Gebruikersnaam niet hergebruiken als je account verwijderd is

  • 10 August 2020
  • 50 reacties
  • 1283 Bekeken

Reputatie 7
Badge +3
  • Community Manager
  • 243 reacties

Hallo allemaal,

 

In verschillende topics hebben we de afgelopen tijd de vraag langs zien komen of het mogelijk is om je accountnaam te houden als je te oud bent geworden voor het forum. Dan zouden mensen nog wel kunnen zien wie de berichten geplaatst heeft, zonder dat diegene nog kan reageren. 

Omdat we dit een goede vraag en goed verzoek vonden hebben we hier contact over gehad met de makers van het forum. Helaas is het technisch niet mogelijk om een account te verwijderen zonder dat de accountnaam ook verwijderd wordt. We kunnen jouw naam dus helaas niet laten bestaan als jouw account verwijderd wordt.

Ik heb deze vraag, samen met het antwoord, ook bij de veel gestelde vragen gezet.

 

Groet, 

Luuk


50 reacties

Hi @Luuk  

Nou ja, dat kon dus niet, maar ik heb  eigenlijk een vraagje die ook over accountnamen gaan, maar dan een beetje anders. Mijn vraag gaat over het hergebruik van accountnamen. Ik begrijp dat behouden sws niet kan, want dat heb je net uitgelegd. Maar als je accountnaam verwijderd wordt, omdat het niet anders kan, dan is er , als ik het goed begrepen heb, wel de mogelijkheid dat elk willekeurig nieuw forumlid mijn oude naam gaat hergebruiken. Dat vind ik niet tof, want ik heb al mijn reacties ondertekend met mijn naam en als dan iemand met mijn oude naam dan een heel anders soort reacties gaat posten, kan het lijken dat ik dat ben en dan krijgen mijn zorgvuldig opgebouwde reacties misschien een slechte naam en dat zou ik jammer vinden.

Nu hoor ik je al zeggen dat niemand mij persoonlijk kent, dus dat ik er niet persoonlijk bang voor hoef te zijn. Nou dat snap ik allemaal,  maar toch zit ik er niet op te wachten dat mijn naam hergebruikt wordt.

Natuurlijk moeten jullie dan wat aanpassingen doen, maar als je een extra database vult met alleen de namen die gebruikt worden (dus geen koppelingen ergens aan) dan lijkt het me vrij simpel om die database te gebruiken om te controleren of die naam al of niet in gebruik is of is geweest. De namen  database wordt dus met het aanmaken van elk nieuw account verder gevuld met die namen die nog niet in die database voorkomen.

Dus volgens mij heb ik het probleem al bijna opgelost :rofl: , nou ja ik heb geen idee of dat zo werkt, maar daarom stel ik die vraag ook aan jou. Je hebt in een paar dagen aanpassingen gemaakt aan de nieuwe regels, zodat ze duidelijk uitgelegd worden. Dus ik heb hoge verwachtingen dat dit ook wel gaat lukken :relaxed:

Nee, maar serieus  daar is toch wel iets voor te bedenken. Bovendien is het ook niet echt moeilijk om een nieuwe nog niet eerder gebruikte naam te verzinnen, lijkt mij. Kies lekker je eigen naam en neem er geen van een ander.

 

ik hoop dat ik alles duidelijk heb uitgelegd en ik lees de oplossing hier wel.

 

Alvast bedankt voor de tijd en moeite.

 

Groetjes,

M&M's

 

Hi 

Nou ja, dat kon dus niet, maar ik heb  eigenlijk een vraagje die ook over accountnamen gaan, maar dan een beetje anders. Mijn vraag gaat over het hergebruik van accountnamen. Ik begrijp dat behouden sws niet kan, want dat heb je net uitgelegd. Maar als je accountnaam verwijderd wordt, omdat het niet anders kan, dan is er , als ik het goed begrepen heb, wel de mogelijkheid dat elk willekeurig nieuw forumlid mijn oude naam gaat hergebruiken. Dat vind ik niet tof, want ik heb al mijn reacties ondertekend met mijn naam en als dan iemand met mijn oude naam dan een heel anders soort reacties gaat posten, kan het lijken dat ik dat ben en dan krijgen mijn zorgvuldig opgebouwde reacties misschien een slechte naam en dat zou ik jammer vinden.

Nu hoor ik je al zeggen dat niemand mij persoonlijk kent, dus dat ik er niet persoonlijk bang voor hoef te zijn. Nou dat snap ik allemaal,  maar toch zit ik er niet op te wachten dat mijn naam hergebruikt wordt.

Natuurlijk moeten jullie dan wat aanpassingen doen, maar als je een extra database vult met alleen de namen die gebruikt worden (dus geen koppelingen ergens aan) dan lijkt het me vrij simpel om die database te gebruiken om te controleren of die naam al of niet in gebruik is of is geweest. De namen  database wordt dus met het aanmaken van elk nieuw account verder gevuld met die namen die nog niet in die database voorkomen.

Dus volgens mij heb ik het probleem al bijna opgelost :rofl: , nou ja ik heb geen idee of dat zo werkt, maar daarom stel ik die vraag ook aan jou. Je hebt in een paar dagen aanpassingen gemaakt aan de nieuwe regels, zodat ze duidelijk uitgelegd worden. Dus ik heb hoge verwachtingen dat dit ook wel gaat lukken :relaxed:

Nee, maar serieus  daar is toch wel iets voor te bedenken. Bovendien is het ook niet echt moeilijk om een nieuwe nog niet eerder gebruikte naam te verzinnen, lijkt mij. Kies lekker je eigen naam en neem er geen van een ander.

 

ik hoop dat ik alles duidelijk heb uitgelegd en ik lees de oplossing hier wel.

 

Alvast bedankt voor de tijd en moeite.

 

Groetjes,

M&M's

 

ik zelf had eigenlijk ook dezelfde vraag als die van MenMs,  ik zou het zelf ook niet fijn vinden als iemand mijn naam zou gebruiken.

Uiteindelijk is het zo wat MenMs al zei, mensen kunnen er makkelijk misbruik van maken. 

 

Groetjes Gebruiker c 

Hallo M en Ms :)

Ik zou het inderdaad persoonlijk ook niet fijn vinden als ik weg ga van het forum en iemand gebruikt dan '’TheMightySlayer'’ als nieuwe gebruikersnaam. Het kan de reputatie van mijn berichten behoorlijk beschadigen als iemand daar dan misbruik van maakt.

-TheMightySlayer <3

Reputatie 7
Badge +3

Hallo allemaal,

 

Over het opnieuw gebruiken van jouw gebruikersnaam. Daar heb ik eerder ook al vragen over langs zien komen in een ander topic, volgens mij ook van M en M’s. Hierin zijn wij het helemaal met jullie eens. Jouw naam op ons forum is jouw identiteit, is wie je bent. Het is een gek idee (ook al ben je weg) dat iemand anders met jouw naam berichten kan posten die misschien wel afwijken van hoe je denkt en wat je belangrijk vind.

 

Het klopt dat een naam opnieuw te kiezen is. Technisch is het helaas op dit moment niet mogelijk te maken om namen automatisch te blokkeren voor ons forum. We kunnen dit dus niet automatisch doen en moeten dit dan dus handmatig doen. We gaan dit dus ook niet voor iedereen kunnen doen.

 

Wat we willen gaan doen is het volgende: wij (de moderators en community managers) houden achter de schermen een lijst / database bij met namen van (heel) actieve gebruikers op ons forum. Bij nieuwe aanmeldingen voor het forum checken we op deze namen. Als iemand een gebruikersnaam van deze lijst kiest dan passen we dat aan.

 

Hoe lijkt jullie dit? Als dit een plan is dan heb ik gelijk een vraag aan jullie. Omdat we niet bij iedereen dit standaard kunnen doen. Wat zouden de regels moeten zijn om op zo’n lijst te komen? Hoe kom je hiervoor in aanmerking? Wij zijn benieuwd naar jullie ideeën hierover.

 

Tot slot stel ik voor dat de eerste naam op die lijst ‘Kenshin’ is.

 

Dank aan @M en Ms , @Gebruiker c , @TheMightySlayer  en anderen voor het stellen van deze vraag. 

 

Groet,

Luuk

Hey @Luuk ,

 

Ik ben blij om te horen dat jullie dit willen doen! Ik snap dat dit ook moeilijk is en veel werk kost en tijd, daarom vind ik het idee van een lijst een goed idee.

Mij lijkt het dus een prima oplossing,  ook omdat het onmogelijk is om alles dan handmatig te moeten doen.

Wat de regels zouden kunnen zijn om op die lijst te kunnen.

Ik denk niet alleen dat je moet kijken naar het aantal reacties,  (daar natuurlijk ook wel ) maar dat jullie ook kijken als een gebruiker bijvoorbeeld veel goede adviezen heeft gegeven en dan soms niet heel actief is geweest door persoonlijke dingen, maar nog wel redelijk actief is,  daar moet dan wel een minimale aantal reacties zijn zoals bijvoorbeeld ik noem maar iets. 1500 ofzo of 1750. Kijk als die persoon dan dit heeft vind ik wel dat die persoon verdient dat die op de lijst mag. Natuurlijk is het ook belangrijk dat er word gekeken naar de inhoud van de reacties die die persoon geeft, maar dat spreekt van zich.  Natuurlijk is een minimaal aantal reacties een goede regels om mee te starten. Het licht natuurlijk ook aan hoelang je al op het forum bent. 

Je kan dus in aanmerking komen door middel van je aantal reacties, de inhoud en je advies.  Natuurlijk hoef je niet alle reacties van die persoon te checken, maar als je bijvoorbeeld een naam erg bekend voor komt , door bijvoorbeeld heel actief zijn en het goede advies, zoals Kenshin dus.

 

Ik ben blij om te horen dat Kenshin al op de lijst komt te staan! Dat zal ze erg fijn hebben gevonden. Misschien is het ook een idee( als het mogelijk is) om ergens op de site een tabblad ofzoiets,  te zette met bijvoorbeeld de namen die erop staan , dan heb je en een soort van wall of forummers,  en is het een mooi gebaar . En is het voor een nieuw lid fijn om te weten welke namen die persoon in ieder geval niet op kan geven.

Natuurlijk is het ook belangrijk dat jullie ook kijken dat mensen niet de naam Kenshin gebruiken en de naam dan anders schrijven zoals Kenshin.  Of KenShin ofzo. Ik neem nu ff Kenshin als voorbeeld , maar u snapt wel wat ik bedoel denk ik.

Bedankt voor uw reactie! 

 

Groetjes Gebruiker c 

 

Hi @Luuk  ,

 

hartelijk bedankt voor je reacties. Inhoudelijk ga ik er later (als ik meer tijd heb)  op reageren, maar eerst wil ik er iets in het algemeen over zeggen.

Ik weet dat ik soms een beetje brutaal over kan komen bij het stellen van mijn vragen, maar dat heeft een reden. Thuis onder te eten ofzo hebben we wel discussies van hoe je een vraag duidelijk kan formuleren en wat je wel of niet het beste kan doen om de discussie opbouwend te houden.

Papa zegt dan bijvoorbeeld dat je er vanuit moet gaan dat iedereen goede bedoelingen heeft en ook het beste wil. Dat niet iedereen zo maar beslissingen kan nemen als het in een grotere organisatie is. Dat daar overleg voor nodig is of dat soms iemand anders er over gaat. Dat het soms ook veel geld kost wat ik dan bijvoorbeeld zou willen en dat er dus verstandig met de verdeling van het geld om gegaan moet worden. Dat er heel vaak dus andere belangen mee spelen.

Dan zegt hij of iemand anders aan tafel (als we het er thuis over hebben) dat wat je wel een paar dingen kan doen waardoor jouw vraag misschien eerder opgepikt wordt. Ten eerste natuurlijk zo duidelijk mogelijk je vraag opschrijven. Liefst met een voorbeeld uit de praktijk. Altijd netje blijven. Begrip tonen voor degene die de vraag in behandeling krijgt. Don't shoot the messenger. Geduld aan de ene kant, maar ook wel duidelijk maken als er een goede reden is om er snel naar te kijken en die dan ook te noemen. Dan is dat voor de tegenpartij ook duidelijk, want als ik een vraag stel, dan is dat (bijna) het enige waar ik mee bezig ben, maar diegene aan wie ik de vraag stel is zonder dat ik het weet met een heleboel andere dingen bezig die ook of misschien wel veel belangrijker zijn, Dat snap ik dus ook wel.

Verder kun je, want dat zie ik ook heel vaak op tv, iets prikkelends zeggen. Bijvoorbeeld, degene aan wie je de vraag stelt of de organisatie/bedrijf waar hij/zij voor werkt zegt altijd dat ze transparant zijn en duidelijk te willen zijn. Maar dan heb ik iets wat voor mij niet duidelijk is, waar ik dan vervolgens ook geen duidelijk antwoord op krijg of tot dan te gekregen heb en dat ze dan nog steeds geen duidelijk antwoord geven, er om heen draaien en dat ik daar dan tevreden mee moet zijn.

In zo'n geval wil ik dan wel eens mijn twijfel uitspreken over een aantal andere dingen waarover ze zeggen dat die goed geregeld zijn. Als voorbeeld noem ik dat ik in één van mijn vorige reactie heb gezegd dat de klachtenprocedure misschien wel heel lastig is, terwijl ik weet dat jullie dat ook allemaal zo goed en duidelijk mogelijk proberen te regelen. Dat zijn een soort onderhandelingtrucjes, ik weet er anders geen goed woord voor. Meestal is het gevolg dat je dan ineens medestanders krijgt die dan hopelijk wel inhaken op de grote lijn van het verhaal en niet alleen op dat puntje wat ik noemde om te teasen. Aan de andere kant zet je de tegenpartij ook een beetje op scherp en doet die zijn best om alles zo zorgvuldig mogelijk te beantwoorden.

Ook de tegenpartij wil natuurlijk duidelijk maken dat ie bereid is om aan de wensen te voldoen, maar dat het niet altijd even makkelijk is, vanwege allerlei beperkingen. Wat ik wel mooi en goed vind van jou is dat je ons dus door een vraag te stellen 'hoe zouden jullie dat dan doen met die lijst’ dat we aan de ene kant echt weten dat onze stem belangrijk is en tegelijkertijd dat we er over na moeten denken om samen tot een oplossing te komen. Bovendien kom je er dan heel snel achter dat een oplossing niet altijd heel simpel is.

 

Ik ben wel blij met jouw reactie en ga er goed over nadenken, want ik heb (natuurlijk) toch nog wat vraagjes, maar ik ben me ook heel bewust van alle beperkingen. 

Ik krijg nu iig niet het soort van standaard antwoord van 'we gaan het meenemen in de discussie’ en dat je er dan nooit meer iets van hoort, ook al zullen een heleboel dingen waarschijnlijk wel in behandeling zijn genomen en met goede argumenten niet of wel door kunnen gaan.

Tenslotte zegt iemand bij ons thuis in die discussie dat je ook wel volhardend mag zijn aan de ene kant, maar dat je op een gegeven moment ook moet begrijpen dat een discussie klaar is.

 

Dus, al die dingetjes probeer ik zo goed mogelijk te doen, dus soms ben ik idd een beetje (te?) brutaal, ik doe het met de beste bedoelingen en ik snap ook dat jullie dat doen. Het is voor mij ook een leerproces. Begrijp goed dat ik nooit personen aanval, misschien wel eens hun positie.

Dat ik ‘mijn cover’ nu bloot gelegd heb heb ik gedaan om duidelijk te maken waarom ik dingen doe zoals ik ze doen, maar jij had dat hopelijk al lang in de gaten.

 

Nou ja, wat een verhaal, ik hoop dat alles duidelijk is en dan ga ik vanaf nu nadenken over een oplossing.

Ik ben alvast heel blij met je voorstel over die lijst van namen, dan hebben we binnen alle beperkingen en regeltjes toch al iets. 

Ik weet dat er regeltjes en beperkingen zijn, maar ik vind ook dat dat niet dat dat op zich de reden kan en mag zijn om het zo te laten. Ik houd wel van ‘out of the box’ denken.

Nu zie ik nog allerlei haken en ogen aan een lijstje, allerlei praktische problemen waar je tegenaan kunt lopen, maar dat is niet erg. We hebben nu een vertrekpunt en kunnen van daaruit met zijn allen kijken hoe we dat vorm kunnen geven of misschien komt er iemand met een totaal andere oplossing. Is ook goed.

 

Ik vind dit wel mooi.

 

Ik ga het hier even bij laten en kom er later meer inhoudelijk over die lijst en dat ban verhaal op terug.

 

Groetjes en bedankt zover,

M&M's

 

Hallo Luuk :)

Goed idee om Kenshin te gebruiken als eerste gebruikersnaam op de lijst. Ze vindt dat vast heel fijn dat ze nu zorgeloos door het leven kan gaan zonder bang te zijn dat haar gebruikersnaam wordt gekaapt door iemand anders.

Mijn voorstel van de regels voor de lijst:

Tenminste 250 reacties.

Alle reacties moeten bijdragen aan het topic.

Geen waarschuwingen actief.

Op regelmatige basis actief zijn op het forum. (dus je kunt nog wel op de lijst komen als je even 6 weken weg bent maar niet als je 1.5 jaar geen reactie hebt gepost).

-TheMightySlayer <3

Ik denk dat de reacties echt wel meer mogen dan 250. Zat zelf eerder te denken richting de 1000. Anders wordt de lijst denk ik snel groot.

Ook vind ik dat je wel waarschuwingen mag hebben. Iedereen maakt fouten. Waarschuwingen gaan ook om dingen die per ongeluk gebeurd kunnen zijn. Ik had er zelfs eentje (ingetrokken, maar desondanks wel ontvangen). 

Ook dat op regelmatige basis actief vind ik niet nodig. Je kan een periode heel actief zijn geweest en daarna totaal niet, maar nog steeds een forum legende zijn. Denk aan @Angovis. (Nu weer sporadisch actief.) Zo kan ik er wel meer noemen.

Ik werk zelf nog aan een lijstje met eisen waar ik wel tevreden mee ben, lol. Gotta go rn.

Gr. Pin

tellen de reacties op je oude verwijderde account ook?

 

ik denk dat personen die mensen vaak het eerst onthouden op de lijst moeten

Kenshin

Pin

Menspersoon

Blue

M&m

 

zulke mensen reageren op veel topics die, in mijn ogen, belangrijk zijn(er zijn accounts met 100 reacties op vragenlijsten dusja..)

 

ik denk dat je ook moet kijken, als dat mogelijk is, hoelang diegene actief is geweest.

Phoebe(correct me if im wrong) was vroeger vgm heel actief met veel reacties maarja is nu weg dus wie kent haar nog?

@Pin heeft me weer hier gebracht, dus laat ik mijn inbreng delen. Ik doe nou ook eenmaal een opleiding die nogal gericht is op beslissingen maken voor grote groepen mensen, dus dat past best wel in m'n straatje, als het ware. 

Anyways. Het probleem met schematisch een lijstje maken met, in principe, namen die 'gebruikt' worden, is dat je dus een definitie moet geven aan 'gebruikt'. Wanneer wordt een account echt gebruikt? Iemand die bijvoorbeeld recentelijk actief is op het forum, kan zo weer weg zijn, of is alleen hier om een specifieke vraag beantwoordt te krijgen. Op recentelijkheid kan je het dus niet baseren. Een andere optie is betrokkenheid: hoeveel vragen stellen ze/hoeveel antwoorden geven ze? Dat is wel een interessante... Naarmate tijd verstrijkt, zullen Kenshin of mijzelf bijvoorbeeld ook , nogsteeds een hoop comments hebben. Dat terwijl we over een paar jaar al lang niet meer actief zijn. Dan is de lijst in theorie niets meer dan het onthouden van mensen die hier ooit waren. Een soort Hall of Fame(alternatief idee?). Een functie heeft het dan niet echt, behalve dat de lijst natuurlijk steeds groter wordt, en nieuwe mensen dus moeite krijgen met een naam kiezen waar ze zich comfortabel bij voelen (nou zullen "Kenshin" en "Angovis" niet zo snel gekozen worden, maar "Pin" is een naam die ik al meerdere keren heb gezien over de jaren, gelukkig kan ik de enige echte natuurlijk onderscheiden van de rest lmao)

Mijn voorstel komt dus eigenlijk op het volgende neer... Als iedereen in dit gesprek zo graag dat lijstje wilt hebben, zou ik het zo specifiek en gelimiteerd mogelijk doen. Dat houdt in, een maximum aantal mensen. Dat voorop. Je zal echt selectief moeten zijn anders wordt het een bende. Een minimum aantal comments: 1000 is een goed aantal. Het duurt in de meeste gevallen even tot je dat hebt, dus je weet dat de persoon betrokken is: je bent er lang genoeg om als het ware 'van belang' te zijn op het forum. Belangrijk genoeg om je naam te houden tenminste. Dat je "squeaky clean" moet zijn, zonder waarschuwingen dus, vindt ik een aparte suggestie. Iemand die betrokken is, en kwalitatief goede en eerlijke antwoorden geeft, heeft sws wel is een keer een waarschuwing gehad. Zelf heb ik er denk ik wel 10 gehad. Nogsteeds wordt ik gewaardeerd. Ik bedoel maar. Waarschuwingen zouden geen rol moeten spelen. Dit is een lijstje vanuit respect, voor een ander gemaakt, dus waarde en betekenis moeten de belangrijkste indicatoren zijn. Hoe meer mensen je hebt geprobeerd te helpen, hoe meer je je hebt ingezet voor dit forum, hoe groter de kans zou moeten zijn dat je naam niet wordt gedupliceerd. 

 

 

Hallo Angovis :)

Ik zeg '’actieve waarschuwingen'’. Waarschuwingen verlopen na 1 jaar. Het is maar een idee, om aan te tonen dat je de forumregels begrijpt en je eraan houdt.

-TheMightySlayer <3

hmm ben daar zelf geen voorstander van,

je kan soms een waarschuwing krijgen omdat je iets op een bepaalde manier zegt

menspersoon zit soms op het randje en misschien heeft die al een waarschuwing gehad, geen idee. maar dan mag diet het dus niet.

 

alle mensen die aanwezig waren met Kenshin haar afscheid mogen dan ook niet want dat is ook tegen de regels..

Hallo ronald2001 :)

Daarmee heb je wel een punt ja. Dit kan dan vervangen worden door dit?:

  • Je mag op de lijst als je niet opzettelijk regels hebt verbroken. (en natuurlijk de andere criteria).

-TheMightySlayer <3

 

Daarmee heb je wel een punt ja. Dit kan dan vervangen worden door dit?:

  • Je mag op de lijst als je niet opzettelijk regels hebt verbroken. (en natuurlijk de andere criteria).

nouja ik ben hier weer niet mee eens. ik heb een jaar geleden. heel stom expres een waarschuwing gekregen... ik had er toen meteen spijt van. maar ik deed het toen wel bewust. dus dan kan iemand mijn naam wel over nemen. er zijn nu ook 2 blue's genaamd blue. en blue789. ik weet dat er ook een blue2 of zo, ik weet niet meer precies. en die sloot ook met groetjes blue af. maar ja weinig aan te doen 🤷🏻‍♂️

die was ook een stuk anders in typen als ik. ik ben gewoon blue. ik typ regelmatig super vaag. maar toch kan je het begrijpen haha. ik typ gewoon op gevoel. soms helpt het niet. maar soms is het juist fijn voor andere.

 

de 1000 reacties vind ik wel een goeie. en dan naar de inhoudelijke reacties kijken. 

ik ben natuurlijk vooral actief op m'n eigen topics. maar ik probeer voor zover ik dat kan en energie heb een helpende reactie te plaatsen. 

 

@Gebruiker c hou jij me in mijn topic beetje op de hoogte. want heb geen zin om elk bericht telkens te lezen met dat ene streepje berijk 😅

 

groetjes blue

@Blue , dat zal ik doen! Ik zal je wel op de hoogte houden in jouw topic  als er hier belangrijke veranderingen plaats vinden🙂👍. Dat is dan voor jou misschien handiger wegens je bereik.

 

Over de reacties,  ik zie zelf al dat de meeste al zeggen dat het aantal reacties minimaal op 1000 moet staan, ik denk dat dat een mooi aantal zou zijn voor het begin. Als uiteindelijk blijkt dat de lijst te groot zou woorden, dan kunnen ze altijd het aantal reacties opschroeven naar 1250 of 1500 , als de lijst dus te lang zou woorden, maar voor nu lijkt het mij prima om de 1000 reacties als regel te gebruiken,  natuurlijk moet de kindertelefoon daar ook in mee gaan, maar dat is natuurlijk ook van zelf sprekend. Ik bedenk me nu net misschien iets, zou het voor de forummer handig zijn , als hij of zei het prettig zou vinden om een Mail te krijgen dat 1 week van tevoren ofzo . Voor dat hij of zei dan gaat een mail ontvangt met daarin het bericht dat ie op de lijst staat met de naam. Ik persoonlijk zou dat wel fijn vinden ,als ik zou weten dat ik dan op de lijst zou staan als ik ga .het is maar een idee.

 

Groetjes Gebruiker c

Hallo Blue :)

Jij bent  daarin een uitzondering qua dat je toen opzettelijk iets deed tegen de forumregels en nu een goede een actieve forummer. Je kunt daarin meenemen dat jij actief bent en een goede forummer nu. Dus jij zou dan wel op de lijst kunnen volgens mij.

-TheMightySlayer <3

Ik denk dat het ook ligt aan de naam stel iemand heeft anoniem38023

Dan is dat lastig op de lijst te zetten gezien die naam zo "normaal" is in vergelijking met andere

 

Mijn naam hoeft iig niet op de lijst, het eindigt met 2001 dus denk dat niemand dat gaat gebruiken ivm leeftijd

Hallo Blue :)

Jij bent  daarin een uitzondering qua dat je toen opzettelijk iets deed tegen de forumregels en nu een goede een actieve forummer. Je kunt daarin meenemen dat jij actief bent en een goede forummer nu. Dus jij zou dan wel op de lijst kunnen volgens mij.

-TheMightySlayer <3

Als er uitzonderingen gemaakt worden, is het geen goede eis... 

 

 

Phoebe(correct me if im wrong) was vroeger vgm heel actief met veel reacties maarja is nu weg dus wie kent haar nog?

Ja Pheebe was 't. Heel actief en hele goede reacties. Ik denk dat niet veel mensen haar herinneren op dit moment. Als dit met die lijst eerder was gekomen, had ik haar sws genomineerd. Nu vraag ik me af hoeveel nut het heeft, omdat niet veel mensen haar nog kennen en haar reacties beginnen te verdwijnen in de topics van 6+ jaar oud die verwijderd worden (als ze in die tijd geen reactie hebben gehad) (of daar naar naderen). 

 

@Pin heeft me weer hier gebracht, dus laat ik mijn inbreng delen.

Wat een top idee van mij 😏

 

Een soort Hall of Fame(alternatief idee?).

Dat idee is idd al ergens genoemd.

 

 

(nou zullen "Kenshin" en "Angovis" niet zo snel gekozen worden, maar "Pin" is een naam die ik al meerdere keren heb gezien over de jaren, gelukkig kan ik de enige echte natuurlijk onderscheiden van de rest lmao)

Lol

 

We zouden een meetbare eis kunnen instellen. Dingen als reacties. 1000 wordt genoemd als ingangseis (ook door mij lol, maar ik ben niet meer de enige). Verder vraag ik me af of er veel andere meetbare eisen zijn die echt werken. 

Wat als je iemand kan nomineren? Meestal is het best duidelijk op het forum wie die indruk achterlaten. 

 

Ik moet nog steeds ff goed nadenken, denk ik 🤔

 

Gr. Pin

 

Hi allemaal, dus incl. @Luuk  ,

 

wat goed dat jullie allemaal reageren op dit topic.

Kennelijk is de actuele vraag die hier beantwoord wordt:

 

‘aan welke criteria moeten forumleden voldoen om op een lijst te komen van mensen waarvan de gebruikersnaam niet opnieuw gebruikt mag worden nadat hun account is verwijderd.’

 

Ik heb al gezien dat er verschillende criteria genoemd worden en dat er hier en daar verschillend over wordt gedacht. Eigenlijk had ik ook niets anders verwacht, want ja, wat is ‘eerlijk’ om te doen.

Het liefste zou ik iedereen op die lijst zien staan. Alleen is dat kennelijk nu niet mogelijk zoals de site is ingericht. Maar is dat werkelijk ook zo. Is er niet toch een mogelijkheid om dat grotendeels en liefst helemaal automatisch te doen.

Volgens mij is het op de bestaande site zo dat bij het aanmaken van een account er een controle is of de gewenste naam die ingevuld wordt door het aanstaande forumlid, niet al in gebruik is bij een ander forumlid.

Wat ik zou willen, is dat de nieuwe gewenste naam vergeleken wordt met een ‘bak’ vol met alle namen die bekend zijn op het moment dat er een nieuw account wordt aangemaakt.

Het is dus de vraag of het mogelijk is om alle namen van bestaande forumleden te ‘exporteren naar een nieuw database (die bak waar ik het net over had) en die noem ik vanaf nu ‘alleen namen’.

Wel is het dan belangrijk dat er in die nieuwe database alleen namen komen, zonder allerlei tags. Ik kan me voorstellen dat in de huidige database waarin de namen staan, die gekoppeld zijn aan een gebruikersnummer of hoe dat ook heet. Er is dus een trucje nodig om alleen de namen over te houden.

Indien gewenst kunnen er nieuwe tags (die niet herleidbaar zijn naar een forumlid) aan die namen gekoppeld worden, zoals de datum van de dag dat ze toegevoegd zijn, zodat op een later moment er een selectie gemaakt kan worden welke namen uit de database verwijderd mogen worden.

 

Als je die namen in een nieuwe database hebt dan zou je die kunnen gebruiken om die te vergelijken met de gewenste naam die een aanstaand forumlid invoert.

 

Daar zal dan ook een oplossing voor bedacht moeten worden. Eén of ander tooltje dat dan automatisch akkoord geeft of de naam beschikbaar is.

Er zou dus eerst de gebruikelijke controle plaats moeten vinden (dus of de naam al voorkomt bij een huidige gebruiker) en als die controle aangeeft dat de naam al in gebruik is, dan is het simpel dan wordt zoals nu ook al gebeurt aan het aanstaande forumlid medegedeeld dat de naam al in gebruik is.

Als bij die eerste controle blijkt dat de naam nog niet in gebruik is bij een actief forumlid (het zegt iets over het account en niet over of dit forumlid veel, weinig of geen reacties post), dan zou een tweede controle nodig zijn en in dit geval is dat een vergelijking met de database ‘alleen namen’, waarin alle namen van forumleden vanaf moment nul, dus als ‘hergebruik van oude namen’ niet langer is toegestaan.

Is de uitslag: ‘naam komt niet voor, dan mag de naam gebruikt worden.

Ik de uitslag: ‘naam komt wel voor’, dan krijgt  het aanstaande forumlid de mededeling ‘kies een andere naam, want deze is al in gebruik’ (dit wil dus niet zeggen dat die naam nu aan een actief account is gekoppeld, het kan ook aan een verwijderd account gekoppeld zijn geweest).

Namen van nieuw aangemaakte accounts moeten natuurlijk ook gelijk aan de database van ‘alleen namen’ toegevoegd worden.

 

Om die extra controle te kunnen doen is er dus een ‘tooltje’ nodig. Ik ben geen programmeur, maar mij lijkt het dat het technisch niet onmogelijk is. Geen idee hoeveel werk zoiets is en wat dat kost, maar als dat kan zou het voor mij de ideale situatie zijn. Geen criteria om op de lijst te komen. Iedereen komt op de lijst.

 

Ik heb er nog aan gedacht om aan mensen die het forum moeten verlaten vanwege hun leeftijd of zelf al eerder beslissen om hun account te laten verwijderen een vraag te stellen of ze bezwaar hebben tegen het gebruik van hun naam in de toekomst. Als ze toestemming geven voor hergebruik zal de lijst met namen minder snel groeien dan dat iedereen standaard wordt toegevoegd.

Die toestemming zou per mail kunnen. Zodra ze aangeven bij de Kindertelefoon dat ze hun account verwijderd willen hebben dan zou KT een mail kunnen sturen met de vraag ‘heb je bezwaar tegen hergebruik van je naam ja/nee. Maar dan moeten ze weer een antwoord terugsturen en dan kan het account verwijderd worden. Geven ze aan dat ze geen bezwaar hebben, dan moet hun naam toegevoegd worden aan de database ‘alleen namen’

Geven ze aan wel bezwaar te hebben dan hoeft er technisch niks te gebeuren. Hun naam zit immers al in de database ‘nieuwe namen’, want die database is op moment nul gevuld met alle namen van de actieve accounts en daarna aangevuld met alle namen van nieuw aangemaakte accounts. Natuurlijk moet er bij elke wijziging van een naam, want die mogelijkheid is er op het forum, ook weer die nieuwe naam toegevoegd worden aan ‘alleen namen’. Bij wijziging van een accountnaam door iemand die op dé lijst staat (misschien weet hij/zij dat niet) is het even de vraag wat je doet als KT zijnde. Ga je die naam gelijk veranderen of niet of doe je dat pas na navraag bij die persoon? Vraag je dan of ie hergebruik toestaat of niet en wat doe je dar mee? Nog een puntje om over na te denken.

Om de toestemming ja/nee akkoord met ‘hergebruik van mijn naam’ te verwerken is wel extra handwerk van een medewerker nodig.

Om dat laatste te voorkomen, zou je aan het forumlid kunnen vragen om een akkoord voor verwijdering van hun account te geven door in hun profiel een aantal handelingen te doen. Namelijk aangeven of ze wel of geen bezwaar hebben van hergebruik van hun naam en daarna op een knop te klikken waardoor definitief akkoord wordt gegeven voor verwijdering van het account.

Dus eerst vraag je op het forum of je account verwijderd kan worden, dan krijg je een mail met instructies en dan voer je wat handelingen uit in je profiel. Het profiel moet dan wel voorzien worden van een aantal nieuwe knoppen, waardoor je een soort 2-traps manier van account verwijderen krijgt.

Ik ben wel benieuwd wat de mogelijkheden zijn dat dit gerealiseerd kan worden.

Als het eenmaal werkt dan ben je er ook vanaf en hoef je niet handmatig te bepalen of iemand aan alle criteria voldoet om op de lijst te komen van ex-forumleden waarvan de naam niet hergebruikt mag worden.

 

 

Als het niet automatisch kan moet er dus handmatig gecontroleerd worden.

Elke keer voordat er een account verwijderd kan worden moet er op één of andere manier gecontroleerd worden of diegene op dé lijst mag en als die op dé lijst staat moet er ook actie worden genomen bij elk nieuw account wat aangemaakt wordt, want door het verwijderen van een account, dus ook dat van iemand die op dé lijst staat, wordt automatisch hun naam ‘vrijgegeven’ (zoals nu kennelijk al gebeurt omdat hun naam dan verdwenen uit de database waarmee vergeleken wordt of een nieuw account met die naam aangemaakt mag worden).

Wat een oplossing ter voorkoming van hergebruik van die naam is, is dat de Kindertelefoon gelijk een nieuw account aanmaakt met diezelfde naam. De Kindertelefoon beheert dan dat account en op die manier kan niemand anders het gebruiken. Wel moet je dan op één of andere manier voorkomen dat dit account niet bij één of andere opruimactie van de Kindertelefoon alsnog verwijderd wordt.

Het lijkt me nogal een opgave al die handmatige controles.

 

Ik heb daarom een vraagje of het volgende technisch kan.

Kunnen jullie nu aan een bestaand account een extra tag toevoegen waardoor het onmogelijk wordt om dat account op de gebruikelijke manier te verwijderen?

Ik bedoel een ‘foolproof’ tag natuurlijk. Niemand hoeft dan op te letten of het iemand van dé lijst is. Zodra iemand die extra tag heeft dan moet het onmogelijk zijn om die persoon op de gebruikelijke manier te verwijderen. Daarvoor moeten er wel aanpassingen in de vorm van controle op die extra tag zijn, zodra er op de knop ‘account verwijderen’ wordt geklikt. Ik weet niet of dat door een druk op de knop gebeurt, maar ergens in dat proces, vóór het daadwerkelijke verwijderen moet er een controle op die extra tag zijn.

Het mooiste is natuurlijk dat het resultaat van op de knop ‘account klikken is, dat of het account gewoon verwijderd wordt, in het geval er geen extra tag wordt gedetecteerd of dat er een melding komt van ‘deze persoon staat op de lijst van namen die niet hergebruikt mogen worden. Onderneem dus na verwijdering actie en maak gelijk een nieuw account aan met exact dezelfde naam’. Als dat aanmaken van dat account in een scriptje ook automatisch zou kunnen dan is er nauwelijks handwerk nodig.

Misschien is er ook iets mogelijk om de autorisatie van accounts met die extra tag alleen door de Community Manager mogelijk te maken, maar ik weet totaal niet hoe het verwijderen werkt. Ik neem wel aan dat jullie op het systeem moeten inloggen en dat dan bepaalde mensen meer mogen en kunnen doen dan andere. Dus ook om alleen aan de Community Manager toestemming geven om een account met die bewuste tag te verwijderen.

Jullie mogen niet alle gegevens van het oude account overnemen, dus zullen jullie zelf een fake geboortedatum in moeten vullen en ook dit account moet weer op die lijst komen van mensen van wie de naam niet gebruikt mag worden en dus moet ook dit account die extra tag krijgen, zodat die niet per ongeluk verwijderd kan worden bij één of andere leeftijdscheck of omdat ie lang inactief is ofzo.

 

Ik hoop dat alles nog duidelijk is.

 

In allebei de gevallen, handmatig of door technische aanpassingen is er wel wat werk nodig om dit voor elkaar te krijgen.

 

Ik heb het zelf nog helemaal niet gehad over aan welke criteria iemand zou moeten voldoen om in aanmerking te komen om op dé lijst te komen van mensen van wie de naam niet hergebruikt mag worden. Ik ga dat een volgende keer wel doen, want ik heb eerst nog een vraagje. Ach ja, als ik dan toch bezig ben….

 

Ik heb al verschillende keren meegemaakt dat als ik aan het meedenken was dat er een moment kwam dat de mededeling vanuit de Kindertelefoon was, dat dit niet de plek was om zulke dingen te bespreken en dat vond ik wel heel jammer, want vervolgens heb ik ook nooit echt gehoord wat er met mijn idee gebeurd is. Het zou mee worden genomen en daar moest ik het mee doen….

Aan de ene kant kan ik er nog wel begrip voor opbrengen, maar aan de ander kant vind ik het ook zonde als er geen gebruik van die tips gebruik worden gemaakt. Ik bedoel je krijgt ze gratis aangeboden. Jullie vragen elk jaar weer mensen voor de Jongerenraad en voor het panel, dus waarom is er online die mogelijkheid niet om iig uitgebreidere ideeën te posten.

In de tijd waarin veel bedrijven er achter gekomen zijn dat thuiswerken in een heleboel gevallen prima kan, zou je toch denken waarom wordt er niet meer gebruik gemaakt van die mogelijkheid om forumleden in de vorm van thuiswerkers vaker mee te laten denken en daarmee bedoel ik dus ook vergaande reacties vergelijkbaar met deze te kunnen posten en dat er daarna ook nog iets mee gebeurt.

Is er niet een mogelijkheid om een subforum aan te maken waarin speciaal dit soort reacties geplaatst kunnen worden?

Dat subforum zou dan geraadpleegd kunnen worden net zoals er nu een aantal forumleden in de Jongerenraad geraadpleegd worden. Dat subforum zou dan een brainstorm plek moeten zijn. De ‘gewone’ vragen kunnen op de huidige plek ‘veelgestelde vragen…’ gesteld worden en dit soort reacties op het nieuw subforum. Dan blijft ‘veelgestelde vragen..’ overzichtelijk.

Ik heb ook al een naam voor dat nieuwe subforum en dat is ‘k-box’ en de slogan erbij zou zoiets kunnen zij  als ‘k-box is de plek waar je met anderen kunt sparren om Kindertelefoon nog beter te maken. Haal het beste in elkaar boven en ga de strijd aan. Respectvol en opbouwend.

Zoiets, maar daar komen we wel uit :joy: Ik denk namelijk dat dit niet het grootste probleem is….

 K-box, zou dan een afkorting kunnen zijn van Kennis-box, maar het kan tegelijk, met een knipoog en alleen bekend bij insiders, ook een verwijzing zijn naar Kenshin. Van de letters Kenshin kun je ook Kennish maken hahaha. Ik maakte wel vaker van die inside jokes met Kenshin en ook wel met anderen hier op het forum. Kenshin zou het zelf ook niet willen, denk ik, om vernoemd te worden hier met volledige naam, maar ik kan me voorstellen dat Kenshin dit wel grappig zou vinden.

Met K-Box heb je een beetje een ‘catchy’ naam en dat kan nooit kwaad in deze tijd. Dat spreekt jongeren aan. Ik heb ook al gedacht om het forum ‘Succesverhalen’ een andere ‘catchy’ naam te geven, namelijk de ‘Pinballcorner’, maar misschien dat we daar nog even mee moeten wachten totdat @Pin  afgevloeid is als de nieuwe regels ivm de leeftijd uitgevoerd worden.

Ik bedoel straatnamen in Nederland worden over het algemeen pas toegekend na iemands afscheid van de samenleving en als iemands account op is geheven is dat vergelijkbaar.

Alleen voor ‘mensen’ als Mickey Mouse wordt een uitzondering gemaakt, geloof ik.

Maar ja, dan moet je wel in Almere gaan wonen als je in de Mickey Mouse-straat wilt wonen, dus ja, alleen de zon gaat voor niks op…..

 

Nou, volgens mij heb ik nu wel genoeg ‘gepraat’.

 

Ik ben benieuwd naar jullie reactie(s).

 

Groetjes,

M&M’s

Hallo M en Ms :)

Ja, coronavrij dingen bespreken :joy:

Maar ik heb soms inderdaad het idee dat wij dingen vertellen op dat topic '’veelgestelde vragen over het forum'’ en dan wordt het meegenomen in het overleg. Maar dan horen we idd nooit meer iets terug, al is het alleen maar '’het is onmogelijk om te gebruiken'’ of '’we vinden het teveel werk voor maar een kleine winst'’. Dan weten wij in ieder geval dat het niet gebruikt wordt. 

Ik vindt dus dat er dan een reactie moet komen van De Kindertelefoon of het idee wel of niet wordt gebruikt op het forum.

-TheMightySlayer <3

@TheMightySlayer dat ben ik niet helemaal met je eens.

Tot nu toe is bij elke suggestie waarin ik gereageerd heb, altijd een nette terugkoppeling geweest van KT

Dus denk dat die er de meeste keren ook wel zal zijn als ik het topic niet volgde 

Heyo,

Om gewoon is Luuks vraag te beantwoorden zonder alle poes pas erom heen.

Ik vind het een top idee om een lijst te maken voor forumleden die graag willen hebben dat hun naam veilig is nadat ze hier weg zijn.

Ik ben het eens met dat een forumlid minimaal 1000 reacties moet hebben, maar dat er wel moet worden gekeken of het zinvolle reacties zijn. Dat zal wel zo zijn. Ik ken namelijk geen een persoon met 1000+ reacties die zinloze reacties plaatst.

Ook denk ik dat het goed zou zijn als je kijkt naar hoelang een forumlid hier al is. Ik wil niet zeggen dat iemand die hier een halfjaar is niet op de lijst mag, maar we hebben forumleden gehad en sommige zijn er nog steeds die binnen een maand of enkele maanden 1000+ reacties plaatst en vervolgens bijna nooit meer hier aanwezig is. 

Wat Ronald2001 ergens zei dat je ook kan kijken naar de namen lijkt me erg verstandig.

En als laatste is het verstandig dat je dus kijkt naar hoevaak diegen actief is. Kijk je bijvoorbeeld naar mij, dan zou je ook wel zien dat ik niet veel aanwezig ben hier. En hooguit 2,3 x per week hier even online ben, en dat bestaat dan meestal uit een update in mijn leven. Daar heb je dus niet veel aan, en andere ook niet. Dus je kijkt dan tegelijkertijd naar hoe vaak iemand actief is, en wat die doet.

En als laatste zou je de +1000 forummers een mailtje kunnen sturen met de vraag of ze dat zouden willen of niet. Als ik ooit 1000 reacties behaald dan hoef ik niet perse op dat lijstje te staan. Ik vind het persoonlijk dan ook onnodig, het lijstje ,omdat jij dan toch anonymous bent. En al zal er een nieuwe Spookyzx komen dan is dat account anders en niemand gaat dat vergelijken met mij de oude Spookyzx. Omdat het simpelweg gewoon 2 verschillende accounts zijn.

See ya!

Spookyzx 

Oh trouwens, 

Ik ben het trouwens eens met Ronald2001. Meestal als ik de Kindertelefoon een vraag stelt in veelgestelde vragen dan krijg ik binnen een paar uur een reactie terug, en als het dan inderdaad wordt meegenomen krijg je meestal binnen enkele dagen, soms weken daar ook een reactie op terug met het antwoord.

Ik kan voorstellen dat de Kindertelefoon niet terugkomt op elke vraag, omdat sommige vragen gewoon niet worden meegenomen, maar omdat je natuurlijk wel netjes wilt zijn zeg je dat. Want ik kom de laatste tijd ook vragen tegen waarvan ik denk WHY?! Of misschien moeten de vragen nog overlegd worden, of misschien zijn ze het vergeten, omdat zij ook maar mensen zijn. Of sommige vragen zijn gewoon zo vaag dat je denkt oké dankjewel, doen we niks mee. Dat kan ik me wel voorstellen als ik sommige vragen of suggesties zie hier op het forum.

Reputatie 7
Badge +3

Hallo allemaal,


Wow! Super al die reacties. Daar kunnen we heel veel mee. Had deze vraag expres nog tot na dit weekend open laten staan, maar volgens mij zijn de meeste reacties nu wel gegeven.

 

Door jullie opmerkingen kom ik tot dit lijstje van 5 ‘regels’ om op ‘Dé Lijst’ te komen:

  • minimaal 1000 reacties
  • Veel goede adviezen en bijdragen aan het forum
  • Redelijk actief, dus niet al (heel )lang weg
  • Hangt ook van de naam af, als de naam niet heel uniek is dan hoeft het niet (b.v. anoniem12345)
  • Iemand moet het zelf wel willen, oftwel het moet een eigen keuze zijn. Je kan dus iemand wel nomineren (moeten nog kijken hoe), maar de gebruiker zelf heeft altijd het laatste woord hierover.

 

Uiteraard is dit een richtlijn en kunnen we als iemand zijn/haar naam op de lijst wil bepalen of diegene hiervoor in aanmerking komt. Zijn jullie het met deze ‘regels’ eens? Dan ga ik dit nog met een aantal mensen van De Kindertelefoon bespreken en kan ik hier donderdag nog weer een update over geven.

 

Zoals je kan zien kies ik ervoor om geen regel te maken van het niet hebben van waarschuwingen. Die kunnen wat mij betreft altijd voorkomen en hoeft voor mij geen reden te zijn om wel of niet op deze lijst mag komen. Ik denk wel dat we iemand niet op de lijst gaan zetten als diegene een ban heeft, maar ik denk niet dat dat zo snel zal gebeuren.

 

Dit gaat dan voor die namen op de lijst gelden, ook voor namen die net iets anders geschreven zijn.

 

Laten we kijken hoe snel deze lijst gaat, voor ons hoeft er voor nu nog geen limiet aan het aantal mensen te zijn. Als je te oud bent krijg je een aankondiging, dan heb je nog een week op het forum. Dan kan je in die week aangeven dat je jouw naam op de lijst wil.

 

Tot slot nog over de opmerkingen dat wij niet altijd een reactie geven. Dat vind ik jammer om te horen. Daar gaan we ons best voor blijven doen. Het lukt niet altijd om dat dezelfde dag nog te doen. Soms schiet er misschien ook wel een vraag tussendoor, vraag het dan na een dag / paar dagen gerust nog een keer.

 

Paar vragen apart beantwoord:

@ronald2001  Of reacties op een oud account ook tellen? Dat is een lastige. Wat mij betreft wel, het is denk ik sowieso dus goed om niet alleen naar het aantal reacties te kijken maar ook naar de andere 4 regels.

 

@M en Ms 

Fijn zo’n uitgebreid uitgewerkt plan om het technisch op te lossen (met b.v. meerdere databases). Helaas blijkt dat niet mogelijk te zijn, dus dat kunnen we niet doen. Ook extra tags toevoegen en/of stappen inbouwen, voor ons of voor gebruikers, heeft niet onze voorkeur omdat we het redelijk simpel willen houden.

Ik ga nog wel kijken naar het door jou geschetste alternatief om hier fictieve accounts voor aan te maken, zonder gegevens, die door De Kindertelefoon in beheer zijn. Dat neem ik mee in het overleg wat ik nog ga hebben met collega's.

Wat ons betreft is er in het deel ‘over De Kindertelefoon’ genoeg plek om vragen aan ons voor te leggen.  Door een nieuw topic aan te maken of jouw vraag te stellen bij ‘veelgestelde vragen’. Het is daarom wat ons betreft voor nu niet nodig om een extra subforum aan te maken. We willen het graag zo overzichtelijk mogelijk houden (hoewel je natuurlijk van mening kan verschillen over wat overzichtelijk is :smiley:

Groet,

Luuk

Hey Luuk, 

Bedankt voor de update!

Om je vraag te beantwoorden,  ja, ik ben het met de regels eens.

 

Groetjes Gebruiker c 

Reageer