Kindertelefoon Nijmegen, bekend met het forum?

  • 15 April 2016
  • 7 reacties
  • 357 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hoi!

Ik sprak vanavond iemand van de Kindertelefoon in Nijmegen en die was totaal NIET bekent met het forum!!! Ik vraag me af hoe dat kan? Iedereen van de kindertelefoon kent toch wel het forum? En die weten toch ook wel een (klein) beetje hoe het forum eruit ziet en in z'n werk gaat?? Nou ja, zij dus niet.... Ik heb het haar uitgelegd.. maar eigenlijk, zou dat niet nodig hoeven zijn, toch? Lijkt me logisch als de vrijwilligers zelf wel weten hoe het forum eruit ziet en hoe dat zal gaan...
Maar, ondanks dat ze niet wist hoe het forum eruit zag en hoe het precies werkte, heb ik een héél fijn gesprek met haar gehad (veel langer dan van ter voren bedacht), maar ze is héél erg lief!! Ik ben echt héél erg blij dat ik haar heb leren kennen via de telefoon, dat ze zó lief was, dat ze me goed ondersteunde en vooral, zó goed naar me luisterde naar wat ik vroeg en vertelde! Ik heb nog nóóit zo'n fijne ervaring gehad met een vrijwilliger van de Kindertelefoon!!!
Echt, een dikke pluim voor jou, Lieke!

Fijne avond!

Veel liefs, Vera

7 reacties

Huh wat raar ja.....
Het zou wel kunnen dat er aparte mensen zijn, voor de telefoon voor ondersteuning en conversaties, en dan een andere groep als moderator voor het forum.... Maar dat lijkt me zo onlogisch
Ik ben ook wel benieuwd
Ja, ik ben ook heel erg benieuwd...
Maar, dan lijkt het me wel logisch als iedereen van het forum af weet...???
Ik kan me voorstellen dat (een aantal) medewerkers van de kindertelefoon, die bijvoorbeeld telefonische of chat-ondersteuning geven, zelfs vanuit huis werken. Technisch is het wel mogelijk, om als je het centrale nummer belt of chat, dat de telefoontjes dan over de medewerkers die dienst hebben worden verdeeld. Voordeel is, dat het ook gemakkelijker is, om mensen te vinden die dit kunnen doen, omdat ze dan niet allemaal in de buurt van het kantoor van de kindertelefoon hoeven te wonen. Wel een beetje raar is dat niet alle medewerkers op de hoogte zijn van de website met het forum, tenminste dat begrijp ik van de topic-starter.

Maar ik weet het niet, dus KINDERTELEFOON, kunnen jullie het ons uitleggen.
Hoi Vera, Angovis en JJboy

Wat fijn om te horen dat je zo'n goed gesprek met haar hebt gehad. Jammer dat ze het forum niet kent maar goed dat jij het even hebt uitgelegd! Ik denk dat de meeste vrijwilligers wel eens van het forum gehoord hebben en er ook zeker op gekeken hebben. Het kan zijn dat een enkeling dit niet weet omdat we tijdens bel/chat diensten niet gebruik maken van het forum, ik ga het wel doorgeven.

De moderators van het forum hebben naast de 'forumdiensten' ook nog bel/chat diensten, dit is dus geen aparte groep.

Ik hoop dat jullie antwoord hebben op jullie vragen.

Groetjes,
Naomi, de Kindertelefoon
Bedankt Naomi,

maar misschien - als je nog een klein beetje tijd over hebt, het heeft geen prioriteit - kun je mijn vraag of eigenlijk was het meer een opmerking nog beantwoorden/bevestigen.
Dus, werken alle medewerkers vanaf kantoor of ook (gedeeltelijk) thuis van achter hun computer of telefoon, zoals ik dacht dat zou kunnen. Of is deze informatie "classified" ?:)

Alvast bedankt.
Gr. JJ
Beste JJboy,

De telefoon- en chatdiensten worden allemaal op onze locaties gedraaid, zodat de inkomende telefoontjes en chats anoniem blijven.

Groetjes,
Yvonne
De Kindertelefoon
Hallo Yvonne,

bedankt voor de informatie. Goed om te weten.
Ik was gewoon nieuwsgierig.

groetjes,
JJ

Reageer