heb ik het gezien maar heen aandacht aan geschonken :/
Maar uhh gewoon om een tegenstellend voorbeeld te geven
Een Heeeele tijd terug, was er een vrouw en ze was in de veertig (ze zei het en stond ook letterlijk op haar profiel pagina) en ze kwam praten tegen de dochter van haar vriendin......
Omdat na 4 uurtjes of zoiets ze nog niet was verwijderd.....heb ik maar een 'klacht' ingrediƫnt tegen dit persoon en de volgende morgen was ze weg
Dus voor jullie en de rest
Als je ergens voelt dat iets niet pluis is , kan je het tegen de KT zeggen, en als je het zeker weet moet je het zeker melden!
Gr Angovis
Beste Kindertelefoon,

Heel erg bedankt voor het ondernemen van actie, ik hoop dat deze gebruiker vanaf nu op een andere manier met mede-forumgebruikers omgaat. Excuses als ik met mijn deelname aan de discussie ergernis heb opgewekt. Dit was niet mijn bedoeling, maar, zoals al aangegeven, ik ben erg betrokken bij de veiligheid op dit forum. Als de gebruiker wederom argwaan bij mij doet opborrelen, zal ik me wederom tot jullie keren in dit topic.

Groetjes,
alfa77

Reageer