Ik snap niet waarom ik een eerste waarschuwing krijg

• 3 August 2017
  • 6 reacties
  • 667 Bekeken

• Anonymous
  • 0 reacties
Hi Kindertelefoon,

Ik heb gisteren (2 augustus) een eerste waarschuwing ontvangen en ik begrijp niet waarom.

Toen ik het profiel had aangemaakt had ik bij de handtekening gezet dat WE een 1-eiige-tweeling zijn. En bij de eerste 3 reacties had ik gezet “WIJ ZIJN M&M’s ….” Toen kreeg ik een mailtje van Yvonne en die zei dat je maar met één persoon op een account mocht. Ik heb gelijk daarna het profiel aangepast en ben alleen verder gegaan met het profiel. Eigenlijk deed ik het al alleen, want IK heb het aangemaakt en IK heb alle berichtjes die tot nu geplaatst zijn zelf getypt en mijn tweelingbroertje heeft helemaal niks getypt. En nu krijg ik een mailtje van Annie dat we met zijn 2-en het profiel doen en dat is helemaal niet zo. Mijn tweelingbroertje heeft zelf geen profiel aangemaakt omdat hij in het begin eigenlijk ook niet zo nodig een profiel wilde, maar als we samen een profiel mochten vond hij het niet erg als ik hem ook op het profiel noemde door te zeggen dat WE een 1-eiige-tweeling zijn. Verder niks. Maar dat heb ik al veranderd nadat Yvonne het vroeg. Er staat duidelijk dat ik de helft ben van een 1-eiige-tweeling! En dus lijkt het mij duidelijk voor iedereen dat mijn tweelingbroertje er helemaal niks mee te maken heeft. Andere kinderen hoeven op hun profiel toch ook niet te zeggen dat hun broertjes of zusjes of vrienden niets met hun profiel te maken hebben.

In mijn topic stel ik vragen over tips voor het vliegen. Ik vlieg samen met mijn broertje en dus noem ik dat. Dat lijkt me toch logisch of moet ik nu ineens doen of hij helemaal niet bestaat. Als ik zeg dat ik met mijn moeder ga vliegen en tips wil, dan doet mijn moeder toch ook niet mee aan mijn profiel. Als dat wel zo is kan je toch geen enkele vraag meer stellen over iets wat je met iemand anders gaat doen?

Ik zal bij de handtekening nog wel zetten dat ik de enige ben die dit profiel beheerd en dat mijn tweelingbroer er niks mee te maken heeft of misschien beter nog zet ik “alle reacties op naam van dit account zijn van mij en van mij alleen”, als dat is wat jullie graag willen. Maar snappen doe ik het nog steeds niet.

Ik hoop alleen dat de waarschuwing dan ingetrokken wordt en het hiermee opgelost is.

Groetjes,
M&M’s
(deze profielnaam heeft trouwens niks met mijn tweelingbroertje te maken, het gaat over Marcus en Martinus, dat is een Noorse 1-eiige-tweeling die een zangduo vormen en als jullie het willen weten beginnen onze namen niet eens met een M) Dus ik snap totaal niet waarom de waarschuwing is.

6 reacties

Reputatie 6
Badge +5
Beste M en Ms,

Ik heb gekeken naar jouw account en naar de mail die je hebt ontvangen. Ik kan niet een duidelijke forumregel vinden die hierover gaat. Ik begrijp dat het ook voor jou niet duidelijk is.
ik stuur jouw vraag door naar onze manager, zodat zij kan kijken wat de bedoeling is geweest van de mail en de waarschuwing.

Met vriendelijke groet, Mariska (De Kindertelefoon)
hi Mariska,

bedankt voor je reactie. Ik ben blij dat je gereageerd hebt, want ik heb er echt slecht van geslapen en zit steeds zenuwachtig te klikken op het verversknopje om te kijken of er al een antwoord is. Ik heb de eerste keer echt gelijk gedaan wat Yvonne vroeg.. Ik kan er ook niks aan doen dat ik het ook over mijn tweelingbroertje heb, ik ben al mijn hele leven bij hem en we doen altijd (bijna) alles samen en heel vaak worden we door mensen en ook thuis aangesproken met jullie omdat we zo vaak bij elkaar zijn en ook omdat een hoop mensen ons niet uit elkaar kunnen houden, want we lijken echt veel op elkaar en als er iets gebeurd is hebben we het ook bijna altijd samen gedaan. Ik en mijn broertje hebben het daarom ook vaak over wij natuurlijk. Ik kan toch niet ineens doen alsof hij niet meer bestaat? Andere kinderen hebben het ook wel over hun broertje of zusje of andere familieleden en vrienden, dus ja. Ik snap het echt niet.
Misschien heeft Annie gedacht dat ik en mijn broertje Marcus en Martinus heten ofzo, omdat ik die namen noem in MIJN profiel, maar dat zijn wij niet.
Nou ja, nog maar langer wachten totdat de manager het gaat zeggen. Hoop dat ie het snel zegt, want ik voel me niet echt lekker als iemand zegt dat ik iets fout heb gedaan en ik niet weet waarom. Maar jij hebt iig je best gedaan. Dankjewel Mariska.

groetjes,
M&M's
Hoi M en Ms,
Ik snap wel wat er wordt bedoeld. Je bent in je reacties en berichten veel geneigd om ''wij'' te gebruiken, wanneer dit niet altijd iets toevoegt (dus je had ook ''ik'' kunnen gebruiken). Je laat ook erg open weten dat je een tweelingbroertje hebt (wat opzich niet erg is hoor). Er zijn ook berichten waarin je verteld dat je het bericht aan hem laat lezen (dit is ook niet erg, maar wekt wel de indruk dat jullie het samen beheren). Het kan allemaal gewoon 1 groot misverstand zijn, maar ik zat zelf ook jouw berichten te lezen en ik dacht ook van doet hij het nou alleen of samen met zijn broer. Ik denk dat jij in het echte leven gewoon veel geneigd bent wij te zeggen en samen te zijn met je broer, dat zich dat weerspiegelt in je reacties op het forum.
Ik vind je btw wel echt sterke reacties plaatsen! Ga daar vooral mee door!
Gr. Pin
@Pin,

bedankt.
Ik weet niet anders dan dat ik met hem ben, wij zijn eigenlijk soort van één en het is zo vanzelfsprekend dat ik het over we en ons heb, maar toch heb ik alles alleen geschreven en hij geen letter. Bovendien had ik express vanaf het begin al in die handtekening gezet "ik ben de jongste helft van een 1-eiige-alle-twee-gay-ling", om het extra duidelijk te maken, dus ja, volgens mij allemaal volgens de regels van KT. Mariska van de KT snapt het ook niet (reactie hierboven)
Ik heb ook nog 2 "gewone broers", één groter en één kleiner en een zus, dus als ik het over broer heb weet je niet over welke, dus daarom zeg ik dan mijn tweelingbroer, dus ik snap echt niet wat ik verkeerd doe, dat ik daarvoor een officiële waarschuwing krijg
Hoi M en Ms,

Goed dat jij ons een berichtje met tekst en uitleg hebt gestuurd. Onze excuses voor het misverstand. De waarschuwing wordt ingetrokken en we hopen dat jij met veel plezier actief op ons forum blijft!

Groetjes Catharine
De Kindertelefoon
Hi Catharine,

Je weet niet half hoe blij je me gemaakt heb. Loop er al 3 en halve dag mee rond (dat vond ik best lang hoor sorry dat ik het zeg) en mijn broertje is er ook niet lekker van geweest, omdat die van me houdt. Even was ik bang dat jullie me niet geloofden en daar moet je niet mee aankomen, want we (mijn tweelingbroertje en ik) hebben één keer eerder tegen iemand (niet familie) wat gezegd en toen zijn we niet geloofd en daarom heeft ons misbruik niet een maandje maar ongeveer een jaar geduurd. Dus ik was bang en moest steeds daar aan denken. Dus ja, echt dankjewel, ook van mijn tweelingbroertje.

M&M’s

Reageer