ik ontvang geen mail meer als er nieuwe reacties zijn op topics die ik volg


  • Anonymous
  • 0 reacties
hallo kindertelefoon,

sinds gisteren ofzo ontvang ik geen mailtjes meer als er nieuwe reacties zijn op topics die ik volg. Mijn instellingen staan goed, want dat heb ik gecontroleerd. Ook valt het me op dat de tellers van de nieuwe reacties op het forum niet goed werken. Soms staat er dat er 0 reacties op een topic zijn en als je ze dan aanklikt staan er gewoon 4 reacties (of willekeurig ander aantal). Het enige wat ik op het forum zie is dat de tijd tot het laatste bericht getoond wordt. Is dit al bij jullie bekend? En wanneer denken jullie dat dit probleem opgelost is? Ik moet nu zelf steeds controleren of er nieuwe reacties zijn, dus das niet zo handig vind ik.

Alvast bedankt voor de moeite.

Groetjes JJ

13 reacties

Reputatie 7
Badge +6
Beste JJboy,

wat vervelend dat de website van het forum niet goed werkt. Dank je wel voor het doorgeven. Ik stuur jouw vraag (vragen) door naar iemand die dit hopelijk snel kan verhelpen.

Hartelijke groet, Mariska (de kindertelefoon)
hoi Mariska,

ok, alvast bedankt.

Ja bij sommige topics (als ik in het forum desktop op een overzichtje kijk) staat dan dat er 1 reactie is en 22 keer bekeken ofzo en dan staat er in het oranje bij dat er 4 nieuwe reacties zijn, dus die ene totaalteller doet het niet goed, want je kan nooit totaal 1 reactie hebben en daarnaast 4 nieuwe reacties. En misschien kijkt die totaalteller of er een mailtje moet worden gestuurd ofzo. Als ik dan kijk zijn er inderdaad 4 nieuwe reacties, dus die oranje teller doet het wel goed denk ik, maar die totaalteller niet. Sorry als ik het een beetje onduidelijk schrijf, maar ik hoop dat de programmeur het wel begrijpt.

Ik wacht het wel even af.

PS ik ontving dus ook geen mailtje dat jij gereageerd had. Je kunt ook voor dit topic zien dat er wel views zijn, maar nog 0 reacties, terwijl er van ons al 3 reacties zijn.

Groetjes JJ
Reputatie 7
Badge +6
super duidelijk uitgelegd! We gaan ermee aan de slag.
Groetjes, Mariska
Oh en nog een kleine aanvulling, het valt me op dat de teller van mijn eigen berichtjes die ik geplaatst heb ook niet meer oploopt, die blijft nu even op 160 staan. Naast mn naam staat praat goed mee, reacties 160 die teller bedoel ik. Bij het plaatsen van dit berichtje zou die naar 161 moeten gaan. Ik weet niet hoe lang dat al zo is.

groetjes JJ
Hoi JJ,

De problemen die je beschrijft zijn doorgegeven aan het bedrijf dat het forum heeft ontwikkeld. Zij zijn hiervan op de hoogte en zijn hard op zoek naar een goede oplossing!

Je hoeft je geen zorgen te maken over dat je persoonlijke reactieteller niet oploopt. Als het probleem opgelost is, dan worden de reacties automatisch weer meegerekend. Zullen we als alles is opgelost nog even contact hebben via dit topic over de e-mail updates van de topics die je volgt? Ik hoop dat die dan ook weer aankomen!

Ik zal je via dit topic op de hoogte houden wanneer er een oplossing is :)

Groetjes,
Moniek
De Kindertelefoon
hoi Moniek,

bedankt voor je update.

Ja ik snap dat al die tellers samenhangen. Volgens mij zit het probleem dat als je nieuwe reactie plaatst dat deze niet geteld wordt. Als gevolg daarvan wordt mijn teller niet opgehoogd en ook de teller bij de topics niet. Gevolg van het niet ophogen van die teller is dat er ook niet gesignaleerd wordt dat er nieuwe reactie is en dus wordt er geen mail verstuurd. Als ze op de juiste plek het probleem oplossen zal de rest ook wel weer goed komen denk ik.

Natuurlijk stel ik het op prijs als je nog even contact opneemt om te vertellen wanneer het probleem opgelost is.
Dan kunnen we gelijk zien of alles incl. de mail weer werkt.

Alvast bedankt voor de moeite.

PS de laatste mail die ik ontvangen heb van KT is gistermiddag 14 maart om 15.51 uur en toen had ik ook al het idee dat die veel te laat verstuurd was

Groetjes JJ
Hoi JJ,

Dankjewel voor het meedenken! Ik houd je op de hoogte.

Groetjes,
Moniek
De Kindertelefoon
Hoi JJ,

Als het goed is werkt alles weer zoals het hoort 🙂 Kan je het laten weten als je nog steeds problemen ondervindt?

Groetjes,
Moniek
hoi Moniek,

bedankt voor je update.

Ja ik merkte gisteren dat er vanaf een uur of half zes ofzo alle tellers zal ik maar zeggen weer goed stonden. Alleen de eerste uren daarna merkte ik ook dat nieuwe reacties weer niet geteld werden. Ik had expres een paar actieve topics gevolgd en het duurde gisteravond ook best wel wat langer voordat ik mailtjes van nieuwe berichten hierover ontving. Mijn teller was rond 18.00 uur wel opgehoogd, maar bij nieuwe berichten gisteravond bleef deze weer achter. Het leek wel of het een paar uur duurde voordat nieuwe reacties verwerkt waren in de tellers, maar misschien was dat een soort opstartprobleem ofzo. Misschien omdat er soort van achterstand weggewerkt moest worden? Ik weet het niet, maar ik kreeg iig best wel veel (achterstallige) mailtjes gisteravond.

Nu lijkt alles wel goed te gaan, mijn teller hoogt weer goed op en als het nu goed gaat springt ie op 168. Ik ontving een mailtje over jouw laatste nieuwe berichtje eigenlijk gelijk nadat je het geplaatst had. Voor zover ik het kan zien, lijkt alles opgelost.

Complimenten aan de programmeurs!!

Als me weer iets opvalt zal ik het jullie weer melden.

Groetjes JJ
Hoi JJ,

Ik zal je complimenten doorgeven, dat zullen ze leuk vinden om te horen! :)

Groetjes,
Moniek
De Kindertelefoon
hoi Moniek,

toch nog een klein vraagje. Het is niet echt een fout maar het zou wel anders/beter kunnen. Voor die programmeurs volgens mij een eitje. Nou het gaat er om dat als ik op Kindertelefoon site (laptop) kom en dan op de knop INLOGGEN klik dan opent het inlogschermpje, das allemaal ok. Maar ik moet dan eerst met mn muis in het vakje van gebruikersnaam klikken voordat ik kan gaan typen. Als dat vakje nou FOCUS krijgt (want zo noemen ze dat geloof ik) staat die cursor er automatisch en kan je gelijk gaan typen. Misschien een ideetje om aan te passen? Of is er een goede reden om het niet te doen?

Verder ben ik tevreden haha, ja je zal wel denken, wat heeft ie nou weer.

PS ik gebruik Internet Explorer en weet niet of bovenstaande voor alle browsers zo is

Groetjes JJ
Hoi JJ,

Ik zal het doorgeven, maar ik weet niet of dit inderdaad heel makkelijk te veranderen is. Het forum wordt namelijk net wat anders gebouwd dan een normale website. Er wordt op het forum gewerkt met een soort standaardplatform, waar dan per bedrijf dat er gebruik van maakt een aanpassing op gemaakt wordt.

Ik vind het wel een heel goed idee van je, dus ik ga dit eens voorleggen aan de programmeurs :)

Groetjes,
Moniek
Hoi Moniek,

Ah ja oke, het moet jullie natuurlijk niet veel geld gaan kosten, want das ook niet de bedoeling. Zo erg is het ook weer niet.
Maar als het wel makkelijk kan en niet veel kost, dan kan het misschien ook als je bijv. nieuw topic aanmaakt en miss zijn er nog andere plekken, waar het handig is. Maar das miss voor een andere keer als ze toch een keertje een update moeten maken en dat het dan eventueel goedkoop kan. Enne ik ben heel tevreden zoals de site nu werkt, dus ik wil niet dat het overkomt als zeuren, dat anderen dat niet gaan denken.

Bedankt iig dat je steeds van die toffe reacties stuurt.

groetjes JJ

Reageer