Ideeën over aanpassingen en verbeteringen van de checkfunctie

  • 7 January 2023
  • 64 reacties
  • 506 Bekeken


Toon eerste bericht

64 reacties

Reputatie 7
Badge +14

@jaivy ,

 

ik heb net jouw vraag beantwoord, nou ja, ik verstuurde een berichtje met een screenshot erin en ja, die verdween gelijk in de check, dus  nog ff afwachten….

 

Gr. MickeyMouse

Reputatie 7
Badge +14

 

@jaivy ,

bedoel je dit? Ik heb net een screenshot van dit topic gemaakt.

Hieronder kun je zien dat ik in dit topic net 2 nieuwe reacties heb gekregen, die van jou en die van tim16

Ik zit nu op de laptop, weet niet niet hoe het  er op de telefoon uitziet….

 

Ik lees het wel

 

Gr. MickeyMouse

 

Reputatie 7
Badge +17

@MickeyMouse

Ik denk dat die check nooit helemaal ideaal zal werken. Wat Marieke zegt klopt ook wel. Dat door een ander tijdstempel de volgorde van een discussie helemaal in de war kan worden gegooid. Mailtjes zouden idd pas verstuurd moeten worden als het bericht ook echt door de check is.

Ik ken verder de software waar dit forum op draait ook niet dus heb geen idee wat er precies wel en niet mogelijk is. Het ligt er maar net aan of een bepaalde functie al in de software zit. Dan is het vaak een zaak van gewoon die functie activeren (of uitzetten zoals ze bijv. met privéberichten hebben gedaan).

Ik ben benieuwd wat het antwoord van de community manager is.

Iig heel erg bedankt voor je input en blijf kritisch. Daar kan ik ook van leren. Ik vind dat je goed bezig bent op het forum. Ga zo door.

 

Gr. MickeyMouse

 

 

Graag gedaan en jij ook bedankt.

Reputatie 7
Badge +19

Nee ik bedoel het anders. Je kan nu inderdaad al het aantal nieuwe reacties zien. Ik bedoel dat als je op het topic klikt dat je bovenaan een melding te zien krijgt dat er bovenaan nog ongelezen berichten zijn. 

Reputatie 7
Badge +14

hoi @jaivy,

 

klinkt als een helder en duidelijk verbetervoorstel waar ik me volledig bij aansluit.

thnx voor je support, het is een uitgangspunt en hopelijk leidt het tot iets zinnigs

 

Hoii,

Ik denk inderdaad, nu @Marieke ook zegt over dat het dan niet meer klopt dat het handiger is als het mailtje pas verstuurd wordt als het bericht goedgekeurd en geplaatst is.

ik denk dat het nu anders gaat, dat mailtjes over berichten die nog gecontroleerd moeten worden te vroeg verstuurd worden, zoals ik eerder uitgelegd heb, maar ik moet een slag om de arm houden, omdat ik dat niet 100% zeker weet. Dat hoor ik graag van de community manager/programmeurs.

Pas als we zeker weten dat ze te vroeg verstuurd worden kunnen ze kijken hoe het op te lossen is. Ik denk zelf aan die tijdstempel aanpassing, maar ff afwachten

 

In een ideale situatie moet er een ‘ongelezen berichten” melding bij het topic staan. Maaar kan me voorstellen dat dit al helemaal moeilijk te regelen is.

 

bedoel je dat als je ingelogd bent op het forum en op het overzicht kijkt van bijvoorbeeld "Recent actieve topics’ dat je dan kunt zien hoeveel reacties bij elk topic nog niet gelezen hebt in rode cijfers en letters? Dat werkt nu toch? Misschien dat de telling niet helemaal goed gaat. Dat zou kunnen. Zeker een puntje van aandacht.

 

Dankjewel voor het meedenken.

 

Joeeee

ja, jij ook Joeeee 😉

 

Gr. MickeyMouse

 

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @tim16 

 

Wel een goed idee.

 

Thnx

 

Het is wel zo dat dat soort aanpassingen vaak door de forumbouwer gedaan moeten worden (KT maakt niet zelf het forum maar koopt het bij een ander bedrijf).

 

het klopt helemaal wat je zegt, het is een bestaand platform dat voor de klant in bepaalde mate aangepast kan worden heb ik hier wel eens ergens gelezen

 

Heel vaak in IT en webdesign zijn dingen die heel simpel lijken soms heel ingewikkeld om uit te voeren en soms technisch helemaal niet mogelijk. Ik wil maar zeggen dat het niet altijd met twee muisklikken geregeld is. 😉

ook daar heb je gelijk in, ik daag de programmeurs hierbij wel uit om met een oplossing te komen

 

Ja, is zeker de moeite waard. Wou er alleen maar mee zeggen dat we niet teleurgesteld of boos moeten zijn als het toch niet mogelijk is

het is goed dat je dit alles aangeeft en kritisch blijft, al was het alleen maar om teleurstelling te voorkomen. We moeten nog maar zien hoe het allemaal uitpakt.

Zelf heb ik hier allemaal wel al rekening mee gehouden. Ik ken de code niet en ben geen pro, maar een bepaalde logica volgen lukt mij wel. Het is alleen de vraag of de software zo in elkaar zit als dat ik heb aangenomen. Heel simpel gezegd ben ik er vanuit gegaan dat aan het al jaren bestaande platform een checkfunctie is toegevoegd, waarbij de basisstructuur (bv. hoe en wanneer mailtjes verstuurd worden) intact is gelaten. Of dat in werkelijkheid ook zo is weet ik nu nog niet. Dat hoop ik later te horen te krijgen.

 

Net zoals ik in mijn omgeving (thuis en school) geprikkeld en uitgedaagd wordt om met oplossingen voor allerlei vragen te komen, doe ik dat nu bij de Kindertelefoon. Verschil alleen is dat op school de leraren mij oplossingen vragen voor problemen waarvan ze zelf al de oplossing weten 😉 en hier heeft de KT nog niet een oplossing. Ik denk dat het als eerste duidelijk wordt dat er daadwerkelijk een 'probleem’ is, want ja, als je niet vindt dat er een probleem is met de software, waarom zou je je dan druk maken over een oplossing? Die volgorde dus en hopelijk komen we dan steeds iets verder.

Ik vind de check op bepaalde punten (zoals uitgelegd in het topic) niet optimaal werken en daarom zou ik graag zien dat er iets aan verandert. Het zou dan flauw zijn om alleen te klagen, zonder zelf een poging te wagen in welke richting een oplossing mogelijk te vinden is.

 

Eigenlijk probeer ik gewoon een brainstormsessie te ‘ontketenen’ en wil ik niet afwachten wat en of er iets achter de schermen gebeurt.

Ik steek er altijd veel van op om in discussies de voors en tegens van bepaalde plannen te horen en misschien is wat ik voorstel helemaal niet de ultieme oplossing, maar het zou zomaar kunnen dat een deskundige programmeur door mijn verhaaltje een brainwave krijgt en dan een werkbare oplossing bedenkt.

 

Ik sta open voor alle goedbedoelde kritiek.

 

Iig heel erg bedankt voor je input en blijf kritisch. Daar kan ik ook van leren. Ik vind dat je goed bezig bent op het forum. Ga zo door.

 

Gr. MickeyMouse

 

Reputatie 7
Badge +19

Hoii,

Ik denk inderdaad, nu @Marieke ook zegt over dat het dan niet meer klopt dat het handiger is als het mailtje pas verstuurd wordt als het bericht goedgekeurd en geplaatst is.

In een ideale situatie moet er een ‘ongelezen berichten” melding bij het topic staan. Maaar kan me voorstellen dat dit al helemaal moeilijk te regelen is.

 

Joeeee

Reputatie 7
Badge +7

Hi @MickeyMouse ,

 

goed dat je met ideeën komt om dit op te lossen! Mijn collega heeft het vanmorgen al doorgegeven aan de community manager, dus het is even wachten op zijn antwoord.

Om alvast iets meer inhoudelijk te reageren op jouw vragen/voorstellen:

Tijdstempel: Klopt, een reactie die eerst handmatig gecheckt moet worden, wordt na de check automatisch met het ‘oude tijdstempel’ geplaatst. Maar stel dat we dit kunnen laten aanpassen naar een nieuw tijdstempel, dan zou de logische volgorde wellicht niet meer kloppen als er inmiddels al veel andere reacties zijn gekomen. Misschien is de discussie dan alweer verder, is er nieuwe informatie gegeven vanuit de OP, etcetera. Hoe zie jij dat?

 

Tijdstip verzenden mailtjes: Het lijkt me inderdaad veel logischer als een mailtje pas verstuurd wordt wanneer het bericht daadwerkelijk geplaatst is. 

 

Zoals @tim16 heel goed opmerkt, werken we helaas met een standaard forum en blijkt het heel erg lastig voor de IT om onze speciale wensen uit te voeren. Daarom kunnen simpele aanpassingen soms lang duren of zelfs helemaal niet mogelijk zijn.

 

Groetjes, Marieke / De Kindertelefoon

Reputatie 7
Badge +17

Ja, is zeker de moeite waard. Wou er alleen maar mee zeggen dat we niet teleurgesteld of boos moeten zijn als het toch niet mogelijk is

Reputatie 7
Badge +15

Ja @tim16 , maar het zou miss wel de moeite waardt zijn, toch? 
 

het lujkt mij een super idde, had het zelf ook weleens bedacht, fijn dat er misschien naar gekeken kan worden! Ech top iddee @MickeyMouse ! 
❤️💙💜

 

 

Mij_Niet_Gezien 

Reputatie 7
Badge +17

Wel een goed idee. Het is wel zo dat dat soort aanpassingen vaak door de forumbouwer gedaan moeten worden (KT maakt niet zelf het forum maar koopt het bij een ander bedrijf). Heel vaak in IT en webdesign zijn dingen die heel simpel lijken soms heel ingewikkeld om uit te voeren en soms technisch helemaal niet mogelijk. Ik wil maar zeggen dat het niet altijd met twee muisklikken geregeld is. 😉

Reputatie 7
Badge +19

klinkt als een helder en duidelijk verbetervoorstel waar ik me volledig bij aansluit.

Reputatie 7
Badge +15

Super idee, vlgns mij giester hierover gehad in een ander topic….. 

 

mijn bericht van gister is trouwens nogsteeds niet geplaatst ( een berich op een vragenlijst…. Geen gekke taal ofz. Dus begrijp het noet helemaal! Gal nu niet off topic! ) 

 

 

doiiiiii

 Mij_Niet_Gezien 

Reputatie 6
Badge +4

Hai @MickeyMouse ,

 

Enorm bedankt voor het meedenken en je goede suggesties. Ik geef dit door aan de communitymanager, die hier verder op zal reageren. Sorry, een betere reactie heb ik nu echt niet maar de community manager hopelijk wel. Die heeft echter wel even tijd nodig dus hopelijk heb je geduld.

 

Groeten,
Britta van de Kindertelefoon

Reageer