Ideeën over aanpassingen en verbeteringen van de checkfunctie

  • 7 January 2023
  • 64 reacties
  • 505 Bekeken

Reputatie 7
Badge +14

Hoi iedereen,

Ik heb geen probleem met de checks op wat er aan reacties en topics aangemaakt wordt.

Ik heb er alle begrip voor dat niet alle reacties op korte termijn gecheckt kunnen worden. Jullie hebben beperkte middelen en doen wat jullie kunnen. Nou ja, daar ga ik vanuit.

Wat ik wel vervelend vind is dat reacties na een check soms nauwelijks nog gelezen (kunnen) worden omdat we ze niet vinden op de plek waar je nieuwe reacties verwacht. Hoe langer de check duurt, hoe verder ze wegzakken achter alle reacties die tijdens de tijd die de check in beslag neemt wel gelijk geplaatst worden. Op die plek kijkt niemand meer en dus gaan ze verloren.

Al het werk dat er in het bedenken, schrijven en controleren is gestoken is voor niks geweest en dat vind ik jammer. Dat zou anders moeten en volgens mij kan dat technisch ook wel. Niet dat ik de code ga aanleveren, maar hopelijk wel het idee dat jullie programmeurs dan ‘even’ moeten vertalen naar code.

 

Volgens mij gaat het nu zo, maar zeker weten doe ik het niet. Het lijkt me gewoon soort van logisch dat het (ongeveer) zo gaat, maar ik hoor het wel als het niet klopt.

Huidige procedure volgens mij:

  1. een reactie of topic wordt aangemaakt en verzonden naar het forum
    1. er is een automatische check, met als uitkomst dat die zonder verdere check geplaatst wordt en dan is er geen probleem
    2. er is een automatische check, met als uitkomst dat die zonder verdere check niet geplaatst wordt en door een medewerker bekeken moet worden en dan kan er een probleem ontstaan en dat probleem wordt groter met hoe meer tijd de check kost en dat willen we niet
  2. reacties worden geplaatst in de volgorde waarin ze aangemaakt worden. Dat is op zich natuurlijk logisch, als ze ook gelijk geplaatst worden, maar niet als de check 12 uur kost, zoals in de praktijk met regelmaat voorkomt als ’s avond om 23.00 uur een reactie niet door de automatische controle komt en dus door een medewerker bekeken moet worden. Nou snap ik dat er niet 24/7 medewerkers aanwezig zijn die de checks uitvoeren en ik gun jullie allemaal jullie nachtrust. De check heeft dus pas in de loop van de volgende morgen plaats. Na de check van de reactie met het ‘tijdlabel’ van 23.00 uur de vorige dag wordt deze geplaatst terwijl het in werkelijkheid dan al 12 uur later is en de kans (met name bij actieve topics) is groot dat er ondertussen al meerdere nieuwe reacties geplaatst en gelezen zijn door volgers van dat topic. Omdat de gecheckte reactie nog het originele ‘tijdlabel’ heeft komt ie dus tussen eerder geplaatste reacties te staan en niemand die dat in de gaten heeft.

 

Mijn voorstel is om na de check het ‘oude tijdlabel’ te vervangen door een ‘nieuw tijdlabel’, namelijk eentje met de actuele tijd waarop de reactie door de KT wordt geplaatst. Dan komt die reactie  ook gewoon onderaan in het topic te staan, daar waar we gewend zijn dat de laatste nieuwe reacties komen te staan.

Er moet dus een soort ‘tooltje’ komen, noem het een ‘goedkeuringsstempel’ die ervoor zorgt dat de reactie automatisch een nieuw tijdlabel krijgt en daarna kan de normale procedure gevolgd worden om de reactie daadwerkelijk terug te plaatsten. Ik heb geen idee of medewerkers dat nu handmatig doen of dat het plaatsen soort van automatisch gaat na goedkeuring.

Dit lijkt mij alvast deel 1 van de oplossing.

 

Dan is er volgens mij ook nog een deel 2, maar ik weet niet precies hoe het nu werkt allemaal met het automatisch verzenden van mailtjes naar volgers van topics met de mededeling dat er een nieuwe reactie is gepost of dat iemand getagd is.

Op welk moment wordt zo’n mailtje nu verstuurd? Ik ga er een beetje vanuit en ben ook bang dat het zo gaat, omdat die check functie nog maar een jaar (of twee?) bestaat, dat die mailtjes verstuurd worden op het moment dat een gebruiker een nieuwe reactie heeft aangemaakt en die verstuurt…..tjsa, toen er nog geen checks waren, werden alle reacties gewoon gepost en was het ook niet erg dat je gelijk een mailtje kreeg nadat een reactie verstuurd was. Maar nu, door het checkfilter niet alle reacties gelijk gepost worden en een deel op de stapel ‘moet eerst nog gecheckt worden’ komt, is de kans aanwezig dat je wel al een mailtje krijgt over een nieuwe reactie, terwijl die helemaal nog niet geplaatst is. Dat is raar en hoort niet, als het werkelijk zo gaat.

Mailtjes zouden in alle gevallen pas verstuurd moeten worden op het moment dat de nieuwe reacties ook echt geplaatst zijn. Dus, volgens mij is er voldoende aanleiding om de programmeurs er nog eens goed naar te laten kijken.

De kans is aanwezig dat mijn voorstelling niet overeenkomt met de werkelijkheid, maar dit topic en de onvrede die je regelmatig hoort over de checks lijken me voldoende aanleiding om er nog eens goed naar te kijken.

Volgens mijn eigen waarneming (voor zover die betrouwbaar is haha) heb ik wel al eens mailtjes over nieuwe reacties ontvangen, terwijl ik die niet kon vinden en heb ik geen mailtjes ontvangen op het tijdstip van goedkeuring en plaatsing van die gecontroleerde reacties…..

Zeggen jullie maar hoe het zit en wie er gelijk heeft.

Als ik gelijk heb dan krijg je na de voorgestelde aanpassingen mailtjes over reacties die net geplaatst zijn en dan maakt het niet uit of ze door een medewerker uitgebreid gecheckt zijn of niet tegen gehouden zijn door de automatische check. In alle gevallen vind je alle nieuwe reacties op de plek waar ze horen, namelijk onderaan in het topic.

Ik ben benieuwd naar jullie reacties (Kindertelefoon en forumleden) en misschien hebben jullie aanvullingen, opmerkingen of vragen.

Ik lees het wel, nou ja, als ik een mailtje krijg over dat er een nieuwe reactie geplaatst is en dat die dan ook daadwerkelijk te vinden is 😉

 

Oh ja, ik weet nu al dat ik niet blij ga worden van alleen een antwoord dat jullie blij zijn dat forumleden meedenken en dat jullie het intern zullen gaan bespreken. Ik snap dat de procedure zo werkt, maar voor zo’n antwoord heb ik niet mijn nachtrust opgegeven om dit allemaal te kunnen typen.  Ik wil dus een concreter antwoord.

Alvast bedankt voor de moeite.

 

Gr. MickeyMouse

 


64 reacties

Reputatie 7
Badge +19

Ja ik zocht je reactie al want ik kreeg een mail namelijk. Maar niks te vinden

Reputatie 7
Badge +14

@jaivy ,

 

dat is raar, want mijn laatste nieuwe reactie werd wel gelijk geplaatst. Die reactie die ik aangepast had was al van een half uur daarvoor en die had na een eerste check voordat ie geplaatst werd al online gestaan…….die was ook wel getagd aan jou, dus misschien werd die reactie toen wel teruggeplaatst en kreeg je daarom een mailtje…….idk

 

Ik ga maar ff nog wat andere topics bekijken en morgen hier verder

 

Gr. MIckeyMouse

Reputatie 7
Badge +14

hoi @Marieke,

Hi @MickeyMouse ,

goed dat je met ideeën komt om dit op te lossen!

 

dankjewel, maar ik weet natuurlijk niet zeker of het allemaal zo werkt als ik denk dat het werkt, maar ik wil wel proberen te helpen en mee te denken

 

Mijn collega heeft het vanmorgen al doorgegeven aan de community manager, dus het is even wachten op zijn antwoord

 

fijn dat het gelijk doorgegeven is en natuurlijk snap ik dat het verder bekeken moet worden voordat die er iets zinnigs over kan zeggen

 

Om alvast iets meer inhoudelijk te reageren op jouw vragen/voorstellen:

Tijdstempel: Klopt, een reactie die eerst handmatig gecheckt moet worden, wordt na de check automatisch met het ‘oude tijdstempel’ geplaatst. Maar stel dat we dit kunnen laten aanpassen naar een nieuw tijdstempel, dan zou de logische volgorde wellicht niet meer kloppen als er inmiddels al veel andere reacties zijn gekomen. Misschien is de discussie dan alweer verder, is er nieuwe informatie gegeven vanuit de OP, etcetera. Hoe zie jij dat?

dankjewel voor die info over de tijdstempel, dan weet ik nu iig zeker dat het nu zo werkt

 

Alvast een vraagje tussendoor: wat is OP? Zijn dat de programmeurs of wie/wat?

 

Ik heb natuurlijk wel al nagedacht dat door een nieuwe tijdstempel aan een reactie te geven de volgorde dan anders kan worden (afhankelijk van of en hoeveel er gereageerd wordt in de tijd dat de check uitgevoerd wordt en het bericht (terug of eigenlijk voor het eerst) geplaatst wordt.

Extra toelichting:

iemand die reageert kan alleen reageren op reacties die al door de automatische check en eventueel ook door de handmatige check geweest zijn en daadwerkelijk gepost zijn. Zijn/haar/hen post is dus soort van een actuele reactie op wat er op dat moment te lezen was. Tot zover is er niks aan de hand.

Wat nu als die reactie pas veel later geplaatst wordt en er in de tussentijd nieuwe reacties gepost worden en de discussie gaat verder: degene die een berichtje gepost heeft en dat nog in de check zit en merkt dat de discussie ondertussen verder gaat en bijvoorbeeld merkt dat zijn reactie die nog gecheckt wordt niet meer ‘actueel’ genoeg is om het zo maar te zeggen, kan natuurlijk op dat moment een nieuwe reactie posten en daarin verwijzen dat er nog een reactie volgt die nog gecheckt moet worden en dat ie ondertussen nog iets heeft toe te voegen. Als daarna  het gecheckte bericht (wat misschien iets minder actueel is) geplaatst wordt snapt iedereen die het topic volgt wel hoe het zit, denk ik.

Op reacties reageren die nog gecheckt moeten worden kan alleen nadat ze gecheckt en geplaatst zijn, dus in principe verwacht ik daar geen gekke dingen als gevolg van de aangepaste volgorde. Hooguit dat je kunt denken dat het een beetje een late reactie is. Dit zal in de praktijk wel meevallen, omdat het minder vaak voorkomt dat reacties pas na 10 uur (en meestal is dat dan omdat er een nacht tussen zit, waarin sws minder gepost wordt) gecheckt worden dan dat reacties binnen een half uur of 2 uurtjes gecheckt worden. Ik heb geen idee hoeveel reacties er gecontroleerd worden per dag en wat de gemiddelde tijd van een check is, maar ik denk dat jullie daar wel iets meer over weten of te weten kunnen komen.

Je zou dus kunnen denken dat als het om relatief weinig reacties gaat die veel later daadwerkelijk geplaatst worden, dus lang nadat ze verstuurd zijn (omdat de check lang duurde) waar maak je je dan druk om als die reactie, zoals nu nog is tussen wat eerder geplaatste reacties terecht komt.

Nou, ik vind het een stuk vervelender dat die reacties dan niet meer gelezen worden, omdat niemand weet dat er nog gecheckte berichten onderweg waren (behalve dan degene die dat berichtje gemaakt heeft en misschien heeft die wel gezegd tegen anderen op het forum dat zijn/haar/hen reactie nog volgt): we weten niet wanneer dat is en steeds terugkijken of er ergens tussen de al eerder geplaatste reacties een nieuwe terecht is gekomen werkt in de praktijk niet. Dat hebben ik en anderen al gemerkt, anders hadden we deze discussie niet.

Mij lijkt het dat de nadelen van de situatie zoals die nu is, groter zijn dan die van een mogelijk gewijzigde volgorde in het plaatsen van gecheckte reacties met een nieuwe tijdstempel. Natuurlijk moet het dan technisch wel haalbaar zijn om die tijdstempel 'makkelijk’ aan te passen.

Als het technisch mogelijk is met die tijdstempel en de aangepaste volgorde zou (in sommige gevallen) toch (een beetje) verwarring opleveren is het dan misschien mogelijk om bovenaan die gecheckte berichtje een mededeling te zetten, zoals bv. ’door de check kan het zijn dat dit bericht iets later is geplaatst dan dat het aangemaakt is’

 

Tijdstip verzenden mailtjes: Het lijkt me inderdaad veel logischer als een mailtje pas verstuurd wordt wanneer het bericht daadwerkelijk geplaatst is. 

 

zoals ik in dit topic al ergens geschreven heb weet ik niet 100% zeker of mailtjes nu in alle gevallen pas verstuurd worden nadat reacties geplaatst zijn. Ik heb het vermoeden dat mailtjes over reacties die nog gecheckt moeten worden te vroeg verstuurd worden, waardoor je na het ontvangen van het mailtje de reactie nog niet terug kunt vinden. Misschien kunnen de programmeurs zeggen of dit vermoeden klopt of dat het onzin is.

Als alle mailtjes op tijd worden verstuurd heb ik het dus mis en als niet alle mailtjes op tijd verstuurd worden zou het fijn zijn als het aangepast kan worden. Misschien kan een nieuwe tijdstempel  helpen bij het oplossen dan, maar dat kan ik niet overzien. Daarvoor weet ik te weinig van hoe de software in elkaar zit. Ik weet niet of de huidige tijdstempel een rol speelt bij het proces van het versturen van mailtjes.

 

Zoals @tim16 heel goed opmerkt, werken we helaas met een standaard forum en blijkt het heel erg lastig voor de IT om onze speciale wensen uit te voeren. Daarom kunnen simpele aanpassingen soms lang duren of zelfs helemaal niet mogelijk zijn

 

dat is zeker waar, maar vandaar de extra vragen en afhankelijk van die antwoorden kunnen we hopelijk iets meer te weten komen

 

@Marieke ,

ik wil je/u nogmaals bedanken voor wat je/u al heeft gestuurd en ik ben benieuwd naar een reactie op dit berichtje

Ik wacht het gewoon wel even af 😉

 

Gr. MickeyMouse

 

Reputatie 7
Badge +17

@MickeyMouseOP betekent ‘original poster’ dus degene die het topic gestart is.

Jij hebt ook goede punten over het tijdstempel van check berichten. Zoals ik gisteren al zei, het zal wel nooit helemaal perfect worden. Ben benieuwd naar de reactie van de community manager.

Reputatie 7
Badge +14

hoi @jaivy,

ja ik snap wat je bedoelt maar krijg je die melding dan ook als er een nieuwe reactie is geplaatst nadat je het topic al eerder had geopend en al een mailtje hebt gehad? Dat de reactie dus ergens tussen is gekomen.

ik  was net alles nog eens aan het nalezen en volgens mij begrijp ik jouw vraag nu pas goed haha.

Volgens mij vroeg jij of als er ergens een gecheckte reactie door de Kindertelefoon 'vrijgegeven’ wordt, dus geplaatst wordt in een topic en dus zichtbaar is voor iedereen die dat topic opent, of je dan ook ziet dat die nieuwe reactie meegeteld en dus getoond wordt bovenaan in het topic.

Ik moet zeggen dat ik dat niet weet. Daar heb ik tot nu toe nog niet echt op gelet. Ik heb jou alleen antwoord gegeven hoe het gaat met nieuwe reacties die direct geplaatst worden en dus niks over gecheckte reacties.

Het is ook lastig want soms weet ik niet eens of er nog reacties (van anderen)  in de check zitten en je weet ook nooit hoe lang het duurt voordat de check klaar is. Ik zal proberen om er op te letten.

In een testsituatie zijn zulke dingen veel makkelijker te controleren natuurlijk, dus misschien een ideetje voor de Kindertelefoon om te kijken wat er precies gebeurt.

 

@Marieke, @Britta, aan de Kindertelefoon dus en verder iedereen natuurlijk die dit topic leest,

Ik heb dan nog wel een aantal vragen voor zo'n testje:

Over eigen reacties die geplaatst worden krijg je als forumlid normaal gesproken nooit een melding, maar hoe is dat nadat een eigen reactie na een check geplaatst wordt?

Wanneer worden mailtjes precies verstuurd in het geval

  • een reactie door de automatische check gaat en er verder geen nadere controle nodig is en de reactie dus automatisch gelijk geplaatst wordt
  • een reactie door de automatische check gaat en er verder wel nadere controle nodig is en de reactie dus pas daarna geplaatst wordt

Het is mij opgevallen (daar heb ik hele sterke vermoedens van door goed te kijken wat er gebeurt op het forum) dat de checks in omgekeerde volgorde worden afgehandeld. Dus niet FIFO (first in, first out, zoals in de supermarkt, dat de oudste producten het liefst het eerst uit de schappen verdwijnen). Het is me vooral opgevallen toen er reacties van mezelf in de check zaten en ik precies wist op welk tijdstip ik die gepost had. Bovendien was het toen een drukke dag, dus veel nieuwe reacties en wsch ook heel druk op de chat, zodat er weinig tijd voor moderatoren was om checks uit te voeren. Op zo'n dag zie je dan na 21.00 uur, als de chat gesloten is, dat er ineens een hele rij nieuwe reacties in het overzicht van  recent actieve topics komen te staan en dan ook nog is niet bovenaan, maar steeds komen er nieuwe bij verder naar onder in dat overzicht. Dat kunnen dus bijna niet anders dan reacties zijn die door één of andere reden niet gelijk geplaatst zijn, want anders hadden ze wel bovenaan in het overzicht gekomen. Enige en meest voor de hand liggende reden is dat het reacties zijn die gecheckt moesten worden.

Nou vraag ik me af waarom gekozen is om de 'nieuwste’ te checken reacties als eerste te checken en niet eerst de ‘oudste’ en of het klopt wat ik zeg.

Het is natuurlijk een keuze en voor allebei valt wel wat de zeggen of is het geen bewuste keuze en is het nog niemand bij de Kindertelefoon opgevallen dat het zo gaat?

Ik kan me voorstellen dat je bewust kiest om de meest recente eerst te doen, omdat ze dan het minste verstoring geven in de topics waar ze gepost worden en dat jullie denken zo van 'die reacties die toch al 6 uur in de check zitten kunnen nog wel een extra half uurtje wachten’ en dus liever eerst die meest recente wegwerken. Dat kan ik me goed voorstellen, maar het klinkt soort van oneerlijk voor diegenen die al zo lang wachten…..

Mijn vraag is of het klopt wat ik schrijf en of het alleen toen ik het uitzocht (dat was al voor de zomervakantie) zo was of nu ook nog.

Ik moet wel zeggen dat zulke dingen alleen opvallen als het (erg) druk op de chat en het forum is. Iedereen is dan druk en doet z’n uiterste best, dus het is geen kritiek op de Kindertelefoon en medewerkers. Jullie doen wat jullie kunnen en soms is het zo druk dat jullie keuzes moeten maken. Aan het eind van de dag is het meestal wel weer opgelost of anders als de ‘ochtendploeg’ voor het begin van de chat de restjes van de vorige dag en dingen die ’s nachts erbij zijn gekomen, wegwerkt. Dat doen jullie goed, dus een complimentje waard.

Zoals gezegd had ik dit voor de zomervakantie al uitgezocht omdat er toen ook al gedoe was over de checks, maar de sfeer was toen zo slecht, want er was best veel gedoe op het forum en ik voelde me toen zeker niet fijn hierzo, ook al niet door de waarschuwingen die ik toen kreeg en dat er ineens topics gesloten werden omdat je iemand ‘teveel’ aan het helpen was en wie weet er wel eens een chat zou kunnen ontstaan etc. Vandaar dat ik het nu pas post. Maar goed, ik ben er dus toen een half jaartje tussenuit geweest en sinds kort weer terug….

Ik vergeet vast nog dingen te zeggen of vragen, maar dat komt dan later wel weer.

 

Gr. MickeyMouse

 

Reputatie 7
Badge +14

@Marieke,

hieronder een verslagje van iets wat ik net voordat ik wilde gaan slapen mee maakte. Ik heb het toch nog maar gelijk getypt omdat ik morgen anders niet meer precies weet wat er gebeurd is. Ik hoop dat ik alles duidelijk genoeg uitleg en dat jullie er iets aan hebben.

 

@jaivy 

deze reactie is misschien ook wel een antwoord op jouw vraag, of nieuwe, na een check geplaatste reacties vermeld worden bovenaan in een topic

 

Voorval:

Ik krijg net een mail dat persoon X 10 minuten geleden iets gepost heeft in een topic Z

Ik kijk bij recent actieve topic en zie het desbetreffende topic Z niet bovenaan staan, daar waar je het zou verwachten. Op de hele eerste pagina is topic Z niet te vinden. Op pagina 1 staan topics met reacties van de afgelopen 2 uur. Verversen levert niks op.

Ik open het topic dan maar zelf. Ik had toevallig nog een tabblad met topic Z open staan en die ververs ik.

Bovenaan in het topic wordt niet vermeld dat er nieuwe ongelezen reacties zijn geplaatst, alleen het totaal aantal geplaatste reacties wordt vermeld in zwarte letters

Dan zie ik onderaan de pagina de in de mail aangekondigde reactie van persoon X wel staan, echter hierbij staat vermeld dat het 2 uur geleden geplaatst is en niet 10 minuten.

 

Nou ja, dat is dus hoe het tegenwoordig werkt……

 

Het is dat ik zelf het topic heb opgezocht en geopend, anders had ik die reactie nooit gevonden.

Als ik verder zoek zie ik topic Z op pagina 2 bij recent actieve topics staan en daar staat vermeld dat de laatst geplaatste reactie  2 uur geleden is en verder het totaal aantal geplaatste reacties, dus incl. die van persoon X. Ik kijk nog even terug in topic Z en zie dat het totaal aantal geplaatste reacties in zwart ook het juiste aantal reacties, dus incl. de nieuwe reactie van persoon X is.

 

Nu werd ik nieuwsgierig naar of mijn reactie in een ander topic die 4 uur geleden in de check verdween inmiddels ook gecheckt en geplaatst is.

Ik heb daar iig geen mailtje over gekregen, maar dat komt wsch. omdat je nooit mailtjes krijgt over reacties die je zelf plaatst. In dit geval was het wel handig geweest als ik wel een mailtje gekregen had, want dan zou ik iig weten dat mijn reactie geplaatst was, Maar ok.

Ik ga daarom op zoek naar het topic bij recent actieve topics. Eerder deze avond zag ik het staan op pagina 3 en de laatste post was van 10 uur geleden. Nu vond ik het topic niet meer op pagina 3, dus of ie was verder gezakt naar pagina 4 en wsch. nog niet door de check of de reactie was wel door de check gekomen en was gestegen in de lijst recente topics. Ik vond het topic ongeveer in het midden van pagina 2…..

Ik zag dat de laatste reactie inderdaad van mij was en dat die 4 uur geleden was geplaatst. Het topic was niet aangemerkt als dat er een nieuwe reactie was gepost.

 

Ik weet niet of er in de afgelopen dag/dagen al wijzigingen doorgevoerd zijn/dingen uitgeprobeerd zijn. Als dat niet het geval is, dan lijkt het erop dat mailtjes misschien wel op het moment van plaatsen verstuurd worden, maar dat het topic en dus ook de nieuwe reactie niet op een plek staat die je zou verwachten en dat komt volgens mij doordat de oude tijdstempel gebruikt wordt en het topic dus veel verder onderaan komt te staan bij recent actieve topics. Het zou fijn zijn als dit in de toekomst anders gaat.

Als je op de in de mail meegestuurde link klink wordt wel de goede reactie getoond, maar ja, wie klikt er nu op die linkjes in de mail. Ik niet. Je ziet dat er een nieuwe reactie is en gaat eigenlijk standaard naar het overzicht recent actieve topics waar de aangekondigde nieuwe reactie niet bovenaan te vinden is….

In mijn geval ging het om onderstaande reactie:

https://forum.kindertelefoon.nl/sport-en-vrije-tijd-40/38-leuke-vragen-geen-sexvragen-73456?postid=501141#post501141

 

Ik wil de dienstdoende moderator(en) wel hartelijk bedanken voor al het werk dat verricht is, want ik zag dat mijn reactie kort voor 01.00 uur vannacht geplaatst werd, dus toen werd er nog aan gewerkt.

Hartelijk dank.

 

Ik hoop dat deze reactie nog wat extra informatie geeft waar jullie mee aan de slag kunnen.

 

Tenslotte hoop ik dat deze reactie niet eerst in de check verdwijnt, want dan duurt het nog wel even voordat iedereen in de gaten heeft dat ik een nieuwe reactie heb gepost.

Fingers crossed voordat ik op 'Verstuur’ klik 😉

 

Gr. MickeyMouse

 

PS ik ben morgen gelukkig de eerste 2 uur vrij

 

Reputatie 7
Badge +19

Hoi,

nou ik snap het allemaal niet meer hoor haha. Maar doe vooral geen moeite om het nog eens uit te leggen want het is mij allemaal te technisch.

Ik hoop gwn dat er een oplossing komt en anders moeten we er maar mee dealen.

 

joeee

Reputatie 7
Badge +17

@MickeyMouse ook dit weer goed uitgezocht. Een oud of nieuw tijdstempel heeft dus allebei voor en nadelen.

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @jaivy ,,

 

bedankt voor je reactie, ik snap dat het ‘als je er niet middenin zit’,  zoals ik er nu mee bezig ben, het een beetje een 'ver van mijn bed show’ aan het worden is.

Ik begon dit topic wat algemener, maar omdat ik zelf beter wil begrijpen wat er precies gebeurt, wordt het er niet leesbaarder door haha.

Hopelijk heeft de Kindertelefoon iets aan.

Mocht je later nog ergens op willen reageren dan heel graag, want ik ben wel blij met wat je post 😉

Ik heb het ook wel nodig om tips, kritiek enzo te krijgen….

 

Ik spreek je later wel weer, hier of in een ander topic 😀

 

Gr. MickeyMouse

 

Reputatie 7
Badge +14

@tim16 ,

 

@MickeyMouse ook dit weer goed uitgezocht. Een oud of nieuw tijdstempel heeft dus allebei voor en nadelen.

dankjewel, er wordt me steeds meer duidelijk waar we over praten.

Dat is ook nodig om ergens te komen.

Bedankt voor je support hier en op andere plekken op het forum 😀

 

Gr. MickeyMouse

 

EDIT: ik zie dat de reactie aan @jaivy  ook al gecheckt en gepost is 👍

Reputatie 7
Badge +3

Hallo allemaal,

 

Dank voor al het denkwerk en de ideeën. Ik lees dat lees dat de checks als storend, vervelend en soms ook verwarrend worden ervaren (wanneer krijg je een mail? Oude/ nieuwe tijdstempel enz. ). Dat kan ik me goed voorstellen. Het is ook een zoektocht naar een goede manier waarop we dit inzetten. We moeten en blijven deze checks gebruiken houden om het forum veilig te houden.

 

Die veiligheid is ook reden voor ons om niet al te uitgebreid in te kunnen gaan op alle ins en out van deze checks. Uiteraard denken we na over manieren om dit goed te kunnen blijven doen en kijken we naar wat de verbeterpunten hierbij zijn. Zoals jullie al zeggen zijn we hiervoor afhankelijk van een andere organisatie. We hebben jullie wensen aan hen voorgelegd. 

 

De wens voor aanpassing is gericht op het stuk rondom de automatische mail. Het zou prettig zijn als de mail inderdaad komt op het moment dat de check gedaan is en het bericht dus online staat. Daar wordt naar gekeken. De tijdsstempel, zoals het hier genoemd wordt, is daar mee verbonden, dus we moeten kijken wat het effect is van aanpassingen (als je iets (a) aanpast, wat zijn dat de gevolgen voor ‘b’ en ‘c’ en…). Voor nu kan ik geen concrete datum noemen dat we hier iets in veranderen.

 

Zoals al in dit topic is aangegeven gaat dat echter niet van de een op de andere dag. Daar gaat tijd overheen. Dus helaas kan ik jullie nu dan ook geen aanpassingen bieden. Het is in ontwikkeling, net als dat we de komende maanden ook willen gebruiken om breder te gaan kijken naar hoe het forum werkt, wat er vaak gemeld is etc.

 

Helaas dus een niet bijzonder concreet antwoord, we zijn inderdaad heel blij dat jullie meedenken en hopelijk kunnen we het forum aanpassen zodat het nog beter kan worden. 

 

Groet,

Luuk

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @Luuk,

 

bedankt voor de update.

Ik snap dat er in de toekomst gecheckt blijft worden en daar heb ik ook geen probleem mee.

Jammer dat jullie niet iets meer antwoorden kunnen geven over de check, maar ook dat begrijp ik wel weer.

 

Het belangrijkste is dat jullie alles goed gelezen hebben en het aan 'de programmeurs’ hebben voorgelegd en dat het (op onderdelen) nog beter wordt in de toekomst.

 

Idd, nog even goed uitzoeken of alle mails op tijd (niet te vroeg, maar ook niet te laat, of helemaal niet) verzonden worden. Na mijn laatste check, die natuurlijk alleen maar gebaseerd is op wat ik zag gebeuren hier, krijg ik de indruk dat het met de mails wel ok gaat, maar alles even nalopen lijkt me sws een goed plan. Jullie kunnen in een testopstelling veel meer checken en bovendien hebben jullie de code en er verstand van.

Het vervelendste vind ik, als het wat langer duurt bij de check, dat reacties door het gebruik van de originele tijdstempel niet bovenaan de lijst komen te staan, net zoals 'normale’ nieuwe reacties en daardoor is het echt zoeken naar die reacties en vaak worden ze gewoon niet meer gelezen.

Ook al weet ik dat je via het linkje in de mail wel naar de juiste reactie wordt gestuurd, maar in de praktijk klik ik en een heleboel anderen ook, denk ik, niet op al die linkjes.

Je krijgt een mailtje (of niet als je die ‘uit’ hebt staan) en dan kijk je in het overzicht en als je geluk hebt zie je het betreffende topic nog op de eerste pagina staan bij recent actieve topics en anders denk je al snel dat er toch geen nieuwe reactie is geweest en ga je niet verder op zoek. Het grootste probleem ligt wat mij betreft dus bij reacties die lang in de check hebben gezeten voordat ze daadwerkelijk geplaatst zijn.

Dat merk ik dan zelf, omdat ik daar, zeker als de check wat langer geduurd heeft, weinig tot geen reacties op krijg, tenzij ik zelf een extra reactie post waarin ik zeg dat er alsnog een reactie van mij gepost is, iets verder terug in het topic. Ik zie dat andere forumgebruikers soms ook doen en het zou fijn zijn als dat niet meer nodig is, omdat alle nieuwe reacties, gecheckt of gelijk geplaatst gewoon ‘bovenaan’ bij recent actieve topics (en sws ook bij het desbetreffende topic) komen te staan. De 'gecheckte’ reacties zijn eigenlijk ook gewone nieuwe reacties, dus waarom komen ze sws niet op de juiste plek, zou je denken (ligt aan  die originele tijdstempel)

 

Nog één opmerking over de mailtjes:

als er na je laatste bezoek een nieuwe reactie gepost is in een topic dat je volgt en daarvoor is er al een reactie op datzelfde topic in de check gegaan (maar nog niet goedgekeurd en geplaatst) en je hebt de 'normaal’ geplaatste reactie nog niet gelezen voordat de gecheckte reactie wordt geplaatst, dan krijg je daar niet een aparte mail over volgens mij.

Nu is het toch zo dat je alleen een mailtje over de eerste nieuwe reactie krijgt die in dat topic geplaatst is en de volgende mail over een nieuwe reactie in datzelfde topic pas als je het topic in de tussentijd hebt geopend?

Dus, ook al was je van plan om op dat linkje in je mail te klikken dan kan het zo zijn dat je die 'gecheckte’ reactie toch gewoon mist, omdat die met de originele tijdstempel ergens boven de reactie staat waarover je wel een mailtje met linkje hebt ontvangen. Bij  het lezen van het topic kom je die gecheckte reactie niet automatisch tegen, omdat je de reacties die onder de eerste nieuwe reactie die je nog niet gelezen hebt wel gaat lezen, maar de oude erboven niet, terwijl daar best een gecheckte reactie tussen kan staan, waar je geen mail over hebt gekregen….

.

Ik hoop dat ik het duidelijk genoeg heb uitgelegd.

 

Ik snap dat als je bij  ‘a’ iets verandert, je ook moet kijken wat er verder gebeurt bij 'b’ en ‘c’ etc.

Ik heb ook nooit gedacht dat het met een paar muisklikken op te lossen zou zijn, maar hopelijk komt er wel een oplossing voor.

Over de voor- en nadelen van een nieuwe tijdstempel had ik eerder al iets geschreven en voor zover ik kon overzien lijken mij de voordelen groter dan nadelen (voor zover aanwezig).

 

Nogmaals bedankt en als er nieuws is lees ik het graag.

 

 

Gr. MickeyMouse

 

Reputatie 7
Badge +14

 

@Luuk  / Kindertelefoon in het algemeen,

 

er viel me net iets op bij het posten van mijn vorige reactie en dat was dat de teller van het aantal reacties die (vlak) hiervoor nog op 39 stond nu op 37 staat in plaats van op 40.

Ik weet dat een reactie die in de check zit nog niet meegeteld wordt, want anders had ie al op 41 moeten staan.

 

Er zijn dus net 3 reacties verdwenen…..

Ik ben benieuwd welke dat zijn en waarom en waarom ik daar als topic starter en misschien zelfs wel plaatser van (sommige van) die berichten geen mail over heb gehad.

 

Misschien kan iemand dit even nakijken en het laten weten.

 

Alvast bedankt.

 

 

Gr. MickeyMouse

 

Reputatie 7
Badge +17

Uit mijn topic is ook wel eens een bericht van een ander verwijderd en daar krijg je als topic starter idd geen mail van. Als je eigen bericht wordt verwijderd zou je daar wel altijd een mail van moeten krijgen. Het zullen dus wel berichten van anderen zijn geweest.

Reputatie 7
Badge +14

hoi iedereen,

 

mijn gecheckte reactie is hierboven ergens geplaatst

 

 

@tim16,

 

ff een vraagje:

 

heb jij een mailtje gekregen met een linkje naar mijn gecheckte reactie (linkje heb ik zelf hierboven ook in dit berichtje gepost) die ondertussen geplaatst is?

of alleen mailtjes naar de andere geposte reacties van mij?

 

want als je geen mail met linkje naar de gecheckte reactie hebt ontvangen is gebeurt wat ik in die ‘gecheckte’ reactie aan Luuk heb beschreven……..dat je niet altijd een mailtje krijgt over 'gecheckte’ berichten die goedgekeurd zijn

 

 

Gr. MickeyMouse

 

PS nou hoop ik 1 ding en dat deze reactie niet verdwijnt in de check 😉

 

Reputatie 7
Badge +17

@MickeyMouse ja, heb om 16:03 een mailtje gekregen met link naar de gecheckte reactie.

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @tim16 ,

 

Bedankt voor de info.

 

Als ik alles op een rijtje zet moet het als volgt zijn gegaan:

 

  • De originele tijd dat ik de reactie heb gepost die in de check ging is 15.18.  Daar heb je toen als het goed is geen mailtje over gekregen, iig niet op dat tijdstip, reactie was getagd aan Luuk
  • Om 15.22 stuurde ik weer een reactie, die gelijk geplaatst is, niemand getagd. Daar heb je als het goed is wel een mailtje over gekregen
  • Om 15.39 stuurde ik weer een reactie, die gelijk geplaatst is, getagd aan Luuk. Daar heb je alleen een mailtje over gekregen als je voor 15.39 de reactie van 15.22 geopend hebt, anders dus niet. Het kan dus dat je hier een mailtje over hebt gekregen, maar het hoeft niet
  • Zelf kreeg jij om 16.03 een mailtje dat ik een nieuwe reactie had geplaatst. Dat kwam omdat de Kindertelefoon mijn reactie van 15.18 had gecheckt en geplaatst. Dit mailtje heb jij ontvangen omdat je tussen 15.39 en iets voor 16.03 mijn reactie van 15.39 hebt geopend.
  • Daarna heb jij zelf een reactie gepost om 16.12, waar ik een mailtje over heb gekregen.

 

Klopt dit met hoe jij denkt dat het gegaan is en de mailtjes die jij hebt ontvangen?

Daarna zijn er nog reacties geplaatst, maar daar hoef ik verder niks over te weten.

 

Just checking haha om alles te kunnen begrijpen.

 

Alvast bedankt voor de moeite 😉

 

 

Gr. MickeyMouse

 

Reputatie 7
Badge +17

@MickeyMouse 

Zoals je het beschrijft is het gegaan. Over je reactie van 15:39 getagd aan Luuk heb ik idd geen mail gehad.

Goed dat je het allemaal zo bijhoudt. Soms snap ik het zelf ook niet meer. 😄

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @tim16 ,

 

dankjewel  nog een keertje 😃

 

@MickeyMouse

Goed dat je het allemaal zo bijhoudt.

 

ik probeer zoveel mogelijk uit te vinden, want dan weet ik beter hoe het werk en kan ik misschien met betere ideeën komen en heb ik ook meer recht van spreken als ik zeg dat dingen hier en daar beter kunnen.

En jouw hulp komt me heel goed van pas. Aan jou durfde ik mijn vraag wel te stellen…..cool dat je me zo helpt

 

Soms snap ik het zelf ook niet meer. 😄

Je moet idd wel goed opletten op wat en in welke volgorde allemaal gebeurt en met jouw 'mailtjesverhaal’ heb ik sommige dingen die ik vermoedde kunnen bevestigen

 

Nu is het weer aan de Kindertelefoon om te reageren 😉

 

Gr. MickeyMouse

 

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @MickeyMouse , @tim16  en anderen,

 

jullie merken op dat er soms reacties worden verwijderd zonder dat jullie daarover een bericht ontvangen.

Voor de overzichtelijkheid van het forum, halen wij vaak de reacties weg zoals ‘f f wachten, reactie wordt gecheckt’.

Het klopt dat je hierover geen bericht ontvangt. Wanneer een inhoudelijke reactie wordt verwijderd, dan krijg je daarover wel een bericht, met onderbouwing.

 

groet, Mariska (De Kindertelefoon)

 

Reputatie 7
Badge +14

@Mariska H,

 

ok, duidelijk en geen probleem zolang jullie dat soort verwijzingen naar checks niet gelijk weghalen nadat een gecheckte reactie goedgekeurd en geplaatst is, maar nog 1-2 dagen kan blijven staan, zodat iedereen in de huidige situatie, waarin gecheckte reacties tussen reeds eerder geposte reacties terecht kunnen komen, daardoor iets makkelijker terug kunnen vinden……

Dit is natuurlijk geen eis, de Kindertelefoon gaat over hun eigen regels, maar zolang er geen betere oplossing is zou ik iig het heel fijn vinden als de Kindertelefoon hier rekening mee zou willen houden.

Uit dit hele topic begrijp ik dat een ‘definitieve oplossing’ nog best wel even kan duren en dat begrijp ik heel goed. Eerst alles uitzoeken en op een rijtje zetten wat er 'beter’ kan en hoe dan precies allemaal.

 

Dankjewel Mariska.

 

 

Gr. MickeyMouse

 

PS @Mariska H ook nog bedankt voor de mail, ik snap hoe de 'regels’ zijn en dat ik me daar aan heb gehouden, maar het gaat mij vooral over het gevoel dat ik er bij heb

 

Hi. Kan die Bot niet gewoon filteren op grove taal en op privé gegevens, trolltalk etc? Want zoals het nu is is soms best lastig. Net ook, ik plaats een reactie, die gaat achter de check, is er gelukkig ook gauw genoeg maar ik verbeter letterlijk 1 letter en hup, weer achter de check. Ik snap heel goed dat dat voor mensen heel vervelend is. En vooral als je een naar bericht ziet en je wilt snel helpen, en het verdwijnt gewoon een hele nacht achter dat hatelijke rode ding. Ook een tip: maak die kleur niet rood, maar bijv geel of lichtblauw. Rood suggereert namelijk : fout! Stop!  En dat is neem ik aan niet het geval meestal. Dat de check er is, kan ik daartegenover op zich wel weer begrijpen. Maar toch, paar ideetjes ;)

Sjammetje xxxxx

Tsja, je plaatst een reactie over checks, en…..check ! Trouwens 3 keer achter elkaar bij mij, Raar.

Reputatie 7
Badge +15

Ik vindt dat hele check gedoe ook maar.. tja “ ik snap datvhet moet..” maarja… warom de eene reactie wel…. En de ander niet?! Tja , lastig hoor..

 

 

Mij_Niet_Gezien 

Reputatie 7
Badge +15

Haha , in de check… mn laatste reactie… 

 

 

Mij_Niet_Gezien 

 

ps, net nu het over cheks gaat… gaat de mijnne is de check..

Reageer