Ideeën voor het forum

  • 15 August 2017
  • 31 reacties
  • 1586 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Ik heb een nog leuk ideetje :

Misschien moeten jullie een kleine ''prijs'' geven elk jaar aan iemand die erg gegroeid of erg goed geholpen heeft dit jaar?
dat zal mensen meer motiveren om beter hun best te doen.
( het hoeft niet iets groots te zijn het mag ook wel zijn dat je naam bijvoorbeeld :mail in het goud staat ofs haha )
Het is maar een ideetje....;):P:):D:cool:

Successssssss


Xx Maii

31 reacties

Hoi maii!!!
Ik vint het wel een goed idee.
Ik vint het forum ook heel leuk.
En meschien komen er dan wat meer mensen op het forum!!!
En meschien is het ook een idee als je tot de 500 bent gekomen dat
We dat ook in het goud zetten

Gr angelv Xxx
Het was maar een voorbeeld met die goude letters, het mag van alles zijn.
Ik heb zelf wel eens gedacht aan "de reactie van de week". Dan heb je een nieuw knopje naast rapporteren enzo en dan kun je de reactie nomineren voor de reactie van de week (of maand ofzo). Die met de meeste stemmen wint en dan krijg je een soort teller op je account met hoeveel je er hebt ofzo.
Hetgene wat hier jammer aan is, is dat er gedacht kan worden dat iemand beter is dan de ander, wat natuurlijk niet zo is. Er ontstaan dan misschien rangen ofzo.
Idk.

Gr. Pin
@pin,

Daar zat ik ook al aan te denken wat we totaal niet willen.
Ik kom hier nog op terug met een oplossing daarvoor..
Ben benieuwd Maii
ik denk dat het reactie van de week idee prima is hoor.
Het beloond de kwaliteit van een reactie in de plaats van de kwantiteit.

🙂
Beste Maii, angelv en Pin,

Wat fijn dat jullie zo goed meedenken, we zullen binnen het team overleggen wat mogelijk is.

Groet,
Inge van de Kindertelefoon
Hallotjes,

Ik heb er een oplossing voor gevonden.
( maar elke oplossing heeft waarschijnlijk nieuwe problemen dus als je er 1 ziet zeg het aub )


Als je je best doet krijg je privé van de kindertelefoon een mailtje met dat je het bijvoorbeeld erg goed hebt gedaan etc.
( een klein certificaat plaatje lijkt me ook wel geinig met " Heeft dit jaar erg goed geholpen"
Als het via de mail komt ziet niemand anders het en stoort het niemand erg,

Dus stel je voor we doen @pin's idee : dan krijg je een mailtje dat je de reactie van de week hebt en dat je het erg goed hebt gedaan! maar dat je er niet over moet gaan opscheppen ofs.

Ook bij @pin's idee denk ik dat je maar 1 keer per week (maand is beter ) kan stemmen anders stemt iedereen veel te vaak.
En dat als je minder dan een aantal reacties hebt dat je niet iemand mag nomineren omdat mensen dan vals kunnen spelen..

Dus ja,

dit stoort hopelijk niemand
maar geeft mensen toch meer moet om mensen te helpen!
Perfecto

xX Maii
Ik zou het juist leuk vinden het op mijn profiel te zien. Lekker pronken haha nee, maar trots zijn werkt beter als mensen het zien ^.^
Badget sparen is ook wel leuk, dacht ik. Na zoveel reacties krijg je dan badgets. Daarbij heb je opzich niet dat iemand beter wordt dan de anderen; iedereen kan immers dezelfde badges verdienen en je hebt gelijke kansen deze te verdienen.
Ook kunnen de "rangen" die we nu hebben (Net nieuw, Weet de weg, Topper, etc.) misschien worden uitgebreid. Iets als "expert" ofzo. Het lijkt me cool als je wanneer je een bepaald aantal reacties hebt geplaatst bij een categorie, je daar een expert in wordt en je een badge daarvoor krijgt (ipv die andere badgets).

Gr. Pin
Ik vind dat van die badgets enz. een supergoed idee!

Groetjes
x
Ik weet dat badges ooit soort van hebben bestaan bij de KT, maar dat er toen niet voor is gekozen. Er stond toen een soort van optie op de oude site, maar die heeft de KT uit gelaten. Geen idee waarom, dus daar ben ik erg benieuwd naar.
Hoi allemaal,
Wat een ontzettend leuke en creatieve ideeën hebben jullie!
Het is goed om sterkte en positieve reacties te stimuleren. Ik heb jullie berichten opgeslagen en ga dit meenemen in het overleg!

Groetjes Catharine
De Kindertelefoon
Badges lijkt me ook supergaaf!
Dat je ze dan ziet als je op iemand z'n profiel klikt....

Over dat je verder kan gaan als je meer reacties hebt gegeven ben ik het er mee eens..,
een beetje creatieve namen voor die nieuwe ranken zou wel leuk zijn. ( zo slaat het meer aan )

Een reactie van de week/maand/etc is misschien wel een leuk idee maar het heeft ook slechte kanten :

- Goeie kant : Mensen zullen proberen om betere reacties te schrijven en mensen goed te helpen!
Zodat hun misschien ook de reactie van de week/maand kunnen hebben

- Slechte kant : Mensen zullen misschien jaloers worden op degene die de reactie van de maand heeft en er zal daardoor misschien iemand het idee krijgt dat die of hij zelf beter is dan de anderen wat totaal tegen het doel is.

Ik zit zo hard na te denken of ik meer ideeën heb maar momenteel niks...

( ik kom hier waarschijnlijk nog op terug met meer. ideeën )
Hoi!

Leuke, creatieve ideeën hier 🙂 Misschien kunnen we bij de reactie van de week een reden zetten waarom die reactie gekozen is, zoals: inspirerend, origineel... Als er een reden bijstaat is het beter te begrijpen en zien andere mensen in wat er zo speciaal is aan de reactie. Ik heb zo het gevoel dat, als er een reden gegeven wordt, er minder rangen gaan ontstaan, maar meer een creatieve, inspirerende plek.

Groetjes
x
Dat klopt op zich wel, maar ik denk ook dat het weer wel rangen creëert. Stel er staat bij de reactie ''Lieve en positieve reactie''. Niet iedereen kan heel zorgzaam reageren, of de juiste woorden vinden om het lief of inspirerend of what ever te maken. Dan zullen zij dus nooit die reactie krijgen. Je hebt dan geen gelijke kansen zegmaar. Iedere reactie draagt namelijk wel zijn steentje bij, ook al is deze nog zo klein.
Gr. Pin
Ja, dat ik ook wel zo. Dan lijken badges, zoals jullie hierboven uitleggen, me nog het handigste. Ze worden onafhankelijk van andere forummers gegeven, dus een beetje minder rangen? Het lijkt me handig om te zien wie veel ervaring heeft in welke categorie.

Groetjes
x
Oei, nu je dat benoemd ''Het lijkt me handig om te zien wie veel ervaring heeft in welke categorie.'' schiet er opeens iets nieuws bij de te binnen. Het kan dus zijn dat als ik een reactie van iemand krijg zonder die badge, ik zijn/haar reactie niet ga waarderen of accepteer en een reactie 'eis' van een expert. Als je snapt wat ik bedoel. Misschien gaan mensen de reacties van niet badge houders dan niet meer waarderen... Wat denken jullie daarover? (Ik zeg wel steeds ik, maar ik zou dat niet hebben.)
Haiii,

( Ten eerste sorry:(:? dat je misschien dit bericht 2keer of 3 keer ziet maar mijn computer en telefoon plaatsen mijn bericht steeds niet dus dit is de 4e keer dat ik dit her type )

Oke,

Ik denk dat het best kan dat enkelen mensen sommige reacties niet gaan serieus nemen omdat diegene geen badge heeft.
Des ondanks denk ik dat de meeste gewoon iedereen serieus gaan nemen en al blij zijn dat iemand reageert op hun vraag!

Sommige nemen ook mensen met 10 reacties bijvoorbeeld niet serieus, terwijl hun reactie even goed of zelfs beter dan die met meer reacties is. Het kan zijn dat enkelen dat hebben maar de meerderheid waarschijnlijk niet.

Maar als we dit toch merken kunnen we zelf ook zeggen van : Wow die reactie is goed! of wow die reactie zal mij echt helpen! etc
Zodat mensen mensen wat meer aandacht schenken aan alle reacties.

We zijn hier met z'n alle en het is niet de bedoeling dat de 1 beter is dan de ander.
We zijn allemaal anders maar we zijn allemaal gelijkwaardig.

xX Maii
Hoi

Dat klop wel wat maii zegt.
Wand mensen denken dan je hed wienig reacties
Dat je dan nog geen ervaring hed.
Maar iedere reactie telt.
En mensen die maar 10 reactie hedden die kunnen ook goede tips geefen.
Wat ik zo mooi aan het forum vind is dat we elkaar aanvullen.
We werken samen om de vraag te beantwoordden.
Een complement geefen aan iemand die een goede reactie plaatst vind ik wel een goed idee.

Gr angelv
@angelv bedankt!
Jullie hebben gelijk, die badges zorgen er misschien voor dat andere reacties minder gewaardeerd worden. Goed dat jullie hierop zijn gekomen, zo ver was ik nog niet 🙂
Maar meschien kan een compliment of een persolijke mail waar op staat wat een goede
Reactie. Dat zou wel kunnen dan weet de ander niet dat je die mail ontvangen hept.

Gr angelv ?
Dan moeten er misschien minder prijzen uitgereikt worden. B.v. de reactie van de maand. Zo zijn er bijna geen mensen meer die zich minderwaardig voelen omdat er maar 1 iemand de reactie van de maand heeft geplaatst. Van mij hoeft dat niet 30 of 31 dagen lang bij de naam te staan, om egoïsme te voorkomen. Zo word er meer gefocust op de reactie en minder op de gebruiker.

Wat vinden jullie er van als je gewoon bij het aanmaken van een account kan kiezen in welke categorie(en) je expert bent. Het kan dan idd wel zijn dat iemand per se een reactie van een expert wilt, maar daar heb ik nog geen oplossing voor.

Er is al een een soort systeem via het aantal reacties, maar als je dat meer gaat belonen via badges dan denk ik dat mensen niet betere, maar meer reacties gaan plaatsen. Dat lijkt mij niet erg goed omdat de reacties dan waardelozer worden (korter, weinig nuttige tips enz)

BTW miss kunnen admins stemmen voor de reactie van de maand.

Gr. Eenaardigpersoon
Ja dat kan ook een goed idee zijn.
Maar eigenlijk vint ik elke reactie goed.
Ik wil wel zeggen dat het leuk vintd om te zien
Dat er zo actief heer over wort gepraat.

Gr angelv
@Eenaardigpersoon
Dat er een optie in je profiel komt dat je zelf kunt kiezen waarin je een expert bent, dat is echt een vet goed idee!
Ja, badges kunnen er inderdaad ook voor zorgen dat mensen veel kleine en slechtere reacties gaan plaatsen. Maar dat kan nu ook met de huidige ''rangen'' die er zijn (Net Nieuw, Weet de weg, Topper, etc.).
Ik snap ook het punt van @angelv, alle reacties zijn goed. Misschien is de reactie vd maand toch niet zo handig...

Gr. Pin

Reageer