Vraag

Het idee van een chat...

  • 12 January 2016
  • 5 reacties
  • 326 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Over de tijd heb ik veel ideeën gehoord over een chat op de kindertelefoon meestal geen vuil woord
Dat idee is niet slecht, maar misschien wel dom, ja ik zal je zeggen waarom
Anoniem is het sleutelwoord hier, vele mensen praten hier met veel plezier
Spam willen we niet, irriteren op een chat tot dat je geel, groen, blauw ziet
Wie het leest ziet het rijmpje weer
Nog problemen? Tot de volgende keer
Nee maar serieus het idee van een chat is niet slecht maar er zitten super veel nadelen aan dusss laat het maar gwn zo vind ik (voorlopig)
Zeg me je hieronder jou mening

5 reacties

Angovis,

Ik begrijp je verhaaltje niet helemaal. Kun je wat concreter vertellen?
Tuurlijk
Het komt er op neer of je een openbare chat met privé berichten en privè gegevens wil
Ja of nee en graag een uitleg erbij wrm wel/niet
Oeh, dat is een hele lastige. Ik ga proberen mijn mening zo duidelijk mogelijk te omschrijven.

Voordeel:
- Ik zou graag alle mensen met problemen willen helpen. Door met mensen te praten kan diegene zich wat vrijer voelen, omdat het verdriet gedeeld word.
- Op dit forum worden vooral "problemen" besproken. Tussendoor een gezellige chat met iemand lijkt me echt leuk.
- Ik stel me even voor dat ik gepest word, niemand mag mij. Door te chatten met iemand die je aardig vind kun je het gevoel krijgen dat je wel geaccepteerd word.

Nadelen:
- Sommige mensen zitten zo diep in de put dat ik ze graag wil helpen, via een topic blijf je toch een beetje afstandelijk en kun je ze moeilijk helpen omdat je al snel offtopic ga.
- Met een privé chat voel je je sneller vertrouwd bij diegene en geef je makkelijker informatie door. Anonimiteit verdwijnt dus.
- Als je 1 op 1 een probleem verteld tegen iemand, kan diegene zich zorgen maken dat hij de enige is die het weet. Dat kan een grote last zijn, voor als het een keer echt fout gaat.

Als je mijn argumenten leest, zie je dat de nadelen sterker zijn. Ik hoop dus dat er geen privé chat komt. Een groepschat zou ik daarentegen wel leuk vinden. Omdat je dan toezicht hebt van iemand van de kindertelefoon en er dus niks ergs kan gebeuren. Wat zijn jou argumenten?

Ik hoop dat je hier wat aan hebt.
Nou k had dezelfde punten en dezelfde conclusie dus ik ben blij dat we dat delen
wil jij mij alsjeblieft helpen?!

Reageer