idee voor de kindertelefoon


  • Anonymous
  • 0 reacties

Hoii @kindertelefoon,

Ik weet niet of ik zo'n topic kan plaatsen maar ik heb misschien een idee voor de kindertelefoon:)

Jullie hebben natuurlijk al bellen, het forum, chatten, jongerenchat, terugkomchat maar ik hem misschien nog een leuk idee voor een chatsoort! Hier is mijn idee:

Een chat waarin je (eigenlijk een beetje zoals ik het forum) dag en nacht kan chatten met anderen. Maar dan ziet het er ook echt uit als een normale chat zoals de chat van de kt. Je kan dan bijvoorbeeld kiezen of je met 1persoon wilt chatten of met een groep. Je kunt dan misschien ook kiezen of je iemand anders wilt helpen (zoals in de normale chat de medewerkers van de kindertelefoon doen) of of je zelf juist geholpen wilt worden met iets. Het klinkt nu een beetje suf maar het lijkt mij heel leuk om te hebben:) laat het me maar weten als jullie het een leuk idee vinden:))

Gr. Annoniem_meisje 


16 reacties

@Renske H @Rens

@Carolien_ @Karin VE @Karin_ @Suzan V. @Suzanne @Suzanne_ @Moniek V  

Ik heb even wat mensen getagt die volgens mij allemaal mensen bij de kindertelefoon werken of vrijwilliger zijn. Ik hoop dat jullie naar mijn idee willen kijken:) laat maar weten of jullie het leuk vinden of niet:)

Gr. Annoniem_meisje 

Reputatie 7
Badge +5

Dit is een leuk idee!! Ben er mee eens!   @Julian12 @Eenmeisje004 @Sano07 @Zelle ! Tag andre vrienden d'r bij!! Is dit een leuk idee??

Reputatie 5
Badge +1

Super leuk !!!! Echt fantastisch idee vind ik !!!! 

Ik wil dat zo'n chat echt bestaat !!!!

 

Zelle

Ik vind het ook een superleuk idee maar ik denk niet dat de kindertelefoon dit gaat doen. Ze willen namelijk niet dat we contactgegevens uitwisselen en zo’n chat wordt erg moeilijk om te controleren :(

Reputatie 7
Badge +5

Dat is wel een nadeel ja..

Reputatie 7
Badge +17

Hoi wat @J8j8  zegt klopt. Ik heb ergens in een topic al eens over zoiets gelezen en 1 van de absolute regels is anonimiteit. En dat zou in 1 op 1 chats niet gegarandeerd kunnen worden. Of er moeten heel veel moderatoren zijn die alles mee kijken en dat kan denk niet. Ik zou het ook graag willen hoor en dan wel aan die regel houden maar ik snap dat dat wel heel moeilijk zal worden zeker als je heel goed met iemand klikt. Dan wil je meer weten en dan gaat de forumregel mis. Maar ik vind je idee wel lief en leuk hoor @annoniem_meisje  !! :)  wie weet is er een manier te bedenken. 

Groetjes liefs Julian

 

@Julian12 

Ja dat is wel een nadeel en dat klopt ook wat @J8j8 zegt.. maar misschien heb ik een oplossing bedacht:

Misschien moet je dan net als bij het forum wel een account aanmaken. Dan kunnen ze je bannen als je iets buiten de regels hebt gedaan:) en dan kunnen ze de chats ook later bekijken (dus na dat het gesprek al is geweest) zodat ze die persoon kunnen bannen. Ik weet niet of dit een oplossing of optie is maar misschien kan het wel helpen:)

Gr. Annoniem_meisje 

Reputatie 5
Badge +1

Niet meteen bannen anders is het weer super streng . Je krijgt gewoon 2/3 waarschuwing en dan mag ze je pas bannen .

 

Zelle

Reputatie 7
Badge +5

Dat is ook een idee zelle<3

Niet meteen bannen anders is het weer super streng . Je krijgt gewoon 2/3 waarschuwing en dan mag ze je pas bannen .

 

Zelle

Ja dat is slim! Ik ben het er helemaal mee eens:)

Gr. Annoniem_meisje 

Reputatie 7
Badge +4

Iemand had ooit als afscheidsfeestje een nacht mogen chatten op het forum omdat ze zo actief waren, maar dagelijks zo’n chat en waarschijnlijk meerdere chats dag en nacht moderaten is waarschijnlijk niet mogelijk met de huidige bezetting. Het zou ook vervelend zijn als je bericht gecontroleerd wordt en je tot de volgende dag moet wachten omdat er geen moderator is. 
Je idee is als het goed is al eens eerder behandeld toen onduidelijkheid op het forum nog een actief topic was, maar via daar is het niet gelukt. Misschien dat je het via de jongerenraad kunt proberen, maar daar is nog steeds geen inschrijvingsmogelijkheid (als die er is dan horen jullie het wel, want hou het regelmatig in de gaten). 

Groetjes DaVinci

 

Reputatie 7
Badge +9

Ik ben het eens met @DaVinci , 

lijkt me natuurlijk super leuk maar het is natuurlijk super onpraktisch en vermoeiend voor de mods. 
 

Iemand had ooit als afscheidsfeestje een nacht mogen chatten op het forum omdat ze zo actief waren, maar dagelijks zo’n chat en waarschijnlijk meerdere chats dag en nacht moderaten is waarschijnlijk niet mogelijk met de huidige bezetting. Het zou ook vervelend zijn als je bericht gecontroleerd wordt en je tot de volgende dag moet wachten omdat er geen moderator is. 
Je idee is als het goed is al eens eerder behandeld toen onduidelijkheid op het forum nog een actief topic was, maar via daar is het niet gelukt. Misschien dat je het via de jongerenraad kunt proberen, maar daar is nog steeds geen inschrijvingsmogelijkheid (als die er is dan horen jullie het wel, want hou het regelmatig in de gaten). 

Groetjes DaVinci

 

Ik snap wat je bedoelt maar ik bedoelde eigenlijk dat het niet bericht voor bericht getcecked word maar heel de chat in 1 keer. Daarvoor maak je dan ook een account aan;) Maar is er echt een andere keer dit idee al gegeven? Ik wist dat helemaal niet.. 

Gr. Annoniem_meisje 

Hoii @DaVinci 

Kan je mij misschien taggen in de topic van hetzelfde idee? 

Dank je:) 

Gr. Annoniem_meisje 

Reputatie 7
Badge +7

Hallo @annoniem_meisje ,

 

ik zie dat je nog geen reactie vanuit de KT hebt gekregen hierover, maar we hebben je idee gezien hoor. Bedankt voor het meedenken.

Ik zal het nog even onder de aandacht brengen van de community manager.

 

Groetjes, Marieke / De Kindertelefoon

Heel erg bedankt!! Ik hoop dat die het een goed idee vind🤞 ik heb ook al via die knop dat je een idee kan insturen het idee ingestuurd en mijn forum naam erbij gezet:)

Gr. Annoniem_meisje 

Reageer