Beantwoord

hoe zo worden mijn topic zo weinig beken?

  • 12 January 2019
  • 11 reacties
  • 158 Bekeken

Reputatie 5
Badge +4
hey ik heb veel vragen maar mijn topic worden heel weinig beken. Hoe kan ik dit veranden? want ik wil graag antwoorden op mijn vragen.

bedankt alvast voor het antwoorden
icon

Beste antwoord door Anonymous 12 January 2019, 16:22

Bekijk origineel

11 reacties

niet verwachten dat je binnen 5 minuten een reactie krijgt. En ik denk zowiezo wat minder topics maken die over hetzelfde onderwerp gaan binnen enkele uren. Komt maybe wat hard over maar is helaas wel wat me opviel bij jou
Hey,

je moet proberen om in de eerste 2 zinnen de aandacht te krijgen van de lezers. Als mensen meer over het onderwerp willen weten gaan ze je topic lezen. Als het saai of niet interessant lijkt of mensen meteen denken hiermee kan ik je niet helpen, slaan ze je topic over en gaan naar de volgende. Daarnaast zoals al gezegd helpt het ook om iets minder topic's over het zelfde onderwerp te maken. Heb een beetje geduld en uiteindelijk krijg je je antwoord wel.


Groetjes,
Hoi,

Een paar dingen die me aan je topics opvallen:

-Je topics zijn erg kort qua inhoud.
-Ze gaan over onderwerpen die je erg vaak voorbij ziet komen.
-Ze staan i.h.a. in de subfora Seksualiteit en Relaties en Liefde.

Vooral punt 2 en 3 maken dat je topics waarschijnlijk minder bekeken worden. In de subfora Seksualiteit en Relaties en Liefde worden in korte tijd best veel topics aangemaakt. Hierdoor verdwijnt jouw topic verder naar beneden in de lijst van topics. Hoe verder jouw topic in de lijst verdwijnt, hoe minder mensen er op zullen klikken. Dan heb je ook nog onderwerpen die je eigenlijk ook boven in de lijst tegenkomt en daardoor denk ik dat veel mensen je topic overslaan.

Je kan je topic aantrekkelijker maken door meer tekst erin te zetten. Maak het verhaal wat uitgebreider. Kies ook een goede titel, want dat is de echte aandachtstrekker. Heb je een interessante titel, dan drukken mensen eerder op je topic. Zorg wel dat je titel duidelijk omschrijft wat er in het topic wordt verteld, want als de titel te vaag is, kan dat er ook voor zorgen dat mensen en juist niet op drukken.

En als jouw topics geen reacties opleveren (of niet voldoende), kun je altijd nog de zoekfunctie gebruiken van het forum, om naar andere topics te zoeken over hetzelfde onderwerp. Zo kom je toch nog meer reacties tegen.

Ook kan het helpen om zelf af te toe te reageren op je eigen topic, zodat het weer boven in die lijst komt te staan. Dan breng je het opnieuw onder de aandacht van andere forummers.

Ik hoop dat dit je wat helpt,
Gr. Pin
Reputatie 5
Badge +4
@Pin bedankt voor de tips
Oh ja, een andere methode die wellicht helpt, maar wel veel tijd kost, is de volgende:

Als je veel op topics van anderen reageert, zijn zij eerder geneigd om op een topic van jou te reageren. Ik merk dat ik soms nadat ik iemand heb geholpen, relatief snel een reactie van dat persoon terug krijg op een van m'n eigen topics. Ook wordt er soms letterlijk iets gezegd als: ''Jij hebt mij geholpen, dus nu wil ik jou helpen.''

Zelf doe ik dit ook. Als iemand mij heeft geholpen en al helemaal als diegene vaker op mijn topics reageert, kijk ik een beetje naar het profiel van die gebruiker en kijk ik of ik hem/haar nog een beetje kan helpen met zijn/haar topics.

Dit kan helpen, maar werkt natuurlijk niet bij iedereen. Je moet hierbij ook zeker niet verwachten dat je meteen of überhaupt een reactie terugkrijgt. Er bestaat wel een kans, want meer reacties betekent ook dat je actiever bent op het forum en dus vaker wordt gezien. Als ik een gebruiker vaak tegenkom bij topics waar ik ook op reageer, kijk ik ook vaak even in zijn/haar profiel.

Gr. Pin
Reputatie 5
Badge +4
@Pin thx voor de tips k heb vandaag veel greaggert en mensen geholpen mensen helpen geeft een fijn gevoel
ben het totaal met Pin eens,
daarnaast worden topics niet aldoor vaak bekeken, daarnaast plaatste jij veel topics op een laat tijdstip dat niemand online is, zoals je al misschien opgevallen is zijn er overdag meer mensen actief waardoor je meer reacties krijgt. daarnaast kan 1 reactie al genoeg zijn voor je antwoord op een vraag.

en vragenlijsten zijn nou wel weer iets dat elke dag meerdere keren word aangemaakt dus daar veel vieuws op krijgen is ook niet totaal iets om te verwachten.

verder heb je natuurlijk aandachts trekkende topics zoals; suicide, thuissituatie, forum vragen en voor sommige mensen religie vragen
Reputatie 5
Badge +4
@Ronald2001 kijk dat ik snachts topic olnloine gooi komt door dat ik dan op vragen enzo kom
Reputatie 3
Badge +3
Ik ben het eens met de bovenstaande reacties. Je topics zijn erg klein en het gaat vaak om dezelfde vraag. Niet veel mensen kunnen daar wat mee. En wat Ronald2001 ook al zei. Soms is 1 antwoord al genoeg. Ik heb wel is dat ik dan ook ergens op wil reageren, maar dat andere mensen het al zo hebben uitgelegd/ advies hebben gegeven dat ik zoiets heb, als ik dan ook nog wat ga schrijven is het wel erg dubbel op. Zoals nu eigenlijk ook is.

En je moet doen wat je wilt hoor, maar in 2 dagen tijd 21 topics? Is misschien wel een beetje erg veel. Ik ken wel een forumgebruiker die ook gek was op topics aanmaken, daar is die nu ook wat rustiger mee bezig. Ik denk dan ook dat je topics daardoor minder worden bekeken, omdat mensen zoiets hebben van weer een topic. Ik wil je niet afkraken hoor, maar als tip, maak gewoon 1 topic aan en vertel daar al je problemen in. Dan heb je meer tekst, is het overzichtelijker en reageren mensen er ook meer op. En misschien kan je ook een beetje letten op je spelling. Daardoor worden de zinnen wat duidelijker.

Ik ben in ieder geval blij dat je jezelf blijft steunen!

^
Future
Reputatie 3
Badge +3
Oh en wat ik nog wou zeggen. De topics die je aanmaakt, daar reageert dan iemand op en dan bestempel jij het redelijk snel als 'beste antwoord'. Dus dan staat er een vinkje achter je topic. Misschien dat mensen dan iets hebben van zijn probleem is al opgelost, dus is reageren niet meer zinvol.

^
Future

Reageer