Graag toelichting op verwijderde link

• 17 maart 2016
  • 4 reacties
  • 302 Bekeken

• Anonymous
  • 0 reacties
hoi,

ik ontving net een mailtje met de volgende inhoud:
Hoi de link in het topic: https://kindertelefoon.insided.com/verslaving-42/speed-21412 is verwijderd, is in strijd met forumregel
8. Reclame en oproepen voor onderzoeken, enquêtes en werkstukken mogen niet geplaatst worden
Op het forum wordt geen reclame gemaakt (dus ook niet voor je eigen website). Je post geen aanstootgevende plaatjes/filmpjes en verkoopt geen dingen via het forum.

Groet,
Lizelotte
unquot

Ik snap niet precies waarom deze link naar Jellinek kliniek is verwijderd, terwijl ik in de tekst ook over de Jellinek kliniek spreek en dat mag kennelijk wel. Hoe zit dat? Via de link kun je nuttige informatie vinden over het betreffende topic en het is zeker geen reclame. Jellinek is in Nederland ook zo bekend, dus zou niet weten waarom het niet mag. Als ik via de link nou een product of dienst aan zou bieden, zou ik het nog kunnen begrijpen, maar dit snap ik niet helemaal. Dus ajb graag een uitgebreidere toelichting.

PS voor de volledigheid hierbij de link die verwijderd is https://www.jellinek.nl/vraag-antwoord/is-speed-verslavend/

Met vriendelijke groet,
JJ

4 reacties

Badge +17
Wees blij dat je hele reactie met informatie van de Jellinek site niet is weggehaald, aangezien er op hun site een copyright claim staat. Je mag dus geen teksten klakkeloos over typen van hun site.
Reputatie 2
Badge +3
Hoi JJ,

We hebben een foutje gemaakt! Jellinek geeft goede en duidelijke informatie over drugs. We hebben daarom de link teruggeplaatst in je topic.

Groetjes,

Hester
hoi Hester,

Top!

Ja iedereen kan een foutje maken en met al die berichten die jullie controleren (gelukkig doen jullie dat) kan er altijd wel eentje fout gaan. Ik zou er ook geen moeite mee hebben gehad als de link echt niet mocht, maar ik kon geen verklaring vinden in forumregel 8. En dan dat Jellinek nog wel toegestaan was in de tekst die ik in het topic had gezet. Ja die combi snapte ik helemaal niet. Maar goed das nu opgelost, no hard feelings, ook niet t.o.v. Lizelotte, want die doet ook gwn haar best, anders hadden jullie haar niet aangenomen.

Als ik een link bij een topic plaats probeer ik altijd goed op te letten dat het niet een echt commercieel bedrijf is en van die dingen. En ik ben ook altijd voorzichtig en typ daarom nooit stukken tekst zomaar over, waar @Trustme voor waarschuwde. Want dan kan je idd een copyright claim krijgen. Als ik al iets overneem doe ik dat altijd met duidelijke bronvermelding en een link naar de passage.

hoi @Trustme,
Ik snap je wel, jij kon niet weten wat er precies gestaan had in mijn berichtje, omdat het stukje waar het over gaat al verwijderd was toen jij het las. Ik had geen tekst overgetypt dus, alleen maar een linkje geplaatst, zoals nu (gelukkig) ook weer te zien is bij het topic Speed.
Maar wel een goede waarschuwing voor anderen die dat verhaal van copyright claim misschien nog niet wisten.

Bedankt iedereen en netjes opgelost Kindertelefoon.

PS Hester wil je dit ook aan Lizelotte laten lezen of naar haar sturen. Alvast bedankt.

Groetjes JJ

en oh ja ik maak ook wel eens een (paar) foutje(s) 😳
Badge +17
@JJBoy,

Daar heb je inderdaad gelijk in. Goed gezegd 😉

Reageer