Ik dacht dat alles opgelost was, maar nu krijg ik weer een onterechte waarschuwing

  • 9 August 2017
  • 17 reacties
  • 1143 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Beste kindertelefoon,

Vorige week kreeg ik al een onterechte waarschuwing (zie topic https://forum.kindertelefoon.nl/over-de-kindertelefoon-54/ik-snap-niet-waarom-ik-een-eerste-waarschuwing-krijg-28531) en ik dacht dat alles opgelost was (volgens Mariska H en Catharine tenminste wel), maar kennelijk niet, tenminste volgens Nikki dan.
Ik vind net een mailtje in mijn mailbox van Nikki die mij een waarschuwing (er staat deze keer niet bij de hoeveelste waarschuwing het is, de vorige keer stond er “eerste waarschuwing”, moet er niet eerste, tweede of zo bij staan? ) geeft omdat ik volgens haar een link naar MIJN youtube kanaal in mijn profiel had staan. Belachelijk, ik heb helemaal geen yt kanaal. De link is een bronvermelding bij het liedje dat ik in mijn handtekening noem, zie forumregel 10:
10. Bij gebruik van teksten vanuit een andere bron, is bronvermelding verplicht
De Kindertelefoon is tegen plagiaat en wil dit niet bevorderen. Dus vermeld de bron wanneer je een tekst vanuit een andere bron hebt overgenomen.

Ik zal de link hier even neerzetten zodat iedereen kan controleren dat die naar het officiële yt/VEVO kanaal van het Noorse popduo Marcus & Martinus linkt, zie https://www.youtube.com/watch?v=eUZ5VSMLyVs
Ik zou willen dat ik zo kon zingen en 14 miljoen hits had op mijn liedje, maar ja, dat is niet zo en we hebben ook geen contract bij Sony Music. Ik heb de vorige keer al uitgelegd dat mijn tweelingbroertje en ik NIET Marcus & Martinus heten en dat onze namen niet eens met een M beginnen. Trouwens al zouden we wel Marcus en Martinus heten, dan mag je volgens de regels van KT die gewoon op je profiel zetten, forumregel 6:
6. Plaats in je bericht geen persoonsgegevens
Jouw anonimiteit is jouw eigen verantwoordelijkheid. Geef alleen je voornaam of een fictieve naam op. Post nooit persoonlijke gegevens zoals je telefoonnummer, e-mailadressen, profielen en dergelijke.

Wat moet ik nog meer doen? Ik weet het niet.
In mijn profiel stond:
quote
M&M"s zijn lekker en dat zeggen ze ook over mij en mijn twinbroertje, verder vind ik Marcus & (vooral) Martinus (cool haar) leuk en hou van jongens 🙂, zwemmen, op het strand zijn, hardlopen, fietsen, tennis en dansen
unquote
Als je goed leest zie je dat ik schrijf dat ik Marcus & Martinus als duo leuk vind en van die twee vind ik vooral Martinus als persoon leuk, vanwege zijn coole haar. Wat is daar mis mee?
De namen zijn nu afgekort tot de initialen, dus alleen de M staat er nog.
Kindertelefoon, willen jullie de originele tekst (bij interesses en handtekening) weer terugzetten en laten weten dat dit net als de vorige keer een vergissing was? Alvast bedankt.
Sorry, zit een beetje in mijn emotie dit te schrijven, ik snap ook wel dat vergissen menselijk is (ik doe zo vaak iets stoms) en dat jullie heel veel berichtjes lezen en ja, dan kan er wel eens iets mis gaan. Maar ja, dat ik dat nou 2 keer in een week moet hebben…

Met vriendelijke groetjes,
M&M’s

17 reacties

Hoi M&M's,

Fijn dat je schrijft dat vergissen menselijk is. Je hebt deze week wel de dubbele pech dat wij bij jou een vergissing hebben gemaakt. Onze excuses daarvoor! Jouw waarschuwing wordt direct ingetrokken.
Goed dat je even een berichtje stuurt zodat we dit kunnen herstellen.

Groetjes Catharine
De Kindertelefoon
Dankjewel Catharine!!!!

Fijn dat je zo snel gereageerd hebt en dat het opgelost wordt. Excuses aanvaard.
Sorry ook voor Nikki nog als ik beetje boos en onaardig was, maar ik was vooral verdrietig toen ik dat mailtje kreeg, want ik probeer altijd zo mijn best te doen. Sorry dat ik “belachelijk” had gezegd, dat was niet echt aardig voor Nikki en ik snap ook wel dat je je best doet Nikki. Wil je dat tegen Nikki zeggen Catharine?
En had ik al verteld dat ik verliefd ben haha en dat ik met die jongen af heb kunnen spreken dankzij het forum hier, want andere kinderen hadden me super goed geholpen, dus ik hou wel van jullie hoor

Groetjes,
M&M’s
Hi Catharine,

Twee dagen geleden had je gezegd dat jullie alles gingen herstellen, maar mijn profiel is nog niet aangepast naar hoe het was. Wanneer gaan jullie het originele profiel terugzetten met de link en de volledige namen van Marcus en Martinus ipv alleen M?
Nog een vraagje: ik heb helemaal nog geen persoonlijk mailtje gehad waarin staat dat de waarschuwing is ingetrokken. Die krijg je wel als je een waarschuwing krijgt, maar heb ik nog niet gehad als die ingetrokken is (ook niet voor mijn topic over die eerste waarschuwing). Ik kan alleen bij de topics zien wat jullie schrijven. Kan je sws ergens zien hoeveel waarschuwingen je al hebt, want ik wil graag zeker weten en liefst zelf controleren dat ik nu NUL waarschuwingen heb, want alle waarschuwingen zijn ingetrokken, maar ik kan niet zien of jullie dat goed verwerkt hebben. Kan er misschien een tellertje in je persoonlijke profiel komen dat je altijd kan zien hoeveel je er al hebt en misschien met de datum erbij met welke overtreding het was. Alleen dat je het zelf kan zien en niet iedereen, dus als je zelf ingelogd bent op je eigen profiel? Das voor jullie zelf ook makkelijker en overzichtelijker denk ik.

Dankjewel al voor als je dat wil doen/uitleggen.

M&M’s
Volgens mij hebben moderators hier wel zicht op, alleen wij dus niet nee. Ik hoor inderdaad meer mensen die graag willen zien hoeveel waarschuwingen ze hebben. Je bent dus niet de enige.
Kun je niet zelf je profiel weer aanpassen?
Gr. Pin
@Pin,

ja kan zelf wel herstellen, maar ze hadden het per ongeluk onterecht veranderd, zeg maar en ze zei dat ze dingen dan konden herstellen, dus ja, anders krijg ik straks op mijn kop dat ik alles zelf weer terug heb gezet en daar zit ik niet op te wachten

Denk ook wel dat KT zelf kan zien hoeveel waarschuwingen iemand heeft, maar omdat het nu zo'n gedoe is wil ik het zeker weten dat het goed is. Anders krijg ik bijvoorbeeld volgend jaar een waarschuwing en zeggen ze je hebt er nu 3 en je bent geband en dan weet niemand meer hoe het zat en ja als je dan geband bent kun je zelf ook niet meer reageren om het op te proberen te lossen. Dus daarom.
Maar bedankt voor je reactie. Ik ga nog wel even afwachten wanneer KT mijn profiel weer aanpast.

M&M's
Ja ik snap je punt.
Je kunt in ieder geval dit topic laten zien als bewijs en een nieuw account maken ?
Mensen van de KT zien heel simpel onder je profiel zien hoeveel waarschuwingen je hebt, dacht ik. Dus als er snel iemand reageert, kun jij je profiel weer aanpassen!
Gr. Pin
Reputatie 2
Badge +3
Hoi M en Ms,

Je mag zelf die link en de zin weer in je profiel zetten, wij kunnen dit helaas niet herstellen. Met herstellen bedoelde Catharine het intrekken van de waarschuwing. De moderators kunnen altijd zien hoeveel waarschuwingen iemand heeft en jij hebt geen waarschuwingen meer in je profiel staan. Het is nu helaas nog niet technisch mogelijk om te zien hoeveel waarschuwingen je hebt, maar je krijgt altijd een duidelijke e-mail als je een waarschuwing krijgt.

We hopen dat alles nu duidelijk is!

Groetjes,

Hester van de Kindertelefoon
Hi Hester,

Bedankt voor je antwoord. Ik zal mijn profiel weer aanpassen naar wat het origineel was.

Toch heb ik daar wel een opmerking over: je zegt dat jullie het niet kunnen aanpassen, maar dat hebben jullie eerder wel gedaan door de tekst te wijzigen in wat het nu is (en die ga ik nu zelf aanpassen naar het origineel), dus waarom kun je het dan niet terugzetten. Als het probleem is dat jullie niet meer weten wat er stond klopt er ook iets niet, want dan hebben jullie bewijsmateriaal vernietigd zeg maar. Je geeft iemand een waarschuwing en als die dan vraagt waarom wat zeg je dan? Ja uh nou uh ja in ieder geval zal je denk ik volgens die collega waar ik het niet aan kan vragen en die het trouwens nu ook niet meer precies weet want ja we lezen zoveel reacties en ja, dus dat enne uh je zal wel iets gedaan hebben wat niet mocht anders had je geen waarschuwing gekregen denk ik waarschijnlijk dan toch. Leer er maar mee leven. Oh ja en nog een prettige dag en veel plezier op het forum. Doei.

Ik heb het misschien nu een beetje overdreven, maar kloppen doet het niet echt. In principe vertrouw ik jullie wel, maar mijn voorbeeld met 2 onterechte waarschuwingen bewijst wel dat het ook wel eens niet goed gaat bij het geven van waarschuwingen. De 1e mail was getiteld “eerste waarschuwing” en onderaan in de tekst stond “Dit is jullie eerste waarschuwing. Bij een derde waarschuwing kunnen jullie niet meer inloggen op ons forum”. Tot zover klopt het. Enige wat ik een beetje raar vond was dat ik een deadline kreeg van 48 uur om het aan te passen en dat KT er vervolgens 85 uur over heeft gedaan om na mijn protest toe te kennen dat de waarschuwing onterecht was. Ik vertel gewoon even hoe het gegaan is, no hate. De volgende waarschuwing kwam 55 uur nadat de eerste waarschuwing was ingetrokken. Deze waarschuwing ging net als de eerste over mijn profiel, dus je zou kunnen denken, alles is pas gecheckt en goed gevonden, waarom nu weer een melding over hetzelfde. De mail die ik toen ontving was getiteld “waarschuwing” en in de tekst van het mailtje werd wel verteld waarom de waarschuwing was, maar verder stond er helemaal niks in over de hoeveelste waarschuwing het was en dat je bij 3 waarschuwing niet meer kan inloggen of iets dergelijks. Dus dat klopt niet. Er had als het goed was net als in het eerste mailtje als titel “eerste waarschuwing” moeten staan en ook in de tekst had dan moeten staan “Dit is jullie eerste waarschuwing. Bij een derde waarschuwing kunnen jullie niet meer inloggen op ons forum”.
Wat ik ook niet helemaal juist vind (ik ben niet boos, maar vertel alleen wat er gebeurd is, zodat het de volgende keer anders gaat, dus opbouwende kritiek, no hate, want jullie doen allemaal je best daar, dat geloof ik echt wel) is dat ik geen mail heb ontvangen over het intrekken van de waarschuwingen. Dat vind ik ook jammer. Als je per mail een waarschuwing uitdeelt en je trekt die vervolgens in is het ook wel netjes dat je dan ook een duidelijk mailtje krijgt waar in staat welke waarschuwing er ingetrokken is en hoeveel waarschuwingen je nu nog hebt. Lijkt me eigenlijk logisch.

Ok, dat was het, dus wel kritisch, maar no hate. Opbouwend. Ik hoop dat jullie er wat aan hebben. En ja, die mail dat ze ingetrokken zijn wil ik wel graag hebben :)

Groetjes,
M&M’s
@Pin

Bedankt voor je meedenken en ik ga zo mijn profiel weer aanpassen naar origineel.
Ik wilde nog even zeggen dat ik je reacties altijd fair en oprecht vind, ook als ze soms een beetje kritisch zijn. Want je mag het best zeggen als iets niet klopt. Ik vind dat je het altijd netjes doet. Moest het gewoon even zeggen. Je bent een goeie :)

M&M's
Hoi M&M's,

Bedankt voor je berichtje. Uit je berichtje begrijp ik dat het je nog steeds dwars zit dat je twee onterechte waarschuwingen hebt gekregen en de manier waarop. Ik vind dit vervelend voor je!

Je schrijft dat je vertrouwen in ons hebt, ik wil je dan ook vragen dit te doen. Je mag erop vertrouwen dat jij geen waarschuwingen hebt staan en dat die zijn ingetrokken. Dat heb ik jou ook in mijn bericht naar jou gestuurd. Omdat wij jou daar al over hebben geïnformeerd lijkt een extra email mij dan ook overbodig. Ik snap je punt maar in deze situatie was het dubbelop geweest. Wij proberen ons uiterste best te doen om iedereen zo eerlijk mogelijk te behandelen. Het is mensenwerk dus daar worden soms foutjes gemaakt. Dat is bij jou twee keer gebeurd en daar heb je pech mee gehad. Je mag er vanuit gaan dat dit niet vaak gebeurd. Wij hebben jou destijds al onze excuses aangeboden voor het ongemak. Ik hoop dat je die nog steeds aanvaard en ons erop blijft vertrouwen dat wij ons werk zo goed mogelijk proberen te doen.

Groetjes Catharine
De Kindertelefoon
Sorry Catharine,

ik ben helemaal niet meer boos, ik ben bang dat je me verkeerd begrijpt. Dat ik twee onterechte waarschuwingen heb gehad boeit me inmiddels niet meer, omdat dat is opgelost. Maar de manier waarop het opgelost is boeit me wel, ik ben nog steeds van mening dat jullie mij WEL een mailtje hadden moeten sturen zodra er een waarschuwing ingetrokken was net zoals ik die krijg als die uitgedeeld wordt. Ook klopt het niet of was het iig onzorgvuldig wat er in de mailtjes stond die ik wel kreeg over de waarschuwingen. Jammer dat je daar niks over zegt, behalve dat het lijkt dat je er soort van boos over bent. Het was allemaal opbouwende kritiek. Ik hoop dat je dat begrijpt

Groetjes,
M&M's
Bedankt voor het compliment @M en Ms!

Er worden niet super vaak waarschuwingen uitgedeeld bij de KT. Er zijn meer reacties positief dan negatief, gelukkig. Forumregels zijn vrij algemeen geschreven. Ieder kan zich eigenlijk wat anders voorstellen bij de uitwerking. Zo bestaan er ook enorm veel soorten reacties. Omdat we allemaal (andere) mensen zijn, hebben we allemaal een andere kijk op dingen. Het is voor ieder daarom lastig te beoordelen wat goed of fout is.

Wat Catharine denk ik bedoelt, is dat de vrijwilligers van de KT een inschatting hebben gemaakt, deze verkeerd heeft uitgepakt, maar dat ook weer recht hebben gezet. Dit is allemaal in dit topic gebeurt, dus als je logisch nadenkt zie je wel hoeveel waarschuwingen je nog over hebt. Daarbij bestaat er denk ik niet echt een beleid over het intrekken van waarschuwingen.

Wat @M en Ms denk ik bedoelt, is dat hij het krom vindt, dat je wel een mail krijgt bij het krijgen van de waarschuwing en niet bij het intrekken daarvan. Ik moet hem daar ergens wel gelijk in geven, maar omdat het hier allemaal is behandelt, snap ik ook dat er geen mail is gestuurd. Ook is er miscommunicatie geweest rond het herstellen van alles. Dat kan. Omdat hij pech heeft gehad met 2x een onterechte waarschuwing, is hij denk ik wat 'banger' om het fout te doen. Hij kan nergens zien hoeveel waarschuwingen hij heeft en als hij nog 1 foutje maakt, kan het bij wijze van game over zijn.

Ik denk dat dit het probleem een beetje beschrijft. Maar ik zit natuurlijk niet in jullie hoofd.

Gr. Pin
@Pin
dank je voor je mee denken en je support voor wat betreft WEL een mail sturen als een waarschuwing is ingetrokken.

Het klopt dat veel, maar niet alles door KT is uitgelegd: foutje is rechtgezet en excuses is allemaal prima en door mij geaccepteerd. Maar KT vraagt aan ons allemaal of we nog ideeën hebben om het hier nog beter te maken dan het al is. Dus probeer ik mijn steentje bij te dragen door aan te geven waar er volgens mij iets mis is gegaan. KT heeft door de 2e mail die gestuurd is zelf verwarring veroorzaakt. Als ze gewoon gezegd hadden de hoeveelste waarschuwing het was had er nooit verwarring ontstaan. De eerste was onterecht en inmiddels ingetrokken en dus had er in het mailtje moeten staan dat deze nieuwe waarschuwing (dus wederom) de eerste waarschuwing was. Dan was het op dat moment iig duidelijk geweest dat de eerste onterechte en inmiddels dus ingetrokken waarschuwing goed verwerkt was in het systeem. Aangezien ik niet in het systeem kan kijken moet ik dus op de mail vertrouwen, wat ik best wil doen, maar dan moet er ook duidelijke informatie instaan. Dat is de reden dat ik het even uitgelegd heb, zodat ze hier in de toekomst misschien net ff iets beter op kunnen letten. Ik gaf dus alleen maar een TIP. Om verwarring te voorkomen lijkt het mij dus ook handig om een mail te sturen als er een waarschuwing is ingetrokken. Zo simpel, meer is het niet. Gewoon nog een TIP dus.

Verder vind ik het ook jammer dat ik geen antwoord krijg als ik vraag hoe dat zit met dingen terugzetten die door KT zijn verwijderd. Volgens een medewerker kan ze dat niet doen en ik wil gewoon weten waarom niet. Is dat omdat niet alle medewerkers dat mogen, dus meer een technisch verhaal of omdat KT niet meer precies weet wat ze verwijderd heeft. Lijkt me een hele simpele en terechte vraag. Waarom niet gewoon een antwoord?

Ik krijg het idee dat KT me vind zeuren, terwijl ik probeer om te helpen door op dingen te wijzen.

Je kunt alles van wat hier boven staat wel zeggen dat vergissen menselijk is en dat is misschien ook zo, maar als je niet even verder kijkt waar het precies mis is gegaan zal je er ook niks van leren. Ik vergelijk het even met een dokter die een been afzet bij een patiënt die voor een ingegroeide teennagel komt en dan zegt we hebben het opgelost, je krijgt een kunstbeen. Je kunt dan idd weer lopen en je hebt geen last meer van die ingegroeide teennagel. Als ze vervolgens niet kijken waardoor de fout gekomen is, kan het zo weer gebeuren en dat risico wil je toch niet nemen? Lijkt mij dus voor de hand liggen dat je de oorzaak wil vinden. Niet per se om iemand op zijn kop te geven, maar om te voorkomen dat het weer gebeurt.

En zeggen dat iets niet vaak voorkomt en dat er daarom geen mailtje wordt gestuurd vind ik geen goed argument. Je zou juist eerder verwachten dat er WEL een mailtje gestuurd wordt, OMDAT het zo weinig voorkomt en je alle onduidelijkheid wil wegnemen. Ik zou zeggen maak dat de nieuwe regel.

Nog maar een keer, ik probeer alleen te helpen iets te verbeteren. Ik heb gelijk alle excuses aanvaard, zelf al gezegd dat vergissen menselijk is etc. en ben blij dat het qua aantal waarschuwingen is opgelost, maar graag toch antwoord op bovenstaande vragen. Ik ben benieuwd naar jullie antwoord.

PS van mij had het niet zo’n hele discussie hoeven worden als ik gelijk een paar duidelijke antwoorden had gekregen. Ik wil alleen maar duidelijkheid. Ik hou van jullie :)

Groetjes,
M&M’s
Snel komen https://forum.kindertelefoon.nl/emotionele-problemen-en-gevoelens-29/mijn-beslissing-vaarwel-28732
@badboy13,
wel slim van je om op deze manier snel hulp te vragen. Hopelijk neemt ze geen overhaaste beslissing. Wij hebben iig ons best gedaan
Hoi m & ms
Goed dat je nog even op verheldering vraagt als je met vragen zit. Fijn ook Pin dat jij met ons meedenkt!

Om antwoord te gaan op je vragen:
1. Er worden wel degelijk mailtjes gestuurd als waarschuwingen worden ingetrokken. Je hebt gelijk dat het netjes is om ook een mailtje te sturen als een waarschuwing wordt ingetrokken. In jou situatie niet gebeurd. Neem aan dat dit komt omdat we het hier in het topic over hebben gehad. Dus jou tip/suggestie wordt gelukkig al door de KT uitgevoerd. Wel erg fijn dat je daar over meedenkt. Tips en suggesties vinden wij fijn en worden besproken in het team.
2. Over het terugzetten van de tekst naar jou profiel. Dit doen we niet omdat zo gebruikers zelf de controle houden over wat zij in het profiel willen zetten. We corrigeren alleen als dit nodig is maar we zetten geen berichten terug.
Wij doen ons best om te kijken naar wat er mis is gegaan/kijken naar de oorzaak. Zoals ik hierboven al schreef we hechten veel waarde aan jullie tips en suggesties want het forum is er voor jullie.

Ik hoop dat ik zo je vragen heb beantwoord.
En erg fijn om terug te lezen dat jij/jullie zulke sterke/snelle reacties hebben gegeven op helpmypleace. Heel erg fijn om te zien dat jullie er voor elkaar zijn om het forum! Ga zo door!
Groetjes Catharine
De Kindertelefoon
Hi Catharine,

Fijn dat je nog wat extra tijd hebt gestoken in het beantwoorden van mijn vragen.

Het is me duidelijk dat er wel meer dan een paar foutjes zijn gemaakt, maar goed. Alles is opgelost, dus we kunnen weer verder. Als laatste nog een kleine tip; als ik punt 2 goed lees kan KT tekst in profielen wel terugzetten, maar doet ze dat niet om genoemde reden. Misschien kun je dan ook beter zeggen dat jullie het niet doen ipv te zeggen dat jullie het niet kunnen als er naar gevraagd wordt.

Oke, alles uitgesproken en met frisse zin weer verder.

Ik wil jouw compliment voor de reactie op het forum van helpmijpleace graag delen met badboy13, omdat hij als eerste had gereageerd en op een slimme manier mij kon waarschuwen of toch iig mijn aandacht trekken om ook naar dat forum te kijken. Ik kende toevallig dat telnr en website (nou ja, half en had ff gegoogled) en dat was ook het enige wat ik op dat moment kon doen voor haar. Iedereen zou in dat geval hetzelfde gedaan hebben. Maar wel leuk dat je mij daar voor bedankt.

Groetjes,
M&M’s

Reageer